330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
- Mark 320iS
Re: Golf VI GTI
Ja, dat ie die 250 haalt geloof ik wel, 240 loopt ie iig makkelijk. Het ging er alleen om dat ik het verbasend vond dat de BMW net iets sneller is.
@JP, op zondagmiddag is er inderdaad weinig lol te beleven, maar 's avonds is het wel erg gaaf, met name in het bos bij Vijlen. Rijd meestal ongeveer deze route: Valkenburg -> Margraten -> Slenaken -> Epen -> Vijlenerbos en dan weer naar huis. De route van Maastricht naar Noorbeek is ook erg leuk. Heb jij misschien nog andere tips?
@JP, op zondagmiddag is er inderdaad weinig lol te beleven, maar 's avonds is het wel erg gaaf, met name in het bos bij Vijlen. Rijd meestal ongeveer deze route: Valkenburg -> Margraten -> Slenaken -> Epen -> Vijlenerbos en dan weer naar huis. De route van Maastricht naar Noorbeek is ook erg leuk. Heb jij misschien nog andere tips?
-
OnlineMartijn_bmw
mooie route om te rijden iddMark 320iS schreef:. Rijd meestal ongeveer deze route: Valkenburg -> Margraten -> Slenaken -> Epen -> Vijlenerbos en dan weer naar huis. De route van Maastricht naar Noorbeek is ook erg leuk. Heb jij misschien nog andere tips?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Stapvoets rijden? Wordt vast niet veroorzaakt door de turbo. Die doet dan nog niet mee lijkt me. Zal afstelling/inspuiting wezen, veroorzaakt door de milieu-eisen?Mark 320iS schreef:Zo, we zijn nu een maand en een dikke 3000km verder...
Hij bevalt nog altijd uitstekend. Alleen in de 1e versnelling in de file is ie wat bokkig, wat volgens mij wordt veroorzaakt door de turbo.
- Vdub
FF naar JDEngineering voor de afstelling.. hadden die Gti's ook niet last van een slechte DV ofzo?
- JP
Bovengenoemde liet zich vandaag in de regen en hagel goed doen. Het bos was bijna uitgestorven. Alleen de auto wordt wel erg smerig in dit jaargetij.....Mark 320iS schreef:(...)op zondagmiddag is er inderdaad weinig lol te beleven, maar 's avonds is het wel erg gaaf, met name in het bos bij Vijlen. Rijd meestal ongeveer deze route: Valkenburg -> Margraten -> Slenaken -> Epen -> Vijlenerbos en dan weer naar huis(...) Heb jij misschien nog andere tips?

Ga ook wel eens net de grens over. Gemmenich, Sippenaeken, Teuven, de Planck, St. Pieters Voeren, St. Martens-voeren, s Gravenvoeren. Of nog verder richting Verviers/ Gileppe.
Wel zijn de wegen soms lokaal een beetje slecht onderhouden......

Bij de V had het deceleratieventiel soms last van scheurtjes. Bij de VI, worden sterkere versies ingebouwd affabriekVdub schreef:FF naar JDEngineering voor de afstelling.. hadden die Gti's ook niet last van een slechte DV ofzo?
- stefan740
Ja dan merk je dat België toch wel wat armer is. Rondje rursee is mijn favoriet op het moment, iets verder maar ook leuker. Qua mergelland rij ik alleen de horizontaal eijsden-vaals zeg maar.
- Macboy
In de file gewoon in zijn 2 zou oplossing voor je kunnen zijn. Zelfs in zijn 3 wegrijden bij stoplicht gaat prima met deze motor.
- Mark 320iS
@Wouter, dan gaan we hier even verder?
Dus de RCD510 heeft niet standaard een handsfree functie? Ik was me daarvoor al aan het oriënteren namelijk.
Wat betreft het bokken in de file, dat is met name bij zéér lage snelheid in de 1, de punto (en ook mijn andere auto's, waaronder een s14b20 die toch zeer bokkig zou moeten zijn) hebben daar minder last van.
Inmiddels al 6,5k op de teller. Vandaag zijn de winterbanden gemonteerd, profile tyrecenter had me goodyears beloofd, maar die waren uitverkocht. Het zijn bridgestone blizzak 32's geworden, die kwamen uiterekend als op 1 na slechtste uit de test van auto motor und sport (vertaald in Autovisie). Dat is toch het gezeur van een leaseauto he, als het je eigen auto is dan regel je zelf waar je voor je banden gaat en welke je erop krijgt... Anyway, vandaag 10km gereden met de nieuwe banden en in de nattigheid grippen ze goed, geluid valt mee en bij mij in de straat waar veel sneeuw ligt kom ik aanzienlijk beter uit de voeten dan met de sport contact 3's.
Dus de RCD510 heeft niet standaard een handsfree functie? Ik was me daarvoor al aan het oriënteren namelijk.
Wat betreft het bokken in de file, dat is met name bij zéér lage snelheid in de 1, de punto (en ook mijn andere auto's, waaronder een s14b20 die toch zeer bokkig zou moeten zijn) hebben daar minder last van.
Inmiddels al 6,5k op de teller. Vandaag zijn de winterbanden gemonteerd, profile tyrecenter had me goodyears beloofd, maar die waren uitverkocht. Het zijn bridgestone blizzak 32's geworden, die kwamen uiterekend als op 1 na slechtste uit de test van auto motor und sport (vertaald in Autovisie). Dat is toch het gezeur van een leaseauto he, als het je eigen auto is dan regel je zelf waar je voor je banden gaat en welke je erop krijgt... Anyway, vandaag 10km gereden met de nieuwe banden en in de nattigheid grippen ze goed, geluid valt mee en bij mij in de straat waar veel sneeuw ligt kom ik aanzienlijk beter uit de voeten dan met de sport contact 3's.
- Macboy
Ik heb de RNS510 met bluetooth adapter. Subliem systeem. Voice recognition (moet je wel opnemen eerst) werkt ook perfect. Ben er heel tevreden over.
- Sytze
Erg mooie auto,al moet ik wel wennen aan die bekleding.
- JP
Daar was 'ie weer....

- Mark 320iS
YepJP schreef:Daar was 'ie weer....![]()

Ging hem even uitlaten in het heuvelland

Wat een heerlijke auto is het toch, doordat het onderstel zo soepel is kun je er echt serieus hard mee op die bochtige weggetjes met dat slechte wegdek. Ik heb weer genoten

Straks even wat foto's posten die ik nog gemaakt het met m'n Blackberry, zal dus niet de beste kwaliteit zijn.
- Mark 320iS
Paar plaatjes van vanmiddag, zijn gemaakt met een Blackberry, dus niet van de beste kwaliteit.

-
OnlineMartijn_bmw
leuke foto's!! en mooi gebied blijft het, wij zaten in november in de buurt van vijlen toen nog veel over deze wegen gereden 

- Mark 320iS
Gisteravond met de nieuwe camera een paar nieuwe plaatjes geschoten. Auto bevalt nog altijd uitstekend, inmiddels 24k op de teller. Ga nu wel echt binnenkort andere veren bestellen, want hij mag wel iets scherper insturen wat mij betreft.
De 17 inch velgen blijven erop, mag van de leasemaatschappij onder geen beding naar 18 inch. Ach ja, 17 inch rijdt wel prima zo.

De 17 inch velgen blijven erop, mag van de leasemaatschappij onder geen beding naar 18 inch. Ach ja, 17 inch rijdt wel prima zo.
- Macboy
- Mark 320iS
Re: [Gestolen] Golf VI GTI
Nou vannacht is ie dus gestolen, 10 maanden heb ik hem gehad. Ik verwacht ook niet dat ie nog wordt teruggevonden, zal wel allang naar het buitenland zijn.
Hij stond gewoon op de oprit, en de sleutels heb ik nog, we hebben ook niets gehoord. Toch een vreemde gewaarwording als je je eigen auto 's ochtends niet meer op de oprit ziet staan terwijl je toch echt zeker bent dat ie er nog stond toen je naar bed ging.
Gelukkig is het een lease-auto. Ik krijg vandaag een vervangende auto, dan moet ik 30 dagen wachten en als ie dan niet terug is gevonden mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ik baal er wel erg van, realiseerde me gisteren nog dat ik ontzettend blij was met dat ding. Ach ja, dan gaan we ons maar oriënteren op een nieuwe, Megane RS, 118i (wanneer komt de 120i?) oid.
Hij stond gewoon op de oprit, en de sleutels heb ik nog, we hebben ook niets gehoord. Toch een vreemde gewaarwording als je je eigen auto 's ochtends niet meer op de oprit ziet staan terwijl je toch echt zeker bent dat ie er nog stond toen je naar bed ging.
Gelukkig is het een lease-auto. Ik krijg vandaag een vervangende auto, dan moet ik 30 dagen wachten en als ie dan niet terug is gevonden mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ik baal er wel erg van, realiseerde me gisteren nog dat ik ontzettend blij was met dat ding. Ach ja, dan gaan we ons maar oriënteren op een nieuwe, Megane RS, 118i (wanneer komt de 120i?) oid.
-
Weer een GTI verdwenen, ongekend...
Toch een reden om (zeker prive) niet snel meer een dergelijke auto te kopen. Alhoewel, met goede verzekering valt het allemaal nog wel mee, maar het ongemak en de spanning die je ervan krijgt is niet heel erg fijn.
Toch een reden om (zeker prive) niet snel meer een dergelijke auto te kopen. Alhoewel, met goede verzekering valt het allemaal nog wel mee, maar het ongemak en de spanning die je ervan krijgt is niet heel erg fijn.
- JP
- Tristan
Das mooi kl*te maar verbaasd ben ik uiteraard niet. Voor mij echt een reden om niet meer voor een VW te gaan. Of je auto of je navi wordt gejat. Verzekeringspremie voor VW's schieten omhoog etc. Navi's worden niet meer gedekt na 1x gestolen te zijn geweest.
Wordt tijd dat VW er iets aan gaat doen!
Wordt tijd dat VW er iets aan gaat doen!

- Mark 320iS
Ja, verbazen doet het me ook niet echt, balen is het wel. Toen ik hem kreeg zei ik al gekscherend tegen mijn vriendin 'het is niet de vraag óf ie gestolen wordt, maar wánneer'.
Heb zojuist een nieuwe Astra in ontvangst mogen nemen voor de komende 30 dagen (ik ga er niet vanuit dat de gti wordt teruggevonden).
Tja, nu maar eens nadenken wat de opvolger wordt. Wel een voordeel dat ik in leasecategorie omhoog ben gegaan dit jaar, dus ik mag een duurdere auto uitkiezen
Meest voordehand liggend is een nieuwe 118i met m-pakket ofzo, 12Xi zal nog wel even duren. De 3 serie gaat er natuurlijk uit, dus die hoef ik ook niet meer.
Heb zojuist een nieuwe Astra in ontvangst mogen nemen voor de komende 30 dagen (ik ga er niet vanuit dat de gti wordt teruggevonden).
Tja, nu maar eens nadenken wat de opvolger wordt. Wel een voordeel dat ik in leasecategorie omhoog ben gegaan dit jaar, dus ik mag een duurdere auto uitkiezen

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Klote man.
Succes ermee, met de afhandeling en de nieuwe auto.

- Tim N
Een schele 1 serie serieus overwegen? HAHAHAHA
Wel klote van de gti natuurlijk, wtf hoeveelste VAG hok is dit al wat binnen dit forum al gestolen is?
Een seat, golf R en een GTI kan ik mij al herinneren. Welke volgt?
Wel klote van de gti natuurlijk, wtf hoeveelste VAG hok is dit al wat binnen dit forum al gestolen is?
Een seat, golf R en een GTI kan ik mij al herinneren. Welke volgt?
- Tristan
Kijk voor de gein eens op een VW of Seat forum. Om de zoveel tijd komt er weer een melding voorbij van een gestolen auto. Lijkt wel of het een lachertje is om zo'n auto of navi te stelen.