Relaxed, dat wordt nog een leuke zoektocht! Overigens heb ik gemerkt dat na lang rijden (Utrecht-Middelburg) het probleem zicht niet meer voordoet. Een dag later dan weer wel. Hoe dan ook, ik ga nu op vakantie voor 4 weken, en dan zien we daarna wel wel!Wouter Orbons schreef:En? Al nieuws?
Nu ik het nog eens terug lees denk ik eigenlijk aan de adapties...
Dat verklaart ook dat het probleem even verholpen was na een reset.
Nadat hij zich hierna opnieuw inleert keert de fout terug, er is dus een reden waarom hij de boel verkeert aanleert en ik verdenk iets in de relatie tussen het gaspedaal en de aansturing van de verstuiverts, maar daar heb je echt specifieke systeemkennis van Seat voor nodig, en die heb ik helaas niet...
Als het zoiets is kunnen de oorzaken helaas heel divers zijn, bijvoorbeeld van iets simpels als een slechte accu (al denk ik niet dat dát het is), of een rimpel op de dynamospanning, óf gewoon een wegwandelende weerstand van het gaspedaalsignaal...
Adapties kun je overigens vaak alleen maar met merkspecifieke diagnoseapparatuur bekijken en zelfs dan kan het best complex zijn de eigenlijke oorzaak te achterhalen...
Ik denk dat je je echt tot een ouwe rot (of degelijke diagnosetechnicus) met wat ervaring in Seat moet wenden want met alle respect, maar bij dealers (en niet alleen bij Seat) worden helaas toch wel regelmatig gewoon regelapparaten vervangen in de hoop dat daar het probleem zit...
In elk geval veel succes verder! 8)
Gr. Wouter
Stationair naar 1000 rpm
- Olivier Faber
Re: Stationair naar 1000 rpm