Siegers daily: BMW E36 328i ---> The end :(
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
ik begrijp! maar is de doorlaat ook echt dikker en schiet ik er ook echt wat mee op? motor moet natuurlijk wel een beetje tegendruk hebbeb vanuit de uitlaat ....
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Mooi bakkie Sieger! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Standaard 328 heb 48mm buizenwerk naar de demper en M3 heeft iets van 60+mm (63 of 65 ofzo)
Als je alleen al de demper van een M3 bekijkt die geeft al genoeg tegendruk. Is 1 en al labyrint van buizen en kamers.
Persoonlijk ervaren heeft het wel een toegevoegde waarde. Motor loopt nog vloeiender door zn toerenband heen.
Als je alleen al de demper van een M3 bekijkt die geeft al genoeg tegendruk. Is 1 en al labyrint van buizen en kamers.
Persoonlijk ervaren heeft het wel een toegevoegde waarde. Motor loopt nog vloeiender door zn toerenband heen.
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Versleten guibo? (of hardyschijf zoals ze ook wel zeggen).siegerdehaan89 schreef:en het bokken bij deellast oplossen.......... Begint dat gezeik nu al?!...
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Sieger, je moet eens naar de uitlaat van mijn 328 kijken 

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
+1, zo voelde een hardyschijf bij mij ook @ e36 banaan.MParallel schreef:Versleten guibo? (of hardyschijf zoals ze ook wel zeggen).siegerdehaan89 schreef:en het bokken bij deellast oplossen.......... Begint dat gezeik nu al?!...
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 26 apr 2009, 20:40
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Sow ziet er goed uit , gefeliciteerd!
Ik vind de uitlaat mooi, k heb nog wel een M50 inlaatbrug voor je.
Enjoy the ride!
gr, G
Ik vind de uitlaat mooi, k heb nog wel een M50 inlaatbrug voor je.
Enjoy the ride!
gr, G
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Inmiddels is het bokken eruit!
Wat bleek, stekker op de gaskleppotentiometer lag er half naast.... En schoot, nadat ik hem erop drukte, weer na 2 minuten rijden los. was een lipje afgebroken waar het borgveertje achter blijft zitten normaalgesproken. Zucht..... Hoe het kan? Ik heb de kap verder niet open gehad of eraan gezeten
. Iig met wat secondelijm vastgezet dus los gaat het niet meer nu, mooi!
Verder, omdat ik niks van het onderhoudsverleden weet ook de bougies vervangen voor nieuwe NGK's. De oude zagen er nog goed uit en waren mooi koffiebruin
. Ook de olie eraf laten lopen, mooi schoon, niet zwart wel wat donkerder, ook mooi! En heb gelijk de tip van Knot ter harte genomen en er 10w40 in gegooit samen met een nieuw oliefilter. Brandstof filter doe ik als ik hem effe op de put kan zetten.
Ja, en mijn luchtfilterbak was kapot. Best jammer, en op de sloop kostte zo'n ding ook een asociaal bedrag. Dus ben maar wezen shoppen voor een K&N open filter, mede door Frank want damn wat klinkt zijn 328i gaaf!! Gister zo'n ding gekocht en erop geschroeft, oh men, PORNO!!!!!!
Wat klinkt dát gaaf zeg!! Probleem is nu datie maar tot 6500 toeren gaat ipv 7000+
.
Filmpjes, het effect blijft helaas een beetje achter wegen maar oke:
Isn't it lovely
Hm, ooit M50 inlaat, US M3 nokken en 6bak + kort diff lijkt me nog wel wat..... Wat is zon M52 toch een geweldig blok!!
Wat bleek, stekker op de gaskleppotentiometer lag er half naast.... En schoot, nadat ik hem erop drukte, weer na 2 minuten rijden los. was een lipje afgebroken waar het borgveertje achter blijft zitten normaalgesproken. Zucht..... Hoe het kan? Ik heb de kap verder niet open gehad of eraan gezeten

Verder, omdat ik niks van het onderhoudsverleden weet ook de bougies vervangen voor nieuwe NGK's. De oude zagen er nog goed uit en waren mooi koffiebruin

Ja, en mijn luchtfilterbak was kapot. Best jammer, en op de sloop kostte zo'n ding ook een asociaal bedrag. Dus ben maar wezen shoppen voor een K&N open filter, mede door Frank want damn wat klinkt zijn 328i gaaf!! Gister zo'n ding gekocht en erop geschroeft, oh men, PORNO!!!!!!




Filmpjes, het effect blijft helaas een beetje achter wegen maar oke:
Isn't it lovely

Hm, ooit M50 inlaat, US M3 nokken en 6bak + kort diff lijkt me nog wel wat..... Wat is zon M52 toch een geweldig blok!!

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Dus de Eisenmann moe(s?)t wieberen omdat de Hermandad er te veel mee wakker gemaakt werd, en dus zet je er een CAI op? Helder 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Mooi Sieger.
Wel LOL @ 2e video "Ahh!.."
Wel LOL @ 2e video "Ahh!.."
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Nah ik twijfel ook nog steeds hoor!FreudeamFahren schreef:Dus de Eisenmann moe(s?)t wieberen omdat de Hermandad er te veel mee wakker gemaakt werd, en dus zet je er een CAI op? Helder


Maar ik heb tot 2500 toeren een te zware brom in de auto naar mijn mening en in dat toerengebied rijd ik vrij vaak. Daily hè

Daarbij wil ik graag een M3 uitlaat...
Xave30 schreef:Mooi Sieger.
Wel LOL @ 2e video "Ahh!.."
Thanks!


-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
plaatje gemaakt voor de Cold air intake, best mooi gelukt eigenlijk
.



Nu maar weer iets bedenken wat ik kan gaan doen eraan

Nu maar weer iets bedenken wat ik kan gaan doen eraan

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Al gebeld over die M50 inlaat???
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
vergeten:$
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Amateur 

-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
TERING!!!!
Ik startte hem nadat ik die plaat erin gemaakt had, andere sound??? Vanaf 3500 toeren ''hoor'' ik hem al en wat klinkt dat ding hard???????
Hm, heb volgens mij een airbox gecreeerd zo, ik heb geen carbon ding meer nodig want allemachtig wat klinkt dit apparaat onwijs lekker zeg, morgen filmpjes!!!
Vanbinnen klinktie wat sjonnie, maar van buiten klinkt als een heeeeeeeel dik race monster, echt ziek gewoon, wat een kabaal maar wát een sound, kan er niet over uit. Dit maakt 6cyl bmw rijden nou écht leuk!!

Ik startte hem nadat ik die plaat erin gemaakt had, andere sound??? Vanaf 3500 toeren ''hoor'' ik hem al en wat klinkt dat ding hard???????
Hm, heb volgens mij een airbox gecreeerd zo, ik heb geen carbon ding meer nodig want allemachtig wat klinkt dit apparaat onwijs lekker zeg, morgen filmpjes!!!
Vanbinnen klinktie wat sjonnie, maar van buiten klinkt als een heeeeeeeel dik race monster, echt ziek gewoon, wat een kabaal maar wát een sound, kan er niet over uit. Dit maakt 6cyl bmw rijden nou écht leuk!!




- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Kijk je wel uit dat ie niet meer kabaal maakt dan ie vooruit gaat? 

-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
tja, ben niet meer gewend om met open filters en dingen te rijden want had altijd stille uitlaten en normale luchtfilters, dus dan is het al snel hard
Enfin, filmpjes nog maar een keer:
Ga straks wel in de weer met dempingsmateriaal hoor, want het is wel een beetje overdone zo
Zal nu stoppen met fly-by's posten, hopelijk is het binnekort een keer lekker nat op de weg, is wat leuker om naar te kijken denk ik


Enfin, filmpjes nog maar een keer:
Ga straks wel in de weer met dempingsmateriaal hoor, want het is wel een beetje overdone zo

Zal nu stoppen met fly-by's posten, hopelijk is het binnekort een keer lekker nat op de weg, is wat leuker om naar te kijken denk ik


- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Zeer gaven e36. Uiterlijk gezien top imo. Ben benieuwd naar een filmpje vanuit achter de auto. Van stilstand en dan vol in 1, 2 en 3.
Veel plezier ermee...
Veel plezier ermee...
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Al een tijdje niets meer van me laten horen, how bad is that
.
Nouja, na af en toe eens lekker dwars te gaan vond mijn moeder dat ik toch écht nieuwe banden achterop moest leggen. Ze waren eigenlijk al versleten toen ik de auto kocht maar toch nog een goeie 4000km op afgelegd, al glijdend :twisted:
. Naja, op weg naar mn bandenboertje is een lekker bochtje naar beneden, driftend erdoor uiteraard (was nog iets nat) en dat was de dooddoener voor iig een band. Koorden kwamen erdoorheen zetten, mooi op tijd dus, die nieuwe banden
.
Hij had, heeel toevallig, 2 nieuwe Wanli's liggen voor me in maatje 235/40/17, zelfde maat als erop lag, eigenlijk iets te laag tov voor maarja. Die op mijn velgjes gelegd en na 120 euro te hebben afgetikt reed ik weer op goeie banden, kwa profiel. Gaat mooi op droog, genoeg grip maar niet extreem, hoeft ook niet. Op nat is het goed te doen zolang je normaal doet, geef je gas gaatie lekker om. Heerlijke band die wanli! :r2ok: .
Verder heel mijn interieur doorgeneusd en alle foutjes en dingen eruit gehaalt. Overal nieuwe lampjes in enzo, standard crap weetjewel
. Maar wel erg fijn als alles dan weer OK is en je deurpanelen ook weer goed vast zitten en je deuren normaal open en dicht gaan
.
Ook waren mijn remmen best wel gaar. Dus Sandtler schijven besteld rondom en gemonteerd. EBC Endurance voorop (blauw) en race (zwart) achterop. nog niet volle poule geremd maar na een paar keer remmen remmen ze wel lekker en happen ze ook wel oke. Gelijk de modderplaten zwart gespoten en de klauwen zilver. Rood is te opvallend. Velgen aan de binnenkant ook schoon gemaakt voor wat het waard was. Zag er wel weer lekker frisjes uit!
Kortom, de 328i word steeds beter! As woensdag is mijn laatste werkdag en gaat het bedrijf waar ik werk 3 weken dicht. Mooi tijd om de achteras te reviseren van mijn schatje. Ook ga ik het er eens lekker van nemen kwa rust met mijn andere schat, nieuwste aanwinst, ze is geweldig! Helaas moet ik nu wel mijn vrije tijd verdelen en kwam ik vandaag dus niet toe aan het wassen en poetsen dat ik mijn zwarte bella beloofd had. Mááár, mijn andere schat heeft toegezegd te gaan helpen wassen poetsen en stofzuigen dus das wel weer nice!
. Ze deelt de autohobby helaas niet maar vind het geen probleem dat ik er zo gek op ben, dat scheelt wel.
Verdere updates..... Tja euh, binnekort GT Corners eronder en ben op zoek naar een GT High wing, liefst + een zwart metallic kofferklepje zodat ik de mooiste niet hoef te verboren.
Owja toch wel iets kleins. Afgelopen vrijdagmiddag ben ik bij BL Parts in Rijssen geweest. Heb met die gasten een half uur om de bimmert heen gelopen maar konden alleen maar een verbetering vinden kwa verlichting. De zijknippers zijn dus ipv smoke zwart lekker fris wit! Nu klopt het plaatje weer en oogtie nóg frisser!
En nu we het toch over verlichting hebben, de originele mistlampen zijn vervangen voor heldere, is het neusje wel weer mooier van geworden. Helaas pastte het niet in een keer want het clipje was verdwenen. Bedankt meneer Rik! :boos:
Maar al met al, ik doe mijn best er een geweldige auto van te maken, voorzover het dat nog niet was.






Tot de volgende update!

Nouja, na af en toe eens lekker dwars te gaan vond mijn moeder dat ik toch écht nieuwe banden achterop moest leggen. Ze waren eigenlijk al versleten toen ik de auto kocht maar toch nog een goeie 4000km op afgelegd, al glijdend :twisted:


Hij had, heeel toevallig, 2 nieuwe Wanli's liggen voor me in maatje 235/40/17, zelfde maat als erop lag, eigenlijk iets te laag tov voor maarja. Die op mijn velgjes gelegd en na 120 euro te hebben afgetikt reed ik weer op goeie banden, kwa profiel. Gaat mooi op droog, genoeg grip maar niet extreem, hoeft ook niet. Op nat is het goed te doen zolang je normaal doet, geef je gas gaatie lekker om. Heerlijke band die wanli! :r2ok: .
Verder heel mijn interieur doorgeneusd en alle foutjes en dingen eruit gehaalt. Overal nieuwe lampjes in enzo, standard crap weetjewel


Ook waren mijn remmen best wel gaar. Dus Sandtler schijven besteld rondom en gemonteerd. EBC Endurance voorop (blauw) en race (zwart) achterop. nog niet volle poule geremd maar na een paar keer remmen remmen ze wel lekker en happen ze ook wel oke. Gelijk de modderplaten zwart gespoten en de klauwen zilver. Rood is te opvallend. Velgen aan de binnenkant ook schoon gemaakt voor wat het waard was. Zag er wel weer lekker frisjes uit!
Kortom, de 328i word steeds beter! As woensdag is mijn laatste werkdag en gaat het bedrijf waar ik werk 3 weken dicht. Mooi tijd om de achteras te reviseren van mijn schatje. Ook ga ik het er eens lekker van nemen kwa rust met mijn andere schat, nieuwste aanwinst, ze is geweldig! Helaas moet ik nu wel mijn vrije tijd verdelen en kwam ik vandaag dus niet toe aan het wassen en poetsen dat ik mijn zwarte bella beloofd had. Mááár, mijn andere schat heeft toegezegd te gaan helpen wassen poetsen en stofzuigen dus das wel weer nice!
Verdere updates..... Tja euh, binnekort GT Corners eronder en ben op zoek naar een GT High wing, liefst + een zwart metallic kofferklepje zodat ik de mooiste niet hoef te verboren.
Owja toch wel iets kleins. Afgelopen vrijdagmiddag ben ik bij BL Parts in Rijssen geweest. Heb met die gasten een half uur om de bimmert heen gelopen maar konden alleen maar een verbetering vinden kwa verlichting. De zijknippers zijn dus ipv smoke zwart lekker fris wit! Nu klopt het plaatje weer en oogtie nóg frisser!

Maar al met al, ik doe mijn best er een geweldige auto van te maken, voorzover het dat nog niet was.
Tot de volgende update!
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Ziet er uit als een mooie 328i Sieger!
Ik kan je zowel de M50 mod als het M3 uitlaatsysteem van harte aanraden. Maar zolang je je nog kan inhouden en veel lage toeren rijdt zou ik die inlaat lekker laten zitten, dan hou je je koppel waar het hoort voor waar deze motor voor ontwikkeld is: laag veel trekkracht
En als je het uitlaatsysteem van een M3 3.2 zou kopen hoef je je lambda's niet te verlengen, aangezien ook die de lambda's in het uitlaatspruitstuk heeft i.p.v. in de kat zoals bij de M3 3.0
Veel plezier met je 328i!
Ik kan je zowel de M50 mod als het M3 uitlaatsysteem van harte aanraden. Maar zolang je je nog kan inhouden en veel lage toeren rijdt zou ik die inlaat lekker laten zitten, dan hou je je koppel waar het hoort voor waar deze motor voor ontwikkeld is: laag veel trekkracht

En als je het uitlaatsysteem van een M3 3.2 zou kopen hoef je je lambda's niet te verlengen, aangezien ook die de lambda's in het uitlaatspruitstuk heeft i.p.v. in de kat zoals bij de M3 3.0
Veel plezier met je 328i!
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Goed bezig, alles netjes gemaakt, wordt een fijn wagentje zo!
Ben benieuwd hoe die schijven het houden. Zweer zelf bij de ATE powerdisc maar heb wel steeds last van hapjes bovenuit de remblokken voor. Wellicht dat ik ook eens vlakke schijven moet proberen met dan wel de HT10 Hawk blokken.
Ben benieuwd hoe die schijven het houden. Zweer zelf bij de ATE powerdisc maar heb wel steeds last van hapjes bovenuit de remblokken voor. Wellicht dat ik ook eens vlakke schijven moet proberen met dan wel de HT10 Hawk blokken.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
vwk schreef:Ziet er uit als een mooie 328i Sieger!
Ik kan je zowel de M50 mod als het M3 uitlaatsysteem van harte aanraden. Maar zolang je je nog kan inhouden en veel lage toeren rijdt zou ik die inlaat lekker laten zitten, dan hou je je koppel waar het hoort voor waar deze motor voor ontwikkeld is: laag veel trekkracht
En als je het uitlaatsysteem van een M3 3.2 zou kopen hoef je je lambda's niet te verlengen, aangezien ook die de lambda's in het uitlaatspruitstuk heeft i.p.v. in de kat zoals bij de M3 3.0
Veel plezier met je 328i!
Thanks Vincent!!! Ben er ook erg blij mee 8)

Vanavond retourtje Laren - Gendt - Laren gedaan, alleen maar lopen blazen en mijn inremperiode was ook voorbij. Niet normaal, zulke remmen op een straatauto. Bijna gevaarlijk want achteropkomend verkeer kan simpelweg never zo hard remmen, leuk bij stoplichten, laatste meters 80-0 km/h. hahahaha.
Mja, vind het wel irritant eigenlijk die motor, onderin net te weinig koppel om effe in 3 of 4 er voorbij te scheuren en vanaf 5000 toeren trektie weer minder...... Eigenlijk heb ik dus gewoon de M50 mod + M3 uitlaat + 6 bak en kort diff nodig, LOL


Ik laat het eerst zo denk ik. M3 uitlaat staat als eerste op het verlanglijstje na alle ophangingsdelen...

Wat betreft die uitlaat, thanks voor de tip!

Knot schreef:Goed bezig, alles netjes gemaakt, wordt een fijn wagentje zo!
Ben benieuwd hoe die schijven het houden. Zweer zelf bij de ATE powerdisc maar heb wel steeds last van hapjes bovenuit de remblokken voor. Wellicht dat ik ook eens vlakke schijven moet proberen met dan wel de HT10 Hawk blokken.
Ja doe mijn best Knot!!

Ik ben ook benieuwd naar de skaifies. Kostte me nog geen 40 euro per schijf ex btw, lolbedragen dus gewoon proberen die hap! Vanavond dus flink lopen knallen maar geen kromme schijven nog..... Wel een striem van de gordel over mijn borst


Ik heb juist voor vlakke schijven gekozen omdat gegroefde schijven me kapotte blokken opleveren, en geperforeerde schijven gaan ongeveer doormidden, scheuren tot nog toe altijd


- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
Ik pak die ATE omdat die zeker weten niet krom gaan (mist je normaal een beetje afkoelt/uitrijdt). Voordeel van de ovale groeven is natuurlijk wel remstof afvoer tijdens remmen dus het zou harder moeten remmen dan een vlakke schijf waar de zooi niet weg kan... maar elke keer brokjes van mn blokken af is ook niet alles.
Denk dat het deze keer een set HT10 en een ATE powerdisc wordt die tegelijk op zijn, althans, ATE scheuren door naar buiten. Heb ik nog een set HT10 liggen die ik op een vlakke schijf ga proberen.
Denk dat het deze keer een set HT10 en een ATE powerdisc wordt die tegelijk op zijn, althans, ATE scheuren door naar buiten. Heb ik nog een set HT10 liggen die ik op een vlakke schijf ga proberen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Google [Bot], Louwe bos, Majestic-12 [Bot], Redis, S-RS, ThomasGTT, zegmaarboris en 18 gasten