Had de camera niet bij en ik doe niet aan telefoonpics
De Borbet velgjes die ik een tijdje geleden had gekocht hadden wat stoeprand schade en waren al voorbewerkt om gespoten te worden.
Zelf vond ik het nog niet netjes genoeg dus ben vandaag aan de slag gegaan om ze nog wat bij te schuren.
Helaas wat slecht zichtbaar ivm matige belichting, maar hierbij 2 foto's van de grootste beschadiging:
Voor:
Eerst met korrel 60 de plekken nog wat opgeruwd en oneffenheden zo veel als mogelijk weg proberen te halen.
De echte hapjes krijg je er toch niet uit, die wil ik proberen te gaan vullen met filler om te kijken of ik het dan iets gladder kan krijgen.
Uiteindelijk is het maar voor circuitgebruik dus het is belangrijker dat ze recht zijn dan dat ze er 100% als nieuw uitzien.
Vervolgens met korrel 120 de krassen die het grove schuurpapier heeft achtergelaten weggewerkt en nog wat kleine beschadigingen eruit kunnen schuren. Na de grootste oneffenheden weggewerkt te hebben met waterproof schuurpapier alles netjes spuitklaar opgeschuurd. Resultaat:
Helaas geen filler meegenomen van thuis, maar aan de andere kant is het eigenlijk ook te koud om te spuiten (in de schuur bijna net zo koud als buiten).
Ook is de bus remmenreiniger al opgegaan aan het olie-vrij maken van de BMW dus om te ontvetten zou ik ook weer ff naar de winkel moeten
Primer heb ik wel bij, maar zoals gezegd is het te koud dus bewaren we het afwerken voor de volgende keer
Volgende week wordt de binnenzijde van de Golf ook bitumen-vrij gemaakt. Eerst wilde ik daar niet aan beginnen omdat het zo'n lelijk interieur oplevert als je het niet meteen netjes afwerkt. Nu zie ik echter mogelijkheden om het interieur te kunnen spuiten, dus mag de bitumen er wel uit
Als het ff mee zit kunnen we de rolkooi montagepunten meteen aanpakken zodat we ook echt iets aan de kooi gaan hebben. Ik wil de kooi ook nog steeds uitbreiden (als we toch bezig zijn) met kruizen in de deuren en opnieuw spuiten. En als we toch gaan spuiten kunnen de velgen gelijk meegespoten worden