BMW introduceert Competition Package voor M3
-
Re: BMW introduceert Competition Package voor M3
Van het m forum mooie uitspraak
Ich benötige kein "Competition Paket", sondern ein Auto
"without competiton"
Dan editie met zwarte wielen en zwarte uitlaat eindstukken
Dan weer frozen grey editions
Dan weer frozen black editions
Nu competitie pakket kosten 4800 in duitsland dus reken maar op 7000 plus hiero.
Waar blijven de opties voor betere remmen, voor recaro kuipen, voor clubsport editie.
Dit is upsmuk niks meer dan dat.
En ik ben het op zekere hoogte met gtrene eens. De GTS is natuurlijk super uitgevoerd alleen dan heb je weer die idiote prijsstelling komt mede ook door de nederlandse roverheid natuurlijk. Maar men zou bij bmw ///M het veel makkelijker kunnen maken. Door een soort clubsport pakket samen te stellen zoals porsche dat doet.
De groei van de 3 serie is natuurlijk ook buiten proporsies de M3 coupe is meer een GT geworden een kleine 6 serie. Ook de nieuwe 5 serie is weer groter. Was je vroeger 5 serie rijder kan je nu gewoon een 3 serie pakken.
Ich benötige kein "Competition Paket", sondern ein Auto
"without competiton"
Dan editie met zwarte wielen en zwarte uitlaat eindstukken
Dan weer frozen grey editions
Dan weer frozen black editions
Nu competitie pakket kosten 4800 in duitsland dus reken maar op 7000 plus hiero.
Waar blijven de opties voor betere remmen, voor recaro kuipen, voor clubsport editie.
Dit is upsmuk niks meer dan dat.
En ik ben het op zekere hoogte met gtrene eens. De GTS is natuurlijk super uitgevoerd alleen dan heb je weer die idiote prijsstelling komt mede ook door de nederlandse roverheid natuurlijk. Maar men zou bij bmw ///M het veel makkelijker kunnen maken. Door een soort clubsport pakket samen te stellen zoals porsche dat doet.
De groei van de 3 serie is natuurlijk ook buiten proporsies de M3 coupe is meer een GT geworden een kleine 6 serie. Ook de nieuwe 5 serie is weer groter. Was je vroeger 5 serie rijder kan je nu gewoon een 3 serie pakken.
- RVV
Ach je kunt het ook zo zien, je hoeft het niet te kopen 

- Hielke
Hoeveel kralen ze er ook op hangen, een Porsche wordt het nooit.
En voor zover mijn bijdrage aan dit M3 tjoening draadje

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Hielke schreef:Hoeveel kralen ze er ook op hangen, een Porsche wordt het nooit.
Wel mee eens. En voor hetzelfde geldt dat 'n Porsche nooit 'n Ferrari wordt natuurlijk.

Ontopic dus:Remmerij is prioriteit de rest is voor die kar ECHT bijzaak.
-
Ik begin een merk als porsche steeds meer te waarderen tov ///M. Mooi hoe porsche altijd vasthoudt aan traditie en als je nu zit hoe ///M zich wegdraait van hun tradities geen suv geen turbo etc etc. Wat zien we nu gewoon gepimpte AG turbo motoren in ///M s. En trucks van 2300kg. Het concept ///M was altijd mooi door hoogtoerige racemotoren in gewone normale carrosserien te plaatsen. Maar nu gaan we de laatste tijd steeds meer naar luxe en opsmuk en goedkope turbo power. Dat is voor mij nooit de basis geweest om ///M te rijden. Ik zie de toekomst van ///M met ledeogen aan.
- Snipe
Aan de andere kant: de M3 is (nog) geen 2300 kilo cheap turbo truck. Zo'n M3 met atmo-V8 is best leuk, al is het geen zes-in-lijn. En als ik het geld voor een nieuwe M3 had zou ik natuurlijk ook zo'n Competition-pakket willen. Gewoon, omdat het kan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik dus niet, ik zou mijn huidige er nooit op inruilen................Snipe schreef:Aan de andere kant: de M3 is (nog) geen 2300 kilo cheap turbo truck. Zo'n M3 met atmo-V8 is best leuk, al is het geen zes-in-lijn. En als ik het geld voor een nieuwe M3 had zou ik natuurlijk ook zo'n Competition-pakket willen. Gewoon, omdat het kan.
Echt, een "normale" is meer dan goed genoeg, ga je richting circuit dan betere remmen (wat Robin zegt) voor de rest is het dik klaar................
- Snipe
Je huidige M3 inruilen is wat anders, daar heeft het niet genoeg meerwaarde voor.
Voor dagelijks gebruik is een M3 goed genoeg, ik zou zo'n Competition dan eigenlijk alleen willen omdat deze wielen onbeschrijflijk veel mooier zijn dan de standaard M3 wielen.
Voor dagelijks gebruik is een M3 goed genoeg, ik zou zo'n Competition dan eigenlijk alleen willen omdat deze wielen onbeschrijflijk veel mooier zijn dan de standaard M3 wielen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Snipe schreef:Je huidige M3 inruilen is wat anders, daar heeft het niet genoeg meerwaarde voor.
Over die wielen denk ik precies het omgekeerde.......................smaak en twisten en zo........

- Snipe
Ja, dat kan natuurlijk ook.
-
Die wielen kan je straks gewoon los bestellen.
- Snipe
Dat is misschien wel de beste optie, want dan krijg je die rare carbon flapjes er niet bij. Aan de andere kant kosten die wielen waarschijnlijk ook een paar duizend euro, dus hoe groot zou dan het verschil zijn met een Competition-pakket?
- romo
Je laat je toch niet gek maken voor een paar wielen?
Standaard, volle bak..................en laat dat CP ding voor wat ie is.......................nog meer ///Marketing dan de originele.................
Standaard, volle bak..................en laat dat CP ding voor wat ie is.......................nog meer ///Marketing dan de originele.................

- Snipe
Dat was nou net waar ik benieuwd naar was, of het iets toevoegt of niet.
- RVV
Porsche en traditie? Ik meende toch dat van de week een GT3 met hybride aandrijving op de vooras werd aangekondigd. Ook nog eens een circuit'monster', volgend jaar bij de Porsche dealer een fucked up GT3. Ook Porsche moet er aan geloven.Andre schreef:Ik begin een merk als porsche steeds meer te waarderen tov ///M. Mooi hoe porsche altijd vasthoudt aan traditie en als je nu zit hoe ///M zich wegdraait van hun tradities geen suv geen turbo etc etc. Wat zien we nu gewoon gepimpte AG turbo motoren in ///M s. En trucks van 2300kg. Het concept ///M was altijd mooi door hoogtoerige racemotoren in gewone normale carrosserien te plaatsen. Maar nu gaan we de laatste tijd steeds meer naar luxe en opsmuk en goedkope turbo power. Dat is voor mij nooit de basis geweest om ///M te rijden. Ik zie de toekomst van ///M met ledeogen aan.
-
nou dan begin ik met dam lessen.
- romo
Andre schreef:nou dan begin ik met dam lessen.

- RVV
- Hielke
Eraan geloven? Porsche regenereert met dat vliegwielsysteem maar liefst 163 pk bij iedere keer dat de auto remt. Normaliter verlies je al die remkracht in de vorm van hitte. Nu krijg je met een systeem dat slechts 60 kilo weegt er 163 pk voor terug.Rico schreef:
Porsche en traditie? Ik meende toch dat van de week een GT3 met hybride aandrijving op de vooras werd aangekondigd. Ook nog eens een circuit'monster', volgend jaar bij de Porsche dealer een fucked up GT3. Ook Porsche moet er aan geloven.
Op deze manier geloof ik er graag aan.
Dat deed ik trouwens al 8)
Mijn smaak is simpel. Een rode of witte GT3 graag. Ook graag met die gratis 163 pk-tjes op de voorwielen.
-
Chris Harris zei 't al in de nieuwe EVO: Hij blijft Porsche waarderen, ondanks de lilleke Panameras en Cayennes omdat ze een GT3 en Clubsporttoestanden BLIJVEN leveren. Bij BMW M: Waar blijft 't standaard LSD op de 1/335i, waar is de straatversie van de 135is proto, waar is de M3 CSL(nou ja die is er wel in de vorm van de GTS beetje), maar nee hoor :X5/X6M etc. Inderdaad.
Aan de andere kant is BMW een TOTAAL ANDERE autoproducent dan Porsche, ook 'voordeliger' , want een 997/S is al te joker voor wat je er voor krijgt(never ever zo'n ding, dan is 'n M3 veel completer en veel beter in alle disciplines door de bank genomen en niet op elke hoek van de straat,)maar een GT3 is helemaal tranentrekkend duur, en inderdaad de GTS ook.....

Doorsparen voor 'n 458....
Aan de andere kant is BMW een TOTAAL ANDERE autoproducent dan Porsche, ook 'voordeliger' , want een 997/S is al te joker voor wat je er voor krijgt(never ever zo'n ding, dan is 'n M3 veel completer en veel beter in alle disciplines door de bank genomen en niet op elke hoek van de straat,)maar een GT3 is helemaal tranentrekkend duur, en inderdaad de GTS ook.....

Doorsparen voor 'n 458....

- Macboy
Ach, dit soort pakketjes maken zo'n auto net iets begeerlijker. Verkoopt goed. Waarom niet ?
Kleur ben ik niet van overtuigd, maar zijn ook slechte foto's ...
-
Klopt, en wat betreft die kleur/foto's, als't 'n 318i was geweest had ik 't ook geloofd:Straalt 0 sportiviteit uit. En ik zie nu pas die carbon lipje/spoilertjeshit:Vreselijk.Macboy schreef:Ach, dit soort pakketjes maken zo'n auto net iets begeerlijker. Verkoopt goed. Waarom niet ?

- RVV
LOL als BMW een loge knoert onder kap stopt met 100pk extra is het allemaal klagen over meer onderstuur.. Maar 60 kilo op de vooras als load mag wel.
-
Gewichtsverdeling bij een Elfer/Gt3 is net even anders dan een BMW natuurlijk he. Neemt niet weg dat ik die hybride GT3 niet hoef.Rico schreef:LOL als BMW een loge knoert onder kap stopt met 100pk extra is het allemaal klagen over meer onderstuur.. Maar 60 kilo op de vooras als load mag wel.
- romo
Hybride is als manwijf...................................die hoef ik ook niet..................