Nieuwe Ford Focus (mj 2011)
- RVV
Re: Nieuwe Ford Focus (mj 2011)
Ik lees net je eerste post in dit topic Fernando 

-
Voor die slang is inderdaad al lang een modificatie van Ford beschikbaar, balen!Fernando schreef:Mijn Focus 1.0 staat momenteel met motorschade bij de dealer. Zeer waarschijnlijk heeft bij mij de motor een warmloper gekregen doordat een (vrij cruciaal) retourslangetje van de koelvloeistof erg fragiel is uitgevoerd en daardoor uiteindelijk is gaan scheuren.
Resultaat is dat ik geen koelvloeistof meer had maar doordat de temperatuursensor bij deze motoren in de koelvloeistof zit, meet de sensor dus lucht en zal de temp.meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen wel een warmloper krijgt.
Toen de motor begon in te houden en ik ook geen warme lucht meer kreeg ben ik gelijk naar de dealer gereden (zat toevallig in de buurt) maar de definitieve diagnose hoor ik vandaag. Jammer dat dit probleem al een tijdje bekend was bij Ford maar ik geen modificatie heb gekregen bij m'n eerste beurt een paar maanden terug.
@sitechris
het maximumkoppel van 170nm kan met overboost tijdelijk op 200nm uitkomen...
- JP
Iemand ervaring met de nieuwe Focus (facelift 2015) in eender welke motorisering.
1.0liter 100pk - 1.0liter 125pk - 1.5 liter 150pk
Zijn de 1.0 problemen nu opgelost bij Ford? (Fernando ?)
1.0liter 100pk - 1.0liter 125pk - 1.5 liter 150pk
Zijn de 1.0 problemen nu opgelost bij Ford? (Fernando ?)
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik heb gereden in de 1.0 liter 125 pk. Blok loopt mooi en is vrij stil, maar voor mijn gevoel had hij 100 pk en niet 125 pk. Voelt beetje loom aan. Ik zou zelf altijd voor de 150 pk gaan.
-
Die problemen waren vooral te wijten aan poreus wordende slangetjes voor de koelvloeistof zover ik weet. Dat probleem heeft de facelift niet meer, al hebben de meeste pre-facelifts inmiddels ook wel betere slangetjes gekregen bij de dealer vermoed ik.
Een collega van mij die ik heb geholpen met het uitzoeken van zijn nieuwe auto zei dat de dealer zei dat het probleem niet meer voorkwam. (zijn woorden, niet de mijne
) En oja, hij was als niet-autoliefhebber niet te spreken over de 1.0 motor, daarom is het ook geen Focus geworden, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Een collega van mij die ik heb geholpen met het uitzoeken van zijn nieuwe auto zei dat de dealer zei dat het probleem niet meer voorkwam. (zijn woorden, niet de mijne

- JP
Het valt me gewoon op dat je voor €20k een nette nieuwe en ook redelijk in de opties, Focus kunt rijden. Natuurlijk goedkoper dan bij iets van VAG maar zelf nog nooit mee gereden. Een 1.0 100pk bij 1200kg is zwaar behelpen. Dan lijkt me de 1.5 beter al schijnen die toch nog minder te zijn dan de vroegere 1.6.
-
Wat je krijgt voor je geld is inderdaad erg goed. Mijn pa rijdt sinds een paar maanden een ST3 Wagon, vrijwel full-options met 40k gelopen voor 24k. Is wel een pre-facelift, daarvan is het multimedia-systeem gerust matig te noemen. Het voldoet, maar de logica in bediening ontbreekt volledig. Dat is volgens mij op de facelift al een stuk beter voor elkaar.
edit: Het enige dat ons opviel bij de facelift, is dat als je de radar/citybrake hebt, die nogal lomp in de voet van de binnenspiegel zit weggewerkt. Ontneemt je daardoor behoorlijk veel van je zicht.
edit: Het enige dat ons opviel bij de facelift, is dat als je de radar/citybrake hebt, die nogal lomp in de voet van de binnenspiegel zit weggewerkt. Ontneemt je daardoor behoorlijk veel van je zicht.
- Snipe
Ik heb vorig jaar met zo'n 125 pk gereden, die reed eigenlijk wel prima. Je zou wat meer vermogen willen, maar dat kwam misschien omdat ik ermee in een rit zat vol Ferrari's en Porsches. Oh, en Andre heeft ook ervaring met een Focus, maar dan moet je het RS-topic even opzoeken.
-
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Heeft ie imo ook nodig. 125 pk blok vind ik qua laufkultur (zeker voor een driecilinder) prima, maar qua prestaties wel wat tegenvallen. Verder prima auto overigens.