Welke motor??
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Welke motor??
Waarom niet Niels??
Ik denk dat het meeste afhangt van de rechterhand? Die kan ik wel in bedwang houden.
Natuurlijk haal ik niet het uiterste uit de motor maar ik denk dat dat met de vermogens van tegenwoordig voor de meeste mensen geldt.
Ik vond de 999 erg meevallen kwa rijgedrag. Het ging allemaal eigenlijk wel makkelijk en erg stabiel in de bochten.
Ik denk dat het meeste afhangt van de rechterhand? Die kan ik wel in bedwang houden.
Natuurlijk haal ik niet het uiterste uit de motor maar ik denk dat dat met de vermogens van tegenwoordig voor de meeste mensen geldt.
Ik vond de 999 erg meevallen kwa rijgedrag. Het ging allemaal eigenlijk wel makkelijk en erg stabiel in de bochten.
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Welke motor??
Misschien niet helemaal een goed vergelijk maar ik heb een TL1000S gehad. Het ding was bokkig en bruut en dat vond ik zelfs met een jaartje of zes motor ervaring geen succes. Laat staan als het je eerste motor is 

-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Welke motor??
ah ok.
Nouja ik sta altijd open voor kritiek
.
Echt bokkerrig vond ik de duc niet. Vanaf 2,5 - 3k toeren pakte ie al lekker op. Het vermogen komt er ook vloeiend in en is goed doseerbaar.
Mocht er verder nog iemand een opmerking hebben dan hoor ik het graag
Nouja ik sta altijd open voor kritiek

Echt bokkerrig vond ik de duc niet. Vanaf 2,5 - 3k toeren pakte ie al lekker op. Het vermogen komt er ook vloeiend in en is goed doseerbaar.
Mocht er verder nog iemand een opmerking hebben dan hoor ik het graag

- Mr. Blue Eyes
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Welke motor??
succes met je zoektocht, ben zelf ook op zoek en ga het weekend kijken bij een motor, wel een cbr rr maar uit de uk.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Welke motor??
Je kan een TL (1e V2 poging) niet vergelijken met een 999 (5e injectie versie).Niels schreef:Misschien niet helemaal een goed vergelijk maar ik heb een TL1000S gehad. Het ding was bokkig en bruut en dat vond ik zelfs met een jaartje of zes motor ervaring geen succes. Laat staan als het je eerste motor is
Die 2,5-3000rpm die genoemd wordt voor een 999 klopt wel. Een 999s heeft ietsje meer nodig, maar draait ook makkelijker door (titanium drijfstangen

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Welke motor??
Simpel. een Duc 999
. Ik ga niet uitleggen waarom.....dat kan ik namelijk niet.




- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Welke motor??
Misschien moet ik Ducati ook nog maar eens een kans geven danwjn schreef:Je kan een TL (1e V2 poging) niet vergelijken met een 999 (5e injectie versie).Niels schreef:Misschien niet helemaal een goed vergelijk maar ik heb een TL1000S gehad. Het ding was bokkig en bruut en dat vond ik zelfs met een jaartje of zes motor ervaring geen succes. Laat staan als het je eerste motor is
Die 2,5-3000rpm die genoemd wordt voor een 999 klopt wel. Een 999s heeft ietsje meer nodig, maar draait ook makkelijker door (titanium drijfstangen). Ik zat iig regelmatig ongewild in de toerenbegrenzer.

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Welke motor??
Gaat wat off-topic, maar Ducati is nu het enige merk met sportmotoren zonder extra set gaskleppen. Dus afstellen kunnen ze wel. Bimota kan dat nog beter, maar dat gaat helemaal off-topic. 

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Welke motor??
Ducati is met de 1198 dan toch weer een beetje de weg kwijt (net zoals dit topic nu
)...
In 2 over een rotonde voelt gewoon niet goed! (<50km/h)

In 2 over een rotonde voelt gewoon niet goed! (<50km/h)
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Welke motor??
Bedankt voor de imput heren!
@ WJN: De motor die ik op het oog heb is ook een 'S'
Toerental zou ook iets meer kunnen zijn daar heb ik niet exact op geled, maar hinderlijk vond ik het in ieder geval niet.
@ Ruud: Kan me wel een beetje in je antwoord vinden. Als je een beetje door kan rijden over de rotonde gaat het prima in de 2. Als het verkeer wat 'doorsukkeld' ff terug naar de 1
.
@ WJN: De motor die ik op het oog heb is ook een 'S'


Toerental zou ook iets meer kunnen zijn daar heb ik niet exact op geled, maar hinderlijk vond ik het in ieder geval niet.
@ Ruud: Kan me wel een beetje in je antwoord vinden. Als je een beetje door kan rijden over de rotonde gaat het prima in de 2. Als het verkeer wat 'doorsukkeld' ff terug naar de 1

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Welke motor??
Eén tandje minder voor of 2 meer achter scheelt een hoop, even er vanuitgaande dat de motor standaard was (en dan de te lange eindoverbrenging heeft).
Ik reed meestal short-shiftend op straat met de 999s, zo 4-7000rpm. Meer is niet nodig om vlot te rijden
Ik reed meestal short-shiftend op straat met de 999s, zo 4-7000rpm. Meer is niet nodig om vlot te rijden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast