Motorrijder boort zich in Hellredshoarmascreamer :(

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Motorrijder boort zich in Hellredshoarmascreamer :(

Bericht door Richardt. » 15 feb 2010, 22:26

Ik ben toch benieuwd hoe het afloopt met schuldvraag en schade. Als het een brommer zou zijn zou de schade volgens mij voor jou zijn (snelverkeer betaalt, ongeacht schuldvraag, toch?). Maar op de foto te zien lijkt het toch een motor.
In de basis wel, maar niet altijd.

Heb zelf met de scooter een keer een fietser aangereden. Die sloeg op een fietspad zonder zijwegen zo ineens links af de berm in, terwijl ik een rij fietsers inhaalde. Gelukkig niet met al te hoge snelheid.

Gevolg was een dubbel gevouwen fiets, flink wat krassen op m'n scooter en ik de volgende dag stijf. Aangezien het duidelijk de fout van de fietser was heb ik de schade vergoed gekregen :)

Denk ook dat Metchu in dit geval gewoon alles vergoed krijgt. Nu maar hopen dat je geen kleurverschil gaat krijgen als er dingen vervangen en gespoten gaan worden, is toch altijd lastig met een rode lak :(

Metchu

Bericht door Metchu » 15 feb 2010, 22:26

Aiko schreef: Wat zei de politie?

Politie wilde niet oordelen. Toen stelde ik de vraag: Maar uit jouw ervaring? Wat denk je in zo'n geval, zonder dat ik je erop vastpin. Hij antwoordde: "Brommert"

Dus ik zie het allemaal wel, ga ervanuit dat hij schuldig is (wat hij ook zei). Op het schadeformulier staat vermeld in zijn geval: "Haalde in" en "kwam op een rijbaan bestemd voor het tegemoetkomend verkeer"

duidelijk verhaal lijkt me dat hij onjuist heeft gehandeld. Bovendien kwam hij van een fietspad, dus hij reed niet eens achter me, maar kwam uit het niets achter me, besloot toen om in te halen over links...

en anders zetten we macboy erop :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2010, 22:33

WAt ze ook zeggen, Metin is van de PVDA dus sowieso fout........ :bag:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 feb 2010, 22:34

Dat is behoorlijk schrikken! :shock:

Goed afgehandeld though! ;)

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 15 feb 2010, 22:39

Zo die gast heeft geluk gehad. En een nette reactie van jou Metin. Gelukkig had die ook z'n helm (goed) op. Ik heb ook zoiets mee gemaakt, frontaaltje dan en die gast had wat minder geluk.. Die is niet meer :( Denk er nog regelmatig aan, en schrik ook nog wel eens als ze weer eens keihard op je af komen rjden.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 15 feb 2010, 22:41

Btw, schade toen ook netjes vergoed gekregen.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 feb 2010, 22:45

Die gast heeft een engeltje op zijn schouder gehad........ had voor alle partijen anders kunnen aflopen, wat een opluchting, alleen blikschade, en een ego die even weer met de voetjes op de grond staat.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 15 feb 2010, 22:47

Thomas schreef:Zo die gast heeft geluk gehad. En een nette reactie van jou Metin. Gelukkig had die ook z'n helm (goed) op. Ik heb ook zoiets mee gemaakt, frontaaltje dan en die gast had wat minder geluk.. Die is niet meer :( Denk er nog regelmatig aan, en schrik ook nog wel eens als ze weer eens keihard op je af komen rjden.

ZO! heftig man!

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 15 feb 2010, 22:52

Ik dacht even te lezen dat de brommer rijder afgeleid werd door een PVDA poster.

Gelukkig is het goed afgelopen en kunnen we grappen maken. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2010, 22:53

:mrgreen:
het werd hem rood voor de ogen :wink:

Luuk

Bericht door Luuk » 15 feb 2010, 22:56

Damn, dat is natuurlijk helemaal out of the blue.. Gelukkig heeft hij niks ernstigs, en jij ook niet. Op een bont en blauwe E36 na. :hmmm:

Joop

Bericht door Joop » 15 feb 2010, 23:07

Brommerrijder ongedeerd, maar blijft wel even schrikken...

...je hebt gedaan wat je moest doen; nu hopen op een goede afhandeling van de (rest)schade.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 15 feb 2010, 23:08

Wow die brommerrijder heeft zo te horen aardig geluk gehad (maar ook zuurstof tekort bij de geboorte ofzo, what the fuck ga je inhalen op een kruispunt?).

Zal er wel om hangen of je rooie totalloss is of niet, verwacht van niet eigenlijk. Tweedehands deur, zijscherm, spiegel en motorkap kost niet de wereld, lekker zelf een dagje sleutelen en de rest cashen. Bumper en velg kan ik niet zien, misschien alleen spuitwerk.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 feb 2010, 23:22

Emiel schreef:Netjes afgehandeld van jou kant , cool!

Nu ff van de schrik bekomen.
+1 en goed dat je die kerel nog netjes geholpen hebt. HIj heeft zijn lesje wel geleerd :nah:

Schuldvraag blijft afwachten maar ik zie dat er politie ter plaatse is geweest. Dat kan helpen met rapport wat zij opmaken (opvragen dus!) en verdere afhandeling.

Tom

Bericht door Tom » 15 feb 2010, 23:24

Klote zeg!

Hopelijk dat alles goed afloopt, ook qua verzekeringswerk.

Metchu

Bericht door Metchu » 15 feb 2010, 23:27

Stéphane schreef:
Emiel schreef:Netjes afgehandeld van jou kant , cool!

Nu ff van de schrik bekomen.
+1 en goed dat je die kerel nog netjes geholpen hebt. HIj heeft zijn lesje wel geleerd :nah:

Schuldvraag blijft afwachten maar ik zie dat er politie ter plaatse is geweest. Dat kan helpen met rapport wat zij opmaken (opvragen dus!) en verdere afhandeling.

zij maken volgens mij geen rapport op... of wel? :shock:

EG

Bericht door EG » 15 feb 2010, 23:49

Schuldvraag is 50/50, brommerrijders zijn niet beschermd volgens de wet alleen fietsers en voetgangers zijn dat.

De reden hiervoor is dat de brommer inhaalt, een bijzondere handeling, maar ook Metchu deed een bijzondere handeling, namelijk afslaan.

Tenzij ie overmacht etc. kan bewijzen maar weet niet of dat kan hier.

Metchu

Bericht door Metchu » 15 feb 2010, 23:52

Het feit dat hij van het fietspad komt en ik hem niet in mijn spiegels kon zien (en dat ook op het formulier staat) werkt wel in mijn voordeel denk ik... Ik hou mij gewoon aan de regels. Geef richting aan en wil netjes afslaan... Ik kan me niet voorstellen dat de schuldvraag dan opeens 50/50 wordt! ik doe immers niets fout... bijzondere verrichting, wellicht, maar ik hou me aan de regels... hij niet!

Snipe

Bericht door Snipe » 16 feb 2010, 00:17

Downforce Hans schreef:WAt ze ook zeggen, Metin is van de PVDA dus sowieso fout........ :bag:
Hij neemt niet zijn verantwoordelijkheid, vindt dat Verhagen niet zonder overleg met Bos gehandeld heeft maar ook dat Bos niets wist van Verhagens optreden, hij stapt niet op, gaat wel theedrinken, en nog een heleboel andere dingen. Maar één ding staat als een paal boven water: PvdA'ers krijgen nooit de schuld. Nooit.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 feb 2010, 01:00

Oh wow Metchu.

Veel respect hier voor je kalme houding en afhandeling.
Dat je er verder persoonlijk voor zorgt dat meneer veilig thuis aankomt zegt heel veel over jouw karakter en deugden.

Jammer dat schade aan je auto :(

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 feb 2010, 02:12

Poeh, dat is zeker schrikken, gelukkig niets ernstig!
Middagje naar de Liede, voorscherm,deur, motorkap(uitdeuken?), spiegeltje en hij staat er weer goed bij.

Zou wel pissed worden als de schuldvraag 50/50 wordt, inhalen over rijbaan van tegemoetkomend verkeer, sinds wanneer mag dat :?

Succes

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 16 feb 2010, 07:23

Voorbeeld: Als jij als voorliggende bestuurder keihard moet remmen omdat er iemand oversteekt, en iemand knalt achterop jou, dan betekent het simpelweg dat de achterliggende bestuurder niet voldoende afstand hield of niet aan het opletten was en dus de ''schuldige'' partij is.

Zo ook in dit geval, de brommer had de situatie beter moeten evaluaren, want hij ging hier zwaar in de fout (links inhalen!!!)

Ik zie geen problemen voor wat betreft de afwikkeling Metchu, even nog wat foto's wanneer de beemer weer is hersteld. 8)

Succes.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 feb 2010, 07:37

:shock: Jeuzes, dat had net wat je zegt ook anders kunnen lopen. Goed gehandeld, en respect dat
je je kalmte bewaarde.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2010, 08:49

Als je die schade bij een schadebedrijf laat taxeren is hij denk ik total loss, die rekenen een nieuw spatbord, nieuwe deur en spiegel + spuiten en dan zit je al over de 2000 euro waarschijnlijk.

Maar het is wel makkelijk te maken inderdaad, even wat gebruikte delen opsnorren in die kleur. Of anders in een andere kleur en bij een beun laten spuiten, hoeft de wereld niet te kosten. Anders kan je op sites ala winparts.nl ook gewoon vervangingsdelen krijgen tegen lage prijzen.

Tristan

Bericht door Tristan » 16 feb 2010, 09:05

Goed gehandeld, Metin! :thumbup:

Wel erg kansloos van de brommert, is vragen om ongelukken. M.b.t. schade, zorgen dat de auto niet TL wordt verklaard en gewoon weer opknappen. Zijn genoeg vervangingsdelen te vinden voor de E36, gebruikt en nieuw.

Succes met de afhandeling.

Plaats reactie