Mustang P51 (c), filmpje van Jay Leno

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Mustang P51 (c), filmpje van Jay Leno

Bericht door romo » 18 mei 2010, 19:18

Kijk, een 2 fronten oorlog is strategisch bepaald niet slim...........................( de enige mogendheid die dat werkelijk militair kan is de VS, voor de rest geen een)

De Duitsers hadden met het Molotov-Ribbentrop pact een niet aanvalsverdrag getekend waarbij feitelijk Polen werd opgeofferd ook Finland, de Baltische staten en Roemenië werden "herschikt"...................dat die Duitsers het zelf hebben verpest (operatie Barbarossa, 22-06-1941) zijn we ze nu nog dankbaar voor..........

Stalingrad was het keerpunt van WOII, hiebij moest veldmaarschalk Paulus ( Commandant 6e leger) zich overgeven aand Russische commandant Zjoekov ( niet eerder had een Duits opperofficier zich overgegeven, het was of vechten tot de dood, of zelfmoord) Meer dan 130.000 Duitse soldaten werden gevangen genomen, de strijd koste 700.000 Russische militairen het leven en ook nog eens 100.000 burgers. Aan Duitse zijde stierven er 470.000 soldaten...............een werkelijk onvoorstelbare slachting een nachtmerrie die werkelijkheid werd................................

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 mei 2010, 19:29

Een slachting inderdaad. Als Duitsland 'gewoon' Rusland met rust had gelaten, Engeland ingepikt en Noord Afrika ook anders had aangepakt (ook met rust laten). Dan had de oorlog er anders uit gezien. Pearl Harbor die de Amerikanen bezig hield, Duitsland die Europa gebruikte om zijn krachten te versterken en daarna verder. Moet je nagaan als Hitler had 'gewonnen', dan was Ganz Europa Duitsland-achtig.
En stel je voor dat één van de VELE moordaanslagen op Hitler (naast Valkyrië) succesvol was geweest?
Ohne Hitler kein Zukunft (zo, mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is:P)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 mei 2010, 19:47

Marco R. schreef:Een slachting inderdaad. Als Duitsland 'gewoon' Rusland met rust had gelaten, Engeland ingepikt en Noord Afrika ook anders had aangepakt (ook met rust laten). Dan had de oorlog er anders uit gezien. Pearl Harbor die de Amerikanen bezig hield, Duitsland die Europa gebruikte om zijn krachten te versterken en daarna verder. Moet je nagaan als Hitler had 'gewonnen', dan was Ganz Europa Duitsland-achtig.
En stel je voor dat één van de VELE moordaanslagen op Hitler (naast Valkyrië) succesvol was geweest?
Ohne Hitler kein Zukunft (zo, mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is:P)

Klein voordeeltje misshien.....................de Rijksmark had het waarschijnlijk beter dan de € gedaan............................... :wink: :bag:

romo

Bericht door romo » 18 mei 2010, 19:52

Dit was ook een hele aparte.........................

http://nl.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 20:08

romo schreef:Dit was ook een hele aparte.........................

De Komet inderdaad, ook prachtapparaat.
En 'leuk' dat ie zoals daar verteld werd gebruikt vanuit Bad Zwischenahn hier 'vlakbij' net buiten Groningen bij wijze van.Ergens vóór Oldenburg dacht ik, een aantal keren met m'n ouders geweest toen ik jong was.
(Kuuroord, maar ook om te relaxen etc)

Edit, ik las weer iets over Graf von Zeppelin en z'n luchtschepen, de bekendste de Hindenburg die in 1937 aan z'n end kwam met 10tallen doden in Lakehurst New Jersey.

in kleur:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JSuR2Ign ... re=related[/youtube]

met origineel commentaar:

Indrukwekkende dingen destijds....

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 mei 2010, 21:06

Jorik zien we straks zo: http://www.metacafe.com/watch/2325593/f_16_low_pass/ Krijg daar toch kippevel van....

Marco R.

Bericht door Marco R. » 18 mei 2010, 21:31

Die dingen knalde ik altijd uit de lucht als ik ze zag bij het oude spel van Chuck Yeager :P

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 18 mei 2010, 23:01

Kennis van me heeft deze gehad, ook erg mooi:

Afbeelding

Mijn vader is zelf voorzitter van de stichting antonov en zelf ben ik nog lid van de DDA. De antonov waar mijn vader vaak mee vliegt is ook wel master moet ik zeggen...

op 0:39 zie je mijn ouwe heer bij de prop staat met zijn hoed op :P

Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van dit vliegtuig:
Afbeelding

Jorik

Bericht door Jorik » 19 mei 2010, 01:15

indobesar schreef:Jorik zien we straks zo: http://www.metacafe.com/watch/2325593/f_16_low_pass/ Krijg daar toch kippevel van....
Ziet er zo vet uit, maar het heeft ook nog een praktische reden. Doel van het zo laag en hard gaan vlak na takeoff is dat je zo snel mogelijk wilt accelereren, daarbij steeds een andere groundtrack vliegt om onvoorspelbaar te blijven en vervolgens zo hard mogelijk recht omhoog knallen om zo snel mogelijk buiten het bereik van "shoulder launched surface-to-air missiles" te komen.
Marco R. schreef:

Die dingen knalde ik altijd uit de lucht als ik ze zag bij het oude spel van Chuck Yeager :P
Mooie quote van Yeager:

"The first time I ever saw a jet... I shot it down." :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 19 mei 2010, 07:57

Ben je in opleiding Jorik? Of vlieg je reeds................

Zo ja; kan ik les van je krijgen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mei 2010, 08:44

Chuck Yeager ken ik vooral van dit :mrgreen:
Afbeelding

1997 advertentie:
Afbeelding

Jorik

Bericht door Jorik » 31 mei 2010, 21:38

Stond van de week nog op Gilze bij de KLu historische vlucht:

Afbeelding
Afbeelding

Blijft zo'n ontzettend gaaf ding. Ook nog even ingezeten... wat een apparaat!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 31 mei 2010, 22:19

Nutkees schreef:Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van dit vliegtuig:
Afbeelding
Dan moet je ook even dit machtig interessante verhaal hier toevoegen:

http://p38assn.org/glacier-girl.htm

Dan pluk je een hoop staal en aluminium onder het ijs vandaan en kun je nog ruim 80% van de onderdelen gewoon weer opnieuw gebruiken :shock:
Heb er momenteel een plastic bouwkitje van liggen waar ik tezijnertijd iets leuks van ga maken.

Plaats reactie