205 GTi16 trackday tool

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Frank Wolswijk

Re: 205 GTi16 trackday tool

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 02:54

Oktober 2009

Even weer terug. Bij de laatste trackday was dus het MI16 motorblok gesneuveld. Drijfstanglager eruit, met gevolgen van dien. Oplossing is gevonden in de inbouw van een 306 GTi motorblok (oftewel motorcode RFS). Het blok komt uit de 306 GTi van mede clublid Cees-Jan Hatzmann. Oktober stond vooral in het teken van inbouw van dit andere motorblok door Ron de Groot van Leeuwenservice. 23 oktober lag het RFS blok erin en een dag later liep het blok al en was het wachten alleen nog op een kantelplaat voor het uitlaatspruitstuk. Zodat de uitlaat aangesloten kon worden. 29 oktober een bericht van Ron dat mijn 205 af was en opgehaald kon worden. Twee dagen later heb ik de 205 weer opgehaald en tot nu toe geen spijt van de motorwissel.

Het rijdt erg fijn, ik heb de indruk dat dit motorblok veel eerder bij de les is en beter onderin presteert. Ron heeft uitstekend werk vericht en het blok is keurig ingebouwd. Na de winter zal ik het nog een beetje oppoetsen, maar voor nu is het wel goed.

Het is jammer dat ik de twee trackdays waar ik mij voor had opgegeven heb moeten missen (Rally for kids @ Circuit Zandvoort en Vroemdag @ Circuit Zolder), maar uiteindelijk ben ik zéér blij dat mijn Silver Bullet weer rijdt en klaar is voor het 2010 trackday seizoen. De semi slicks dus vorstvrij op mijn zolder gelegd en in 2010 gaan we weer lekker het circuit op.

Alles van het MI16 blok te koop gezet, sommige items staan nog te koop, veel is al verkocht. En de OMP draagarmbrug pastte niet meer, dus daar ga ik nog een andere oplossing voor vinden. En er moet nog een knipperlichtje vervangen worden, die is gesneuveld met het wegslepen tijdens de laatste trackday. Gelegenheid om het blok eerst op te poetsen en een kleurtje te geven zoals bij de eerdere motorblokken was er niet. Ik moest mijn leaseauto inleveren en had tijdelijk de 205 nodig als 2e daily, dus de motorconversie moest vlot gebeuren. Dat ga ik dus nog wel eens na de winter doen.

Aanvulling onderdelen:
- 306 GTi (RFS) motorblok
- Ten Have kantelplaat voor uitlaatspruitstuk
- Diverse benodigd materiaal voor RFS inbouw (slangen, bouten, moeren, vloeistoffen, dynamo, klein materiaal, etc).

Gedaan:
- Leeuwenservice heeft het MI16 motorblok uitgebouwd en een 306 GTi (RFS) motorblok gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frank Wolswijk op 30 jun 2010, 22:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 02:55

November 2009

Niet veel te vertellen. Geen tijd gehad voor upgrades. Wel veel met de 205 kunnen rijden (als vrouwlief hem niet mee heeft) en alles doet het zoals het moet doen. Heb hem even uitgeprobeerd op de Autobahn en dat ging niet verkeerd. Ik heb 230km/h aangetipt, moest er toen af. Lijkt mij prima zo, denk niet dat ik dat vaak zal zien op de teller op het circuit.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 03:01

Zo, veel is hierna niet meer veranderd, dus binnenkort wel weer een nieuwe update. Het is nu vooral een kwestie van trackdays gaan rijden, af en toe naar de Nürburgring, en dan zal vanzelf wel de behoefte naar nieuwe upgrades komen.
Laatst gewijzigd door Frank Wolswijk op 24 feb 2010, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

PUG205GTI

Bericht door PUG205GTI » 24 feb 2010, 03:12

Jezus! Wat een verhaal! Haha

Alles goed Mr de Voorzitter??

Wordt weer een mooi Seizoen! :df:

Gr die Lange

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 03:27

He lange? Alles goed Barry? Ja, lang verhaal, maar als het goed is heb jij het al eens gelezen op een ander forum ;). En met Mr. Voorzitter is alles ok ;).

En het belooft inderdaad een mooi seizoen te worden. Binnenkort maar eerst eens aftrappen met de Porsche meets Peugeot trackday op Zolder. Ik heb al wat trackdays op de planning staan. Hopenlijk dit jaar ook eens in de buurt rijden op Assen, buiten uiteraard Zandvoort, Zolder en de Nürburgring.

steve smith

Bericht door steve smith » 24 feb 2010, 03:29

Huh? Paskal heeft toch jarenlang met een Mi16 rondgereden zonder ellende? BTW het was even lezen maar leuk verhaal. Zou er zelf 90% minder verf aan spenderen maar ieder z'n ding :mrgreen:

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 03:47

Paskal had een S16. Je hebt een 1.9 MI16 die als 160pk vuile versie en 148 pk katversie is geleverd in een 309 GTi16 en een 405 MI16. Dit was een aluminium blok.

Dit 1.9 16V blok is opgevolgd door een 2.0 MI16 blok, zoals geleverd in de 405 Mi16 fase 2. Maar zelfde blok lag ook in een 306 S16 (306 fase 1). 2.0l MI16 of 2.0 S16, beide zelfde blok, ander naampje door mijnheer Peugeot. Een gietijzeren blok met 155pk, dit is met kat. Paskal had in zijn rode 205 Nürburgringridder zon blok uit een 306 S16.

Wat ik er nu in heb is weer de doorontwikkeling van dat 2.0 16V MI16/S16 blok, een (ook gietijzeren) 167pk (met kat) 2.0 16V uit een 306 GTi. Dit blok staat bekend als een zeer betrouwbaar blok.

Beide 2.0 16V varianten zijn een stuk sterker als het 1.9 16V blok. De 1.9 is iets lichter, maar na een bepaalde km stand ook kwetsbaarder. Vermogentechnisch ontloopt het elkaar allemaal niet heel veel. Ingebouwd in een 205 laat je de kat achterwege. Overigens is het 306 S16 blok voor een deel weer als basis gebruikt voor een ander leuk Peugeot motorblok, namelijk met een turbootje erop in de 405 T16. Goed voor 200pk en met een tijdelijke piek naar 220pk.

Kortgezegd, blok van Paskal was dus een sterkere variant en daarom had hij geen problemen. De 1.9 16V's lopen momenteel bij bosjes in de soep. daarnaast was er nog wat veranderd aan mijn 1.9 16V blok en ergens bij de revisie is het blijkbaar fout gegaan. Of zoals vrouwlief zei. Ja schat, dat hoort bij ook bij circuitrijden. Dan gaat er wel eens wat kapot. Dus moet je dat vervangen. Sommige vrouwen snappen het gelukkig nog wel :hosanna: .

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 feb 2010, 12:58

steve smith schreef:Huh? Paskal heeft toch jarenlang met een Mi16 rondgereden zonder ellende? BTW het was even lezen maar leuk verhaal. Zou er zelf 90% minder verf aan spenderen maar ieder z'n ding :mrgreen:
Gelukkig weer een lekker compact verhaal zoals ik gewend ben van Frank :roll: ;)

Bijna goed Steve, maar in mijn rode lag een 2.0 16v. In mijn huidige groene racer ligt een 1.9 16V en daar wordt al 10 jr probleemloos het circuit mee bestreden. Het kan dus wel :) Neemt niet weg dat die blokjes niet echt uitblinken in betrouwbaarheid.... Maar ook een de 167 pk 2.0 16v uit de 306 GTi gaat wel eens stuk zoals Maikel vorig jaar op de Ring heeft bewezen. Zijn 306 GTi ging net voorbij Bergwerk in rook op :(

Dan nog ff wat AB-praat :lol: De 1.9 16V is een stuk lichter in de neus dan de 2.0 16V en stuurt daardoor veel lekkerder in :)

FrankS

Bericht door FrankS » 24 feb 2010, 15:14

Leuk om te lezen en gaaf project!

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 24 feb 2010, 21:47

Paskal Morriën schreef:Gelukkig weer een lekker compact verhaal zoals ik gewend ben van Frank :roll: ;)
Je kent me toch Paskal, ik ben altijd lekker kort van stof ;) :nah: :mrgreen: . (lees, niet echt).

Wat de AB-praat betreft, heb je gelijk in ja. Moet wel zeggen dat het me tot nu toe meevalt met gewichtsverschil tussen het aluminium en gietijzeren blok. Ik had gerekend op een groter verschil. Maar misschien wordt dat nog wel duidelijker zodra ik weer het circuit opga. Er zit wel verschil in karakter tussen de twee blokken. In prestaties doen ze gevoelsmatig niet veel voor elkaar onder. En op zich is het 1.9 16V blok een prima blok, waar ik helaas te kort plezier van heb gehad. Bij beslissing opnieuw reviseren of een ander blok werd mij door Ron het RFS/306 GTi blok geadviseerd. Mijn 306 GTi heb ik intussen 8 jaar en 296.000 probleemloze kilometers, dus met dat in gedachte voor een RFS gekozen. Belangrijkste blijft natuurlijk onderhoud, welke motor ook, dat blijft bepalend voor de levensduur. En ook een revisie is geen garantie voor probleemloze kilometers in de toekomst.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 25 feb 2010, 00:50

Frank Wolswijk schreef:
Paskal Morriën schreef:Gelukkig weer een lekker compact verhaal zoals ik gewend ben van Frank :roll: ;)
Je kent me toch Paskal, ik ben altijd lekker kort van stof ;) :nah: :mrgreen: . (lees, niet echt).

Wat de AB-praat betreft, heb je gelijk in ja. Moet wel zeggen dat het me tot nu toe meevalt met gewichtsverschil tussen het aluminium en gietijzeren blok. Ik had gerekend op een groter verschil. Maar misschien wordt dat nog wel duidelijker zodra ik weer het circuit opga. Er zit wel verschil in karakter tussen de twee blokken. In prestaties doen ze gevoelsmatig niet veel voor elkaar onder. En op zich is het 1.9 16V blok een prima blok, waar ik helaas te kort plezier van heb gehad. Bij beslissing opnieuw reviseren of een ander blok werd mij door Ron het RFS/306 GTi blok geadviseerd. Mijn 306 GTi heb ik intussen 8 jaar en 296.000 probleemloze kilometers, dus met dat in gedachte voor een RFS gekozen. Belangrijkste blijft natuurlijk onderhoud, welke motor ook, dat blijft bepalend voor de levensduur. En ook een revisie is geen garantie voor probleemloze kilometers in de toekomst.
Ik claim een nieuwe muis bij je Frank, die heeft het begeven door het kilometer lang scrollen :D

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 25 feb 2010, 08:55

lol

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 feb 2010, 11:56

Wat Peter ook zegt ^^

Toch maar is eem een keer langswaaien om die racer te checken :D

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 feb 2010, 12:32

Hoe kan het dat ik die 205 nog nooit voorbij heb zien komen in Emmen, kom ik misschien te weinig buiten? :hmmm:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 feb 2010, 13:21

Ja Richardt, dat is het.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 20 mar 2010, 19:05

December 2009
Niet veel te melden hier, behalve dat de 205 prima bevalt met dit motortje. Project is eigenlijk voor wat betreft het echte grote werk wel af, zullen nu vooral kleine dingetjes zijn ter afwerking. En uiteraard weer aanpassingen doorvoeren.

Ik had een flinke tellerafwijking, 120km/h op de teller is 111km/h op de GPS. Normaal gesproken zou je dit oplossen door een ander tandwieltje in de versnellingsbak, maar na wat gepuzzel kwam ik erachter dat mijn tellernaald niet op de juiste nulstand stond. De tellernaald begon bij 10km/h, wat de afwijking verklaarde. Na dat gecorrigeerd te hebben klopt het nu exact met GPS snelheid. Voor op het circuit misschien niet interessant, maar voor op straat wel fijn als het klopt.

Nu ik toch de tellerbak los had meteen de lampjes vervangen die het niet meer deden. Die deden het daarna nog niet, oorzaak een breukje in de printplaat. Ook viel mij op dat de tellernaalden van de watertemperatuurmeter en de olietemperatuurmeter ook niet goed stonden. Beide meters bleken niet in orde. Plus de tellerbehuizing was ook niet helemaal lekker. Ergens in het project is namelijk een andere tellerbak in gekomen en daar bleek dus behoorlijk wat mee mis te zijn. Ik had toevallig 4 tellerbakken liggen, dus uiteindelijk met deze 4 één goed werkende tellerbak gemaakt. Kilometerstand klopt nu ook weer met de kilometerstand die bij de auto hoort inclusief de reeds gereden kilometers. Tellerkap was ingescheurd, dus die ook vervangen door een reserve die ik nog had.

Aanvulling onderdelen:
- set Bridgestone Blizzak LM-30 winterbanden

Gedaan:
- Tellerafwijking opgelost.
- Nieuwe tellerbak gemaakt uit 4 tellerbakken, waarbij nu alles weer juist werkt.
- Voor winter standaard remblokken gemonteerd ipv de Carbon Lorraine.
- Hoewel tegen het circuit principe, toch weer een originele geluiddemping mat onder de motorkap geplaatst voor iets meer rust in de auto bij straatgebruik.
- Lidle autoradio vervangen door een Kenwood die wel boven het motorgeluid uitkomt. Ook dit is tegen het raceprincipe. Maar als je net als ik een reistijd hebt van 4 uur enkele reis naar Zolder of de Nurburgring begrijp je misschien waarom deze erin zit.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 20 mar 2010, 19:05

Januari 2010
Tellerbak nog maar eens uitgebouwd. Blijft Franse rommel, dus na paar dagen werkte de net gefixte tellerbak weer niet goed. De watertemperatuurmeter deed niets meer. Dus metertje weer vervangen en nu is het goed. Verder heeft de auto oranje/amber dashboardverlichting/tellerbakverlichting en de Kenwood autoradio rode verlichting. Alles is nu dezelfde kleur door middel van plaatsen rode ledlampjes in de tellerbak en het dashboard. Achter het STOP lampje heb ik ook een ledlampje gedaan, die valt nu nog wat beter op. Ik ga er allemaal geen kilometer harder door, maar het staat wel mooier, alles heeft nu dezelfde kleur verlichting. Plus alles werkt weer correct en 's avonds is de tellerbak beter af te lezen. Lekker winter freubelwerkje dus.

Verder houdt de 205 soms een beetje in, voornamelijk tussen 2000 en 3000 toeren als de motor nog koud is. Maar soms ook als hij warm is. Eenmaal voorbij de 3000 toeren gaat ie als de brandweer. Dus op zoek naar de oorzaak bougies vervangen (en dat bleek wel nodig). Het is hierdoor beter geworden, nog niet helemaal weg.

Aanvulling onderdelen:
- nieuwe bougies.

Gedaan:
- Tellerbak nogmaals gefixt, andere watertemperatuurmeter.
- Rode ledlampjes in tellerbak en dashboard.
- Nieuw setje bougies gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Frank Wolswijk op 20 mar 2010, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 20 mar 2010, 19:06

Februari 2010
Probleem inhouden is weer verergert, dus verder zoeken. Open luchtfilter zat volledig dichtgekoekt door de sneeuw, dus maar eens gedemonteerd. Nu bleek ook de nek ingescheurd. Dit gerepareerd en schoongemaakt. Omdat ik ook met mijn 306 GTi vergelijkbare problemen had verdacht ik ook de benzine. Dus maar eens betere kwaliteit benzine (BP Ultimate 98 ipv Tango 95) gaan tanken. Sinds ik dat doe geen problemen meer bij de 306 en ook de 205 loopt beter op de Ultimate. Zodra ik weer in de buurt van Leeuwenservice ben laat ik ook even de ECU uitlezen. Alles is wel verbetert, maar het inhouden blijft. Ik verdenk nu de lambdasonde (uitlezen is inmiddels in maart gebeurt en het is idd de lambdasonde die de boosdoener is).

Verder een Wiechers draagarmbrug besteld, dus binnenkort kan die geplaatst worden. In maart ga ik de 205 seizoensklaar maken, want eind april rijdt ik mijn eerste trackday van dit jaar. Een Porsche meets Peugeot trackday op Zolder. Heb er nu al zin in.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 30 jun 2010, 22:28

Foto's deden het niet meer, nu wel weer. Zal ook snel weer eens updaten hier.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 30 jun 2010, 22:54

Maart 2010

Weinig nieuws wegens weinig tijd ivm sollicitatie's (resulterend in een nieuwe baan). Lijstje van februari staat dus nog open.

Aanvulling onderdelen:
- set zwarte QSP (kart/trackday)raceschoenen .
- QSP spanbandensetje voor het reservewiel.
- achterkleprubber via sloop.
- Peugeot embleem voor op luchtinlaat.

Gedaan:
- ECU laten uitlezen bij Leeuwenservice. Probleem inhouden komt door een niet lekker functionerende lambdasonde. Na heel veel zoeken bleek het een slecht makend contact (1 niet meewerkend pinnetje) in de aansluitstekker van de lambdasonde te zijn. Voor de zekerheid ook meteen de lambdasonde vervangen.
- Verschillende oplossingen bekeken voor luchtfilter, uiteindelijk besloten dat de huidige de beste oplossing is.
- Achterkleprubber vervangen wegens lekkage.
- QSP reservewiel spansetje gemonteerd tbv montage reservewiel. Is vooral voor ritjes buiten het circuit dat het reservewiel mee gaat.
- Bagagenetje uit een Hyundai i30 in kofferbakruimte op de bodem gemonteerd om losse spullen onder te vervoeren naar en van het circuit. Past precies op de koffermat bevestigingspunten.
- Defecte achterste ruitenwisser verwijderd in kader van dan maar meteen wat gewichtsbesparing. Overgebleven gaatjes in de achterklep met dopjes gedicht.
- Motorblok gefatsoneerd, oftewel schoon gemaakt en likkie verf gegeven. Ontbrekend Peugeot embleem op luchtinlaat geplakt.
- Bij Autototaalglas 2 sterretjes in de voorruit laten repareren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

binnenkort meer updates.

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 30 jun 2010, 22:58

Tis dat je nu al een baan hebt anders had ik je toch aangenomen als huishoud(st)er :P

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 jun 2010, 23:14

:lol:

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 01 jul 2010, 22:42

Jouw blokje ook maar eens aanpakken dan Arnold? ;) Maar zal nog even verder updaten:

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 01 jul 2010, 22:43

April 2010

April stond in teken van ontdekken dat de recent aangeschafte Wiechers draagarmbrug niet past. Wat vreemd is, dit is juist de enige draagarmbrug die met deze motor past. Op zich zou het zo moeten passen, liep nergens aan tegen het blok of zo. Alleen ik had nu hetzelfde probleem als met mijn OMP draagarmbrug. De gaten van de Wiechers kwamen niet overeen met de bouten waar ze op gemonteerd moeten worden. Kort gezegd, de Wiechers is te kort of mijn subframe te breed. Zit zo'n cm verschil in, wat dus best flink is. Montage in diverse standen geprobeerd, op de wielen, wielen los van de grond. Maakt allemaal niets uit.

Verder kwam de eerste trackday van dit jaar eraan, dus de auto hierop voorbereid. Voor de zomerbanden een extra set Speedlines aangeschaft en deze in dezelfde kleur als de rest van de Speedlines gespoten. Heb nu 3 setjes, 1x met zomerbanden Toyo Proxes T1R, 1x met winterbanden en 1x met semi's Toyo R888.

Paar dagen voor de eerste trackday nog even een klein probleempje met een remklauw (rechtsvoor), die wat aanliep. Alles langs de kant van de weg losgemaakt, opnieuw gemonteerd en probleem was over. Vlak hierna besloot mijn kilometerkabel er mee op te houden, dus dankzij TomTom kon ik toch nog zien hoe hard ik ging.

Aanvulling onderdelen:
- set 205 GTi 1.9 Speedline velgen.

Gedaan:
- Motorolie ververst en oliefilter vervangen.
- Grote poetsbeurt gegeven binnen en buiten (wintervuil eruit ;)).
- Set Speedlines gespoten in Griffe velgenkleur en zomerbanden op laten monteren. Wielen zijn uiteraard ook gebalanceerd.
- Originele 307 HDi remblokken (voor winter gebruikt) weer omgeruild voor mijn set Carbon Lorraine RC6 remblokken. Verschil weer goed te merken!
- Alle ramen behandeld met RainX. Zeker voor de achterruit prettig omdat ik daar geen wisser meer heb.
- Riens Hulst heeft op mijn zonneband van mijn voorruit een grote Leeuwenservice sticker geplakt.
- Poging gedaan om de kilometerkabel te fixen, in ieder geval ontdekt dat het niet aan de tellerbak lag. Wegens tijdgebrek (dag voor trackday) maar even zo gelaten.

Nou en toen was het zover. 30 April 2010, Koninginnedag in Nederland, maar in België gewoon een normale werkdag. De eerste trackday van dit jaar. Porsche meets Peugeot trackday @ Circuit Zolder georganiseerd door Frank van der Rest. De dagen ervoor was ik al voor werk in Tilburg en had de auto al mee. Avond van tevoren door naar Circuit Zolder, waar ik een overnachting in Hotel De Pits had geboekt. Vele hadden zelfde gedaan, dus de pret begon al de avond ervoor.

De 205 GTi16 heeft zich fantastisch en verder probleemloos gehouden op de Porsche meets Peugeot trackday.

Ik heb 's ochtends de instructiesessies doorlopen en daar weer veel van geleerd. 's Middags toen de vrijrijden sessies begonnen waren mijn eerste rondjes rond de 2.34-2.39. Gedurende de middag ging het echter heel rap steeds lekkerder. Tijden gingen dan ook rap omlaag. Via een x aantal ronden rond 2.20 ging er steeds een seconde eraf. Ik kwam steeds meer in ritme en het ging lekker. Bij 2.20 reed Dries even mee en die dacht dat 2.10 er wel voor mij zou inzitten als ik zo doorging. Dus met volle concentratie steeds strakkere lijnen gereden en jawel, 2.18, 2.17, 2.16, 2.15, steeds sneller ging het.

Richting eind van de dag reed Eelko nog even mee om nog wat aanwijzigingen te geven. Naar zijn zeggen reed ik keurige lijnen en hij heeft niet veel tips meer kunnen geven. Toch hielpen die paar extra aanwijzingen wel en met hem naast mij was de vreugde bij mij dan ook groot toen ik 2.10 inderdaad haalde. Gekke is dat het niet als een snel rondje aanvoelde, wel zat er een lekker ritme en flow in.

Omdat ik dacht dat we om 17.00u zouden stoppen weer de paddock ingegaan en ook omdat de tank aardig leeg werd. Toen ik hoorde dat we nog even doorgingen ben ik nog 1x de baan opgegaan. En heb ik er nog 2.09 weten uit te persen. Hierna was de tank echt leeg en de tijd nog te kort om nog ergens te gaan tanken buiten het circuit. Dus besloten dat het zo mooi was.

Ik heb een rondje of 65 gereden. Heb echt een fantastische dag gehad en kan niet wachten op de volgende keer. Boel ingepakt, nog een nacht in hotel de Pits gebleven en de volgende ochtend weer naar huis gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frank Wolswijk op 19 sep 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank Wolswijk

Bericht door Frank Wolswijk » 01 jul 2010, 22:44

Mei 2010

Eenmaal thuis van bovenstaande trackday konden de voorbereidingen weer beginnen voor Weekend Duitsland van de Peugeot GTi Club Nederland. Het jaarlijkse clubweekend in de Eiffel met bezoek aan de Nürburgring.

Veel was niet nodig. De semi-slicks eraf gehaald en de 205 op de zomerbanden gezet. Reservewiel achterin gelegt, gereedschapkist en reserve benzinetank ernaast. En nog wat koelvloeistof en olie voor de zekerheid mee.

Henk heeft een aluminium steuntje voor mijn TomTom gemaakt op de draaibank. Die is tussen de luchtroosters gemonteerd. Hij heeft het steuntje extra lang gemaakt, nu kan ik tenminste goed bij mijn TomTom als ik in de gordels zit. Met de standaard TomTom zuignapmontage kon ik er niet bij. Verder de verlichting van mijn tellerbak weer werkend gekregen. En aan mijn dakconsole waar interieurverlichting, kaartleeslamp en elektrische raamschakelaars zitten een afstandbediening voor mijn autoradio toegevoegd. Ik heb nu alles onder handbereik als ik in de gordels zit.

Hierna bij Ron de Groot geweest en mijnheer Leeuwenservice heeft mijn snelheidsmeter/kilometerteller weer gefixt. Had zelf bij de Peugeot dealer een nieuwe kilometerkabel opgehaald. Een nieuwe bleek wel nodig, de oude was niet echt fris meer. Draaide heel zwaar en had daardoor een ander onderdeel op de versnellingsbak kapot gemaakt. Beide heeft Ron vervangen, het werkt weer perfect.

Verder hebben we nog even gekeken waarom ik de Wiechers draagarmbrug er niet op kreeg. Ron eerst nog van gewoon even doorbuigen en dan past het. Maar kwam al snel achter dat ik gelijk had, hij is te kort. Productiefout dus. Wordt vervolgd... Deze gaat in ieder geval terug naar de leverancier.

Vervolgens was het tijd voor Weekend Duitsland van 21 t/m 24 mei 2010. Kan er een lang verhaal over houden, maar de 205 heeft zich wederom uitstekend gehouden. Was het rijden door de Eiffel al een feest, de beloning was natuurlijk een aantal rondes Nürburgring. Heb meteen een kaartje gekocht voor 4 ronden. Die ook allemaal opgemaakt. Ik had maar 1x eerder op de Nürburgring gereden, met mijn 306 GTi. Jaren geleden. Dus het was even uitproberen in eerste twee ronden. Niet te gek gedaan. Daarna met wat meer gang gereden en ervan genoten. Maar foto's zeggen meer, dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frank Wolswijk op 19 sep 2010, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie