V70 D5 gezinscontainer!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
sven90

Re: Tadaaah: De gezinscontainer!

Bericht door sven90 » 20 mei 2010, 20:39

Leuk verhaal Niels;)
Weet je zeker dat je een 185pk hebt en geen 163pk? Ik zie een lange automaatpook en dat is volgens mij een 4 traps automaat, dus 163pk dacht ik?
De D5 185pk is toch alleen geleverd in combinatie met een Geartronic? ( de korte automaatpook )
Anyway veel plezier en veel veilige km's met de volvo :D :D

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mei 2010, 20:41

sven90 schreef:Leuk verhaal Niels;)
Weet je zeker dat je een 185pk hebt en geen 163pk? Ik zie een lange automaatpook en dat is volgens mij een 4 traps automaat, dus 163pk dacht ik?
De D5 185pk is toch alleen geleverd in combinatie met een Geartronic? ( de korte automaatpook )
Anyway veel plezier en veel veilige km's met de volvo :D :D

Er staat dat ie een 163 heeft, hoor.... :bag: :mrgreen:

sven90

Bericht door sven90 » 20 mei 2010, 20:47

Ow sorry te snel gelezen dan:D
veel plezier met je V70;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 mei 2010, 23:45

:thnx: mannen voor het begrip :mrgreen:

@Sven: helaas "maar" 163pk, gelukkig wel een automatische 5 bak. De Geartronic hoor ik toch minder positieve dingen over dus dat die er niet in zit is niet zo erg.
Niall schreef:He Niels.

Mooi dat het allemaal gelukt is. Je hebt zo te zien Heidelberg kentkens ipv Hamburg, wel vreemd andere kant van het land :mrgreen: Zoals ik al zei normaal zijn die krengen bulletproof mits ze goed onderhoud hebben gehad. Zou het ook niet aangedurft om iets van VAG + automaat te kopen, laat staan een 2.5TDI :lol: + Automaat.

Heb met Kurzkennzeichen nooit de douane geinformeerd, altijd gewoon naar huis gereden. Ze doen nooit moeilijk mits je direct naar plaats bestemming rijdt of naar de keuring.
Die kenteken handel is idd bijzonder. Die gasten waar wij waren reden elke dag Bremen - NL op en neer met een zootje platen en papieren. Je struikelt daar ook bijna over die winkeltjes in de buurt van grote tereinen met handel en Turken die overdag een autohandel hebben en s'avonds de kebab zaak open gooien in een en hetzelfde pand :clap: Daarnaast nog zaken als een A8 half uit elkaar op de brug en een A8 met schade voor aan de weg, tja daar denk ik het mijne dan maar van :sealed: Feit blijft dat er enorm veel handel is daar in Hamburg maar of het allemaal even fris is...

Vaak worden de platen wel gedoogd in NL en qua verzekering e.d. klopt het ook wel maar op de douane site even wat invullen en je rijdt geheel legaal :wink:

dvh

Bericht door dvh » 21 mei 2010, 06:08

Zo'n V70 is echt een goede gezinsbak !

Dan hoef je de kinderwagen niet eens op te vouwen, deze kun je gewoon dwars in de achterbak leggen ! :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 mei 2010, 11:23

En tegen een autohandelaar zeggen dat je net vader geworden bent helpt ook nog... ;)
Wouter81 schreef:En die Martijn met 285 km/u terug, boefje. :)
Wat nou 'oude frikandel', kom maar op met die GTI! :lol:
Niels schreef:Martijn had wel enige stimulans nodig om de M3 eens door te halen maar niet erg veel :lol: Tijdens de joekels van schnitzels zei ik dat het me verbaasde dat ie die A4 met vier uitlaten niet even had gedegradeerd. Toen de schnitzels op waren, we de snelweg weer opdraaiden hoefde maar een gepimpte 335D voorbij te komen :mrgreen:
*mompelt iets over respect voor andermans spullen* :P
Niels schreef:Die kenteken handel is idd bijzonder. Die gasten waar wij waren reden elke dag Bremen - NL op en neer met een zootje platen en papieren. Je struikelt daar ook bijna over die winkeltjes in de buurt van grote tereinen met handel en Turken die overdag een autohandel hebben en s'avonds de kebab zaak open gooien in een en hetzelfde pand :clap: Daarnaast nog zaken als een A8 half uit elkaar op de brug en een A8 met schade voor aan de weg, tja daar denk ik het mijne dan maar van :sealed: Feit blijft dat er enorm veel handel is daar in Hamburg maar of het allemaal even fris is...
Die Kebab-zaak/werkplaats-combo was idd geniaal, stond onder andere een dikke recente 7-serie binnen... :hmmm: Sowieso een bijzonder deel van Hamburg met al die handelaren, je zag ook op iedere straathoek auto's met rode kentekens die door hun buitenlandse bestuurders tot het uiterste getergd werden tijdens een proefrit. :lol:

Wel 80.000 verkeerslichten om Hamburg uit te komen, ik had 's avonds een kleine blaar onder m'n voet van de koppeling van de M3. :oops:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 mei 2010, 14:10

Niels schreef::thnx: mannen voor het begrip :mrgreen:

@Sven: helaas "maar" 163pk, gelukkig wel een automatische 5 bak. De Geartronic hoor ik toch minder positieve dingen over dus dat die er niet in zit is niet zo erg.
Ben ik benieuwd naar, Niels. M'n broer heeft, zoals je weet, een D5 geartronic en die heeft nu bijna 3 ton achter de kiezen. Wat kan 'ie verwachten dan?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 mei 2010, 23:08

Wil je negatieve verhalen over de V70? Mijn zwager heeft vorige week zijn Volvo V70 2.4 5 cyl (LPG) verkocht, na een aantal duizenden euro's aan onkosten. De auto was door mijn zwager zelf uit DLD gehaald, en je kunt de Volvo niet alle defecten aanschrijven (problemen met de LPG installatie) maar toen de kop voor de 2e keer gescheurd was, was het toch echt klaar. Man, wat een rampenbak. Een automaat die schokte bij stilstand, koelingsproblemen, noem maar op. Vorige week heb ik samen met hem een Opel Signum V6 CDti gekocht, van een particulier. Voor een prikkie, alles er op en er aan en in uitstekende staat. De beste man had zijn nieuwe auto al op de oprit staan, maar de Opel was niet ingeruild. Alleen voor lange ritten gebruikt, 2003 en 127.00km op de klok. Een Signum was wellicht ook nog een alternatief voor je geweest Niels :wink:

Niels

Bericht door Niels » 22 mei 2010, 23:20

Vind de Signum best aardig maar heb em niet echt overwogen :wink:
Arthur schreef:Ben ik benieuwd naar, Niels. M'n broer heeft, zoals je weet, een D5 geartronic en die heeft nu bijna 3 ton achter de kiezen. Wat kan 'ie verwachten dan?
In principe niks :wink: De geartronic is kwalitatief iets minder schijnt het (volgens Autovisie) en met name als je er vaak een zware aanhanger achter hangt maar het is niet de multitronic van Volvo hoor :mrgreen: Verder lees ik wel dat eigenaren vinden dat ie een wat lange reactie tijd heeft bij het wegrijden wat ze vervelend vinden bij kruisingen en rotondes e.d.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 mei 2010, 04:40

Ah, okay.
@Jeroen; zo zijn er ook positieve verhalen. M'n broer z'n 1e V70 D5 gaf de geest bij 310kkm door de vangrail op de A-28 :wink: En z'n 2e V70 D5 staat nu bijna op 300kkm. Originel NL-ers en beide ex- leasers. Zoals elke auto heeft 'ie wel onderhoud nodig maar verder is het aardig te doen. Het zijn nu wel km standen dat je iets kunt verwachten natuurlijk. Maar slecht is ook ander lijkt mij.

Niels

Bericht door Niels » 23 mei 2010, 09:50

Elk merk heeft wat maar de V70 heeft over het algemeen toch erg weinig structurele problemen. Ik doe toch altijd wel behoorlijk research voordat ik wat aanschaf. Op het hele net ben ik tegengekomen:

2x een kapotte D5 waarbij een klep/klepzitting de boosdoener was
2x een kapotte D5 waarbij een loop/spanrol van de distributie of multiriem de veroorzaker was

Verder sporadisch problemen met verstuivers. Pompen en turbo's komen nagenoeg niet voor op de fora die ik heb doorgespit.

Dus ik vervang alle rollen en spanners + riemen om dat uit te sluiten. Verder zijn er redelijk wat D5's/V70's met errug veel kilometers en heb ik een aantal collega's die al jaren naar tevredenheid in zo'n ding rondkarren.

Kom d'r bij Audi maar eens om....

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 23 mei 2010, 12:35

Mijn S60 D5 is met 255k op de teller helaas total loss gereden, had er anders nog steeds mee gereden en dan had er naar alle waarschijnlijkheid ook al ruim 3ton op de teller gestaan.
Had hem gekocht met 225k op de teller en op een lekke intercooler na (was een steentje doorheen geslagen) totaal geen problemen gehad.

Over de trage Geartronic, hoor vaak dat de bak laten resetten al erg veel scheelt, dus mocht er iemand met dit probleem zijn...

Racinggreen
Auto: E46 318TI, Smart Roadster

Bericht door Racinggreen » 24 mei 2010, 21:29

Prachtige auto! Hier kun je ook veel plezier mee beleven.
Mijn vader heeft er een tijdje een gehad van de zaak die gechipt was naar 193 pk, liep als een trein en was niet bij te houden voor de meeste auto's. Liep tevens ook een stuk zuiniger dan een niet gechipte! :df:

Niels

Bericht door Niels » 24 mei 2010, 23:05

:hmmm: altijd goed, nog zuiniger :df: :mrgreen:

Een chip lijkt me leuk maar heeft absoluut geen prioriteit. Daarnaast moet de automaat het wel houden..

Niels

Re: V70 D5 gezinscontainer!

Bericht door Niels » 19 jun 2010, 13:56

Al gaat het niet dwars en stuurt het voor geen meter toch maar ff een update :mrgreen: De V70 is nu al met al een paar weekjes in gebruik. Eerst ff een paar dagen wachten op het kenteken en toen de auto anderhalve week kwijt geweest voor groot en preventief onderhoud. De auto kan er weer 160.000km tegenaan :wink: Vervangen is:

Olie (0W40 volsyntheet van Mobil1)
Alle filters
Distributie + waterpomp + alle rollers
Multiriem + alle rollers

In totaal was ik zo'n 900,- kwijt met Eric H. korting en avonduurloon voor de monteurs. Ik wil niet weten wat het bij de dealer gekost zou hebben :bag: Maar goed, een hoop is uit voorzorg :D

De eerste 1000km zitten er inmiddels op en met een verbruik van 1 op 15 kan ik tevreden zijn. D5 klinkt lekker en trekt er goed aan dus het gaspedaal gaat zo nu en dan wel ff na beneden :D Altijd leuk om met het hele gezin de sprint te winnen van een versjonniede Honda Civic of Golf 3 :mrgreen:

Een achterspoiler is in bestelling want dat vind ik toch wel een must qua looks. Verdere mods zijn alu lijsten en een bekerhouder (waarvoor de hele tunnel er ff uit mag :bag: )

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Van mij hadden ze de D5 en deze stoelen wel in de 320D mogen lepelen :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 jun 2010, 14:17

Mooie auto! ook dit stond op mijn lijstje!

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 jun 2010, 14:25

Clean en neutraal met de alu lijsten. Geslaagd mod Niels.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 jun 2010, 14:42

Ziet er een stuk frisser uit met die zilveren strips! :thumbup: Oh, en die lifehammer kun je niet bij als je op z'n kop in het water ligt... :bag:

Niels

Bericht door Niels » 19 jun 2010, 14:55

duifjes.com schreef:Mooie auto! ook dit stond op mijn lijstje!
En ik heb de vrouw weer de 740iL laten zien maar dat vond ze wat groot :mrgreen:
Martijn Koevoets schreef: Oh, en die lifehammer kun je niet bij als je op z'n kop in het water ligt... :bag:
Jawel hoor want tegen die tijd is natuurlijk al van onder naar boven gevallen :mrgreen: Maar ik zal em ff vast zetten en op een handige plek :wink:

Thanks Xavier :wink:

Het eerste deukje zit er trouwens ook al in. Lekker precies op de bolling van het voorspatbord......iets van een winkelkarretje of deur geweest ofzo :thnx:

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 jun 2010, 15:26

Ai, zo gaat dat heelaas. Je kunt altijd zelf heel zuinig en voorzichtig zijn maar....

dvh

Bericht door dvh » 19 jun 2010, 18:16

Ja ach, het leven gaat door.
Een deukje maakt niet gelijk een lelijke auto natuurlijk :)

Vind het een mooi statig model, sjieke gezinsbak :)

Plaats reactie