Porsche, merk/beleving/marketing (opgesplitst)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Porsche 918 Spyder concept
Een Cayenne heeft concurrentie, een Panamera ook, een Boxster ook(Z4, SLK, TT(R)S)de 997 in de categorie M3/C63/RS5 en daar is vaak de 997 de allerduurste(....), niet altijd de snelste,maar vaak wel, en niet altijd op punten de 'beste'. Vanwege z'n onhandigew karakter vaak....Ook rijdt 'n 997 niet flawless weet ik uit ervaring.
Dus laten we 't bij de echte sportwagens van Porsche houden. En niet de naam 'Porsche'te pas en te onpas als referentie gebruiken. Noem dan specifiek het type(GT3/GT2RS)
Dus laten we 't bij de echte sportwagens van Porsche houden. En niet de naam 'Porsche'te pas en te onpas als referentie gebruiken. Noem dan specifiek het type(GT3/GT2RS)
-
Je zegt het zelf al.. waar de Duitsers eindigen met dikke versies beginnen de Porsches pas... 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
$$$$ klopt.Tom schreef:Je zegt het zelf al.. waar de Duitsers eindigen met dikke versies beginnen de Porsches pas...
- duifjes.com
OMG.....
Wie zegt dat naast de 911 het geen Porsche is?
Alsof VW naast de Golf geen auto's maakt.....
En zoiezo...dat een standaard 911 geen echte Porsche is? Natuurlijk
zal het voor de echt pure mensen niet "je van het zijn" maar het is en
blijft een echte Porsche....simpel.....en vergeet niet dat een 911 een
jongensdroom is voor velen...door de km's etc bestellen ze hem vaak als
automaat etc etc etc.....*(al zou ik dat nooit doen....)
Dat een gemiddelde 911 koper geen gemiddelde DF-er is....tsja...
Zijn zat voorbeelden van echte Porsche's zonder het 911 embleem!
924S, 944 (onderschatte auto!!! ) 928, Boxster.
En:
Zonder Cayenne was er geen Porsche als merk meer atm.....en een Cayenne
vindt ik buitengewoon een echte Porsche!!
En:
- Snipe
Je hebt gelijk.duifjes.com schreef:OMG.....
En:
Ik zei dan ook niet dat een standaard 911 automaat "geen echte Porsche" is. Wat ik meer bedoelde was dat Porsche als dé standaard, hét sportwagenmerk gezien wordt. Dat gebeurt op basis van auto's als een GT2 of GT3, terwijl de meerderheid van de Porsches (tweederde) dieselhybrides en limo's zijn.
En eerlijk gezegd, van die 918 hybride bomenknuffelbak moet ik ook nog maar zien of het wat is.
-
Tja wat moet ik hier op zeggen. Ik ben een ongelooflijke bmw fan nog steeds. Maar hoe een M3 te verkopen is hier nederland met een vanaf prijs van 115k of zo is bij mij onbegrijpelijk zeker na mijn porsche ervaringen. En dat zie je dan ook terug in de 2e hands M3 prijzen. Die zakken namelijk heel snel in waarde naar een prijs wat ze eigenlijk nieuw hadden moeten kosten. Dat geld niet alleen voor de M3 zowel ook ook voor de andere luxe duitse merken. Een M3 is in mijn ogen een top auto voor 75 a 80k euro nieuwprijs. Voor 115k plus shop je elders en misschien wel bij porsche. Maar dan wel een boxster liefst een spyder. Doe mij dan maar een 120d voor dagelijks en een spyder voor de fun dan 1 full options M3 van 130k euro. Ik ben daarom ook heel nieuwsgierig naar de 1///M coupe prijstelling. Zou bmw het gewoon weer in hun hoofd halen om hier een veel te dure prijs op te zetten zoals de M3. Een ///M is een in serie gebouwde auto onstaan uit een goedkoper model en ///M vraagt daar mijn inziens te veel voor. Een ///M was in vroegere dagen de auto die sportievere merken het vuur aan de schenen kon leggen voor relatief weinig geld. Maar ///M wil nu graantje meepakken en zet de hoofdprijs op hun ///M modellen wat ze niet waard zijn. En zeker niet als je een kijkje onder een porsche doet en een M3. Dat is niet te vergelijken.
Echter buiten een GT3 en Spyder zou ik nooit een porsche willen kopen. Porsche koop je met je race hart. Alle andere porsches worden gekocht als status object. Dat heb ik nooit begrepen dat mensen geld uitgeven aan auto s om status te vergaren. Mijn inziens weggegooit geld. Ben altijd weer blij dat die mensen er zijn, want die mensen zorgen dat er geld in het laadje van de fabrikant komt om auto s als ///M GT RS te ontwikkelen.
Als ik ca 60k aan een auto mocht spenderen koop ik liever een mooie STI dan een bmw audi of mercedes. Geen status wel haar recht op de kop. Autorijden moet emotie zijn. Een auto moet je het gevoel geven dat je in wat speciaals rijd dat hoeft niet altijd in porsche prijzen te zijn. Denk aan de tijd terug dat ik civic type R had. Of kijk eens naar een Clio RS. Megane RS26R. Focus RS. Tenzij je meer dan 30.000 per jaar op de weg zit dan is de insteek anders. Maar ja dan pak je gewoon de meest intressante leaser en zorg je dat je bijna geen bijtelling hebt en zoek je als autoliefhebber natuurlijk een ander leuk weekend speeltje uit.
Als ik in de markt was voor een panamera kocht ik liever een 7 serie of 5 serie Audi etc.
Als ik in de markt was voor een cayenne kocht ik liever een X5
Als ik in de markt was voor een 911 carrera kocht ik liever een bmw audi mercedes etc
Maar ik ben niet in de markt voor zulke auto s mijn keuze zou altijd voor dat geld zijn een sportieveling pakken (emotie) van een welk merk ook.
Echter buiten een GT3 en Spyder zou ik nooit een porsche willen kopen. Porsche koop je met je race hart. Alle andere porsches worden gekocht als status object. Dat heb ik nooit begrepen dat mensen geld uitgeven aan auto s om status te vergaren. Mijn inziens weggegooit geld. Ben altijd weer blij dat die mensen er zijn, want die mensen zorgen dat er geld in het laadje van de fabrikant komt om auto s als ///M GT RS te ontwikkelen.
Als ik ca 60k aan een auto mocht spenderen koop ik liever een mooie STI dan een bmw audi of mercedes. Geen status wel haar recht op de kop. Autorijden moet emotie zijn. Een auto moet je het gevoel geven dat je in wat speciaals rijd dat hoeft niet altijd in porsche prijzen te zijn. Denk aan de tijd terug dat ik civic type R had. Of kijk eens naar een Clio RS. Megane RS26R. Focus RS. Tenzij je meer dan 30.000 per jaar op de weg zit dan is de insteek anders. Maar ja dan pak je gewoon de meest intressante leaser en zorg je dat je bijna geen bijtelling hebt en zoek je als autoliefhebber natuurlijk een ander leuk weekend speeltje uit.
Als ik in de markt was voor een panamera kocht ik liever een 7 serie of 5 serie Audi etc.
Als ik in de markt was voor een cayenne kocht ik liever een X5
Als ik in de markt was voor een 911 carrera kocht ik liever een bmw audi mercedes etc
Maar ik ben niet in de markt voor zulke auto s mijn keuze zou altijd voor dat geld zijn een sportieveling pakken (emotie) van een welk merk ook.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
IMHO worden een aantal zaken hier door elkaar gehaald....................het is niet een Porker vs andere dikke Duitsers, das niet het punt.
Hier begon het mee; Hielke,
Dit is het terechte antwoord van Robin;
Het gaat niet om prijs, niet om prestatie ook niet om de verhouding tussen die twee..........................waar het om gaat dat het "sportautomerk" bij uitstek genaamd Porker , net zo goed van de door haar altijd himmelhoch jauchzend genoemde en geroemde filosofie moest afwijken, simpelweg om het merk überhaubt levensvatbaar te houden....................
In die zin is het niets anders dan ///M die afstapt van atmo naar turbo, of welke verandering je daar ook voor kan invullen...............kortom BMW is niet heilig en Porker is het net zo min................er is geen enkel heilig merk, sterker een heilige bestaat niet, wel de goeroe die haar als zodanig benoemd (lees; de door Hielke genoemde auto pers)......................
Hier begon het mee; Hielke,
Ze zijn waar ze zijn omdat ze maken wat ze maken.
Je kunt lange tijd iets tegen Porsche of juist iets fanatieks voor een ander merk hebben, maar zodra je als bestuurder een Porsche beleeft moet het pleit beslecht zijn. Of je hebt niks met sportief autorijden, dat kan ook. Dus wat de marketingafdeling van Porsche ook doet ( liefst zo weinig mogelijk), het merk verkoopt uiteindelijk zichzelf omdat ze maken wat ze maken.
Dit is het terechte antwoord van Robin;
En die van mij;Door de Cayenne te maken(met de profits) zijn ze 'n end opgeschoten financieel.
Begin 90's was 't merk incl de 911 bijna ten dode opgeschreven.
Er bestaat niet zoiets als 'Een Porsche' , ze rijden niet allemaal als 'n 997 GT3....
Think about it.
Ja, je verkoopt een Cayenne met de marketing van een 997 GT3..................zo werkt het bij Porkers als wel bij ieder ander merk.................
De 1 wil met de Porker flink van de plek, de ander flink door de drek.................kortom; voor ieder wat wils....
Als ik het goed analyseer; Porker is nog meer van haar roots afgeweken dan BMW-Audi en Merceds bij elkaar................tja, ook daar moet de schoorsteen blijven roken, en uit welke uitlaat het ronkt zal ze in Zuffenhaussen een biet zijn...................
Het gaat niet om prijs, niet om prestatie ook niet om de verhouding tussen die twee..........................waar het om gaat dat het "sportautomerk" bij uitstek genaamd Porker , net zo goed van de door haar altijd himmelhoch jauchzend genoemde en geroemde filosofie moest afwijken, simpelweg om het merk überhaubt levensvatbaar te houden....................
In die zin is het niets anders dan ///M die afstapt van atmo naar turbo, of welke verandering je daar ook voor kan invullen...............kortom BMW is niet heilig en Porker is het net zo min................er is geen enkel heilig merk, sterker een heilige bestaat niet, wel de goeroe die haar als zodanig benoemd (lees; de door Hielke genoemde auto pers)......................
- Snipe
Ik reageerde vooral op deze zin uit de post van Hielke.
"Een Porsche" en "sportief autorijden" zijn niet meer noodzakelijkerwijs aan elkaar gekoppeld. Een diesel-SUV heeft immers weinig tot niets met sportief autorijden te maken, hoewel de Camel Trophy op zich ook best sportief is natuurlijk. Een hybride-terreinwagen zal ook niet de sportiviteit zijn die Hielke in gedachten had.Hielke schreef:zodra je als bestuurder een Porsche beleeft moet het pleit beslecht zijn. Of je hebt niks met sportief autorijden, dat kan ook.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is exact wat ik mijn post verwoord...............
-
Je haalt 1 ding doorelkaar romo.
Porsche maakt naast al hun auto s die mij niks intresseren toch nog steeds een auto voor de rijders.
Bmw laat hun klanten vallen als een baksteen. Ja je mag een GTS bestellen voor 188.000 euro. Daar koop je bijna 2x een nieuwe M3 voor.
Waar is de rijders auto van bmw???? naast hun 1, 3, 5,7,x1,x3,x5,x6 Kan er dan niet 1 relatief goedkope marketing racer van af. Die het vuur aan de schenen kan brengen bij duurdere merken een image builder zoals de megane R26R bij renault. Sti bij subaru, Evo bij mitsubishi, Focus RS bij Ford.
Porsche zit dan in een hoger segment en die brengen het wel. Hoeveel GT3 worden er wereld wijd verkocht niet veel. Maar ze bieden het wel. Waar is bmw????? Ja luxe ///M tanks van 1600kg plus waar ze ook nog ///Motorsport badge op durven te plakken. Het zijn goeie auto s hoor let wel. Maar Motorsport uhhh nee. Het is toch al van de gekke dat een AG 130i de beste basis bied voor een race auto te maken ipv een ///M product. Dan moet je toch ergens gaan denken dat je niet iets helemaal goed doet. Dat je zelf niet zoiets in je programma hebt.
Porsche maakt naast al hun auto s die mij niks intresseren toch nog steeds een auto voor de rijders.
Bmw laat hun klanten vallen als een baksteen. Ja je mag een GTS bestellen voor 188.000 euro. Daar koop je bijna 2x een nieuwe M3 voor.
Waar is de rijders auto van bmw???? naast hun 1, 3, 5,7,x1,x3,x5,x6 Kan er dan niet 1 relatief goedkope marketing racer van af. Die het vuur aan de schenen kan brengen bij duurdere merken een image builder zoals de megane R26R bij renault. Sti bij subaru, Evo bij mitsubishi, Focus RS bij Ford.
Porsche zit dan in een hoger segment en die brengen het wel. Hoeveel GT3 worden er wereld wijd verkocht niet veel. Maar ze bieden het wel. Waar is bmw????? Ja luxe ///M tanks van 1600kg plus waar ze ook nog ///Motorsport badge op durven te plakken. Het zijn goeie auto s hoor let wel. Maar Motorsport uhhh nee. Het is toch al van de gekke dat een AG 130i de beste basis bied voor een race auto te maken ipv een ///M product. Dan moet je toch ergens gaan denken dat je niet iets helemaal goed doet. Dat je zelf niet zoiets in je programma hebt.
Laatst gewijzigd door Andre op 16 aug 2010, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
Dat werd net al verteld; BMW en Porker zitten niet in dezelfde vijver te vissen, het is een ander segment................
BMW hoort bij de andere dikke Duitsers, Porker bij de warmbloedig Italo`s...................
Meer is er niet van...........................
Van de dikke Duitsers gaat mijn hart het meest uit naar Bavaria, en als het om de andere exoten gaat verkies ik altijd de Duitse degelijkheid boven Italiaanse meuk.................................
BMW hoort bij de andere dikke Duitsers, Porker bij de warmbloedig Italo`s...................
Meer is er niet van...........................
Van de dikke Duitsers gaat mijn hart het meest uit naar Bavaria, en als het om de andere exoten gaat verkies ik altijd de Duitse degelijkheid boven Italiaanse meuk.................................

-
- Auto: M3P, 130i
Andre, koop samen met Robin een 458 Italia. Geen gezeik, een SUPERCAR....
Wel netjes elke dag de sleutel doorgeven.
Wel netjes elke dag de sleutel doorgeven.

- dvh
Nou als je nu kijkt maar een Porsche 996, leuke auto, snel , sportief, en je rijdt toch een liefhebbers auto.Echter buiten een GT3 en Spyder zou ik nooit een porsche willen kopen. Porsche koop je met je race hart. Alle andere porsches worden gekocht als status object. Dat heb ik nooit begrepen dat mensen geld uitgeven aan auto s om status te vergaren. Mijn inziens weggegooit geld. Ben altijd weer blij dat die mensen er zijn, want die mensen zorgen dat er geld in het laadje van de fabrikant komt om auto s als ///M GT RS te ontwikkelen.
Nu is dit niet de snelste, beste of meer populaire Porsche.
Toch als ik naar mezelf kijk, zou dit wel een fatsoenlijke optie zijn !
Voor dat geld kun je ook een nieuwe Golf GTI kopen, of een Bmw 320, maar zo'n 996 is natuurlijk een erg leuk altenatief.
Plus het is een van de weinige sportwagens waar kinderzitjes op de achterbank kunnen !

-
Dan zou ik toch doorsparen voor 996 GT3.
- dvh
Als daily ?
-
dvh schreef:Als daily ?
Als daily koop je toch geen porsche????
- dvh
Nou zo'n 996 lijkt me wel wat 
voor 20k heb je ze voor het uitzoeken.
Is leuker dan een audi TT !

voor 20k heb je ze voor het uitzoeken.
Is leuker dan een audi TT !
-
Ieder zijn ding.
- romo
Komen we weer exact op het punt...........................Porker dus niet als daily.......................
Wat moet je dan met zo`n kar; juist, naar het circuit.......................
En als je nooit op het circuit komt, wat dan...................
Dan moet je nooit een Porker kopen.........................
QED
Wat moet je dan met zo`n kar; juist, naar het circuit.......................
En als je nooit op het circuit komt, wat dan...................
Dan moet je nooit een Porker kopen.........................
QED
- Hielke
Als je een Porsche kunt kopen kun je er ook een tweede auto of leasertje naast hebben. Zelfs een Panda voor 2k maakt het de moeite van het bezit van de porker al waard.
En een Porsche alleen voor het circuit? Daar zit je zo verschrikkelijk naast. Neem bijv. Maar weer zo'n "extreme" GT3. Ongeacht het type is zo'n auto ook op sukkeltempo een feest. Er komt via kont en handen zoveel informatie door, waanzinnig. En dan die aanwezigheid van die motor. Alsof je met een wild dier aan het kuieren bent en waar jij de volledige controle over uitoefent. Zo af en toe laat je hem een nietsvermoedende graseter verslinden. Heerlijk.
Wil je even niet moeilijk doen? Tot 160 veert een 997 GT3 comfortabeler dan de meeste middenklassers en is de cabine simpelweg stil te noemen.
Minpunten? Een hele grote. Verkeersdrempels.
En een Porsche alleen voor het circuit? Daar zit je zo verschrikkelijk naast. Neem bijv. Maar weer zo'n "extreme" GT3. Ongeacht het type is zo'n auto ook op sukkeltempo een feest. Er komt via kont en handen zoveel informatie door, waanzinnig. En dan die aanwezigheid van die motor. Alsof je met een wild dier aan het kuieren bent en waar jij de volledige controle over uitoefent. Zo af en toe laat je hem een nietsvermoedende graseter verslinden. Heerlijk.
Wil je even niet moeilijk doen? Tot 160 veert een 997 GT3 comfortabeler dan de meeste middenklassers en is de cabine simpelweg stil te noemen.
Minpunten? Een hele grote. Verkeersdrempels.
- romo
Dus dan toch een daily?
Ik vind het best hoor, of nu daily of circuit, het maakt me niets uit.................want niet aan mij besteed........
Een auto die alleen op de zondag er uit mag vind ik ook sneu, net je opa die 1 keer per week mag douchen in het verpleeghuis........................
Een auto moet gereden worden, elke dag.............................ja, daily dus............................
Ik vind het best hoor, of nu daily of circuit, het maakt me niets uit.................want niet aan mij besteed........
Een auto die alleen op de zondag er uit mag vind ik ook sneu, net je opa die 1 keer per week mag douchen in het verpleeghuis........................
Een auto moet gereden worden, elke dag.............................ja, daily dus............................
-
Ja dan moet een gt3 nemen met een lift systeem voor kan je daily genieten
- Hielke
Het maakt die Porsche niet uit of het maandag, woensdag, vrijdag of zondag is hoor 

- romo
En dan hebben we het nog niet eens over het "steek de kop maar weer eens boven het maaiveld" gehalte gehad..........................das ook een majeure reden dat ik zo`n kar niet wil.....................onbegonnen werk in dit land, met veel stinkend jaloerse azijnpissers.........................
- Mathieu
Ik zeg Hartge H1, Een 1 serie met 420 pk V8 blok