Nieuwe Renault met RWD!!!

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39962
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Arthur » 09 mei 2011, 10:33

Kasteel schreef:Het slechtste product op de markt is toch wel de Crafter (heb er 5 gehad, 4 verschillende modelfases), als ik er aan denk en reken irriteer ik me nog steeds mateloos.
Waarom dan toch 5 gehad?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Kasteel » 09 mei 2011, 11:10

Arthur schreef:
Kasteel schreef:Het slechtste product op de markt is toch wel de Crafter (heb er 5 gehad, 4 verschillende modelfases), als ik er aan denk en reken irriteer ik me nog steeds mateloos.
Waarom dan toch 5 gehad?
Eerste leek gewoon een probleem geval, eerste van model, dus wellicht exemplarisch, hele looptijd problemen mee gehad, veel wisselende chauffeurs. Nooit goed gereden.
Jaar later in de facelift 2 aangeschaft (nummer 2 en 3 ;)), welke dankzij licht werk het redelijk uithielden, daarna de eerste vervangen voor 2 nieuwe (nummer 4 en 5) en vanaf dat moment kwamen de problemen van nummer 2 en 3 naar voren :) en vanzelfsprekend later ook van 4 en 5.
Eerste kan ik deels wijten aan het gebruik, maar de overige 4 hebben eigenlijk gewoon een heel goed leven gehad qua bestuurders (enkeling zelfs 190dkm met banden). Enige wat wel zo is, is dat ze redelijk beladen worden (maarja, officeel nemen een 5 tons auto die teruggekeurd wordt), daar staat echter wel tegenover, dat het motortje zo'n 14 uur gemiddeld per dag draait, wat normaal garant staat voor een lange looptijd :). Hiervoor veel met de LT's (voorloper van Crafter) gereden en daar eigenlijk geen problemen mee gehad :).
2k goedkoper kan ik overigens ook niet helemaal terugbrengen, als je ze namelijk echt gelijk gaat specificeren dan vallen de prijzen redelijk dicht bij elkaar (Mercedes heeft std automaat).

Goed beeld wat betreft de duurzaamheid geeft de tweedehandsmarkt wel aan, Sprinters, Iveco's ed zijn genoeg van te vinden met zeer hoge km-standen, bij Crafters gewoon veel minder, terwijl het aantal nieuw afgeleverd er niet zo sterk voor onder doet.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door alt » 24 mei 2011, 08:56

Beun de haas (25 personeelsleden) heeft het toch voor elkaar gekregen dat VW een nieuwe motor in de crafter laat zetten.
Dit is een pak van mijn hart.
In 14 maanden tijd heeft het personeel de crafter 2 x een schade post toegebracht van 2 x 20 mille. (overstekende vangrails en vrachtauto).
Nu gaat de crafter voor de extra rit en het normale transport gaat met de transporteur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten