Banden
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik heb met de TT altijd op Continental Sportcontact 2 gereden op de Ring.
Ik dacht dat dit een prima band was. Totdat ik voor de Scuderia een setje Michelin Pilot Sport ps2 op de TT had laten leggen.
Dit was een wereld van verschil, Veel meer grip zowel op droog als in nat.
Ik dacht dat dit een prima band was. Totdat ik voor de Scuderia een setje Michelin Pilot Sport ps2 op de TT had laten leggen.
Dit was een wereld van verschil, Veel meer grip zowel op droog als in nat.
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 aug 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40529
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Het verschilt echt per auto.
De continental sportcontact 2 vind ik ideaal op de GTC, droog en regen gewoon erg goede grip (225/45/17).
De Pilot Sport (eerste model) liggen bij de m3 op de voorwielen, maar dat is ook kut, te weinig grip, op droog zelfs niet veel beter dan Barum. Hoop dat die ps02 wel een stuk verbeterd zijn.
De continental sportcontact 2 vind ik ideaal op de GTC, droog en regen gewoon erg goede grip (225/45/17).
De Pilot Sport (eerste model) liggen bij de m3 op de voorwielen, maar dat is ook kut, te weinig grip, op droog zelfs niet veel beter dan Barum. Hoop dat die ps02 wel een stuk verbeterd zijn.
- Arthur
- Berichten: 43502
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Ervaring tot nu toe op BMW:
Conti Eco: eigenlijk afgezien van het gepiep lang niet zo slecht als de meesten zeggen. Understated en weggestemd met hoongelach door het eco-imago passend bij een lease tdi-IT edition.
Dunlop SP9000: comfort band, veel te slappe wang. Makkelijke handling, smeren wel erg snel op droog en met warmte. Onstabiel gedrag. Roken wel prachtig.
Goodyear Eagle F1 gsd3 gript als de tierelier, op droog ohne ende. Op nat lijkt de grip ook erg goed, maar remmen doet de band matig, op zowel nat als droog. Wel ontzettend stil, helaas ook weinig gevoel.
Michelin Pilot Sport 1: Op droog koud weinig grip, even warmrijden, dat hebben ze echt nodig. Op droog super, scherp, direct, goede grip. Niet onbelangrijk, ziet er erg mooi uit, een van de mooiste banden tot nu toe
, op nat... nouja sla dat maar over, met wanli heb je bijna net zoveel grip.
Michelin Pilot sport PS2 , shits... op nat duidelijk grote sprong vooruit ten opzichte van ps1 , helaas smeren ze op droog toch meer dan de PS1. De oude voelt op droog scherper. Wel comfortabel, griplevels zijn wel heel hoog, maar mist scherpte.
Bridgestone Potenza RE720: fijne allround band. Hard karkas, sportief karakter. Ook erg makkelijke band, smeert niet noemenswaardig. Rijdt wel op onderstuur. Veilig, slijtvast.
Bridgestone Potenza RE040: stuurgevoel is goed, ook op nat geeft deze band veel vertrouwen en gevoel van controle. Grip levels zijn prima. Fijne band die ook best wel wat kilometers kan vreten. Grip op nat is wel minder dan goodyear en dunlop, maar gevoel is wel beter.
Bridgestone Potenza RE050A: simply put, superb. Grip is zeer goed, vergelijkbaar met Michelin PS2, maar dan stukken scherper. Zowel nat als droog soms verbazingwekkend wat ze kunnen. Wordt absoluut weer de opvolger op m'n wieltjes.
Conti Eco: eigenlijk afgezien van het gepiep lang niet zo slecht als de meesten zeggen. Understated en weggestemd met hoongelach door het eco-imago passend bij een lease tdi-IT edition.
Dunlop SP9000: comfort band, veel te slappe wang. Makkelijke handling, smeren wel erg snel op droog en met warmte. Onstabiel gedrag. Roken wel prachtig.
Goodyear Eagle F1 gsd3 gript als de tierelier, op droog ohne ende. Op nat lijkt de grip ook erg goed, maar remmen doet de band matig, op zowel nat als droog. Wel ontzettend stil, helaas ook weinig gevoel.
Michelin Pilot Sport 1: Op droog koud weinig grip, even warmrijden, dat hebben ze echt nodig. Op droog super, scherp, direct, goede grip. Niet onbelangrijk, ziet er erg mooi uit, een van de mooiste banden tot nu toe

Michelin Pilot sport PS2 , shits... op nat duidelijk grote sprong vooruit ten opzichte van ps1 , helaas smeren ze op droog toch meer dan de PS1. De oude voelt op droog scherper. Wel comfortabel, griplevels zijn wel heel hoog, maar mist scherpte.
Bridgestone Potenza RE720: fijne allround band. Hard karkas, sportief karakter. Ook erg makkelijke band, smeert niet noemenswaardig. Rijdt wel op onderstuur. Veilig, slijtvast.
Bridgestone Potenza RE040: stuurgevoel is goed, ook op nat geeft deze band veel vertrouwen en gevoel van controle. Grip levels zijn prima. Fijne band die ook best wel wat kilometers kan vreten. Grip op nat is wel minder dan goodyear en dunlop, maar gevoel is wel beter.
Bridgestone Potenza RE050A: simply put, superb. Grip is zeer goed, vergelijkbaar met Michelin PS2, maar dan stukken scherper. Zowel nat als droog soms verbazingwekkend wat ze kunnen. Wordt absoluut weer de opvolger op m'n wieltjes.
Laatst gewijzigd door Tommy op 13 aug 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Is inderdaad sterk afhankelijk van welk type auto c/q aandrijving.
Maar wat mij opviel is dat waar de continental het snelste sleet, aan de buitenzijde op de voorwielen, dat juist daar de Michelin meer rubber heeft en geen brede groef. De brede groeven beginnen pas meer naar het midden.
Tevens is de band van 2 soorten rubber gemaakt (zoals in de F1) en dit schijnt vrij uniek te zijn in deze klasse, had ik gelezen.
[img:131:164]http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... chelin.jpg[/img]
Maar wat mij opviel is dat waar de continental het snelste sleet, aan de buitenzijde op de voorwielen, dat juist daar de Michelin meer rubber heeft en geen brede groef. De brede groeven beginnen pas meer naar het midden.
Tevens is de band van 2 soorten rubber gemaakt (zoals in de F1) en dit schijnt vrij uniek te zijn in deze klasse, had ik gelezen.
[img:131:164]http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... chelin.jpg[/img]
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik rijd nu mijn tweede setje P Zero Nero's onder de 323ti. Ben er echt heel tevreden over. Gewoon een buitengewoon goede allround band waarmee ik ook al mijn circuit km's heb gedaan.
Voor m'n e30 racer heb ik nog geen banden hoeven aanschaffen...er zit nu troep onder, maar die rijden we wel eerst even op.
Verder staat de e60 op Dunlop runflats. De vorige waren vroeg gaan cuppen (15.000km), ben toen naar normale winterbanden gegaan, maar Dunlop wilde persé dat ik weer run-flats van hun ging rijden (nieuwe gekregen).
Voor m'n e30 racer heb ik nog geen banden hoeven aanschaffen...er zit nu troep onder, maar die rijden we wel eerst even op.
Verder staat de e60 op Dunlop runflats. De vorige waren vroeg gaan cuppen (15.000km), ben toen naar normale winterbanden gegaan, maar Dunlop wilde persé dat ik weer run-flats van hun ging rijden (nieuwe gekregen).
- romo
- Berichten: 27095
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
vandaag gereden met de conti voor en vanmorgen bij ring racing achter dunlop sport race erop laten leggen want had een of andere gtradial erop gelegd ivm driften..
de conti bewezen zich op mijn auto waardeloos maar die dunlop
wat een super bandjes zeg. geen wielspin en super grip. werd echt zwaar beperkt door het onderstuur vandaag.
vraag me alleen af of die dunlop nog gemaakt wordt of dat het nu de maxx is geworden???
de conti bewezen zich op mijn auto waardeloos maar die dunlop

vraag me alleen af of die dunlop nog gemaakt wordt of dat het nu de maxx is geworden???
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Arthur
- Berichten: 43502
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dat was mij idd ook opgevallen.Rebel schreef:Maar wat mij opviel is dat waar de continental het snelste sleet, aan de buitenzijde op de voorwielen, dat juist daar de Michelin meer rubber heeft en geen brede groef. De brede groeven beginnen pas meer naar het midden.
Ook lijkt het net alsof er meer profiel op de Michelins (PS) zitten dan op de Conti's (SC2).
Heb het niet nagemeten, optisch bedrog?
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Arthur schreef:Dat was mij idd ook opgevallen.Rebel schreef:Maar wat mij opviel is dat waar de continental het snelste sleet, aan de buitenzijde op de voorwielen, dat juist daar de Michelin meer rubber heeft en geen brede groef. De brede groeven beginnen pas meer naar het midden.
Ook lijkt het net alsof er meer profiel op de Michelins (PS) zitten dan op de Conti's (SC2).
Heb het niet nagemeten, optisch bedrog?
Nee dit laatste is niet waar naar mijn mening, als je echt de milimeters rubber meet in de breedte, heeft de Michelin meer rubber op het asfalt dan bij de Conti. Wel Grappig dat je dit ook had nagemeten

-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
mooi om te weten BertBert ///M3 schreef:Dunlop Supersport Race is een hele andere klasse. Dat is eem semi competitie band vergelijkbaar met Toyo R888 en iets ala yokohama A048
Sport MAXX is gewoon een straatband in principe.
SSR word niet meer gemaakt volgens mij (al is het wel de OEM band voor de CLK DTM AMG)
als ik hier een set 245-35-17 van kan krijgen leg ik ze meteen rondom erop

onvoorstelbaar veel grip mits ze warm zijn
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Eindelijk,
Gisteren de velgen binnen gekregen en vandaag de banden.
Ik had laatst al eens gekeken naar de Bridgestone RE050 bij de bandenboer en had toen al het idee dat het de RE050 wel eens kon worden vanwege de harde wang.En Rene met zijn 106gti was ook zeer tevreden met zijn Bridgestones dus ik dacht waarom ook niet.
Maarja toen kwam het verhaal van de velgen.Moeilijk moeilijk moeilijk,niet leverbaar in die maat,verkeerde kleur etc etc.Duurde allemaal wat langer dan gehoopt.
Ik dacht toen,laat ik hier maar eens een draadje starten over banden.Wie weet wat hier de ervaringen zijn met de Bridgestones en andere merken.Hoop gelezen,en een hoop goede berichten over de RE050.
Die zijn het dus geworden.
Nog bedankt voor de reacties hier
Gisteren de velgen binnen gekregen en vandaag de banden.
Ik had laatst al eens gekeken naar de Bridgestone RE050 bij de bandenboer en had toen al het idee dat het de RE050 wel eens kon worden vanwege de harde wang.En Rene met zijn 106gti was ook zeer tevreden met zijn Bridgestones dus ik dacht waarom ook niet.
Maarja toen kwam het verhaal van de velgen.Moeilijk moeilijk moeilijk,niet leverbaar in die maat,verkeerde kleur etc etc.Duurde allemaal wat langer dan gehoopt.
Ik dacht toen,laat ik hier maar eens een draadje starten over banden.Wie weet wat hier de ervaringen zijn met de Bridgestones en andere merken.Hoop gelezen,en een hoop goede berichten over de RE050.
Die zijn het dus geworden.
Nog bedankt voor de reacties hier
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Tja op m'n E46 bevielen ze ERG goed... en op de E36 ook...
RE050A tot nu toe een van de meest fijne banden die ik heb gereden. Michelin Pilot sport 2 rijdt vergelijkbaar, maar voelt net wat minder scherp en kost 1,5x de bridgestone prijs... nuff said.
Michelin pilot sport 1 op droog blijft echter echt SUPER.
Op nat een drama... wanli-alike
RE050A tot nu toe een van de meest fijne banden die ik heb gereden. Michelin Pilot sport 2 rijdt vergelijkbaar, maar voelt net wat minder scherp en kost 1,5x de bridgestone prijs... nuff said.
Michelin pilot sport 1 op droog blijft echter echt SUPER.
Op nat een drama... wanli-alike

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik lees zo ongeveer bij iedere test dat de Michelins verre weg de beste band was. De eerste serie stak ver boven de rest uit. De PS2 is een fractie minder maar nog altijd de beste band in die klasse.
De tests vind ik dermate objectief omdat er in het ene land met voorwielaandrijvers wordt getest en een ander weer met een awd.
Wat alleen niet in de die tests word meegenomen is het feit dat wanneer de michelins slijten de compound harder wordt en daardoor ook een mindere tractie heeft. Als "twijfelachtig voordeel" heb je dan weer wel dat de laatste paar mm's minder snel verdwijnen dan de eerste.
De tests vind ik dermate objectief omdat er in het ene land met voorwielaandrijvers wordt getest en een ander weer met een awd.
Wat alleen niet in de die tests word meegenomen is het feit dat wanneer de michelins slijten de compound harder wordt en daardoor ook een mindere tractie heeft. Als "twijfelachtig voordeel" heb je dan weer wel dat de laatste paar mm's minder snel verdwijnen dan de eerste.
Laatst gewijzigd door Harrie op 18 aug 2006, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bjeffindividual, KoenM, Semrush [Bot] en 8 gasten