Advies gevraagd voor ouders: BMW Z3 gekocht, pg2 foto's
- Tristan
Re: Advies gevraagd: Mercedes SLK of BMW Z3
Maat van me heeft deze te koop staan. Erg nette auto om te zien:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/7154726" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/7154726" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Die ziet er zeer goed onderhouden uit ! Mooie combinatie kleur/velgen ookTristan schreef:Maat van me heeft deze te koop staan. Erg nette auto om te zien:

-
Vergeet niet dat het voor mijn ouders is he, die vinden het dikke prima. De 104pk versie ofzo vonden ze niks, dat was wel te weinig maar de 140pk versie vonden ze prima (ik ook trouwens), vond het erg leuk rijden!GTRene schreef:me too, zelf een Z3 M roadster gehad (321pk) en no problems...was wel ff benauwd hoe het dakje het hield bij snelheden boven de 200...daar bolde ie aardig op e.d. (is ook normaal) maar dacht wow wat al;s ik 270 ga waait ie er af? eerst durfde ik het bijna niet (denkende aan een TVR V8S waar het tussendakje bijna het luchtruim koos)
maar dacht het moet toch goed zijn van BMWdus de volgende keer proberen....harder en harder...bij iets van 230 ofzo? werd het juist weer stiller en 270 no problem
![]()
heerlijke autoiets minder stijf dan de Coupe (ofcorse), maar loads of fun en mooie tijdloze looks.
1.9 is voor kids, extra genieten (niet dat je hard moet maar voor het algemene gevoel) begint af 2.8 en een beetje zoeken, voor hetzelfde geld heb je de betere 3.0 !!, magoed its your choice
@Tristan:
Ze hebben er eentje gekocht. Vrijdag hebben ze hem als het goed is. Als jullie het leuk vinden maak ik dan even fotootjes, ik vind het een mooi ding

- GTRene
tuurlijk, foto's is altijd leuk
gefeliciteerd alvast...we gaan wel de mindere periode van het jaar in voor een cabrio, maar het dak is normaal gesproken goed, en vaak heb je stoelverwarming en airco in zo'n ding wat bijna een must is in die periode

gefeliciteerd alvast...we gaan wel de mindere periode van het jaar in voor een cabrio, maar het dak is normaal gesproken goed, en vaak heb je stoelverwarming en airco in zo'n ding wat bijna een must is in die periode

-
Och ja, het word voor hun toch een autootje voor erbij. E60 sedan hebben ze voor "normaal" zegmaar. Als het hondenweer is zullen ze hem niet snel pakken. Waar hun hem voor gebruiken is het een erg leuk autootje met een leuk blokkie. De zwaardere motoren zijn ook weer duurder qua aanschaf.
-
Een vriendinnetje van me rijdt met een Z3 2.0. Heerlijke 6-pitter en kost niks meer dan een 1.9. Tempo is vergelijkbaar met een 1.9 maar dat boeit haar totaal niet. Het geluid boeit haar dan weer wel..... En het koppelgebrek van een 2.0 in een 520i heb je in zo'n Z3tje geen last van!
SLK zou ik nooit willen vanwege dat harde dak. Te zwaar, vreet ruimte, en als er ooit wat mee is ben je de lul. Bovendien klinken 4pitter Mercedes motoren als een pot knikkers......
SLK zou ik nooit willen vanwege dat harde dak. Te zwaar, vreet ruimte, en als er ooit wat mee is ben je de lul. Bovendien klinken 4pitter Mercedes motoren als een pot knikkers......
-
Idd,
Z3 2.0 lijkt me de auto om voor te gaan. Lekkere R6 sound, breed kontje ipv die smalle 4 pitter heupjes en je praat gelijk over het facelift model.
Z3 2.0 lijkt me de auto om voor te gaan. Lekkere R6 sound, breed kontje ipv die smalle 4 pitter heupjes en je praat gelijk over het facelift model.
-
En ze kosten niks, want iedereen denkt dat je een 2.8 moet hebben om lol te maken. Zoals hierboven ook de heersende mening blijkt.....M@rcel schreef:Idd,
- GTRene
dat kan voor sommige mensen een extra demensie aan belevenis geven...steve smith schreef:En ze kosten niks, want iedereen denkt dat je een 2.8 moet hebben om lol te maken. Zoals hierboven ook de heersende mening blijkt.....M@rcel schreef:Idd,

- HJ2
Ik heb ook voor mijn ouders gekeken, en zelf met veel plezier een 2,8 gereden.
Voor je ouders zou ik zeker voor de 1.9 16 klepper gaan of desnoods de 2.0. Fijn motortje en niet te zwaar voor het Z3 ontwerp. Je ouders worden dan in de regen ook niet onaangenaam verrast als in een bochtje ineens de achterwielen de voorwielen willen inhalen. Ook het bochtgedrag is veel neutraler met de 4 cilindertjes. de 2,8 kon al behoorlijk listig zijn, en als ik mij niet vergis is het oorspronkelijke ontwerp ook voor een lichte 4 cilinder geweest en zijn de 6 pitters wat an de zware kant voor de rest van de wagen (M's daargelaten
De Z3 heeft natuurlijk ook meer bagageruimte dan de SLK met geopend dak! Ik heb de hardtop nooit gemist en de wagen stond 24/7 buiten. Gauw inschrijven dus op het Z3 forum, en Ruud (roodkapje) het onderhoud laten doen mits dat niet te ver weg is natuurlijk
En natuurlijk veel leuke km's gewenst vuur de pap en de mams!
Voor je ouders zou ik zeker voor de 1.9 16 klepper gaan of desnoods de 2.0. Fijn motortje en niet te zwaar voor het Z3 ontwerp. Je ouders worden dan in de regen ook niet onaangenaam verrast als in een bochtje ineens de achterwielen de voorwielen willen inhalen. Ook het bochtgedrag is veel neutraler met de 4 cilindertjes. de 2,8 kon al behoorlijk listig zijn, en als ik mij niet vergis is het oorspronkelijke ontwerp ook voor een lichte 4 cilinder geweest en zijn de 6 pitters wat an de zware kant voor de rest van de wagen (M's daargelaten

De Z3 heeft natuurlijk ook meer bagageruimte dan de SLK met geopend dak! Ik heb de hardtop nooit gemist en de wagen stond 24/7 buiten. Gauw inschrijven dus op het Z3 forum, en Ruud (roodkapje) het onderhoud laten doen mits dat niet te ver weg is natuurlijk

En natuurlijk veel leuke km's gewenst vuur de pap en de mams!

- Niels
- Auto: Prius+
Leuk Roy! Is het de Z3 geworden die je op de vorige pagina had gepost?
-
Jep, dat is hem. Volledige historie, NAP en ik vond het een mooie prijs. Ding ziet er knap uit! Erg veel Z3's zijn geimporteerd zag ik. Vind het toch altijd een beetje eng zonder historie e.d.
- HJ2
-
Is de Z3 club trouwens ook leuk voor de oudere, niet hard scheurende mensen onder ons?
Mijn ouders zaten op die website te kijken na een tip in dit topic van Puk en vonden het er erg leuk uitzien met de vele ritten die ze organiseren. Als het echter alleen maar jongeren zijn die hard scheuren is het voor hun niet zo leuk.

-
bij de z3 club zit wat ouder publiek en daar wordt zeker niet gescheurd maar ook het forum doet veel voor ieder wat wils. leeftijden lopen daar wat meer door elkaar. maar over het algemeen een hele leuke sfeer 

-
Kijk eens aan, toppie! Jij bent zelf ook lid of was je lid?
- Niels
Bij het Z3forum ben ik afgehaakt vanwege de sfeer dus het is maar wat je leuk vind
Ik vond het een arrogante bende waar nogal wat jaloezie tussen verkeerd. Uiteindelijk heeft men GTRene er weggepest omdat zijn enthousiasme werd gezien als patsen. Tja een beetje "zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten" volgens mij.... Maar goed, met slechts een 1,9-je zullen je ouders vrij gemakkelijk in het "kastenstelsel" worden opgenomen
Overigens ben ik wel benieuwd hoe zo'n vier cilinder stuurt t.o.v. een zes cilinder zoals wij em hadden.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe zo'n vier cilinder stuurt t.o.v. een zes cilinder zoals wij em hadden.

-
@Niels: Ah oke, Z3forum = z3club?
Tuurlijk willen wij hier met zijn allen de dikste versie, maar dit was voor hun gewoon prima. Ik heb zelf niet met een Z3 6 cilinder gereden, dus ik zou het verschil niet weten. Ik vond dit in ieder geval een prima sturend bakkie. Erg leuk om rond te toeren met dat ding
Ik zelf ben helemaal gek van de coupe (vooral de Z4), maar ook daar heb ik nooit in gereden.
Tuurlijk willen wij hier met zijn allen de dikste versie, maar dit was voor hun gewoon prima. Ik heb zelf niet met een Z3 6 cilinder gereden, dus ik zou het verschil niet weten. Ik vond dit in ieder geval een prima sturend bakkie. Erg leuk om rond te toeren met dat ding

- Niels
Ja lijkt me wel...
Ik vergelijk alles met de 320D en die stuurt gewoon geweldig. Daar kon de Z3 niet tegenop wat logisch is omdat die uit een oudere periode stamt maar ook een zware zes in lijn had. Vandaar dat ik me afvraag wat ie had gedaan met (nagenoeg) hetzelfde gewicht voor in de neus
Ik vergelijk alles met de 320D en die stuurt gewoon geweldig. Daar kon de Z3 niet tegenop wat logisch is omdat die uit een oudere periode stamt maar ook een zware zes in lijn had. Vandaar dat ik me afvraag wat ie had gedaan met (nagenoeg) hetzelfde gewicht voor in de neus

- HJ2
Z3 forum is zeker leuk voor de hardcore Z3-ers. Zoals op elk forum is het lastig peilen wat de mores is (had ik hier eerst ook wat moeite mee
) Zeker is er voor elk wat wils, maar volgens mij is dit ook leuk voor je ouders:
http://www.cabriotour.nl/index-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer om het rijden dan de scene eromheen. Het is dus maar net wat ze zelf zoeken! Maareuh... laat ze vooral hun eigen oordeel vormen en wat fora / evenementjes bezoeken, dan voelen ze al snel heel goed aan wat bij ze past!

http://www.cabriotour.nl/index-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer om het rijden dan de scene eromheen. Het is dus maar net wat ze zelf zoeken! Maareuh... laat ze vooral hun eigen oordeel vormen en wat fora / evenementjes bezoeken, dan voelen ze al snel heel goed aan wat bij ze past!
-
Nog even een vraagje aan jullie.
Het enige minpuntje aan de Z3 die mijn ouders nu hebben (volgende week maak ik even foto's) is het softtopje. Die is niet helemaal mooi meer. Weet iemand hier een goed adres voor een nieuwe? Ik zag dat Autobarthobraat.nl ze levert, maar dat zijn geen originele (weet de kwaliteit dan dus niet).
Het enige minpuntje aan de Z3 die mijn ouders nu hebben (volgende week maak ik even foto's) is het softtopje. Die is niet helemaal mooi meer. Weet iemand hier een goed adres voor een nieuwe? Ik zag dat Autobarthobraat.nl ze levert, maar dat zijn geen originele (weet de kwaliteit dan dus niet).
- Vlokmans
De hele kap, dus ook het stoffen deel, of alleen de achterruit? Het plastic achterruitje van onze Z is ook wat dof, maar daar heeft moeders de vrouw een of ander schoonmaak-/schuurmiddeltje voor, Silvo. Is een zilverpoetsmiddel geloof ik.
Voor de rest van het dak, de kap, hebben we zo'n complete onderhoudsset van Turtle Wax gekocht. Nog niet gebruikt, omdat het eigenlijk ook niet nodig was. Maar is vast handig om te hebben, voor het geval dat
Voor de rest van het dak, de kap, hebben we zo'n complete onderhoudsset van Turtle Wax gekocht. Nog niet gebruikt, omdat het eigenlijk ook niet nodig was. Maar is vast handig om te hebben, voor het geval dat

-
Eigenlijk gewoon de hele kap. Heel nieuw softtopje zegmaar. Niet nodig nu hoor, maar ze willen gewoon even weten wat het kost. Thanks voor de tip van het achterruitje trouwens!
- Vlokmans
No prob
Het is trouwens Brasso...heette vroeger silvo geloof ik.

Het is trouwens Brasso...heette vroeger silvo geloof ik.
-
Net even foto's geschoten van de nieuwe aanwinst van paps en mams: