Ruf V8 o.a. in de RGT V8
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ruf V8 o.a. in de RGT V8
Yep............
- GTRene
oh...das inderdaad mooi duidelijk...
denk dat het van die 2 grote inlaten met gasklep zo werkt dat ze gewoon gelijktijdig open gaan en daarachter via de verzamelkamer en inlaat buizen naar de cilinders gaan
dus anders dan elke cilinder een aparte gasklep, maar maakt neem ik aan niks/weinig uit als het om zeg bv 7.000rpm gaat
dit is iets simpeler en zal net zo goed werken dacht ik zo.
denk dat het van die 2 grote inlaten met gasklep zo werkt dat ze gewoon gelijktijdig open gaan en daarachter via de verzamelkamer en inlaat buizen naar de cilinders gaan

dus anders dan elke cilinder een aparte gasklep, maar maakt neem ik aan niks/weinig uit als het om zeg bv 7.000rpm gaat

- wjn
Lamborghini, Ferrari, Porsche doen niets anders met hun productiemotoren. Meestal 2 gaskleppen, omdat je dan 2 kleinere luchtfilters hebt die je makkelijker kwijt kunt onder de kap (dan 1 grote).
- JP
- GTRene
nice, die oude pruttelt ook best lekker, doch wel echt nog dat oudere turbo gedeelte.
die nwe v8 klinkt mooi, heel gecomponeerd, deed me aan een andere motor denken qua geluid.
trouwens ook vlot van 100 naar 200, iets van 7sec.
die nwe v8 klinkt mooi, heel gecomponeerd, deed me aan een andere motor denken qua geluid.
trouwens ook vlot van 100 naar 200, iets van 7sec.