Even weer terug. Bij de laatste trackday was dus het MI16 motorblok gesneuveld. Drijfstanglager eruit, met gevolgen van dien. Oplossing is gevonden in de inbouw van een 306 GTi motorblok (oftewel motorcode RFS). Het blok komt uit de 306 GTi van mede clublid Cees-Jan Hatzmann. Oktober stond vooral in het teken van inbouw van dit andere motorblok door Ron de Groot van Leeuwenservice. 23 oktober lag het RFS blok erin en een dag later liep het blok al en was het wachten alleen nog op een kantelplaat voor het uitlaatspruitstuk. Zodat de uitlaat aangesloten kon worden. 29 oktober een bericht van Ron dat mijn 205 af was en opgehaald kon worden. Twee dagen later heb ik de 205 weer opgehaald en tot nu toe geen spijt van de motorwissel.
Het rijdt erg fijn, ik heb de indruk dat dit motorblok veel eerder bij de les is en beter onderin presteert. Ron heeft uitstekend werk vericht en het blok is keurig ingebouwd. Na de winter zal ik het nog een beetje oppoetsen, maar voor nu is het wel goed.
Het is jammer dat ik de twee trackdays waar ik mij voor had opgegeven heb moeten missen (Rally for kids @ Circuit Zandvoort en Vroemdag @ Circuit Zolder), maar uiteindelijk ben ik zéér blij dat mijn Silver Bullet weer rijdt en klaar is voor het 2010 trackday seizoen. De semi slicks dus vorstvrij op mijn zolder gelegd en in 2010 gaan we weer lekker het circuit op.
Alles van het MI16 blok te koop gezet, sommige items staan nog te koop, veel is al verkocht. En de OMP draagarmbrug pastte niet meer, dus daar ga ik nog een andere oplossing voor vinden. En er moet nog een knipperlichtje vervangen worden, die is gesneuveld met het wegslepen tijdens de laatste trackday. Gelegenheid om het blok eerst op te poetsen en een kleurtje te geven zoals bij de eerdere motorblokken was er niet. Ik moest mijn leaseauto inleveren en had tijdelijk de 205 nodig als 2e daily, dus de motorconversie moest vlot gebeuren. Dat ga ik dus nog wel eens na de winter doen.
Aanvulling onderdelen:
- 306 GTi (RFS) motorblok
- Ten Have kantelplaat voor uitlaatspruitstuk
- Diverse benodigd materiaal voor RFS inbouw (slangen, bouten, moeren, vloeistoffen, dynamo, klein materiaal, etc).
Gedaan:
- Leeuwenservice heeft het MI16 motorblok uitgebouwd en een 306 GTi (RFS) motorblok gemonteerd.