Mijn Alfa 155 2.0 16V EVO2
-
Re: Mijn Alfa 155 2.0 16V EVO2
waarschijnlijk alfa gtv 916
- Hielke
Denk ik ook. Bodemplaat van de 155 is de Tipo bodemplaat die sinds 1988 door vele Alfa's, Fiats en Lancia's gedeeld wordt. Achterste subframes zouden in theorie uitwisselbaar moeten zijn.
Toch Niels?
Toch Niels?
- Niels 155
- Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Jah dat klopt! 
Zo weer een update!
Vandaag heb ik samen met Serge (Tnx daarvoor!) de volledige KMS aangesloten en de tellerbak weer aangesloten en daar een custom kabelboom voor gemaakt.
Dis Bobine van KMS

Mapsensor

Overzicht van de motor met kabelboom! 8)

Nu alleen nog de kabelboom maken voor de verlichting, de ruitenwisser, knipper/alarmlichten en de koelfan met de daarbij horende schakelaar en dan is ook dat weer klaar.
Van de week komt de spal fan binnen, en ga ik het koelreservoir monteren. Slangen bestellen voor de stuurbekrachteging zodat deze met koeling gemonteerd kan worden, en dan kan die de bank op en afstellen maar! 8)

Zo weer een update!
Vandaag heb ik samen met Serge (Tnx daarvoor!) de volledige KMS aangesloten en de tellerbak weer aangesloten en daar een custom kabelboom voor gemaakt.
Dis Bobine van KMS
Mapsensor
Overzicht van de motor met kabelboom! 8)
Nu alleen nog de kabelboom maken voor de verlichting, de ruitenwisser, knipper/alarmlichten en de koelfan met de daarbij horende schakelaar en dan is ook dat weer klaar.
Van de week komt de spal fan binnen, en ga ik het koelreservoir monteren. Slangen bestellen voor de stuurbekrachteging zodat deze met koeling gemonteerd kan worden, en dan kan die de bank op en afstellen maar! 8)
-
wel up to date houden he ! :jenna:

- Niels 155
Zo even weer wat stof van dit topic afblazen!
Bij de eerste race wat pech gehad, en niet kunnen rijden na de training. Deze problemen hebben we opgelost, en is de auto nogmaals op de rollenbank geweest.
Inmiddels is het vermogen 207.1 PK en 225.6NM koppel!
De 2e race is dan ook toppie verlopen. Wel heel erg wennen met een nieuwe auto, en gemerkt dat dr nog een versnellingsbak aanpassing nodig is, en daar zijn we dus al mee bezig!
Hier nog wat plaatjes van afgelopen ''winter''.
Spal fan gemonteerd.

Zekeringkast met brandstofrelai, en relai voorde KMS.

Met de computer!

Kabelboom.

'''Schakelkast'' naast de stoel, met hoofdstroomschakelaar, alarmlichtschakelaar en richtingaanwijzerschakelaar.

Schakelaars voor de verlichting, fan, blower en ruitenwisser.

Stuurhuiskoeling!

Koplampen en knipperlichten donkerder gemaakt!

*Strips onder de koplampen toch maar eens opnieuw spuiten
Uitlaat aangepast ivm strenge geluidseisen.

Ook heeft de auto sinds dit jaar de nieuwe bestikkering,

Bij de eerste race wat pech gehad, en niet kunnen rijden na de training. Deze problemen hebben we opgelost, en is de auto nogmaals op de rollenbank geweest.
Inmiddels is het vermogen 207.1 PK en 225.6NM koppel!
De 2e race is dan ook toppie verlopen. Wel heel erg wennen met een nieuwe auto, en gemerkt dat dr nog een versnellingsbak aanpassing nodig is, en daar zijn we dus al mee bezig!
Hier nog wat plaatjes van afgelopen ''winter''.
Spal fan gemonteerd.
Zekeringkast met brandstofrelai, en relai voorde KMS.
Met de computer!
Kabelboom.
'''Schakelkast'' naast de stoel, met hoofdstroomschakelaar, alarmlichtschakelaar en richtingaanwijzerschakelaar.
Schakelaars voor de verlichting, fan, blower en ruitenwisser.
Stuurhuiskoeling!
Koplampen en knipperlichten donkerder gemaakt!
*Strips onder de koplampen toch maar eens opnieuw spuiten

Uitlaat aangepast ivm strenge geluidseisen.
Ook heeft de auto sinds dit jaar de nieuwe bestikkering,
-
Ruikeh maatje
19e gaat ik mee

19e gaat ik mee

- Niels 155
Update van de binnenkant met Bacci schortshifter!

-
Hallo Niels,
Ik heb interesse om ook zo'n shortshifter in mijn Delta in te bouwen. Ik zou daarom graag willen weten hoeveel heeft die Bacci schortshifter heeft gekost.
Berry
Ik heb interesse om ook zo'n shortshifter in mijn Delta in te bouwen. Ik zou daarom graag willen weten hoeveel heeft die Bacci schortshifter heeft gekost.
Berry
- Niels 155
Hey hallo!
Uhm tja ik heb deze gebruikt gekocht van iemand uit de Alfa Challege... Ik heb deze compleet gekocht met de schakelkabels met uniball's enz voor 900 euro. Het probleem is eig dat ze gebruikt eigenlijk zelden tot niet te vinden zijn gebruikt, en ze nieuw volgens mij 1500/1600 euro kosten dacht ik. Hoe dan ook serieus geld allemaal.
Uhm tja ik heb deze gebruikt gekocht van iemand uit de Alfa Challege... Ik heb deze compleet gekocht met de schakelkabels met uniball's enz voor 900 euro. Het probleem is eig dat ze gebruikt eigenlijk zelden tot niet te vinden zijn gebruikt, en ze nieuw volgens mij 1500/1600 euro kosten dacht ik. Hoe dan ook serieus geld allemaal.
- EmielS60
- Niels 155
Whaha! Nice zijn die he! Maar hebben dr op de zaak zelf nog een aantal staan op zolder