Circuittest: Mercedes 500 E (W124) vs. BMW M5 (E60)
-
Re: Circuittest: Mercedes 500 E (W124) vs. BMW M5 (E60)
Lekker een paar bochtjes pakken (OK dat snap jij niet want dat lukt niet met een Audi) etc. maakt het betere genieten toch echt leuk, en daar scoort de M5 goed op (net als de e34 en de e39 trouwens). Een weekendje Nurburgring etc.: dan wil je echt een BMW 5 serie en geen E serie mercedes (of nog erger: zo'n Ingolstadt mobiel)
- Peric
Daar heb je mij nooit op kunnen betrappen Honz, dat ik klaag dat er niets op de frontpage geplaatst is.Downforce Hans schreef:Peric schreef:Onder het mom van 'tsja, er was alweer een tijdje niets gepost op de frontpage, en we moeten toch wát doen'?
Mooie auto hoor, de 500E, maar waar komt de vergelijking vandaan??
Als er niets geplaatst is dan is het niet goed en nou staat er wat is het weer niet goed..........
Vind je het niks, lees het dan niet maar om gelijk weer zo te beginnen met "onder het mom van.........
Ik kom nooit op de frontpage, behalve als ik hier op het forum iets zie gelinkt..
- wjn
Leuk dat je dan een filmpje plaatst waarin een Audi sneller is dan een BMW op het circuit, en nog wel een Audi die ik een boot vind (veels te zwaar + automaat)Aernoudt schreef:Lekker een paar bochtjes pakken (OK dat snap jij niet want dat lukt niet met een Audi) etc. maakt het betere genieten toch echt leuk, en daar scoort de M5 goed op (net als de e34 en de e39 trouwens). Een weekendje Nurburgring etc.: dan wil je echt een BMW 5 serie en geen E serie mercedes (of nog erger: zo'n Ingolstadt mobiel)

Bochtjes pakken doe ik liever op 2 wielen, gaat uiteraard minder snel dan op 4 wielen, maar is meer uitdaging.
Aernoudt schreef:Ach, oude Mercedes of het nieuwe type met 6.3 V8, de M5 maakt er gehakt van voor het beter stuurwerk en circuit gebruik als de Ring etc:
Toch vreemd dat ze dan de mercedes als winnaar uitroepen en audi de snelste is op het circuit, maar toch maakt de M5 gehakt van ze volgens jouw.
Ik zou toch die roze bmw bril ff afzetten

-
Lezen is een vak Luco, luisteren ook. Ik zou zeggen luister nog eens naar het commentaar (als je geen Duits kunt wil ik het wel een keer voor je vertalen).
De Mercedes is een allround auto zoals de heren ook vaststellen in de test. Dus niet een leuke/sportieve auto qua sturen, en al helemaal niet de snelste (ondanks het extra vermogen).
De RS wint het enkel nog op het gigantische extra vermogen (koppel en pk's) op het circuit, zeker niet op wegligging en dat is ook niet te verwachten met zoveel gewicht daar voorin de neus... De testers vinden vinden de M5 de meest sportieve auto.
Met die roze bril valt het dan ook wel mee. Tegen de tijd dat BMW tranaxles in straat auto's gaat zetten dan gaat dat wel veranderen overigens, vanaf dat moment kan geen andere auto het voor mij nog maken
De Mercedes is een allround auto zoals de heren ook vaststellen in de test. Dus niet een leuke/sportieve auto qua sturen, en al helemaal niet de snelste (ondanks het extra vermogen).
De RS wint het enkel nog op het gigantische extra vermogen (koppel en pk's) op het circuit, zeker niet op wegligging en dat is ook niet te verwachten met zoveel gewicht daar voorin de neus... De testers vinden vinden de M5 de meest sportieve auto.
Met die roze bril valt het dan ook wel mee. Tegen de tijd dat BMW tranaxles in straat auto's gaat zetten dan gaat dat wel veranderen overigens, vanaf dat moment kan geen andere auto het voor mij nog maken

misschien moet jij op duitse les, overall is de mercedes de beste.
Op het circuit de audi het snelste.
De bmw is het meest sportieve.

Dan is dit dus een zwaar overdreven conclusie van een bmw rijderoude Mercedes of het nieuwe type met 6.3 V8, de M5 maakt er gehakt van

- @iko
leuke vergelijkingstest die 500E en die M5.
Ik ben benieuwd naar een test met een Toyota IQ en een Hummer

- Snipe
lolAiko schreef:leuke vergelijkingstest die 500E en die M5.
(Je brengt me nog op ideeën.)
- @iko
rijden allebei 150 Km/u topSnipe schreef:lolAiko schreef:leuke vergelijkingstest die 500E en die M5.
(Je brengt me nog op ideeën.)

wel een frontale crashtest dan heAiko schreef:leuke vergelijkingstest die 500E en die M5.

-
De beste op comfort + grootste laadruimteLuco schreef:misschien moet jij op duitse les, overall is de mercedes de beste.
Dan is dit dus een zwaar overdreven conclusie van een bmw rijderoude Mercedes of het nieuwe type met 6.3 V8, de M5 maakt er gehakt van![]()

Een auto die een grotere motor heeft, meer pk's en meer koppel, maar die per rondje een paar seconden verliest tov een andere auto, daarvan kun je stellen dat daar gehakt van wordt gemaakt. (aangezien jij zelf ook wel eens op een circuit komt hoef ik jou dat verder niet uit te leggen denk ik; dit staat los van fwd vs rwd discussie)
Zelfde, maar dan nog sterker kwam dit naar voren in de rs4/c klasse v8/m3 v8 vergelijking... Een Mercedes koop je niet voor de sportiviteit, dus dat maakt dit soort vergelijkingen altijd ook wat 'flaky'.
(met het mega verschil aan vermogen is de audi net iets sneller; slimme zet want nu lijkt het voor de onoplettende buitenwacht net alsof ze een goede (lees: sportieve en goed rijdende/sturende) auto hebben gemaakt, terwijl dat niet zo is. Marketing technisch handige move)
PS: ik rijd naast BMW ook andere auto's, en ben zeker niet zonder kritiek op het merk (hoewel ze al sinds jaren de leukste auto's in de categorie tot pak 'm beet 70/80K euro maken)
Jouw opmerking tav roze bril omdat ik ook BMW rijd is dan ook niet op z'n plaats.
Jij leest het anders dan ik blijkbaar, jij zegt dat de mercedes een grotere motor heeft, maar dat is een V8, de bmw heeft een hoogtoerige V10, dan lijkt het me logisch dat de bmw sneller is.
En hij zegt toch echt dat de mercedes de overall winnaar is voor normaal weggebruik, want 99% van de mensen die zon auto kopen komen met die auto nooit op het circuit.
Zoveel meer vermogen heeft de audi nou ook weer niet.
Dus vind ik het nog steeds geintrepeteerd met een roze bmw bril.
Maakt niks uit hoor, maar je doet nu net alsof de audi ook een slecht sturende auto is en alleen de bmw goed is.
Beetje overdreven.
En hij zegt toch echt dat de mercedes de overall winnaar is voor normaal weggebruik, want 99% van de mensen die zon auto kopen komen met die auto nooit op het circuit.
Zoveel meer vermogen heeft de audi nou ook weer niet.
Dus vind ik het nog steeds geintrepeteerd met een roze bmw bril.
Maakt niks uit hoor, maar je doet nu net alsof de audi ook een slecht sturende auto is en alleen de bmw goed is.
Beetje overdreven.
-
6.2 liter versus 5 liter motor inhoud... Als dat niet groter is (bijna 25%) dan heeft verdere discussie met jou niet veel zin. Fijne dag verder.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vodger, het gaat hier om de 500E vs M5.
En dat geleuter over 3 lijkwagens van 2000kilo per stuk en prijzen in NL van anderhalve ton.
WTH.
En dat geleuter over 3 lijkwagens van 2000kilo per stuk en prijzen in NL van anderhalve ton.
WTH.
- wjn
Het mega verschil in gewicht telt zeker ineens niet meer. IIRC heeft een M5 een soortgelijke pk/gewicht verhouding als de RS6, de oplettende buitenwacht ziet alleen maar turbo's + 70pk meer vermogen.Aernoudt schreef:(met het mega verschil aan vermogen is de audi net iets sneller; slimme zet want nu lijkt het voor de onoplettende buitenwacht net alsof ze een goede (lees: sportieve en goed rijdende/sturende) auto hebben gemaakt, terwijl dat niet zo is. Marketing technisch handige move)
Waar ik op doelde met de circuitopmerking, is dat je zelfs een 25 jaar oude auto (500E) pas echt kunt loslaten op een circuit. Dat ie failt vanwege de remmen is ook logisch, want het was bedoelt als een snelle autobahn rijder (AMG was nog een zelfstandig bedrijfje indertijd, die maakte de sportievere "Mercedessen").
-
De 500E liep van de band bij Porsche fwiw. Net als Audi's RS2 bijvoorbeeld.
- Macboy
Leuk initiatief ! Alleen test op de weg zou misschien leuk zijn geweest.
Dan jij in de M5 en de oma van 85 in de Mercedes.Macboy schreef:Leuk initiatief ! Alleen test op de weg zou misschien leuk zijn geweest.
Dan weet ik de uitslag al

- Snipe
- Martin van der Zwaard
Ik weet niet wat jij gewend bent dan, maar ik rij er ook regelmatig in en dat apparaat is echt serieus snel.Wout309t schreef:Ik rij weleens in zo'n E500 (mijn baas heeft er 1) maar ben er niet echt van onder de indruk. Het is een mooie solide wagen, maar ik ben qua prestaties toch een beetje teleurgesteld... Het was ooit een van mijn favoriete auto's, dat is voorbij...
Menig moderne auto heeft moeite om te bij te houden. Bochtenwerk is een ander verhaal, al doet ie dat niet slecht. Jammer dat ie er alleen in automaat is. Met een handbak was het leuker geweest.
- Erik K.
Bij de 500E moet ik altijd aan o.a. deze test en supersedans denken:

En uiteraard de welbekende test uit het AutoVisie jaarboek van 1992?
En uiteraard de welbekende test uit het AutoVisie jaarboek van 1992?
-
Mooi die accelleratiecijfers. E34 M5 en 500E vallen me 'nu' wat tegen maar in 't licht van toen was 't heel wat, zo'n kleine 20 jaar terug. Lotus Omega dat was ook 'n kar, die Engelse bladen met hun Carlton dit en dat en dat ie alles bijna versloeg. Die Alpina doet 't ook prima met 360pk, mooie cijfers.
Testverbrauch bij de hele club vanaf 'n 1 op 6 tot 1 op 5. Dan verbrauchen de hedendaags hetzelfde presterende karren ff wat minder.
Testverbrauch bij de hele club vanaf 'n 1 op 6 tot 1 op 5. Dan verbrauchen de hedendaags hetzelfde presterende karren ff wat minder.
-
Mijn e39 in ieder geval nog niet en de e60 lust ook nog aardig wat sap.
- Tristan
E34 M5 was ook wel een klap goedkoper, zeg!
-
M@rcel schreef:Mijn e39 in ieder geval nog niet en de e60 lust ook nog aardig wat sap.
ik dacht niet aan de ///m's eerlijk gezegd , //Ms zuipen als 'n idioot of je nu je aan de snelheid houdt of niet.....maar in redelijk vergelijkbare prestaties leverende karren van nu , zeg maar 335/535i