Bestelauto voor gebruik in de stad

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
wjn

Re: Bestelauto voor gebruik in de stad

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 09:55

Vergeet de ESP niet, zonder willen ze wel eens omvallen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 23 aug 2010, 10:19

BMW gebruikte tot nu toe voor de MINI dieselvarianten ook de 1.6 HDI motor. Vanaf de facelift worden de diesel MINI's geleverd met eigen BMW 1600cc oliestokers. Over enkele maanden komt daar nog een zwaardere/grotere variant bij...

Is de HDI dan wel zo goed?

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 10:36

Fiat diesels zijn een van de beste, zo niet de beste, dan komt volgens mij renault.
psa is citroen en peugeot, volgens mij wel wat minder dan fiat, maar zijn er tegenwoordig nog wel slechte motoren?.

wjn

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 11:12

Sjoerd MP BMW schreef:BMW gebruikte tot nu toe voor de MINI dieselvarianten ook de 1.6 HDI motor. Vanaf de facelift worden de diesel MINI's geleverd met eigen BMW 1600cc oliestokers. Over enkele maanden komt daar nog een zwaardere/grotere variant bij...
Dat is alleen maar om de capaciteit van hun eigen motorblok fabrieken beter te benutten. Je kunt het als BMW moeilijk verkopen dat er mensen naar huis gestuurd worden (al dan niet tijdelijk), en dan wel auto's met motorblokken van andere fabrikanten blijven produceren.

EG

Bericht door EG » 23 aug 2010, 12:36

2000USA schreef:
EG schreef:
Oof schreef:@ Roy Heb nog nergens gelezen of gehoord dat de Hdi een betere motor is wat betreft betrouwbaarheid. /quote]

Lijkt me inderdaad niet kloppen. PSA gaat zelfs voor de MY2011 versies de Fiat-motoren gebruiken ipv de hdi..

Ik denk dat ik tegen veel schenen zal schoppen hier, maar Fiat maakt echt goede bestelauto's tegenwoordig, ik heb vaker een Fiat Scudo en een Fiat Ducato (? grote bus) gereden en het viel mij op hoe verbazingwekkend goed die krengen reden...
Klopt, grappig hoe dat qua perceptie werkt. Als je in Europa kijkt, is Fiat de 2e speler op het gebied van bedrijfswagens (na Renault Luco :wink: ), terwijl VW/MB pas op plek 4/5/6 staan. In NL verkoopt VW relatief gezien meer auto's dan in Duitsland. Heel knap van PON, maar erg bijzonder.

Maar Oof, voor je pa alvast veel plezier gewenst van de Fiorino! :thumbup:
Ik denk dat Nederland "statusgevoeliger" is als het op bestelauto's aan komt, een T5 is een "stoere" auto, de rest van de busjes zijn gewoon "ok". Maar VW zelf is op zichzelf al heel populair hier, dus dat lijkt me logisch. In ieder geval populairder dan Mercedes. Uiteraard speelt prijs een rol, maar bij de bestelwagens is de T5 zelfs duurder dan de Vito volgens mij :shock:

Over Fiat heb ik het altijd al gezegd, volgens mij was Fiat de eerste met een direct ingespoten diesel in hun personenwagen, en niet VW toch? Ik dacht dat Fiat destijds zelfs de krachtigste diesels had? Maar goed het gaat om status en dan staat VW hoger dan Fiat op de ladder.

2000USA

Bericht door 2000USA » 23 aug 2010, 15:17

EG schreef:Over Fiat heb ik het altijd al gezegd, volgens mij was Fiat de eerste met een direct ingespoten diesel in hun personenwagen, en niet VW toch? Ik dacht dat Fiat destijds zelfs de krachtigste diesels had?
Klopt, in '86 of '88 in de Croma/Tempra, de D.i.d motoren.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 aug 2010, 15:18

Hoe staat het eigenlijk met je eigen auto oof? :mrgreen:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 23 aug 2010, 17:07

Tom Westendorp schreef:Hoe staat het eigenlijk met je eigen auto oof? :mrgreen:
Pb

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 aug 2010, 17:17

Oof schreef:
Tom Westendorp schreef:Hoe staat het eigenlijk met je eigen auto oof? :mrgreen:
Pb
Pb terug ;)

@iko

Bericht door @iko » 24 aug 2010, 22:11

voor de Citroen Nemo zul je minimaal 1500 korting moeten kunnen regelen. Mogelijk meer.
Aanbieding van Citroen NL http://www.citroen.nl/home/#/auto/bedri ... biedingen/

steve smith

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 22:29

In die categorie zou ik zelf voor een 105pk Kangoo gaan. Rij nu een kleine 4 ton dergelijke Renaultjes zonder gezeur. De rede dat ik specifiek voor de 105 zou gaan is niet allen de portie, mar voooral ook de 6 bak. Het toerenbereik van dieseltjes is gewoon zo kort dat je met een 5 bak ergens inlevert. In m'n huidige Kangoo DTi 80 heeft die 5 bak een hele korte eindoverbrenging waardoor het in de stad echt lachen is, maar op de snelweg toeren jengelen. In de Megane DTi 100 Van heeft dezelfde 5bak een veel langer differentieel waardoor het op de snelweg prima is, maar in de stad wat moeizaam. Je moet wat lomp rijden om op te schieten, en er valt ineens een gat tussen 1 en 2. 1 extra versnellinkje zou zo heerlijk zijn!!!

2000USA

Bericht door 2000USA » 25 aug 2010, 11:56

Aiko schreef:voor de Citroen Nemo zul je minimaal 1500 korting moeten kunnen regelen. Mogelijk meer.
Aanbieding van Citroen NL http://www.citroen.nl/home/#/auto/bedri ... biedingen/
Let op: alleen op voorraadauto's (die vaak al een kenteken hebben (0-km-auto's)) en geen roetfilter.
Genoemde prijs is overigens voor een benzine variant.
Nog een voordeel van een roetfilter is dat de kentekenhouder automatisch een subsidie van 400 euro tegemoet kan zien na registratie.

Plaats reactie