Aersch met een leasedillema - 320d! Woei! Afgeleverd!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Aerschtuner

Re: Aerschtuner met een leasedillema

Bericht door Aerschtuner » 23 dec 2010, 17:49

Niet meer bij VAG geweest, maar wel offertes voor de 118d en de 320d EDE laten maken bij de Beierse vrinden. De 320d kent volgens de BMW-verkoper waarschijnlijk een leaseprijs tussen de 1000 en 1100 euro. Nu wil ik best wat bijbetalen, maar dat is wel erg ver boven het budget ben ik bang :(. Natuurlijk zijn alle HR-sletten op kantoor al met vakantie, dus de daadwerkelijke leaseprijs opvragen, kan nog wel even duren.

Donderdag proefrijden in de 118d. Ik denk dat ik me daar maar op ga concentreren. Kinderen dik aankleden en kijken of ze er in passen :P

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 23 dec 2010, 18:29

De auto zoals ik hem nu in elkaar heb geklikt, inclusief Boston leer, 18", navi, xenon, m-stuur en -pook en sportstoelen. Offerte komt iets hoger door iPhone houder, chromen grill vinnetjes en rijklaar-onzin. Volgende week proefrijden. W00t.

Afbeelding

:df:

Interieur:

Afbeelding

Stoelen:

Afbeelding

In plaats van de renderss van BMW.nl even een real life plaatje opgezocht om de kleur te zien. Ik vind het een schitterende kleur in ieder geval:

Afbeelding

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 23 dec 2010, 23:57

Aerschtuner schreef:Niet meer bij VAG geweest, maar wel offertes voor de 118d en de 320d EDE laten maken bij de Beierse vrinden. De 320d kent volgens de BMW-verkoper waarschijnlijk een leaseprijs tussen de 1000 en 1100 euro. Nu wil ik best wat bijbetalen, maar dat is wel erg ver boven het budget ben ik bang :(. Natuurlijk zijn alle HR-sletten op kantoor al met vakantie, dus de daadwerkelijke leaseprijs opvragen, kan nog wel even duren.

Donderdag proefrijden in de 118d. Ik denk dat ik me daar maar op ga concentreren. Kinderen dik aankleden en kijken of ze er in passen :P
Als ik de BMW 320D EDE op de ING carlease website bereken (met onze leasevoorwaarden, 4 jaar/40000km per jaar) dan komt ie uit op 932,- euro per maand excl. brandstof. Dat is dan de Business Line uitvoering á 41990,- euro.

RobS

Bericht door RobS » 28 dec 2010, 09:07

Und?

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 28 dec 2010, 09:11

Donderdag proefrijden in de 118d en kijken of het gezin er in past.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 dec 2010, 10:45

Waarom geen tweedehands BMW leasen.
Zelfde constructie als je baas.

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2010, 10:49

Aerschtuner schreef:Donderdag proefrijden in de 118d en kijken of het gezin er in past.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als ze nog in kinderstoeltjes zitten of op een stoelverhoger dan kun je het wel vergeten. Want dan kunnen ze ze de knietjes niet goed buigen om hun onderbenen te laten hangen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 dec 2010, 13:26

En als ze ouder zijn dan moet jezelf niet te groot zijn want dan past het ook niet. Kleine hokken, die 1-series :wink:

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 30 dec 2010, 20:09

Vandaag een proefrit gemaakt en de kindjes achterin gepast. Het was een 3-deurs en het moet uiteindelijk natuurlijk een 5-deurs worden, maar een kind van 11 en een vrouw van 34 konden prima achterin zitten. Mathieu vertolkte zijn rol als BMW-evangelist prima en is zelfs alleen met mijn vriendin ook nog een stukje wezen rijden.... (verdacht, ik weet het. Ik ben 's-middags dan ook nog even bij zijn Eva langsgewipt.. euh :hmmm: ).. ;)

De auto rijdt erg lekker. Veel beter dan de zwabberbak die ik gewend ben. Direct, pittig motortje en ook tijdens mijn eerste babystapjes op het gebied van kontje zwieren acteerde de BMW erg vrolijk en voelden we elkaar redelijk goed aan...

De oranje/bruine kleur heb ik op verzoek van het vrouwmens in huis laten vallen. Het wordt als de offerte en zo wordt goedgekeurd een BMW 118d 5-deurs in de kleur Spacegrau met zwart/oranje bekleding. Ik mag voor hetzelfde geld ook vol leder kiezen, maar ik vind de half stof/half leer in zwart bruin eigenlijk net zo mooi. Erg mooie combi als je het mij vraagt. 18 inch wielen die erg stijlvol en sportief zijn, het drivers pack (sportstoelen, M-stuur en M-pook, cruise control), Pro navi met 12GB harde schijf en BMW Online (WTF :forum: ), Xenon... Eigenlijk alles dat ik nodig heb dus.

De plaatjes ben ik vergeten te schieten, maar op BMW.nl kun je mooi alles bij elkaar klikken. Ik heb er erg veel zin in ieder geval :).

Mathieu

Re: Aersch met een leasedillema - 118d proefrit en config kl

Bericht door Mathieu » 30 dec 2010, 21:41

Het was erg leuk vandaag. Met je meisje bedoel ik :angel:

ErikS

Bericht door ErikS » 30 dec 2010, 21:46

Vol leder voor hetzelfde geld! :thumbup:

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 30 dec 2010, 22:37

Mathieu schreef:Het was erg leuk vandaag. Met je meisje bedoel ik :angel:
Ach. Goede klanten/collega's, daar deel je nagenoeg alles mee toch? ;) Nee, was inderdaad gezellig. Ik was het meest onder de indruk van de woordenschat en de attitude van je dochter :clap:

Kris vroeg nog of jij ook had gereden in de 1. Ben ik vergeten te vragen... Sorry dude. Had je misschien helemaal niet tof gevonden in zo'n klein dieseltje, maar ben het helemaal vergeten....

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 30 dec 2010, 22:40

Erik Stoffelsen schreef:Vol leder voor hetzelfde geld! :thumbup:
Zonder vol leder ziet het er zo uit. Daar ben ik een beetje voor gevallen eigenlijk. En leer met kids... kweenie.

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 dec 2010, 01:44

Vergeet je niet dat je (neem ik aan) 4 jaar moet rijden in die auto. Dan is dat kind van 11 alweer 15. Past het dan nog steeds?

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 31 dec 2010, 08:36

Arthur schreef:Vergeet je niet dat je (neem ik aan) 4 jaar moet rijden in die auto. Dan is dat kind van 11 alweer 15. Past het dan nog steeds?
Het 11-jarige testexemplaar was niet van mij. Mijn kids zijn 2 en 5 en zaten nog in de pyjama toen ik met het dich voorreed. Ze hadden geen zin om naar buiten te komen :). Het lijkt me dat die kleintjes sowieso wel passen als grotere types er ook in passen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 dec 2010, 09:39

Mathieu kan je echt wel met je vrouw/vriendin weg sturen hoor.......................
Als het spannend wordt komt hij toch niet meer uit zijn woorden en begint hij in zijn broek te plassen :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 31 dec 2010, 09:48

Aerschtuner schreef:
Arthur schreef:Vergeet je niet dat je (neem ik aan) 4 jaar moet rijden in die auto. Dan is dat kind van 11 alweer 15. Past het dan nog steeds?
Het 11-jarige testexemplaar was niet van mij. Mijn kids zijn 2 en 5 en zaten nog in de pyjama toen ik met het dich voorreed. Ze hadden geen zin om naar buiten te komen :). Het lijkt me dat die kleintjes sowieso wel passen als grotere types er ook in passen.
Je begaat een denkfout waar ik je eerder voor waarschuwde. Een kind van elf kan de benen buigen en over de zitten laten 'hangen'. Een kind van 2 en 5 steken recht vooruit met hun benen en kunnen ze niet kwijt omdat ze tegen de stoelen van de voorpasagiers komen. Na 3 1 series en 3 kinderen in dezelfde leeftijd heb ik er wel een redelijke kijk op. Maar voor mij was de 1 serie altijd de 2e auto waar om bovenstaande reden nooit kinderen achterin zaten. Nouja gewoon doen als het je verstandig lijkt :wink:

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 31 dec 2010, 10:02

Kut, daar heb je wel een punt. Ik zal de kleine koters toch ook nog eens op de achterbank zetten binnenkort. Al kunnen ze in de Clio van mijn vriendin ook redelijk zitten.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 31 dec 2010, 10:56

@Hans
Zal het dan toch nog maar eens proberen bij je meisje. Misschien gaat het me de volgende keer beter af 8)

@Aerschtuner
De kinderen moeten er maar mee leren leven dat ze geen plaats hebben voor de pootjes.
Papa wil gewoon een leuke auto, klaar/punt.
Ik bedoel: Ik heb me niet voor niets zo ingespannen om je vriendin af te leiden van de beperkte ruimte achterin :mrgreen:

Floor-is

Bericht door Floor-is » 01 jan 2011, 12:21

Aerschtuner schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Vol leder voor hetzelfde geld! :thumbup:
Zonder vol leder ziet het er zo uit. Daar ben ik een beetje voor gevallen eigenlijk. En leer met kids... kweenie.
Leer met kids: juist wel! Uit stof krijg je die softijs/cola/andersoortige kindervlekken nauwelijks weg. Bij leer heb je dat probleem veel minder. :)

BTW: Hi Jan ;)

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 01 jan 2011, 12:42

Hi Floor :beer:

Is dat echt makkelijker schoon te houden? Het klinkt wel logisch. En hoe gaat de combinatie leer-kinderstoel? Monteren van een stoeltje/verhoger geeft geen blijvende schade aan het leer?

Lars K.

Bericht door Lars K. » 01 jan 2011, 14:56

Aerschtuner schreef:Hi Floor :beer:

Is dat echt makkelijker schoon te houden? Het klinkt wel logisch. En hoe gaat de combinatie leer-kinderstoel? Monteren van een stoeltje/verhoger geeft geen blijvende schade aan het leer?
Stoffen bekleding + kinderen = ramp.....
Leer is véél makkelijker schoon te maken. Water laat namelijk al een vlek achter op stof. Niet vergeten om stoelverwarming mee te bestellen

Floor-is

Bericht door Floor-is » 01 jan 2011, 15:36

Aerschtuner schreef:Hi Floor :beer:

Natuurlijk krijg je bij het continue in- en uithalen van die stoeltjes wat schade. Dat kan je tegengaan door een oude handdoek op de stoel te leggen of door deze aan de onderkant van het stoeltje te lijmen.
Als je het een beetje slim doet, dan bestel je ISOFIX, dan zit de achterkant (schade-maak-kant) goed vast: veel minder kans op beschadigingen :)

Sander W

Bericht door Sander W » 03 jan 2011, 07:33

waarschijnlijk ten overvloede: mijn 118d (E87) heeft het veld moeten ruimen wegens ruimtegebrek, met name achterin. Kleine man is anderhalf, en had totaal geen beenruimte achterin; kwam met gestrekte beentjes tegen de voorstoel (met de rugleuning in een nagenoeg verticale stand) zonder dat het kinderstoeltje in een ligstand stond! Verder was het met de kofferbakruimte ook redelijk behelpen. Er zijn in dit segment / deze prijsklasse zeker ruimere auto's; of die echter evenveel DF bieden is echter maar de vraag... Just my 2 cents. Succes ermee!

Sander

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 03 jan 2011, 08:54

Ja, hallo! Daar zit ik niet op te wachten natuurlijk, op dat soort replies! ;)

Het is een lastige afweging. Ik neem de kids sowieso nog een keer mee naar de showroom om te passen. Echter: Ik rijd zelf ongeveer 30k per jaar en ik denk dat de kids nog geen 3000km per jaar meerijden. Daarnaast hebben we een Cliootje erbij en dat gaat eigenlijk ook wel prima.

Dus ik neig ernaar om mezelf eens te verwennen met een nieuwe auto die mij het meest plezier en comfort brengt, al moeten de kinderen de tijd dat ze in de wagen zitten natuurlijk wel comfortabel kunnen zitten. Het is echter niet zo dat ze per sé de ruimte nodig hebben die ze nu in de Altea XL hebben. Hell, Stijn zou kunnen bowlen in die wagen.... :)

Plaats reactie