Uitslagen GP

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Uitslagen GP

Bericht door Mark Nauta » 14 nov 2010, 16:47

indobesar schreef:
Mark Nauta schreef:Gewoon een verdiende wereldkampioen!! Sympathieke gozer en een dijk van een rijder.
En wat liet Alonso zich weer kennen zeg. Wat een lulhannes. Je bent gewoon niet snel genoeg Fernando, stel je dan niet aan!!
Overdreven reactie Mark. Pure emotie. Of zien we liever allemaal Kimi's en Mika's.... :roll: Topsport is emotie, positief danwel negatief.
Dat je teleurgesteld bent, dat snap ik. Maar je gaat geen gebaren maken naar iemand die niets heeft misdaan en gewoon een dijk van een wedstrijd reed. Hij was gewoon niet sneller, kon er niet omheen, ga dan niet mekkeren.

Edit: even beeld erbij.
Petrov zit ook terecht te gebaren van 'ja, wat is er nou?'.
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 14 nov 2010, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 14 nov 2010, 16:53

Volgens mij geen middelvinger maar de vingers samengeknepen.

Een enorme misser van Ferrari bleek dodelijk voor de kansen van Alonso. De vroege stop van Massa als reactie op Webber pakte compleet verkeerd uit. Massa had voor Webber moeten komen maar dat lukte niet. Hierdoor moest Alonso naar binnen gehaald worden.

Massa trouwens vandaag totaal weer niet gezien! Wat mij betreft wordt het tweede stoeltje van Ferrari volgend jaar ingenomen door een opkomend talent die wel tot het gaatje gaat.

Rallye

Bericht door Rallye » 14 nov 2010, 16:56

Robertdj schreef:Hoppa! Ging mij er vooral om dat Alonso geen wereldkampioen zou worden. :banaan:
+1
De Spanjaarden hebben dit jaar al teveel prijzen naar mijn zin gepakt (iets in Zuid Afrika geloof ik... ;))

Natuurlijk is het geweldig dat Vettel uiteindelijk dan toch kampioen geworden is. Ik vind hem echt een sympathieke kerel die ondanks zijn jonge leeftijd heel volwassen overkomt.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 nov 2010, 17:01

@Mark, ofcourse is dat niet sportief, but that's sport. Dit geeft aan dat Alonso ook een mens is en enorm baalt. Ook geeft dit aan dat Petrov een uitstekende race heeft gereden. Wat mij betreft zien we meer van dit soort 'menselijke' reacties ipv ingestudeerde PR-praat....

Overigens vind ik het misgunnen/haten van sommige posters nog triester dan het 'onsportieve' gedrag van Alonso... :roll: :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2010, 17:16

Yes, mijn favoriet Vettel!

En wat is die spanjool een paardenlul zeg.... Bad loserrrr

Tom V

Bericht door Tom V » 14 nov 2010, 17:16

Dutch schreef:Tja, uhm... niet internet op voordat je gaat kijken? Dat is in ieder geval altijd mijn eigen stelregel als ik een race later ga kijken.

Zo kun je dat wel aan elke nieuwssite gaan vragen...
Ik ben het eens met Maus en vond juist de titel van gisteren prima. Internet mijden is prima, en normaal gezien was het alleen Racing ontwijken alleen nu is heel DF een no-go. Zonde.

Joop

Bericht door Joop » 14 nov 2010, 17:48

Beetje onsportieve actie was het zeker wel van Alonso...
...op zich ben ik het wel met Mark eens. Had je maar beter je best moeten doen.

Aan de andere kant is dat natuurlijk wel een vrij normale emotie; hij ziet namelijk het wereldkampioenschap voor z'n neus weggekaapt worden.
Overigens zette hij deze actie wel weer recht in het interview met de BBC (voor wie toch naar RTL heeft gekeken). Er kon zelfs nog een goed woordje richting Petrov vanaf voor zijn foutloze race...

...in the end gun je Vettel het toch wel. Hele jaar lekker fanatiek gereden. Soms te wild met onnodige fouten tot gevolg en dan zo de titel pakken dat is wel super.

Heb in ieder geval goed genoten van de race (zeker ook met het kampioenschap in het achterhoofd was het gewoon erg spannend).

Dutch

Bericht door Dutch » 14 nov 2010, 18:18

fordfriek schreef:Alle vier de F1 gerelateerde nieuwsberichten stonden al veel eerder op andere sites
Als je denkt dat de heilige graal van elke site 'de eerste zijn' is, dan heb je 't niet helemaal begrepen. :roll:

En heb je bijvoorbeeld op één Nederlandse site het Lotus-verhaal zo uitgediept gezien?

Luc B

Bericht door Luc B » 15 nov 2010, 00:42

Ik ben geen fan van een bepaald persoon. Diegene die de beste prestatie's en het meeste geluk heeft wint gewoon, mij boeit de persoon zelf weinig. Maar de reactie van Alonso sloeg werkelijk nergens op , omhooggevallen spanjaard, bah. Als hij zich werkelijk zo goed meent dat hij zo'n reactie kan maken , dan had die 'm ook wel ingehaald.

Maarja, als ik 't zo op het internet lees word het weer een mooie winter discussie :P

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 nov 2010, 07:04

Tuurlijk is enige frustatie wel te begrijpen bij Alonso. De Renaults (ja die van de motor van de Red Bulls) speelde een beslissende rol in het kampioenschap op een circuit dat er hartstikke mooi uitziet maar minder inhaalmogelijkheden biedt dan Monaco.

Het Yas Marina Circuit is geen circuit waarop je een voorganger in een fout kan dwingen zodat je kan inhalen. Ook Alonso kon per ronde drie keer naast de baan schieten zonder enige bedreiging zijn positie te verliezen aan Webber. Alonso kon daarbij natuurlijk ook geen risico nemen om ook maar een lichte aanraking te hebben met Petrov omdat hij dan helemaal weg zou zijn. Dit circuit is een 100% of niet circuit en dat is doodzonde. Sterker nog dit circuit zou nooit de laatste race van het seizoen mogen faciliteren. Rozenwaterhaalt het toch niet bij champagne op zo'n podium na zo'n ontknoping!

Klein dingetje dat mij wel opviel is hoe makkelijk Alguersuari voor Webber aan de kant ging terwijl het om een positie ging.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 nov 2010, 09:20

@Rutger, ik vond de afgelopen race anders wel een van de spannendste in de afgelopen jaren. Of dat echt toe te schrijven is aan het circuit weet ik niet, maar als inhalen zo ontzettend makkelijk was geweest had Alonso zn 4e plekkie gepakt en daar gewoon relaxed blijven rijden tot aan het eind.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 nov 2010, 09:35

Dutch schreef:
fordfriek schreef:Alle vier de F1 gerelateerde nieuwsberichten stonden al veel eerder op andere sites
Als je denkt dat de heilige graal van elke site 'de eerste zijn' is, dan heb je 't niet helemaal begrepen. :roll:

En heb je bijvoorbeeld op één Nederlandse site het Lotus-verhaal zo uitgediept gezien?
Eens Dutch. Wil je toch even mijn complimenten geven voor je autosport-berichtgeving dit seizoen. Ik volg diverse F1 sites maar nergens vind ik zulke goeie achtergrondartikelen als hier. :thumbup: Grote klasse, hoop serieus dat het volgend jaar ook weer van dit niveau is.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 nov 2010, 09:54

Maus335i schreef:@Rutger, ik vond de afgelopen race anders wel een van de spannendste in de afgelopen jaren. Of dat echt toe te schrijven is aan het circuit weet ik niet, maar als inhalen zo ontzettend makkelijk was geweest had Alonso zn 4e plekkie gepakt en daar gewoon relaxed blijven rijden tot aan het eind.
Dat 'inhalen' is gebeurd onder de pacecar. Zowel Alonso als Hamilton zaten vast achter de Renaults. Toen Kubica naar binnen ging was Hamilton direct bijna een seconde per ronde sneller. Ook Hamilton kwam niet voorbij de Renault.

Ik kan mij geen inhaalactie op de baan herinneren in de top 12 van de uitslag, behalve dan die van Webber op Alguersuari, maar dat was geen echte inhaalactie. Alleen Kobayashi op Hülkenberg is volgens mij een geslaagde inhaalactie geweest.

Het was natuurlijk wel een spannende race mar dat kwam door de continue WK-stand onder in beeld.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 nov 2010, 10:17

Ja maar de vraag is dus, waarom was het zo ontzettend spannend :) Als er veel inhaalmogelijkheden waren geweest en Alonso was langs Petrov gekomen. Dan had hij vrij snel zn 4e (of 5e plek vs Vettel) gepakt en daar gewoon rustig de race mee uit gereden. Was het dan net zo spannend als nu geweest?

Ik vond het nu juist enorm spannend om te zien of Alonso het voor elkaar kon krijgen. Hij heeft werkelijk alles uit de kast getrokken om voorbij Petrov te komen. Ronde na ronde moest hij het proberen wat imo best spectaculair was. Als je het mij vraagt is het moeilijke inhalen van dit circuit juist de "oorzaak" van de extra spanning, en dus positief.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 nov 2010, 10:23

Race was idd spannend, vanwege verloop WK. Verder niet. Slappe reaktie van Alonso, erg onsportief, en da's niet de 1e keer. Daarom mag van mij iemand anders wereldkampioen worden.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 nov 2010, 10:36

Maus335i schreef:Ja maar de vraag is dus, waarom was het zo ontzettend spannend :) Als er veel inhaalmogelijkheden waren geweest en Alonso was langs Petrov gekomen. Dan had hij vrij snel zn 4e (of 5e plek vs Vettel) gepakt en daar gewoon rustig de race mee uit gereden. Was het dan net zo spannend als nu geweest?

Ik vond het nu juist enorm spannend om te zien of Alonso het voor elkaar kon krijgen. Hij heeft werkelijk alles uit de kast getrokken om voorbij Petrov te komen. Ronde na ronde moest hij het proberen wat imo best spectaculair was. Als je het mij vraagt is het moeilijke inhalen van dit circuit juist de "oorzaak" van de extra spanning, en dus positief.
De spanning zat meer in de tijd dan in de acties. Verkeerde spanning wat mij betreft. De hele race zat het treintje 4 t/m 12 binnen 10 seconden van elkaar. Op de punten waar je eventueel zou kunnen inhalen liggen grote uitlaatstroken waardoor je als voorste auto eigenlijk altijd de optie hebt op te laat te remmen, rechtdoor te rijden en de bocht weer door te pakken. Alonso liet volgens mij in één ronde zien dat je op de twee of drie inhaalpunten net zo goed rechtdoor kan schieten zonder tijd of een positie te verliezen. Zelfs het commentaar gaf aan dat op sommige punten de snelste lijn net buiten de witte strepen ligt.
Ik vind het echt een schitterend circuit om te zien, maar het kwam mij gisteren over als een circuit dat te geforceerd is ontworpen om de mooiste tribunes, een haven en de 'geur' van Monaco te hebben. Ik denk dat het een fantastisch testcircuit is.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 nov 2010, 11:32

En toch: hoe spannend was de race geweest als Alonso pakweg 10 rondjes na zijn pit op de 4e plek had gereden en de race ook zo gewoon netjes uitreed? Alonso vanaf rondje 23 (?) al wereldkampioen. Vettel doet zn ding, kijk je 32 rondes naar een gereden race. De enige hoop die je dan nog hebt is dat er een technisch mankement oid optreed, maar verder is er 0 spanning.

Dat Alonso continu druk moest zetten op Petrov om uberhaupt kans te maken er voorbij te komen vond ik juist tot op de laatste ronde spannend. Ook Monaco zijn altijd erg mooie races, terwijl er nauwelijks inhaalmogelijkheden zijn. Is een race met veel punten waarop ingehaald kan worden automatisch spannender?

Ik heb bijna de hele race op het puntje van mn stoel gezeten en ik weet zeker dat dat niet het geval was als Alonso met redelijk gemak terugkwam in die 4/5e plek regio.

Dutch

Bericht door Dutch » 15 nov 2010, 11:37

Precies, inhalen is overrated. :mrgreen: :wink:

Plaats reactie