Ik leen mijn auto niet zomaar uit, als iemand er mee rijd vertrouw ik degene ook dat hij/zij geen rare dingen doet

Ik weet ook niet zeker hoe ik er op zou reageren. Geheel total loss of een (flinke) deuk... motorschade?
+1Tommy schreef:brokken is dokken en slopen is kopen. Dat een auto all risk verzekerd is, is dan alleen maar een voordeel dat je hooguit het premieverschil betaalt en niet de volle mep van de schade zelf.
Daar zou ik persoonlijk érg blij mee zijn als ik €7000,- aan schade veroorzaakte aan andermans spullen.FerdiACS1 schreef: ... Mijn kosten bedragen dus netto Euro 2.500,-. De eerste factuur bedraagt Euro 900,- en dan volgen er nog een paar...
En bij geen schade zou die over vier jaar op trede 14 staan, dus het wezenlijke verschil is meer dan de vier tredes die jij noemt he.FerdiACS1 schreef:Zo jongens, eindelijk wat feitelijk informatie.
LOL@proberen er onder uit te komen ..
Waarom zou ik dat nu willen, natuurlijk niet. Ik gooi hier alleen maar een balletje op om te kijken of jullie met dit bijltje gehakt hebben. Waar moet ik zoal rekening mee houden. De tip van Rene is een goede (premieverschil claimen bij mijn normale WA verzekering, immers iemand stelt mij aansprakelijk voor geleden schade), maar ik denk ook - met Arthur eens - dat 'm dat niet gaat worden, maar ik ga het wel proberen.
Enfin, het premie verschil bedraagt Euro 1.488,- over vier jaar. Nu zit hij in trede 10 (62,5% korting) en dat wordt trede 6 (42,5%) korting. In 2014 is de 'verzekerde situatie' weer dezelfde als de huidige. Nadeel voor de autoeigenaar blijft dat hij dus 4 tredes zakt (ookal kost 'm dat geen premie, want die zal ik vergoeden). Dat werkt in zijn nadeel als hijzelf schade gaat rijden en eventueel wil gaan claimen.. zijn verzekerde situatie wordt ongunstiger. Na 2014, als er niets gebeurt, is dat probleem er niet meer.
Ik heb ook gevraagd om de (verschil)premie in 1 x af te staan, zodat hij weer direct in trede 10 stapt (lol, twas maar een ideetje) maar dat gaat natuurlijk niet.
Enfin, meer was er niet van te maken, of ben ik wat vergeten?
Eens, onder uit proberen te komen is wellicht wat teveel gezegd als ik zo eens terug lees, zo kwam het op me over toen ik het topic doorlas. Een balletje opgooien is je goed recht natuurlijk..FerdiACS1 schreef: LOL@proberen er onder uit te komen ..
Waarom zou ik dat nu willen, natuurlijk niet. Ik gooi hier alleen maar een balletje op om te kijken of jullie met dit bijltje gehakt hebben. Waar moet ik zoal rekening mee houden.
Ja, Luco, hier heb je een punt. Dit moet berekend worden adv. de tabellen structuur van Achmea.Luco schreef:En bij geen schade zou die over vier jaar op trede 14 staan, dus het wezenlijke verschil is meer dan de vier tredes die jij noemt he. In werkelijkheid is het 8 tredes, dus ook meer dan die 1.488,-
Ik zou toch proberen om het te verhalen op je wa verzekering, gooi je het op joyriding zonder toestemmingFerdiACS1 schreef:Ja, Luco, hier heb je een punt. Dit moet berekend worden adv. de tabellen structuur van Achmea.Luco schreef:En bij geen schade zou die over vier jaar op trede 14 staan, dus het wezenlijke verschil is meer dan de vier tredes die jij noemt he. In werkelijkheid is het 8 tredes, dus ook meer dan die 1.488,-
Mwa..waarschijnlijk zit hij met 62,5 al redelijk ver richting de maximale korting. Dus het is niet dat hij over 4 jaar nog 4 jaar schadevrij moet rijden om zijn maximale korting te gaan behalen denk ik, maar dat hangt dus af van de opbouw van de b/m treden/korting.Luco schreef: En bij geen schade zou die over vier jaar op trede 14 staan, dus het wezenlijke verschil is meer dan de vier tredes die jij noemt he.
In werkelijkheid is het 8 tredes, dus ook meer dan die 1488,-
Max = 80%. Inderdaad, ik moet naar tabel van Achmea kijken wanneer je dat bereikt (in welke trede).MartijnS schreef:Mwa..waarschijnlijk zit hij met 62,5 al redelijk ver richting de maximale korting. Dus het is niet dat hij over 4 jaar nog 4 jaar schadevrij moet rijden om zijn maximale korting te gaan behalen denk ik, maar dat hangt dus af van de opbouw van de b/m treden/korting.Luco schreef: En bij geen schade zou die over vier jaar op trede 14 staan, dus het wezenlijke verschil is meer dan de vier tredes die jij noemt he.
In werkelijkheid is het 8 tredes, dus ook meer dan die 1488,-
LOL@luco,Luco schreef:Bonus-
malus
trede Schade-
vrije
jaren Bonus-
malus
% Bonus-malustrede in de volgende periode bij: Verlaging
schade-
vrije
jaren**
geen schade 1 schade 2 schade 3*
schade
20 16 75 20 13 8 4 7
19 15 75 20 13 8 4 6
18 14 75 19 13 8 4 5
17 13 75 18 10 8 4 7
16 12 75 17 10 8 4 6
15 11 75 16 10 6 2 5
14 10 75 15 9 5 1 5
13 9 75 14 8 4 1 5
12 8 72.5 13 7 3 1 5
11 7 67.5 12 6 2 1 5
10 6 62.5 11 6 2 1 4
9 5 57.5 10 5 1 1 4
8 4 52.5 9 4 1 1 4
7 3 47.5 8 3 1 1 4
6 2 42.5 7 2 1 1 4
5 1 32.5 6 1 1 1 4
4 0 25 5 1 1 1 3
3 -1 15 4 1 1 1 2
2 -2 5 3 1 1 1 1
1 -3 +15 2 1 1 1 0
Ik denk zelfs nog meer dan die 4 jaar
Als hij na de schade weer in trede 18 zit is eea gelijk aan de situatie zonder schade.ArjandeV schreef:Check Ferdi: https://www.centraalbeheer.nl/autoverze ... onus-malus" onclick="window.open(this.href);return false;en hier de link:
Erik, hij zit helemaal niet in trede 18, hij heeft 62,5% korting, dus trede 10.Erik dB schreef:Als hij na de schade weer in trede 18 zit is eea gelijk aan de situatie zonder schade.ArjandeV schreef:Check Ferdi: https://www.centraalbeheer.nl/autoverze ... onus-malus" onclick="window.open(this.href);return false;en hier de link:
Vanaf trede 13 is de premie hetzelfde maar is de terugval na een schadegeval groter. Dat wordt ff rekenen Ferdi
Je aanname dat het verschil in korting lineair is klopt niet. Ik had eea ook even in excel gezet en kwam op een hogere bruto premie en groter verschil tussen de "met" en "zonder" schade uit, maar toen vroeg ik me af waar ik in vredesnaam mijn tijd aan het besteden was en heb ik excel maar weer weggekliktArjandeV schreef:Ff berekening toegevoegd, klopt dat of ben ik nou verkeerd aan het denken?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten