328i circuit auto (samen met Sieger)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Aernoudt

Re: 328i circuit auto (samen met Sieger)

Bericht door Aernoudt » 09 nov 2010, 20:41

Messink last een stuk netter tegenwoodig dan een paar jaar geleden. Zelf evt nog wat netjes na-lassen maakt 'm helemaal af. Die paar kilo's extra: who cares, alsof jullie voord e laatste duizindste van een seconde gaan ;)

Met goede/duidelijke instructie maakt hij hele aardige rolkooien tegenwoordig.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 09 nov 2010, 20:47

Ja daarom Aernoudt. Baal er ook van dat ik de 325i niet heb gezien nadat de hele kooi erin zat.

Ach, ik wacht wel af tot jij het in je bol krijgt en de E46 leegsloopt, hahahaha :D :hosanna:

En anders als Vincent en ik er niet uit komen, bouwen we er toch 2? Hij de 328 met kooi zoals hij wil, ik (eindelijk) een 318iS met kooi zoals ik wil, Erve Dimmendael Racing Team! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 nov 2010, 21:01

Verhaal van Aernoudt ben ik het wel redelijk mee eens alleen ik denk dat je wel realistisch moet zijn in je eisen en moet kijken naar hoe ver je wilt gaan. En ook hoe iets uitgevoerd word voor je er aan begint.

Bijvoorbeeld je kan 30 KG buizen naar achteren lassen en diff verstevigingen maken maar als je subframe er nog gewoon in rubberen bussen onder hangt dan heeft het eigenlijk geen nut. Je koets is dan mega stijf maar dat gaat allemaal verloren omdat je achteras alsnog heen en weer beweegd. Dit heb ik op mijn eigen E36 ook gezien, die heeft dan geen diff verstevigingen maar die had altijd moeite om de neus naar binnen te krijgen, dat verdween als sneeuw voor de zon met massieve subframe bussen. Gewoon omdat de achteras het dan wel bij kan houden ipv dat je voor te snel belast en hij rechtdoor wil schuiven.

Zelfde met een plaat of buis die gewoon op het plaatwerk gelast zit als diff versteviging, dat is leuk maar de koets is daar dubbelwandig en ik zie dus niet hoe dat zou helpen als versteviging van je achteras. Als je een gat in de bodem maakt en je verstevigingen direct op de bodem zet waar die bouten het chassis in gaan, dan denk ik dat het meer nut heeft.

Wat Sieger zegt, als je gaat lassen kan je het maar 1 keer goed doen. Maar de tussenoptie is er een Wiechers kooi in zetten en later naar een gelaste gaan. Je hoeft niet persee een nieuwe er worden wel vaker schroefkooien 2e hands aangeboden. Dat is relatief eenvoudig en kan je altijd achteraf naar een gelaste gaan, de fundatieplaten kan je dan gewoon voor je laskooi gebruiken. Plus je kan met relatief weinig verlies je kooi weer weg doen.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 09 nov 2010, 21:32

De e46 is samen met Suus, dus die blijft voorlopig even zo. DAt ie daarna leeg gaat is zonder twijfel. e46 bevalt erg goed, en stuurt super (de motor hangt er bij mij lager in en iets verder naar achteren op massieve steunen :) ).

Als je binnenkort een keertje iets tijd hebt: er moet nog eens een subwoofer in de reservewiel bak op maat gemaakt worden ;)

@Bert: vanwege de dubbele bodem moet je inderdaad wel direct met elkaar verbinden. Als je dat doet en massieve steunen gebruikt: super strakke achterkant :thumbup:

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 09 nov 2010, 21:49

Pingus schreef:De e46 is samen met Suus, dus die blijft voorlopig even zo. DAt ie daarna leeg gaat is zonder twijfel. e46 bevalt erg goed, en stuurt super (de motor hangt er bij mij lager in en iets verder naar achteren op massieve steunen :) ).

Als je binnenkort een keertje iets tijd hebt: er moet nog eens een subwoofer in de reservewiel bak op maat gemaakt worden ;)

@Bert: vanwege de dubbele bodem moet je inderdaad wel direct met elkaar verbinden. Als je dat doet en massieve steunen gebruikt: super strakke achterkant :thumbup:
Sgoed hoor, kom maar langs maken we een trilding voor suus erin, zal ze blij mee zijn :mrgreen: :banaan: . Maar ik ga niet nog een keer een heel buizenframe erin bakken en mijn gasfles leeg lassen hoor! :P

Mja een kooi... why not, veiligheid voorop toch?! Suus in een kuipstoel met 6 punts gordel in een gelaste kooi... Deepdish met een airbag erop getaped... helemaal goed! :D

Maar tot snel :wink:

Plaats reactie