Wagenpark in Nederland
- Michel P
Re: Wagenpark in Nederland
Doordat de verplichtingen van de werkende burger jaarlijks meer toenemen dan de inflatie, denk aan gemeentelijke lasten, zorgverzekering e.d. en daar naast auto rijden gezien de brandstofprijzen ook een steeds duurdere aangelegenheid terwijl het plezier per kilometer door de flitsgraaiers en de trajectcontroles prioriteit alleen maar minder worden. Ja, dan kiest de burger liever voor een goedkoop alternatief, want waarom prive een 2e hand Golf V GTI kopen, waar je, mee in de file staat, of als je een keer gas geeft op een 80km/h weg je gelijk post ontvangt. Voor iets meer dan de helft heb je een full option nieuwe spaardiesel, die je braaf en luxe van a naar b brengt voor 1/3 van de kosten van de GTI. Tuurlijk hebben ze liever de GTI, maar om daar nu maandelijks voor krom te liggen terwijl je er geen pret van kunt hebben.......
Vergeet niet dat de gemiddelde automobilist geen petrolhead is.
De jeugd ziet dat en auto veel kosten mee brengt, parkeren in veel wijken en steden een drama is, die kiezen dan wel voor het af en toe van pa en ma lenen van de auto en verder vrolijk met de OV jaarkaart lekker toeren door NL.
Dat bedrijven onder het mom maatschappelijk verantwoord ondernemen hun medewerkers in de zuinige (goedkope) auto's dirigeren is natuurlijk een geld kwestie, die met met een mooi milieu sausje aan hun werknemers verkoopt. Maar de leasekosten per auto zijn uiteraard fors lager. En dat opscheppen over een dikke diesel heb ik nooit zo begrepen bij de lease Golf en Passat brigade.... lekker belangrijk, in de file met 110 of 150pk.......... gewoon een spaardiesel of hybriede en klaar. Prive willen of kunnen ze die niet eens betalen.......
Michel
Vergeet niet dat de gemiddelde automobilist geen petrolhead is.
De jeugd ziet dat en auto veel kosten mee brengt, parkeren in veel wijken en steden een drama is, die kiezen dan wel voor het af en toe van pa en ma lenen van de auto en verder vrolijk met de OV jaarkaart lekker toeren door NL.
Dat bedrijven onder het mom maatschappelijk verantwoord ondernemen hun medewerkers in de zuinige (goedkope) auto's dirigeren is natuurlijk een geld kwestie, die met met een mooi milieu sausje aan hun werknemers verkoopt. Maar de leasekosten per auto zijn uiteraard fors lager. En dat opscheppen over een dikke diesel heb ik nooit zo begrepen bij de lease Golf en Passat brigade.... lekker belangrijk, in de file met 110 of 150pk.......... gewoon een spaardiesel of hybriede en klaar. Prive willen of kunnen ze die niet eens betalen.......
Michel
-
OnlineMartijn_bmw
Eens met Michel
en ik roep het ook zelf vaak, rij nu een 318i en vind het voor NL een top auto. redelijk sportief te rijden, snel zat in dit verkeer en qua brandstof kosten goed te betalen.
maar had ik bijv. in duitsland gewoont had ik zeker weten een 3-serie met dikke 6 in lijn gehad. Dan zou ik namelijk de extra kosten wel over hebben voor het extra plezier en snelheid die je kan beleven daar...
maar hier in NL, in de randstad... nee daar sta je met je dikke slurpende benzine stoker naast een prius rijder en komt net zo snel van A naar B door de drukte, flitsers en hufterige medeweggebruikers........
en ja ook ik heb als starter 270K moeten neerleggen voor een rijtjeshuis en je kan je euro's maar eenmalig uitgeven dus ook dat telt mee...

en ik roep het ook zelf vaak, rij nu een 318i en vind het voor NL een top auto. redelijk sportief te rijden, snel zat in dit verkeer en qua brandstof kosten goed te betalen.
maar had ik bijv. in duitsland gewoont had ik zeker weten een 3-serie met dikke 6 in lijn gehad. Dan zou ik namelijk de extra kosten wel over hebben voor het extra plezier en snelheid die je kan beleven daar...
maar hier in NL, in de randstad... nee daar sta je met je dikke slurpende benzine stoker naast een prius rijder en komt net zo snel van A naar B door de drukte, flitsers en hufterige medeweggebruikers........
en ja ook ik heb als starter 270K moeten neerleggen voor een rijtjeshuis en je kan je euro's maar eenmalig uitgeven dus ook dat telt mee...
- Reind
Auto rijden is voor de jeugd gewoon te duur, PUNT. Daarbij komt dat Iphone´s en fotocamera´s tegenwoordig must haves zijn. Daarnaast moet er natuurlijk ook nog gestudeerd, gefeest en op vakantie gegaan worden. Hierdoor is het simpelweg financieel niet meer te bolwerken.
Er is zat
veur weinug te koop. Maar de vaste laste zijn niet meer op te brengen.
Aan de andere kant. Ik heb ze allemaal gehad de manta, de corrado, de 5gt turbo, de gti en zelfs een XM (heerlijke auto). Oja, die manta was enkel om RWD en vermogen. En had het voor geen goud willen missen.
Er is zat

Aan de andere kant. Ik heb ze allemaal gehad de manta, de corrado, de 5gt turbo, de gti en zelfs een XM (heerlijke auto). Oja, die manta was enkel om RWD en vermogen. En had het voor geen goud willen missen.
-
Ik behoor ook tot deze jeugd (over 1 maand eindelijk 18).
Hoe graag ik ook een eigen auto zou willen, het is als student gewoon niet te betalen. Zeker niet wanneer je ook nog andere leuke dingen wilt doen.
Nu verdien ik minder dan €200,- per maand, en wanneer ik volgend jaar studeer komt er ongeveer €700 per maand binnen (overheid+ouders+werken). Haal hier je je huur van +- €400 vanaf en er blijft niet zo heel veel over..
Dan ben ik wel verplicht om met het OV te gaan, en af en toe de auto van pap en mam te lenen
Nu maar lekker leren, en dan later een saaie leasebak
Of wie weet, een Prius voor door de week, en een Lotus erbij voor in de weekenden waarin ik wellicht eens tijd over heb
Hoe graag ik ook een eigen auto zou willen, het is als student gewoon niet te betalen. Zeker niet wanneer je ook nog andere leuke dingen wilt doen.
Nu verdien ik minder dan €200,- per maand, en wanneer ik volgend jaar studeer komt er ongeveer €700 per maand binnen (overheid+ouders+werken). Haal hier je je huur van +- €400 vanaf en er blijft niet zo heel veel over..
Dan ben ik wel verplicht om met het OV te gaan, en af en toe de auto van pap en mam te lenen

Nu maar lekker leren, en dan later een saaie leasebak

Of wie weet, een Prius voor door de week, en een Lotus erbij voor in de weekenden waarin ik wellicht eens tijd over heb

-
Het heeft allemaal met de kosten te maken
Van mijn motorverzekering word ik echt een heel stuk vrolijker als die van mijn auto. Ik moet ook nog maar zien wat mijn volgende auto ooit gaat worden.
Je ziet op Motor-Forum bijv. ook vrij veel studenten die geen auto hebben maar wel een motor. Dan ben je toch mobiel.

Je ziet op Motor-Forum bijv. ook vrij veel studenten die geen auto hebben maar wel een motor. Dan ben je toch mobiel.
- Sjoerd MP BMW
De jeugd ziet ook een saai hok op de oprit staan... jeugd met petrolheads als ouders zullen er anders tegenaan kijken.
- Robin Hartog
Ja, ik heb echt teveel hobby's die teveel geld kosten. Fotografie, feesten, vakantie, auto's...spykerboy schreef:tja dat heet keuzes maken.. daarom is mijne heel makkelijk.. geen feesten geen vakantie geen dure gadgets.. gewoon 1 a 2 dikke bakken (1 dagelijks en 1 voor circuit gebruik zoals de bmw) het is puur waar wil je je geld in steken..Reind schreef:Auto rijden is voor de jeugd gewoon te duur, PUNT. Daarbij komt dat Iphone´s en fotocamera´s tegenwoordig must haves zijn. Daarnaast moet er natuurlijk ook nog gestudeerd, gefeest en op vakantie gegaan worden. Hierdoor is het simpelweg financieel niet meer te bolwerken.
merk het ook op school (AUTO VERKOOP OPLEIDING NOG WEL DUS ER IS WEL VOORLIEFDE VOOR AUTOS BIJ!)jongens die makkelijk een mooie auto kunnen rijden maar liever een hele zomervakantie naar loret de mar of chersonosis ofzo willen gaan en naar al die dance feesten etc... tja wat heb je liever is dan de vraag...
- RutgerK
Heb jezelf ook wel eens het idee dat jouw beeld vanuit een totaal ander referentiekader ontstaat. Als in Nederland auto's werden verkocht voor prijzen waar jij over praat dan zag het er hier ook heel anders uit.spykerboy schreef:+1 alleen zie je dat heel weinig hier vind ik... ouders met kinderen en toch een dikke bak of 1 dagelijkse muis en voor weekend voor paps een dikke sport autoSjoerd MP BMW schreef:De jeugd ziet ook een saai hok op de oprit staan... jeugd met petrolheads als ouders zullen er anders tegenaan kijken.
-
Ik ga deze zomer 10 dagen naar LLoret, zit in een hotel 100 meter van het centrum en ga er met het vliegtuig naar toe.
Super vakantie, kost me totaal misschien €1000,-
Echter kan ik van deze €1000,- met een beetje geluk net een polo een jaar rijdend houden..
Of te wel, ookal geef je niet veel aan vakanties uit, je red het nog lang niet
Super vakantie, kost me totaal misschien €1000,-
Echter kan ik van deze €1000,- met een beetje geluk net een polo een jaar rijdend houden..
Of te wel, ookal geef je niet veel aan vakanties uit, je red het nog lang niet

-
OnlinedaNpy
Inderdaad.
Ook op AutoFans hebben er steeds meer een leasert vanwege "14% bijtelling en de sportieve look". Ga toch weg man.
Een échte autofan staat met liefde euro98 in zijn V8 die 1:3 loopt te tanken omdat hij er wat voor terug krijgt. Dát is je hobby, en hobbies kosten geld.
In mijn vriendenkring hebben sommigen wel een aardige auto, sommigen proberen met relatief weinig geld er nog wat van te maken en andere hebben het geld gewoon niet (kinderen, etc).
Zelf heb ik ook slechts een relatief doorsnee 318i van 12 jaar oud als daily, maar die heb ik omdat ik comfortabel en betrouwbaar wil reizen. Ondanks dat ik zelf graag aan auto's sleutel laat ik deze auto onderhouden omdat ik er elke dag van op aan moet kunnen. Ook valt het verbruik van 1:12 nog mee wat het niet al te duur maakt.
Voor in de zomer hebben we dan nog de motor (lekkere acceleratie) en een klassieker en een racer erbij waar bij beiden ook al flink wat verbouwd is
@KoenM: maar voor die 1000 euro heb je 10 dagen plezier, van een auto veel langer...........
Ook op AutoFans hebben er steeds meer een leasert vanwege "14% bijtelling en de sportieve look". Ga toch weg man.
Een échte autofan staat met liefde euro98 in zijn V8 die 1:3 loopt te tanken omdat hij er wat voor terug krijgt. Dát is je hobby, en hobbies kosten geld.
In mijn vriendenkring hebben sommigen wel een aardige auto, sommigen proberen met relatief weinig geld er nog wat van te maken en andere hebben het geld gewoon niet (kinderen, etc).
Zelf heb ik ook slechts een relatief doorsnee 318i van 12 jaar oud als daily, maar die heb ik omdat ik comfortabel en betrouwbaar wil reizen. Ondanks dat ik zelf graag aan auto's sleutel laat ik deze auto onderhouden omdat ik er elke dag van op aan moet kunnen. Ook valt het verbruik van 1:12 nog mee wat het niet al te duur maakt.
Voor in de zomer hebben we dan nog de motor (lekkere acceleratie) en een klassieker en een racer erbij waar bij beiden ook al flink wat verbouwd is

@KoenM: maar voor die 1000 euro heb je 10 dagen plezier, van een auto veel langer...........
-
[quote[ @KoenM: maar voor die 1000 euro heb je 10 dagen plezier, van een auto veel langer...........[/quote]
Daar heb je zeker gelijk in, en dat zie ik ook best in.
Echter ben ik zelf totaal niet technisch, dus aan onderhoud ben je veel kwijt.
Daarnaast nog verzekering, wegenbelasting, benzine noem het allemaal maar op..
Laat staan wanneer je dure reparaties hebt..
Een vriend van mij had voor €5000,- een fiat punto gekocht.
Hartstikke leuk ding, mooie velgen eronder..
Echter is nu de distributieketting?/riem? geknapt, en is ongeveer zijn hele motor naar de mallemoeren.
Hij kan de reparatie niet betalen, en heeft nu dus een auto waar hij niks mee kan
Zoiets wil ik, en met mij nog vele andere, graag voorkomen.
Daar heb je zeker gelijk in, en dat zie ik ook best in.
Echter ben ik zelf totaal niet technisch, dus aan onderhoud ben je veel kwijt.
Daarnaast nog verzekering, wegenbelasting, benzine noem het allemaal maar op..
Laat staan wanneer je dure reparaties hebt..
Een vriend van mij had voor €5000,- een fiat punto gekocht.
Hartstikke leuk ding, mooie velgen eronder..
Echter is nu de distributieketting?/riem? geknapt, en is ongeveer zijn hele motor naar de mallemoeren.
Hij kan de reparatie niet betalen, en heeft nu dus een auto waar hij niks mee kan

Zoiets wil ik, en met mij nog vele andere, graag voorkomen.
-
Ik vraag mij af of het tijdelijk of permanent is.
Leuke auto's waren altijd al duurder, toen en nu. Tien jaar geleden had je ook parkeerproblemen in steden, had je ook flitspalen (en tuftufclub
), drempels en kostte een auto ook veel geld. Nu natuurlijk nog meer, maar een oudere hothatch (Clio 16v e.d., dat soort spul) zou een jongeren met wat sparen best kunnen betalen. Uiteraard moet de wil er wel zijn. Ze betalen vandaag de dag ook rustig 200 euro voor een spijkerbroek van een bepaald merkje. Hier op DF zitten er ook genoeg met een leuke auto die niet de hoofdprijs hoeft te kosten.
Voor leaserijders is het eigenlijk helemaal niet duurder geworden. De BPM is een paar jaar terug van 22% naar 25% gegaan, geen spectaculaire verhoging. Er zijn alleen goedkopere auto's (die tot dusver erg suf zijn) bijgekomen vanwege lagere bijtelling. Waarom ging men tien jaar terug tegen het plafond van het leasebudget zitten voor die Leon topsport met chip?
Onder de streep kosten leuke dingen geld. Vroeger gingen de gesprekken op de werkvloer over chippen, pk's, nm's en ga zo maar door.. vandaag over zuinig rijden en 14% bijtelling. Gok dat als die crisis voorbij is en bedrijven moeilijk aan werknemers kunnen komen (en ze weer moeten lokken) men dat geneuzel over 14% bijtelling snel is vergeten. Denk je dat werknemers nog accepteren van de werkgever als ze alleen in een aygo kunnen rijden als de concurrent (die hard op zoek is naar personeel) ze lokt met een leukere auto?
Leuke auto's waren altijd al duurder, toen en nu. Tien jaar geleden had je ook parkeerproblemen in steden, had je ook flitspalen (en tuftufclub

Voor leaserijders is het eigenlijk helemaal niet duurder geworden. De BPM is een paar jaar terug van 22% naar 25% gegaan, geen spectaculaire verhoging. Er zijn alleen goedkopere auto's (die tot dusver erg suf zijn) bijgekomen vanwege lagere bijtelling. Waarom ging men tien jaar terug tegen het plafond van het leasebudget zitten voor die Leon topsport met chip?
Onder de streep kosten leuke dingen geld. Vroeger gingen de gesprekken op de werkvloer over chippen, pk's, nm's en ga zo maar door.. vandaag over zuinig rijden en 14% bijtelling. Gok dat als die crisis voorbij is en bedrijven moeilijk aan werknemers kunnen komen (en ze weer moeten lokken) men dat geneuzel over 14% bijtelling snel is vergeten. Denk je dat werknemers nog accepteren van de werkgever als ze alleen in een aygo kunnen rijden als de concurrent (die hard op zoek is naar personeel) ze lokt met een leukere auto?
- dvh
Damn...
* kijkt naar zichzelf.... C1 .... Iphone ... hugo boss spijkerbroek....... *
Doei !
Doei !
-
OnlinedaNpy
You're one of them!dvh schreef:Damn...
Doei !

-
dvh schreef:Damn...
Doei !

-
In dit topic: Je sociale leven door de plee spoelen om een leuke auto te kunnen rijden.
-
- Sjoerd MP BMW
Ik doe niet aan bijtelling! Privé-auto en kilometers opschrijven.daNpy schreef:Ook op AutoFans hebben er steeds meer een leasert vanwege "14% bijtelling en de sportieve look". Ga toch weg man.
Ik rij wel diesel...

Proefrit gemaakt met een Cooper benzine, saai en te weinig vermogen.
Dus Cooper S ( -> vermogen) of Cooper D ( -> koppel). Uiteindelijk voor diesel gekozen...
- marlon_ruchtie
- Auto: '78 Alfetta
Hier geen posters aan de muur (te lui om ze op te hangen, want heb wel degelijk posters/kalenders van mooi spul)
Wel de alfa voor de deur, waar ik zelf finaal op leeg loop en ik ook m'n ouders mee ten gronde trek
(gelukkig geeft pa niets om auto's, die rijd een grijze lease auto)
Onderhoud is niet het probleem, doe ik zelf want goedkoper en ik weet zeker dat t goed gebeurt.
Wegenbelasting is wel veel, maar niet extreem.
Grootste kostenposten: Benzine & Verzekering. ik rijd een goede 20k per jaar, met 1:8 geen goedkoop geintje, en mijn verzekering is "sky high" omdat ik 20 ben en zo nodig een V6 moest kopen.
Maargoed, aan t eind van t liedje is het het eigenlijk allemaal ook wel waard ook

Wel de alfa voor de deur, waar ik zelf finaal op leeg loop en ik ook m'n ouders mee ten gronde trek

Onderhoud is niet het probleem, doe ik zelf want goedkoper en ik weet zeker dat t goed gebeurt.
Wegenbelasting is wel veel, maar niet extreem.
Grootste kostenposten: Benzine & Verzekering. ik rijd een goede 20k per jaar, met 1:8 geen goedkoop geintje, en mijn verzekering is "sky high" omdat ik 20 ben en zo nodig een V6 moest kopen.
Maargoed, aan t eind van t liedje is het het eigenlijk allemaal ook wel waard ook

-
OnlinedaNpy
Want je kan geen sociaal leven én een hobby hebben?HSR schreef:In dit topic: Je sociale leven door de plee spoelen om een leuke auto te kunnen rijden.
Of wordt jij in jouw sociaal leven afgerekend als je geen iPhony, iPad, iHugoBoss broek etc hebt?
- Niels
- Auto: Prius+
Tja of het moet een beetje auto zijn of het moet niks kosten. Veel mensen kiezen er voor dat het niks moet kosten en ik kan ze geen ongelijk geven. Gisteren de Micra 1.0 van mijn zus vol gegooid, ik was @#$% 60,- kwijt
Onderhand rijd je zelfs met zo'n ding 10km op een Euro, dat haalde je vroeger met een V6 man 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Vroeger...
Ik had eigenlijk op m'n 17e al een baan bij een redelijke grote oliemaatschappij waar ik op m'n 19e de continuedienst in ging. Vanaf m'n rijbewijs heb ik eerst redelijk normale auto's gehad maar daarna alleen GTi's, VR6-en, turbo''s XR3i's RS 2000's, GTT, WRX en noem maar op. Nu ben ik ouder
en moet ik leasen, heb kinderen en weinig tijd voor wat leuks. Dus sinds kort besteed ik m'n geld daar niet meer aan. Trouwens ook niet aan dure horloges, kleding of telefoons (heb nog een Nokia 6310
). Heb het geld er wel voor kan het er ook voor besteden maar doe het niet...
Jeugd van nu is alleen maar aan het studeren, willen blijkbaar allemaal manager (ofzo) worden en ze hebben een OV kaart. Ja, dan besteed je je geld aan andere imago verhogende spulletjes
Als ze straks dan rijp zijn voor het werkproces zijn ze al zo geindoctrineerd dat er dus idd gewoon een leasehybride komt. Wat natuurlijk lekker door de overheid wordt gestimuleerd en waar het bedrijf op scoort omdat ze zo groen zijn. Tuurlijk 
Ik had eigenlijk op m'n 17e al een baan bij een redelijke grote oliemaatschappij waar ik op m'n 19e de continuedienst in ging. Vanaf m'n rijbewijs heb ik eerst redelijk normale auto's gehad maar daarna alleen GTi's, VR6-en, turbo''s XR3i's RS 2000's, GTT, WRX en noem maar op. Nu ben ik ouder

Jeugd van nu is alleen maar aan het studeren, willen blijkbaar allemaal manager (ofzo) worden en ze hebben een OV kaart. Ja, dan besteed je je geld aan andere imago verhogende spulletjes

- Arthur
@daNpy: leid jij het af aan de status die een auto je geeft dan? Als dat al kan.
daNpy schreef:Want je kan geen sociaal leven én een hobby hebben?HSR schreef:In dit topic: Je sociale leven door de plee spoelen om een leuke auto te kunnen rijden.
Of wordt jij in jouw sociaal leven afgerekend als je geen iPhony, iPad, iHugoBoss broek etc hebt?
- Tristan
Ik ook. Gewoon een leuke auto voor de zaak, zuinig, snel en sportief. Diesel moet ik rijden vanwege het aantal kilometers. Ik weiger om bijtelling te gaan betalen over de nieuwwaarde terwijl de auto nu 1/3 waard is. Geld wat ik in mijn zak hou, stop ik lekker in het racen en de M3. Veel beter besteedt.Sjoerd MP BMW schreef:Ik doe niet aan bijtelling! Privé-auto en kilometers opschrijven.daNpy schreef:Ook op AutoFans hebben er steeds meer een leasert vanwege "14% bijtelling en de sportieve look". Ga toch weg man.
Ik rij wel diesel...![]()
Proefrit gemaakt met een Cooper benzine, saai en te weinig vermogen.
Dus Cooper S ( -> vermogen) of Cooper D ( -> koppel). Uiteindelijk voor diesel gekozen...
- Arthur
Wat ik uit ervaring hierover kan melden is dat bij veel bedrijven de budgetten worden teruggeschroefd. Dat ze graag willen uitstralen dat ze groen bezig zijn en dat wordt doorgedrukt richting de gebruikers/werknemers. Waar ik werk hebben ze er totaal geen boodschap aan wat je zou kunnen leasen. Budgetten naar beneden en CO2 normeringen invoeren. Ja, dan ga je vanzelf die 14% of 20% uitvoeringen opzoeken. Want waarom netto 500,- betalen voor een auto die het niet is terwijl je het ook voor 300,- kunt. Dat het dan nog iets saaier wordt neem je dan wel op de koop toe. Toch 200,- netto in de zak. Waar je die dan aan besteed, geen id. Da's ieder voor zich. Maar bij ons zitten die "dikke" bakken er gewoon niet in. Chippen wordt misschien minder gedaan ivm naheffingen bij eventuele controles op CO2 uitstoot?
Tom schreef:Voor leaserijders is het eigenlijk helemaal niet duurder geworden. De BPM is een paar jaar terug van 22% naar 25% gegaan, geen spectaculaire verhoging. Er zijn alleen goedkopere auto's (die tot dusver erg suf zijn) bijgekomen vanwege lagere bijtelling. Waarom ging men tien jaar terug tegen het plafond van het leasebudget zitten voor die Leon topsport met chip?