Turken en BMW's

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Fernando

Bericht door Fernando » 08 sep 2006, 20:43

Marcel van Meerbeek schreef:. BMW was toen erg in trek bij Chinezen en Indo's.
Grappig, ben zelf indo net zoals m'n vriendin en bij een gemiddelde verjaardag van mijn of haar familie staat de straat idd vol met BMW's... :)

Rebel

Bericht door Rebel » 08 sep 2006, 20:54

Ik heb niks tegen turken. En niks tegen bmw's
Ik vind dat beide uitstekend bij elkaar passen.

Een turk in een Audi is hetzelfde als een bouwvakker met een stropdas om, op de steiger.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 sep 2006, 21:18

en een Audi in een turk dan?

Cupra R

Bericht door Cupra R » 08 sep 2006, 22:37

Dat lijkt me zeer te doen :mrgreen:

Remy

Bericht door Remy » 08 sep 2006, 23:10

Rebel schreef:Ik heb niks tegen turken. En niks tegen bmw's
Ik vind dat beide uitstekend bij elkaar passen.

Een turk in een Audi is hetzelfde als een bouwvakker met een stropdas om, op de steiger.
Een woord: kortzichtig.

Turken kiezen vaak voor BMW omdat ze graag willen patsen. En dat kan nou eenmaal goed met een BMW. BMW combineert uiterlijk en techniek op een verdomd goede wijze.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 sep 2006, 01:01

Een woord: ..Welterusten

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2006, 02:01

Doordat ik BMW rijd ken ik tenminste mooie roleks horloges en gsm's kopen die van de vrachtwagen zijn gevallen. Schijnbaar rijden al die turken altijd achter vrachtwagens en ben ik hun vriend omdat ik ook een bmw heb. 8)

Shakes

Bericht door Shakes » 09 sep 2006, 07:47

Daar zeg je wat. Ik kom bijna nooit in Amsterdam-west. Het bekijks dat ik had met m'n 325 uit 91 plus open einddemper. Niet normaal.

Overigens heeft een van mijn /edit/ turkse einde edit/buren destijds vlak na mij ook een E36 gekocht. Leuk, twee sedans, exact hetzelfde naast elkaar.

Als ik met de M door West ga rijden moet ik handtekeningen gaan uitdelen.

N.
Laatst gewijzigd door Shakes op 09 sep 2006, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2006, 08:58

"Zoveel Turken in Kreuzberg, die amper kunnen bestaan"................................Maar wel allemaal een BMW voor de deur :wink: :lol: :wink:

Kijk daar gaat het over; allemaal werkloos, en toch een meer dan gemiddelde bolide van Duitse origine..............................................

"Is hier wat gebeurd dan? Daar weet ik niets van, Mijn naam is Haas en ik weet nergens van".................................das dan meneer Spee en consorten, terwijl die wiet geur uit de uitlaat komt................................tja en zo leefden we nog lang en gelukkig.............................................weltrusten idd :wink: :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 09 sep 2006, 10:08

Nandor maar jij bent toch van turkse afkomst???

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 sep 2006, 10:20

idd en de paus is gereformeerd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 sep 2006, 11:06

Rico v Velzen schreef:Een Nederlander wil graag een BMW rijden maar durft het niet te laten zien. zoiets ?
Niet iedereen wil BMW rijden hoor...
Er zijn ECHT WAAR ook andere merken te koop.
Kijken jullie maar eens goed om je heen.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 sep 2006, 11:12

Ik moet Rico gelijk geven..........ik durf het ook niet.

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2006, 14:28

Niet arrogant bedoelt maar sommige personen durven zich niet te indentificeren met een statussymbool. Bang dat de "mensen*" er wat van zullen denken.

*mensen, in hun persoonlijke leefomgeving, kerk, sportclub, vriendenkring whatever.

Rebel dat jij geen Z4 coupe heb gekocht, was perfect BMW'tje voor jou geweest, RWD 3 liter atmo (tunen doe je toch niet), Niet het foute imago van andere BMW's. En super op de Ring.

Is dan toch het imago geweest dat je het niet durfde ?

Rebel

Bericht door Rebel » 09 sep 2006, 16:16

Ik.....Ik-k.......ik-kkk.....

Ik...durf-fff....

Ik...... durf-ffff ....niet-tt ....

p.s. wees jij maar blij dat je een M3 hebt overgenomen van een nederlander. Die shoarma-lucht blijft vaak jaren hangen....

david

Bericht door david » 09 sep 2006, 16:47

:lol: hahahha
ik heb een audi van een italiaanse rechter...
en aan de bijrijder kant hangt nog altijd een fijne geur van een italiaanse dure parfum....

dus absoluut geen snolletjes geur.... :wink: echt iets chiques en lekkers

Fastturbo

Bericht door Fastturbo » 12 sep 2006, 16:33

Ik was laatst op een zaterdag met de Mercedes SL 500 van een jaartje oud naar mijn bedden toko gegaan, en toevallig was er alleen voor de deur parkeerruimte zodat hij daar de hele dag heeft staan te pronken, nou dat heb ik geweten, er zijn die dag heel wat klanten geweest die stonden te kwijlen bij het zien van deze auto, en vermoeden dat het mijn auto was, zodat deze wel een extra korting verwachten omdat ik toch geld zat heb in hun optiek. :oops:

Dus neem nooit een mooie auto mee naar je toko, want je wordt er geheid op afgerekend … :wink:

Jan

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 sep 2006, 16:41

david schreef::lol: hahahha
ik heb een audi van een italiaanse rechter...
en aan de bijrijder kant hangt nog altijd een fijne geur van een italiaanse dure parfum....

dus absoluut geen snolletjes geur.... :wink: echt iets chiques en lekkers
Oei, heb je wel een ander kenteken inmiddels? (*kuch* Falcone & Borsellino *kuch*)
:roll: :P 8) ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2006, 19:09

Ideaal zijn auto met luchtje...

Kun je nooit problemen mee krijgen thuis... 8)

prinzy

Bericht door prinzy » 20 sep 2006, 17:50

Zal ik als Turk mijn mening eens geven..

In het algemeen geven Turken geen zak om wat "andere mensen" denken over de auto waarin ze rijden.. Of het nu een Mercedes, BMW of wat dan ook is.
Hiernaast heeft het bezitten van een (mooie) auto voor een Turk een best hoge prioriteit. Dit wil zeggen dat Turken sneller een (mooie) auto zullen kopen. Als iemand 10k te besteden heeft aan een auto, kiezen ze vaak voor een jonge, degelijke auto met ruimte of die zuinig rijdt of andere dat soort aspecten, bijvoorbeeld een Golf. Een Turk zal voor 10k een oudere tweedehands auto kopen, maar wel een dikkere auto, such as Mercedes of BMW. Hierdoor valt het erg op dat Turken "dikke" auto's rijden, terwijl anderen ook zulke auto's kunnen rijden, maar hier bewust niet voor kiezen.
Tot slot heeft het natuurlijk ook enigszins met status te maken.. Niet in de zin om er mee te patsen, maar wel om te laten zien dat ze "succesvol" zijn. In de aard van de Turk zit best veel (hoe zal ik het noemen) "afgunst".. ik noem het liever competitive.. Dus als buurman Turk in een mooie (dikke) auto rijdt, wil de andere buurman Turk dat ook maar al te graag in een minimaal net zo dikke auto rijden.. And so on.. het uiteindelijk resultaat is dat er heeell veeell Turken in mooie(re), dikke(re) auto's gaan rijden.

Het valt idd erg op dat veel Turken tegenwoordig BMW rijden. Maar de meeste Turken in BMW's zijn de nieuwe generatie (2de en 3de)
Voor de eerste generatie was het Mercedes, daar zweerde ze bij. Niet alleen vanwege status, maar vooral om de kwaliteit van Mercedes toenertijd. De Mercedesen van de jaren '80 en '90 waren niet kapot te krijgen. Volgens de eerste generatie is BMW wel mooi, MAAR ze gaan te snel kapot (juist omdat ze zo sportief/snel zijn)
De nieuwere generatie vinden Mercedesen iets wat ouwelullen bakken en zweren bij BMW... mooi, snel, sportief en uiteraard ook de status is bij deze bakken niet onder de maat. De nieuwere generatie hecht toch ook wel waarde aan de techniek achter de auto.. En laten we nou eerlijk zijn, BMW heeft gewoon mooie autotechniek! :lol:
Tegenwoordig zie je idd Turken steeds meer in Audi's rijden.. dat heeft enerzijds te maken met het segment waarin Audi zich nu bevindt, maar anderzijds ook met het feit dat Audi een hele goede weg heeft ingeslagen wat betreft het design. Ook wat betreft vermogen heb je nix te klagen met een dikke Audi van hedendaags.

Zo... hiermee is alles wel gezegd over Turken in "dure" auto's imho. :)

Chris

Bericht door Chris » 20 sep 2006, 21:25

Vergeef me de uitdrukking, wat een gel..!

In stereotypen denken is zo verdomd gemakkelijk zeker voor de mensen die zelf stereotypisch in een bepaalde groep geplaatst zouden kunnen worden :twisted:

Ondertussen komt er wel een hele serieuze BMW (!) tuner uit Turkije:
kijk hier maar eens naar: http://www.da-motorsport.com/

Ik zie het de Sjonnies nog niet doen in hun tot "garage" omgebouwde stal :wink:

Hans

Bericht door Hans » 20 sep 2006, 21:32

Heej prinzy, wat rij je tegenwoordig eigenlijk? Nog steeds die M uitgevoerde 318is?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 sep 2006, 21:36

Chris schreef:Vergeef me de uitdrukking, wat een gel..!

In stereotypen denken is zo verdomd gemakkelijk zeker voor de mensen die zelf stereotypisch in een bepaalde groep geplaatst zouden kunnen worden :twisted:

Ondertussen komt er wel een hele serieuze BMW (!) tuner uit Turkije:
kijk hier maar eens naar: http://www.da-motorsport.com/

Ik zie het de Sjonnies nog niet doen in hun tot "garage" omgebouwde stal :wink:
Die tuner zit ook op verschillende fora en is in 3 jaar tijd dat ze 1000 PK claimen nog nooit in staat geweest om bewijs te leveren dat ze dat getal halen :)

Ga maar eens naar Bimmerforums en doe een search op posts van mertdastan in de FI sectie :)

Chris

Bericht door Chris » 20 sep 2006, 21:44

De 415 pk sterke Z3 Coupe ken ik toevallig. De huidige eigenaar is er vorig jaar en dit jaar mee naar de grote Z3 meetings geweest in Zwitserland.
Wellicht bestaat deze ook niet?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 sep 2006, 21:54

415 is nogal wat aannemelijker als 1000 uit dat motorblok :)

400~500 zijn getallen die Gpower, ESS, Infinitas enz ook halen.

Plaats reactie