Mark,
Ik zat nog te denken,zou hij het weer op de bladveren gooien en dacht nee dat zal hij wel niet doen want hij heeft vast wel een beetje verstand van auto`s en techniek.
Bladveren doen namelijk het zelfde als spiraalveren maar zijn in het geval van een corvette vaak lichter als een coilover set.
In mijn geval was het precies 1 kilo lichter dan de intrax schokbreker(per wiel),een schokbreker constructie die kennelijk in jou idee superieur is.
Ik heb hier trouwens nog een test waarin een corvette getest door kurt Thiim op zijn run flat banden 0,1 seconde langzamer was dan de gt3 met semi slicks.
Zo slecht is die vering dus kennelijk niet.
De construktie onder die beemer is dusdanig slecht dat je na een paar rondjes geen remmen meer hebt.
Verder is de construktie dus danig ouderwets en slecht dat als de auto een aantal jaar oud is, vuil, pekel en andere troep er voor zorgt dat die remmen vaak blijven hangen of onregelmatige slijtage aan de blokken veroorzaakt.
Zo`n hangend blok geeft vaak een hoop warmte ontwikkeling wat de werking van de remmen niet ten goede komt.
Bij mijn Corvette konden er gelukkig zes zuiger remtangen vanaf en zitten er geen remmen op die op de gemiddelde mercedes sprinter uit 92 zijn gebruikt.
Maar natuurlijk sta ik open voor een andere mening dus vertel jij me maar wat er zo verkeerd is aan een bladveer onder een corvette, ben erg benieuwd........
Grtz,hanz06