F1 2010: Grand Prix de Monaco
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Top samengevat!
Ik heb genoten van Alonso die lekker liep te pushen tijdens zijn weg naar voren.
Ik heb genoten van Alonso die lekker liep te pushen tijdens zijn weg naar voren.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
hoe loopt het trouwens af met schumi en alonso, aangezien eerdergenoemde in de sprint naar de finish het nodig vond alonso in te halen?
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
It's under investigation.
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Schumacher 20 secondes tijdstraf, waardoor hij buiten de punten geraakt. Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed. Hij liet notabene screenshots zien van de onboard waarop met groene vlaggen werd gezwaaid, vlak voor Schumi inhaalde. Ook zag je dat Alonso er vol voor ging maar een fout maakte en wijd ging. Die reed ook duidelijk niet met het idee dat er toch niet meer ingehaald mocht worden. Verder was bekend dat de SC binnen ging komen en er dus geen finish vanachter de safetycar zou zijn. Hierdoor was de race dus hervat gedurende de laatste paar bochten. Door dit soort stoere acties te bestraffen (doet me denken aan de straf van Hamilton in Spa destijds) maak je het racen kapot. Niemand durft straks meer wat. Zeker een wraakactie van Damon Hill, voor de GP van Australie van 1994. 
Actie van Trulli was dan weer een typische domme Trulli actie. Compleet onmogelijk en nog stom geluk gehad ook, voor hetzelfde was Chandhok onthoofd en had die locomotiefmachinist van de Trulli-train een dooie op zijn geweten.
Verder een leuke GP om te zien.
Misschien volgend jaar toch maar eens naartoe, lijkt me erg leuk om daar eens een GP mee te maken.
Actie van Trulli was dan weer een typische domme Trulli actie. Compleet onmogelijk en nog stom geluk gehad ook, voor hetzelfde was Chandhok onthoofd en had die locomotiefmachinist van de Trulli-train een dooie op zijn geweten.
Verder een leuke GP om te zien.
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Geweldig dat handje trouwens van Alonso! 
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
toch lullig: eerste inhaalactie van 2010 en meteen 20 sec penalty.
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
EJGT3CS schreef:Geweldig dat handje trouwens van Alonso!
Ik weet niet over wat voor handje jij het hebt, maar het handje wat ik zag was van een verwend ventje...........
- JP
- Berichten: 35137
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Inderdaad.....
Leuk zo'n inhaalrace, en dat je sneller bent, maar voor een plek moet je 'vechten'.
Leuk zo'n inhaalrace, en dat je sneller bent, maar voor een plek moet je 'vechten'.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Is er nog een straf uitgedeeld voor het weggooien van het stuur?JohanH schreef:Klopt, scheelde niet veel... Je zag hem met camera en al wegspringen :banaan:Dutch schreef:Kan me herinneren dat ik daar een tijd als fotograaf stond tijdens de GP Historique. Redelijk veilige plek, denk je dan. Zag ik nu een fotograaf nog net wegspringen? Je zult daar toch maar net staan en zo'n Williams dwars op je af zien komen schuiven...JP schreef:Missing: Stuurtje van Barichello.......
Anderzijds, elk punt langs de baan kan gevaarlijk zijn.
Dat stuurtje was trouwens wel wat not-done, voor't zelfde geld vliegt die ergens het publiek in door de voorvleugel. Wie reed er trouwens overheen, Senna?
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Enig mogelijke beslissing, want zo zijn de regels:Wouter81 schreef:Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
Brawn had dus niet eens een zaak en zijn argumenten hadden geen zin. Als ze 't wel hadden toegestaan, alleen omdat 't knap en leep gedaan was, dan was het hek weer eens van de dam geweest.
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Mee eens, maar daarom niet minder mooi!Downforce Hans schreef:EJGT3CS schreef:Geweldig dat handje trouwens van Alonso!
Ik weet niet over wat voor handje jij het hebt, maar het handje wat ik zag was van een verwend ventje...........
- JP
- Berichten: 35137
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
De reden dat ze het kunnen aanvechten is dat er groene vlag gezwaaid werd. Er is genoeg voer voor discussie.Dutch schreef:Enig mogelijke beslissing, want zo zijn de regels:Wouter81 schreef:Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
Brawn had dus niet eens een zaak en zijn argumenten hadden geen zin. Als ze 't wel hadden toegestaan, alleen omdat 't knap en leep gedaan was, dan was het hek weer eens van de dam geweest.
-
Luco
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Tom V schreef:De reden dat ze het kunnen aanvechten is dat er groene vlag gezwaaid werd. Er is genoeg voer voor discussie.Dutch schreef:Enig mogelijke beslissing, want zo zijn de regels:Wouter81 schreef:Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
Brawn had dus niet eens een zaak en zijn argumenten hadden geen zin. Als ze 't wel hadden toegestaan, alleen omdat 't knap en leep gedaan was, dan was het hek weer eens van de dam geweest.
Nee hoor want als de race hervat wordt bij een safetycar mag je pas inhalen NA de start/finish lijn.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
De regel is: Under rule 40.13, which states that "if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking,Dutch schreef:Enig mogelijke beslissing, want zo zijn de regels:Wouter81 schreef:Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
Er staat: if the race ends whilst the safety car is deployed. Ok, wanneer is de race geeindigd? Als de laatste auto over de finish is gekomen, toch echt niet eerder. De safety car ging de pits in voordat de laatste auto de finish was gepasseerd, er werd met groen gezwaaid en de borden SC waren niet meer te zien. De race was duidelijk niet geeindigd aangezien de laatste auto niet over de finish was gekomen en de safety car periode 1 minuut voor het eindigen van de race was opgeheven (zoals Ross Brawn liet zien op een uitdraai van de e-mails van de FIA).
Ik heb het vermoeden dat er nog wel een staartje aan vast zit. Temeer daar er druk met groene vlaggen werd gezwaaid en er een duidelijke streep was getrokken waarna je weer mocht inhalen na een safety car periode (die was geeindigd volgens eigen schrijven van de FIA op 1.52 uur vanaf het begin van de race). Als de safety car uit is wordt er overal geel gezwaaid en wordt het bord SC getoond. Hier dus niet. Wat mij betreft was het een legale (en gave) inhaalmethode, maar aangezien de FIA roodgekleurd is en racers niet beloont (idd Hamilton-Raikonen in 2008 op Spa) zal de slapende Alonso met het zeurhandje wel weer het voordeel van de twijfel krijgen.
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Dat dacht ik ook. Echter ligt er op het circuit, vlak voor of vlak na de ingang van de pitstraat ook een streep. Olav Mol zei nog dat Webber daar, tijdens een eerdere SC periode, ook al op het randje zat omdat ie zo snel al weer volgas ging.Nee hoor want als de race hervat wordt bij een safetycar mag je pas inhalen NA de start/finish lijn.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, maar denk dat Schumi pech heeft.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Luco schreef:Tom V schreef:
De reden dat ze het kunnen aanvechten is dat er groene vlag gezwaaid werd. Er is genoeg voer voor discussie.
Nee hoor want als de race hervat wordt bij een safetycar mag je pas inhalen NA de start/finish lijn.
Nee hoor, sinds 2010 veranderd. Overigens zou de regel anders zijn in de laatste ronde maar dan is er nog ruimte voor discussie wbt de groene vlaggen.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
1 van de redenen van de FIA om Schumachter te straffen was voor gevaarlijk rijden (wij noemen dat eindelijk een inhaalactie). Deze actie is in de ogen van de FIA natuurlijk niet gevaarlijk:
Ik kan me het niet herinneren, maar deze inhaalactie van Alonso op Massa zal toch niet tijdens een SC periode zijn geweest?
Ik kan me het niet herinneren, maar deze inhaalactie van Alonso op Massa zal toch niet tijdens een SC periode zijn geweest?
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Hebben ze serieus gezegd dat de actie van Schumacher gevaarlijk was?
Dan kunnen ze beter stoppen met racen in Monaco, want dat is per definitie gevaarlijk. 285km/u rijden waar doordeweeks slechts 50 gereden mag worden
Zo gevaarlijk vond ik de actie van Alonso op Massa ook niet eigenlijk. Wel heel slim, want het scheelt hem een hoop tijd. Uiteraard ook een enorme naaistreek ten opzichte van z'n teamgenoot, maar dat interesseert hem toch niets.
Dan kunnen ze beter stoppen met racen in Monaco, want dat is per definitie gevaarlijk. 285km/u rijden waar doordeweeks slechts 50 gereden mag worden
Zo gevaarlijk vond ik de actie van Alonso op Massa ook niet eigenlijk. Wel heel slim, want het scheelt hem een hoop tijd. Uiteraard ook een enorme naaistreek ten opzichte van z'n teamgenoot, maar dat interesseert hem toch niets.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Kan er niets over vinden.Richardt. schreef:Hebben ze serieus gezegd dat de actie van Schumacher gevaarlijk was?
Merkwaardiger is het feit dat Barrichello niet is bestraft voor het weggooien van zijn stuurtje. Als je toch gaat handhaven... Net zoals het gek is dat Massa geen straf kreeg voor het ophouden van Button in de kwalificatie.
-
Roy
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Tegenwoordig moet je ook gewoon een paar dagen wachten op de uitslag.... word altijd wel weer aan gesleuteld. Dat gezeik... race gvd eens.
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Mja, waarom de actie van Trulli ook niet gelijk bestraffen dan?
Als we zo doorgaan is het straks helemaal niets meer aan. Laat ze maar lekker racen en elkaar voorbij steken waar het kan of juist niet kan, actie is wat we willen 8)
Ik heb bijvoorbeeld met veel plezier naar de Formule Renault race in Monaco gekeken. Heerlijk hoe Brian Hartley daar bezig was, de een na de ander inhalen. Z'n voorligger telkens net even licht aan tikken waardoor zijn voorganger iets dwars ging en hij zelf met een beschadigde neus aan de finish kwam
Als we zo doorgaan is het straks helemaal niets meer aan. Laat ze maar lekker racen en elkaar voorbij steken waar het kan of juist niet kan, actie is wat we willen 8)
Ik heb bijvoorbeeld met veel plezier naar de Formule Renault race in Monaco gekeken. Heerlijk hoe Brian Hartley daar bezig was, de een na de ander inhalen. Z'n voorligger telkens net even licht aan tikken waardoor zijn voorganger iets dwars ging en hij zelf met een beschadigde neus aan de finish kwam
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Ja, dat is waar. Ik zat nog met de interpretatie op tv van Domenicali in mijn hoofd toen ik dat schreef, niet met de letterlijke tekst van het artikel. Op de BBC zei men dat er in het artikel iets stond als 'als de safety car in de laatste ronde op de baan is, dan rijden de auto's in onveranderde volgorde over de finish'. Maar zo bekeken draait het inderdaad om het woordje 'deployed' en is de beslissing aanvechtbaar.Ben_968CS schreef:De regel is: Under rule 40.13, which states that "if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pitlane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking,Dutch schreef:Enig mogelijke beslissing, want zo zijn de regels:Wouter81 schreef:Waardeloze beslissing, vond Ross Brawn's onderbouwing (op de BBC) waarom het wel legaal was wat hij deed behoorlijk overtuigend en goed.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83684
Er staat: if the race ends whilst the safety car is deployed. Ok, wanneer is de race geeindigd?
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
Prima, als ze het niet bestraffen (ook al moet 't volgens de regels) dan ook maar consequent doen.Richardt. schreef:Mja, waarom de actie van Trulli ook niet gelijk bestraffen dan?
Als we zo doorgaan is het straks helemaal niets meer aan. Laat ze maar lekker racen en elkaar voorbij steken waar het kan of juist niet kan, actie is wat we willen 8)
Ik heb bijvoorbeeld met veel plezier naar de Formule Renault race in Monaco gekeken. Heerlijk hoe Brian Hartley daar bezig was, de een na de ander inhalen. Z'n voorligger telkens net even licht aan tikken waardoor zijn voorganger iets dwars ging en hij zelf met een beschadigde neus aan de finish kwam
O, en 't is Brendon Hartley.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
