

Rico schreef:Ojee dit gaat een legendarisch topic worden.
Ik doe mijn best om niet als SKRD te eindigen.Arthur schreef:Ja! Heb hem ook al "aangevinkt"![]()
Ik hoef geen raceauto, maar gewoon een auto waarmee ik naar de Ring kan, een rondje kan rijden en weer terugkan.Paskal Morriën schreef:Los van de aanschafkosten en runningcosts van een auto voor het circuit is het inderdaad verstandig om je bewust te zijn van mogelijke gevolgen van een schuiver. Ik zou nooit met mijn laatste Euro's daar op de Ring gaan rijden want dan kun je nog wel eens voor een vervelende verrassing komen te staan.
Als je dan toch wilt is dit weliicht een leuke wagen om mee te beginnen. Is tot voor kort van een virend van me geweest en is een leuke basis om je rondjes mee te doen. In de basis ligt zo'n ding al absurd goed op de weg...
De DF ringtrip? Is dat één dag of twee? In het eerste geval zou ik graag meegaan. :banaan:Knot schreef:Of als ik de DF ringtrip over 2 weekenden ga halen gewoon bij mij instappen, 328i max attack gaat ook redelijk als je er met 1 passagier in zit ipv een M5 afgeladen... en bij mij is het een stuk goedkoper dan 70 euro per rondje hoor
Daar ben ik het helemaal mee eens.Knot schreef:Een simpele straatauto kan natuurlijk prima, maar geen barrel. Stel je erop in als je met 100pk onderweg bent, een en ander kan wel eens snel naderen in de binnenspiegel.
Sommige mensen denken echter vaak, het is risico, het gaat stuk, de remmen en motor worden gesloopt dus ik haal wel een barrel om af te trappen... dat moet je nou juist niet doen, degelijk spul meenemen en rijden naar je nivo van kennis en ervaring.
Waarschijnlijk ga ik eerst gewoon met vriend 1 en vriend 2 binnenkort naar de Ring, waarbij vriend 1 keurig rustig zal doen. Ergens in Juni of Juli zullen vriend 2 en ik met een eigen auto naar de Ring gaan. In die periode hebben we sowieso het meeste baat bij een eigen auto. Om binnen nu en twee weken een auto te kopen is ook iets te gehaast, denk ik.Richardt. schreef:Ik zou ook gewoon met die vriend afspreken dat ie zich een beetje gedraagt. Zolang je een auto bij je hebt die gewoon in goede conditie is en je daar rustig aan doet is er niet veel aan de hand lijkt me.
Dan is misschien het met 200+ over de autobahn richting de Ring nog wel gevaarlijker
Weet ik en ja, dat is al besprokenTim R schreef:Misschien eerst eens leren rijden met een auto: rijbewijs is heel wat anders dan echt goed kunnen rijden.
Daarnaast, ik zou niet zomaar ergens een auto huren en daar mee het ciruit (officieel openbare weg, I know) op gaan - lekker met een eigen oud barrel en laat dan wel de snellere coureurs/auto's voorbij.
JP schreef:Je kan het ook eens proberen in de regen. Dan is er minder snel verkeer en kun je je beter op de baan concentreren.
Dennis Cavallino schreef:Laat me raden:
Vriend 1 = SKRD
Vriend 2 = KW
Have fun!
Nu weer serieus. Ik was ook jong toen ik voor 't eerst op de Ring ging rijden en ik heb nooit spijt gehad dat ik die stap heb gewaagd. Het is gewoon een weg met bochten naar links en naar rechts, met hoogteverschillen. Als je in de Ardennen hard kunt autorijden (dat kon ik al en ik ben zowel op de Ring als in de Ardennen een keer gespind door een stuurfout op snelheid, eens en daarna nooit meer. Dat hoort bij de leercurve. Ik had niets geraakt, maar in beide gevallen scheelde dat niet veel), dan lukt dat ook wel op de Ring, want je hebt geen verkeer van links en rechts, maar vooral geen tegenliggers. Ik vond 't een verademing om op die manier lekker rondjes te kunnen rijden op snelheid. De baan leren moet je toch echt doen door erop te rijden, dus waarom zouden wij een draadje vullen om dat niet te doen. Wanneer is 't dan 't juiste moment om de Ring op te gaan: als je 91 bent?
Het is alleen niet zo handig om dan een draadje te openen dat je meteen een ringauto wilt huren.... Als je geen auto kunt betalen, is de mogelijke schade die je ZOU kunnen rijden veel groter dan het aanschafbedrag van een goedkoop auto'tje. Mijn Porker ging ook stuk de 2e keer dat ik op de Ring ging rijden en moest daarom afgesleept worden. De afsleepkosten vanuit Duitsland naar Nederland heb ik weten te beperken door de auto zelf met een autoambulance op te halen, al bleek achteraf dat de ANWB of mijn reiskostenverzekeraar die kosten zou hebben gedekt. Het blijft ten slotte openbare weg....
Ik ken veel mensen die minimaal 2 keer zo oud zijn als jij en die meedoen aan trackdays, op de ring rijden etc. en totaal geen talent hebben, maar wel geld. Daar durft men hier weinig tegen te zeggen, omdat ze geld hebben. Die mensen gaan ook gewoon de Ring op, met alle gevaren vandien, maar 't risico is voor hun nog groter dan voor jou als 19 jarige, zij hebben meer te verliezen. Hun auto, hun werk, meer geld. Die mensen huren ook weleens auto's en daar zegt niemand wat over.
Wat ik zeggen wil: doe gewoon verstandig, maar geniet van je keuzes en zorg dat je achteraf leuke verhalen hebt om te vertellen.
Misschien heb je de OP verkeerd gelezen, maar ik heb zelf geen autoTommy schreef:@Cav,
die T13 glijpartij waar tussen de 924 en de leitplanke 1 bierflesje mss paste was wel epic![]()
@topicstarter:
Zonder gekheid, laat die vriend gewoon een eigen auto regelen. Ieder op zijn eigen tempo de baan over. Jij hebt al een auto , waarom zou je geld in een extra hok steken als je je vriend een eigen wagen kan laten regelen en jij je geld , gezien je niet zo welvarend bent als Tom v H, beter in technisch verbeteren van je eigen wagen kan steken of in rondekaarten? Wil je meer dan 1 rondje, zorg dan voor betere remblokjes en vloeistof. Auto moet dicht zijn, geen rare lekkages en schokdempers idem. Verder een set fatsoenlijke banden, dus geen b-merk banden die al 10 jaar uitgedroogd zijn en je kan gewoon prima rondjes doen. Mijn eerste rondjes waren met een E36 320i met meer dan 3-ton erop met alleen een stel verlagingsveren en DS2500 blokjes, wel in de stromende regen waarbij de baan er heerlijk rustig bij lag. Dan kom je erachter dat er diverse spekgladde stukken op de baan zitten, maar wel leerzaam.
Wat voor auto rij je nu eigenlijk?