Inderdaad. Het is gewoon schandalig hoe weinig respect er in Nederland is voor inhalend verkeer. Het wordt kennelijk normaal gevonden om je auto gewoon maar overal tussen te kwakken. Vanmorgen ook weer ik. Ik kom met 150 op de teller aancruisen, auto met aanhanger op de rechterbaan en er vlak voor een vrachtwagen op de invoegstrook. In plaats van snelheid minderen om plaats te maken voor de invoegende vrachtwagen kwakt de auto met aanhanger 'm naar links zodat ik vol de ankers in moet. In dat soort gevallen rem ik lekker laat aan op de bumper van de voorligger.Maus335i schreef:In plaats van druk campagne voeren tegen hardrijders zou het volgens mij veel nuttiger zijn om mensen te wijzen op bestaande verkeersregels die maar niet door lijken te dringen. Ik heb het idee dat 80% van autorijdend Nederland niet eens WEET dat verkeer dat aan het inhalen is voorrang heeft. In Duitsland kan je altijd prachtig onderscheid maken als je 250+ snelheden fahrt: een wit kenteken voor je betekent gas er op houden en een geel kenteken betekent ankeren. En de witte kentekens waarvoor je toch moet afremmen zijn Nederlanders die naar Duitsland zijn verhuisd. Dáár moet je verkeersveiligheid in gaan zoeken (en het zou ook files verminderen).
Het is niet verbazend dat uit onderzoeken over verkeersirritaties telkens blijkt dat de ene helft van de weggebruikers zich stoort aan bumperklevers en mensen met een agressieve rijstijl en de andere helft geïrriteerd is door verkeersdeelnemers die niet doorrijden (onnodig linksplakkers, zondagsrijders e.d.). Zo'n figuur die zijn wagen op willekeurige momenten naar de linkerbaan gooit is waarschijnlijk een persoon die zich regelmatig geïntimideerd voelt door bumperklevers. Dat dit het gevolg is van eigen handelen wordt kennelijk niet begrepen.
Wat we nodig hebben zijn hogere snelheidslimieten zodat deze groep weggebruikers zich vanzelf eens gaat gedragen. Een Duitser die niet staat is om het achteropkomende verkeer in te schatten blijft vaak gewoon rechts hangen omdat ie geen bimmer met 200km/h in zijn kofferbak wil hebben. In Nederland zijn de snelheidsverschillen zo marginaal dat men verwacht dat achteropkomend verkeer het snelheidsverschil altijd kan opvangen.