LM velgen vragen e.d.
-
Re: LM velgen vragen e.d.
Zoiets bedoelde ik dan ook. 8,5 vooraan met 225 of 235 en achteraan een 9,5 of 10 met 255 of 265
Ikzelf het 235 voor en 265 achter.
- GTRene
deze Z3 heeft schijnbaar ook 10J achter...

en 285 banden
is wel 18inch zie ik nu, maar past mooi zo te zien, kasten mooi gevuld.
- Schnitzer Rennsport in 9,0*18 ET 32 (225/40/18) en 10J*18 ET7 (285/30/18)
voor geen en achter 5mm spoorverbreders per kant
en 285 banden

- GTRene
ik heb ook 235/35/19 en 265/30/19 en moet ik ook minimaal hebben met zo'n 400pkJussi schreef:Zoiets bedoelde ik dan ook. 8,5 vooraan met 225 of 235 en achteraan een 9,5 of 10 met 255 of 265
men banden nu zijn niet veel meer, spinnen ook vrij vlot

nog wel legaal natuurlijk, denk 3 a 4 mm ofzo...dus in de regen of natte weg kun je niet te gek doen

-
Daar sta ik dan met m'n 170pk.GTRene schreef:ik heb ook 235/35/19 en 265/30/19 en moet ik ook minimaal hebben met zo'n 400pkJussi schreef:Zoiets bedoelde ik dan ook. 8,5 vooraan met 225 of 235 en achteraan een 9,5 of 10 met 255 of 265
men banden nu zijn niet veel meer, spinnen ook vrij vlot![]()
nog wel legaal natuurlijk, denk 3 a 4 mm ofzo...dus in de regen of natte weg kun je niet te gek doen

- GTRene

scheelt wel voor jou, jij hoeft niet zulke dure veel grip banden te kopen, je hebt meestal grip op droog denk ik

ik koop meestal een redelijk goed alternatief als Falke FK452
maja wil toch graag nog iets betere all round...dus wil aan de Contisport 5P
die zijn ook vrij prijzig helaas

-
Heb er nu Vredestein Ultrasessanta liggen. Goede band maar de achterste zijn aan vervanging toe. Ben nu aan het rondkijken naar nieuwe banden. Vredesteins zijn 237/stuk en Falken 188/stuk. Conti's zijn 316/stuk. 

- GTRene
de Michellins ps3? zijn nog weer duurder...Jussi schreef:Heb er nu Vredestein Ultrasessanta liggen. Goede band maar de achterste zijn aan vervanging toe. Ben nu aan het rondkijken naar nieuwe banden. Vredesteins zijn 237/stuk en Falken 188/stuk. Conti's zijn 316/stuk.
ik kwam ook nog deze tegen ergens...dacht huh? lijkt best een goede stuur band...en nog goedkoop ook

http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-pe ... ,,,,,48431" onclick="window.open(this.href);return false;
maja of zoiets wat is? je kan er daar 3 van halen voor de prijs van de anderen...
- JP
Rene, zijn er geen andere Hartge-velgen die je kan kiezen. Blijft de one-and-only toch meer bij zijn roots imho, of niet....
- GTRene
ja das waar, ben ook al nette replica's tegen gekomen voor iets van 600<>800 euro de setJP schreef:Rene, zijn er geen andere Hartge-velgen die je kan kiezen. Blijft de one-and-only toch meer bij zijn roots imho, of niet....

maar zit dan weer met hetzelfde op den duur...de gepolijste rand met blanke laklaag...mooi als het sauber ist aber, ich bin kein putzert

ik laat de originele velgen wel opknappen natuurlijk

die andere set is gewoon als extra zodat ik reserve heb en als de andere dan weer klaar zijn (kan ik rustig aan doen) bewaar ik die netjes zodat als ie ooit verkocht wordt ik alles er weer onder schroef...
ik heb hem nu al zo lang dat ik wat makkelijker geworden ben

- ///Martin
Ik weet niet beter dan dat Hartge Classic's eendelig zijn.GTRene schreef:Ik heb al jaren wat minder mooie velgen, althans de buitenste velg (2-de-lig) het binnenste is mooi, maar de buitenste rand erg slecht...
wat stoeprand gedoe en veel prut onder de blanke laklaag...
weet nog niet wanneer ik wat koop...maar moet binnen een maand of 3<>4? ook nwe banden (wil dan Contisport 5P) en misschien kan ik dat mooi combineren.
nu kun je ze wegbrengen en laten repareren maar zit met wat vragen...
1= kun je al die boutjes eruit draaien en dan alleen de buitenste rand/velg laten doen? of zit dat zo vreemd in elkaar dat je de boutjes beter kan laten zitten qua aandraaikracht e.d.?
Gewoon even je randen laten afdraaien, blanke lak erop en je kunt er weer even tegenaan......ben je voor < 200 euro klaar.
- GTRene
het is niet alleen het randje, het is ook de lip of velgbed? zit op plekken erosie onder en ja de randen zijn het ergst, dat gaat lekker door zeg maar door de jaren heen///Martin schreef:Ik weet niet beter dan dat Hartge Classic's eendelig zijn.GTRene schreef:Ik heb al jaren wat minder mooie velgen, althans de buitenste velg (2-de-lig) het binnenste is mooi, maar de buitenste rand erg slecht...
wat stoeprand gedoe en veel prut onder de blanke laklaag...
weet nog niet wanneer ik wat koop...maar moet binnen een maand of 3<>4? ook nwe banden (wil dan Contisport 5P) en misschien kan ik dat mooi combineren.
nu kun je ze wegbrengen en laten repareren maar zit met wat vragen...
1= kun je al die boutjes eruit draaien en dan alleen de buitenste rand/velg laten doen? of zit dat zo vreemd in elkaar dat je de boutjes beter kan laten zitten qua aandraaikracht e.d.?
Gewoon even je randen laten afdraaien, blanke lak erop en je kunt er weer even tegenaan......ben je voor < 200 euro klaar.

ik heb wel de echte van Hartge (schijnbaar door Ronal gemaakt maar ook het Hartge merk er in)
je hebt de Classic en de Classic 2 (heeft 10 spaken en geen velgbed/lip)
de Classic heb je in 3 soorten,
-type A heeft 8 spaken
-type B heeft 10 spaken
-typeC heeft 11 spaken (die zitten op de Hartge)
Het lijkt er op dat ten tijde dat ze met de Classic begonnen (begin periode) van hun eigen merk een algemene keuze hadden van velg in het begin, de ET22 en dan met spacers werkten...
die past namelijk op vele BMW types, terwijl de ET2 alleen op de Z3M past...vandaaro dat ze in het begin dat deden.
later kregen ze meer soorten zo ook de ET2 (edit toch ET22 met 20mm spacers) zie ik...(maar denk niet in replica te krijgen vanwege lage vraag immers alleen Z3M)
dus zou ook zonder spacers kunnen met die velgen (als je nieuwe zou kopen)
ik kan ook een reserve set Hartge Classic 2 kopen, das zonder gepolijste lip en spaken (10) lopen door tot de rand....zie foto. die overigens (de originele) ook in ET2 (edit is toch ET22 met 20mm spacers) te krijgen is, kan ik dus zonder spacers werken.
ik heb dus nu de Classic type C (11 spaken)
dit is type B (10 spaaks)
dit is type A (8 spaaks)
ja zitten wat imitatie tussen qua voorbeeld

Ik kan dus wel (om bij Hartge te blijven...) de Classic 2 kopen (imitatie ofzo) dan heb ik ook geen velgbed/gepolijste lip

en origineel verkrijgbaar in 8J x 19 X ET40 en 9.5 x 19 x ET2 (edit: is toch ET22 met 20mm spacers) das opzich wel mooi...
kan eens kijken bij goede neppers (moet op de centjes letten, en kan ze ooit weer verkopen of bewaren voor volgende Z3 M coupe 8)

Laatst gewijzigd door GTRene op 24 feb 2011, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
kan zo geen classic 2 Hartge replica's vinden, wel de classic B maja zit ik met hetzelfde op den duur.
ik zag ook deze...stoer, en kan ook onder zilver vond ik

leuke naam ook van die TSW velg, Nurburgring (Bronze)
http://www.tsw.com/tsw_configurator/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tsw.com/tsw_configurator/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Da's een mooie velg, vooral in deze^ kleur, toch vind ik die Hartge Classic 2 ook erg mooi. houd je het ook lekker origineel op je auto, jammer dat je ze nergens vinden kan.GTRene schreef:kan zo geen classic 2 Hartge replica's vinden, wel de classic B maja zit ik met hetzelfde op den duur.
- ///Martin
Ik probeer het nog een keer
:
Hartge Classic's zijn eendelig Haal op mijn risico de boutjes eruit en je merkt dat ze nog net zo stevig zijn
Je wilt weinig geld uitgeven: mijn voorgestelde oplossing kost < 200 euro........ niet te gek toch?

Hartge Classic's zijn eendelig Haal op mijn risico de boutjes eruit en je merkt dat ze nog net zo stevig zijn

Je wilt weinig geld uitgeven: mijn voorgestelde oplossing kost < 200 euro........ niet te gek toch?
-
OnlineFabian
Dat zie je verkeerd, is wel een breedset. 235 voor 265 achter. Echter bij een 2.8 kun je geen heel diep wiel monteren helaas.....Jussi schreef:Nederlandse dealers kopen liever Chinese velgen waar meer marge op zit?
Die van Fabiaan zijn ook geen breedset zo te zien.
Ik denk dat je 1300 mag rekenen om ze hier te hebben.
-
LOL. Als jij het zegt zal het wel zo zijn!///Martin schreef:Ik probeer het nog een keer:
@ Rene: als je perse 19's onder dat ding wil (vind het zelf heel lelijk) zou mijn keuze de CH-R zijn.
- GTRene
Ik laat ze ook repareren, maar dan heb ik niks om ze weg te brengen en of wat back-up...///Martin schreef:Ik probeer het nog een keer:
zodra ik een leuke reserve set heb gekocht voor een leuke prijs

maareuh dus 1 delig, waarom zitten er dan zoveel schroeven in en is de velg in 2 kleuren..., nepzooi dus en nog dure ook

ik ben der ook achter wat die ET2 is...staat alleen bij de Z3M met daarachter wat aanduidingen, 3, 6, 7 en 9.
zoek je die op is het
3. stossstangenverkleidung im bereich des radlaufes nacharbeiten
6. auf ausreichende freigabgigheit in den vorderen radhausern ist zu achten
7. Mindestabstand von 5 mm zwischen vordereifen und federsteller beachten
9. nur in verbindung mit (en nu komst het) distanzscheiben an der hinterachse (vandaar hun wielen ET22 met 20mm spacers waardoor je op die ET2 uitkomt...ze hebben dus geen ET2 vandaar men verwarring)
@Steve, ja wil perse 19inch...
maar is gewoon een reserve set, bij verkoop gaan de dan opgeknapte en frisse originele velgen van Hartge er weer op en als nieuw

de reserve velgen bewaar ik dan voor de ooit volgende Z3M die er vast weer gaat komen, of verkoop ik dan... 19inch is wat gewilder dan 18 lijkt me.
die BBS CH-R heb ik vanmiddag ook al naar gekeken, die is wel mooier dan de CH die ik niet meer wil (als ik ze zelf moet kopen in elk geval

de CH-R is net iets fraaier, thx for also pointing that one out.
trouwens een goede all round band ala Contisport 5P qua set is dan nog duurder dan een look alike sportieve set velgen

ik ben vanmidag hele dag wezen speuren en rekenen en meten e.d. ik werd zo moe...dat ik de PC maar 4 uur heb uitgezet en ff op de bank ben gaan liggen

maar weet nu ongeveer hoe het met die ET waarden werkt mede dankzij die handige linken via hier

maareuh ik ga kijken naar de CH-R die zal iets makkelijker te vinden zijn dan de Classic @ van Hartge (repli)
soms denk ik hey, die velg lijkt op de CSL velg maar is net anders...dan tel je de originele CSL velg stemvorken zeg maar, dan blijkt dat bv de replica er 1 minder heeft
- GTRene
de CH-R van BBS is mooi...in het zwart met die rand nog mooier, maar staat niet onder de zilver coupe
dus het wordt een zilver of bronzen wiel, zilver is het makkelijkst eventueel bij te lakken.

de CH-R of een Classic 2

de CH-R wint qua looks
en ach, ik houd de originele toch achter de hand, net als men voorbumper
en in de toekomst men stoelen als ik hem nog lang heb/houd....
als ik hem langer houd dan maar wat veranderen, als ik de originele delen maar bewaar...
zal men zolder een keer moeten open breken om spullen te bewaren
maja ik moet ook al heel wat jaren nwe windveren e.d. op men huis/dak...maar das helemaal duur
kom je niet makkelijk bij en grotere klus dan het lijkt...

dus het wordt een zilver of bronzen wiel, zilver is het makkelijkst eventueel bij te lakken.
brilliant silver with polished stainless steel rim protector lip
de CH-R of een Classic 2
de CH-R wint qua looks

en ach, ik houd de originele toch achter de hand, net als men voorbumper

en in de toekomst men stoelen als ik hem nog lang heb/houd....
als ik hem langer houd dan maar wat veranderen, als ik de originele delen maar bewaar...
zal men zolder een keer moeten open breken om spullen te bewaren

maja ik moet ook al heel wat jaren nwe windveren e.d. op men huis/dak...maar das helemaal duur

kom je niet makkelijk bij en grotere klus dan het lijkt...

- GTRene
Gister avond ff naar een Duitse BBS dealer? een mail gestuurd (die adverteerd ook op ebay)
met mijn gegevens van de velgen...
dus, ik ga van de week ff bij 2 of 3 velgen boeren in almelo langs (zitten er genoeg hier met leuke prijzen, vaak dan replica of look alike dus ff uitkijken naar ook kwaliteit
)
met mijn gegevens van de velgen...
kreeg een mail terug dat de maat achter er niet was in de CH-R (ik kon die ook al niet vinden zo snel, wel van de CH)----on the rear of my car I need 2 wheels 19inch & 9.5J & ET2 or in max 10J when the 9.5J is not there.
but there are no ET2, so a ET20 (with 18mm spacer) or ET22 (with 20mm spacer is also ok)
----on the front of my car I need 2 wheels 19inch & 8J & ET35 or in max 8.5J, when the 8J is not there.
my tires are max 235/19/35 at the Front
and 265/19/30 at the rear, can be streched to say 275/19/30 max.
daarbij werd de prijs dan incl verzenden bijna 1.800,- eu...(zonder banden dus no way voor een reserve set)CH-R only available in
8.5 et32
9.0 et20
9.5 et35
10.5 et25
Reifen Gesell-Bürrig GmbH
dus, ik ga van de week ff bij 2 of 3 velgen boeren in almelo langs (zitten er genoeg hier met leuke prijzen, vaak dan replica of look alike dus ff uitkijken naar ook kwaliteit

- GTRene
ik las net wat delen uit een replica draadje...
stond zoiets als, voor de show en normaal straat gebruik best oke...
echter de meesten niet voor heftig straat of circuit gebruik (zie sommige foto's met afgebroken LM velgen)
anyway, ik las ook bv dat ASA wel goed spul maakt voor een redelijke prijs
dus eens gaan kijken, zit wel leuk spul bij, maar het is geen 600,-euro per 4 zoals sommige aanbieders, maar ook weer geen 2.000,-euro per 4
je moet in 19inch velgen aan zo'n 1260,-euro denken, anyway, de GT1 velg lijkt me wel mooi, er zijn "mooiere" maja ik wil/hoef geen showvelg met brede lip (wel mooi maar helaas moet je dan een echte poetser zijn en is gevoeliger voor inbranden wat je ziet )
dat GT-1 shiny silber / schwarz
is best gaaf.
http://www.asa-wheels.de/?site=design" onclick="window.open(this.href);return false;
GT-1 shiny silber / schwarz

onderste is gewoon silber

stond zoiets als, voor de show en normaal straat gebruik best oke...
echter de meesten niet voor heftig straat of circuit gebruik (zie sommige foto's met afgebroken LM velgen)
anyway, ik las ook bv dat ASA wel goed spul maakt voor een redelijke prijs

dus eens gaan kijken, zit wel leuk spul bij, maar het is geen 600,-euro per 4 zoals sommige aanbieders, maar ook weer geen 2.000,-euro per 4

je moet in 19inch velgen aan zo'n 1260,-euro denken, anyway, de GT1 velg lijkt me wel mooi, er zijn "mooiere" maja ik wil/hoef geen showvelg met brede lip (wel mooi maar helaas moet je dan een echte poetser zijn en is gevoeliger voor inbranden wat je ziet )
dat GT-1 shiny silber / schwarz
is best gaaf.
http://www.asa-wheels.de/?site=design" onclick="window.open(this.href);return false;
GT-1 shiny silber / schwarz
onderste is gewoon silber
-
Voor 1200 heb je toch al een BBS CH breedset? Is de CH-R dan zoveel (gerechtvaardigd) duurder?
- GTRene
klopt, echter de CH-R is weer wat lichter en lijkt er net wat anders uit te zienJussi schreef:Voor 1200 heb je toch al een BBS CH breedset? Is de CH-R dan zoveel (gerechtvaardigd) duurder?

iets beter?
magoed ik kan ze dus niet in mijn maat krijgen...de Z3M heeft achter een toch wat afwijkende maat van het grote gros...
heb gister tot 02u

maar de ASA GT1 wordt het ook niet...bij een niet zo'n diepe velg bv, lijken ze niet echt super, helemaal niet in verhouding tot de MVR of alufelgen ala CSL.
heb ook vele foto's gekeken van de Breyton velgen (vele modellen) en de GTS vond ik wel gaaf...ook weer vele foto's gekeken (man wat gaat de tijd dan snel)
maar die zijn net iets te grof zo lijkt het...dus denk dat die het ook niet worden...
breyton gts in 4 kleuren geloof ik...zo op de foto heel stoer, maar op de auto

bedenkelijk, misschien net iets te?
wederom net niet stoer en toch elegant?
de zoektocht gaat door

- GTRene
wat is nu het verschil in CSL look velgen tussen de VMR VB3 en de Alufelgen CS7...(niet op de kleuren lettende, beide hebben meerdere soorten)
(ik zag trouwens ook een originele set CSL nieuw in doos te koop voor iets van 1.000,- echter niet mijn ET waarden achter)
dit is de Alufelgen CS7

verkrijgbaar in mijn maten en in 4 kleurstellingen.
dit is de VMR VB3

(ik zag trouwens ook een originele set CSL nieuw in doos te koop voor iets van 1.000,- echter niet mijn ET waarden achter)
dit is de Alufelgen CS7
verkrijgbaar in mijn maten en in 4 kleurstellingen.
dit is de VMR VB3
-
De spaken van de Alufelgen zijn dikker en hebben 1 "dubbele spaak" meer.
- GTRene
ik heb een paar keer geteld, maar beide hebben 8 dubbele spakenJussi schreef:De spaken van de Alufelgen zijn dikker en hebben 1 "dubbele spaak" meer.

de VMR en de Alufelgen.
wel zoals je al zag zijn de spaken van de alufelgen iets dikker..
achja, vanmiddag nog ff ergens kijken bij andere nwe look alike CSL (prijs is goed maar hoe zie je nu of het prut is