Koeling fabriceren voor remmen BMW E36

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
daNpy

Re: Koeling fabriceren voor remmen BMW E36

Bericht door daNpy » 19 mar 2010, 14:19

Ja hoor dat moet het probleem niet zijn.

Bij mijn daf heb ik ook sleuven in de motorkap voor verse lucht in het interieur. De lucht moet dus eerst recht naar beneden de motorkap/afwaterbak in, dan weer haaks de bocht om een slang in en dan via de slang buigt het weer naar het dashboard. Bij ca 90-100km/u blaast dit harder dan de ventilator, dus de lucht van die remmen dat komt ook wel goed ;)

yorick

Bericht door yorick » 12 apr 2010, 20:02

Ik heb inmiddels ook 4mtr van die slang liggen, maar het gaat bij mij niet werken. Heb slang rond 76 dacht ik, maar zonder spacers en stuuruitslagbegrensers gaat het niet werken. Dan maar investeren in een set Movit op de vooras :mrgreen: volgend jaar :)

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 12 apr 2010, 20:42

Daarom heb ik de slang in een bijna 90 graden bocht moeten leggen. Zoals op deze foto duidelijk te zien is:
Afbeelding

Vanaf het hart van je wiel zo recht mogelijk naar binnen. Dan zou je normaal gesproken toch met maximale stuuruitslag moeten kunnen rijden zonder dat het aanloopt. Door de knik knelt de slang in ieder geval niet.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 12 apr 2010, 21:12

yorick schreef:Ik heb inmiddels ook 4mtr van die slang liggen, maar het gaat bij mij niet werken. Heb slang rond 76 dacht ik, maar zonder spacers en stuuruitslagbegrensers gaat het niet werken. Dan maar investeren in een set Movit op de vooras :mrgreen: volgend jaar :)
Scheelt mij ook weer proberen/klooien :lol: Al heb ik het idee dat mijn koeling redelijk in orde is, maar kan altijd beter.

yorick

Bericht door yorick » 12 apr 2010, 22:20

Ik heb na paar laps nordschleife geen zin om 3/4 ronde de warmte eruit te rijden. Stuk vanaf Metzgefeld is wel lang genoeg. Had vorig jaar de klauwen rood gespoten en ze zijn inmiddels weer pikzwart, zal dus toch behoorlijk heet worden.

@ Jesper, verlaging, bandmaat, uitlijning zal toch nog behoorlijk verschillen. Ik ga i.i.g nog een keer goed kijken en passen!

Knot

Bericht door Knot » 12 apr 2010, 22:24

Ik rol meestal eraf als het niet stil staat, en anders met 5km/u blijven rollen, dan rotonde rechts, door tot viaduct, rechts rechts eronderdoor, langs ED, ook de linksaf toeritmogelijkheid passeren en na 3km ofzo rechtsaf weer terug, kom je weer op de rotonde uit.

2 of 3 rondjes rijden, ff eraf, koelen dat stuk en dan weer 2 of 3 rondjes erachteraan.

yorick

Bericht door yorick » 12 apr 2010, 22:55

Ik ga er meestal op en af in Breidscheid, als ik niet rustig heb gedaan vanaf Metzgefeld rij ik richting Höhe Acht. Na dat stukje afkoelen remmen de rc06 bij mij zeer slecht, je hoort ze dan ook letterlijk schuren op de schijf. Heb me op die manier een keer laten verrassen door een auto die op het weggetje vanaf D H richting Adenau plots op de rem stond; maximaal trappen en niet vertragen.

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2010, 11:15

Dat extra schurende geluid heb ik met de HT10 ook als ik ze even heb laten koelen en dan fors(er) rem, maar het vertraagt wel.

Plaats reactie