Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekering

Dit is ons algemene autoforum.

Goedkoopste autoverzekering via Driving-fun.com

Ja daar heb ik absoluut interesse in
84
81%
Nee geen interesse
20
19%

Totaal aantal stemmen: 104

Patrick van Wijngen

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!

Bericht door Patrick van Wijngen » 02 feb 2010, 22:42

Ik zou ook zeker interesse hebben.
En het zou dan niet om het aller goedkoopste van alle verzekeringen te zijn MET de juiste voorwaarden.
Ik ben liever iets meer kwijt dan een goedkope verzekering, welke wel de juiste (of iig veel) eisen voldoet.

Icm motor erbij zou ook interessant zijn.

Ik 'moet' dit jaar zowieso al overstappen. M'n collectieve korting is naar beneden, omdat de maatschappij het niet financieel interessant genoeg meer vond.
Dat was destijds de enige reden waarom ik ben overgestapt eigenlijk. En nu ik wat meer schadevrije jaren heb wordt verzekeren zowieso al goedkoper.
Dus op zoek naar een andere maatschappij...

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 02 feb 2010, 22:48

Zeker intresse.

RVV

Bericht door RVV » 02 feb 2010, 22:52

Het is allemaal nog vrij prematuur, maar je zou het zo moeten zien, aan ons geef je door dat je je auto wilt verzekeren, er worden offertes uitgebracht en op basis van de voorwaarden kun je beslissen bij welke maatschappij je je auto wilt verzekeren. Wij staan garant voor een goede afhandeling. Zowel voor de afsluiting van de vezekering als een eventuele schade afhandeling. Op acceptatie kunnen wij geen invloed uitoefenen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 feb 2010, 22:54

Heb ook zeker interesse daarvoor. Wil na de zomer een eigen autootje aanschaffen, dus dan zou het zeker interessant kunnen zijn. Ik hou 't in de gaten. :)

Roman S.

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:58

Dus uiteindelijk zou d-f dan als een soort tussenpersoon fungeren?

steve smith

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door steve smith » 02 feb 2010, 22:59

Eric H schreef:
Roman S. schreef:Zou ik ook zeker wel interesse in hebben. Vraag me dan eerder af wie daar géén interesse in zou hebben?
Nou, er is een grote groep mensen die het niet erg vinden om net iets meer te betalen, maar dan wel de zekerheid hebben dat ze :
A : een tussenpersoon hebben die zijn klanten persoonlijk kent
B : daardoor bij schadegevallen net iets verder gaat in dienstverlening dan een ander
C : vanuit dat oogpunt ook strakker de markt in de gaten houdt en zijn/haar klant van tijd tot tijd passende verbeterde voorstellen doet.

Om maar een paar puntjes te noemen.

Ik ben nu vrij goedkoop verzekerd ( voor een all risk ) maar bovenstaande punten zijn zeker zaken die ik mis bij mijn huidige verzekering.

Kijk, je weet pas of je verzekeringsmaatschappij goed is, op het moment dat je er een beroep op moet doen.
En dan is het meestal te laat.......
+1

Dus gewoon een verzekeringsagent in een dorp. Die jongens worden doodgeconcurreerd ddor internetaanbieders, dus doen echt wel hun best!

Op vrijdagavond schade hebben, maandagavond schadeformulier door de bus gooien, dinsdag 1 belletje met uitleg, de vrijdag erop (dus 13 dagen na ongeval) geld binnen. Op een WA-verhaalschade.

Heb een beetje "schoenmaker, blijf bij je vak" gevoel. En heb dus Nee gestemd. Dat soort dingen wil ik lokaal geregeld hebben, en zelf geen sores van hebben. Dat iemand daar een paar pieken aan verdient is prima, lang leve middenstand.

Christoph

Bericht door Christoph » 02 feb 2010, 23:00

Rico schreef:Het is allemaal nog vrij prematuur, maar je zou het zo moeten zien, aan ons geef je door dat je je auto wilt verzekeren, er worden offertes uitgebracht en op basis van de voorwaarden kun je beslissen bij welke maatschappij je je auto wilt verzekeren. Wij staan garant voor een goede afhandeling. Zowel voor de afsluiting van de vezekering als een eventuele schade afhandeling. Op acceptatie kunnen wij geen invloed uitoefenen.
Is ouderwets tussenpersoon spelen je business model voor DF 2.0? :lol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 feb 2010, 23:51

Lijkt me wel wat, al zit ik voorlopig aan mijn huidige (te dure) verzekering vast.

MartijnS

Bericht door MartijnS » 03 feb 2010, 00:17

Roman S. schreef:Sinds 01-01-2010 is d'r trouwens ook een nieuwe regelgeving dat je tegenwoordig vanaf het 2e verzekeringsjaar er niet meer een jaar aan vast zit.
Klopt. Dit gaat in per 1 maart. Er geldt een opzegtermijn van 1 maand in de meeste gevallen. Dus nu opzeggen voor 1 maart is per 1 april weg bij je verzekering.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 03 feb 2010, 00:20

Ja, klopt, dat dus :thumbup:

wjn

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door wjn » 03 feb 2010, 00:27

Marco R. schreef:
romo schreef:En je kan ook niet zo maar overstappen, de meeste auto verzekeringen zit je 1 jaar aan vast, dacht ik zo?
Dat kun je oplossen door de auto 'even' te verkopen (op papier althans) en na een week weer op eigen naam te zetten.
Precies, zo heb ik het gedaan toen ik de dekking van all-risk naar wa+ wou omzetten. Kon in eerste instantie niet, maar met wat "aandringen" wel. Meteen spijt dat ik (noodgedwongen) overgestapt was van Centraal Beheer naar een ander.

Overigens heb ik "Ja" gestemd.

Maar kijk goed naar wat bv. Centraal Beheer biedt. Dat is al vrij scherp geprijst, goede voorwaarden, geen opzegtermijn (één telefoontje is genoeg, zonder opgaaf van redenen), accessoires worden voor een standaard bedrag volledig meeverzekerd (sommige verzekeringen tellen alles op, en dat kan vooral bij duitse auto's waar ABS meerprijs is, aardig aantikken), collectieve kortingen (ook icm. met bv. motor, inboedel), bij all-risk gratis repatriering vanuit het buitenland (EU) ook voor mechanische defecten als reparatie ter plekke niet mogelijk is, etc.

Allemaal punten om rekening mee te houden als je een verzekering aan wilt gaan bieden.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 feb 2010, 06:27

Ik heb ja gestemd. Maar nu geen deal met Interpolis afsluiten he en de 10% korting die zij aanbieden overnemen. Dat zou ik weinig origineel vinden.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 03 feb 2010, 07:40

Ik zelf zou er geen gebruik aan maken...

Ik ben sowieso voor een mooi bedrag verzekerd..

Maar ik heb al mijn verzekeringen via 1 tussenpersoon lopen... wil het graag overzichtelijk houden en niet om goedkoop uit te zijn overal verschillende verzekeringen hebben.
Wil er eigenlijk gewoon zelf geen omkijken naar hebben... :lol: en dat als er iets is of ik wil iets dat ik mijn tussenpersoon kan bellen en dat die het voor me regelt.

En centraal beheer scherp geprijst ?? ik weet het niet hoor maar ik had voor de M3 gewoon 200 euro in de maand moeten aftikken als ik me daar verzekerde en nu ben ik minder dan de helft kwijt.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 03 feb 2010, 07:48

Centraal Beheer vind ik ook niet goedkoop. Daar ben ik op dit moment verzekerd.... maar zelfs met mijn collectieve korting van 20% ben ik nog duurder uit dan vrij veel andere maatschappijen.
En het hele ruit-gebeuren bij CB vind ik nogal wat kut lopen... daar ben ik dus al 2x niet omhoog gegaan met m'n bonus/malus korting. Want dat valt niet in de no-claim beschermer. Schadevrije jaren blijven welliswaar ongemoeid, maar binnen CB betaal je het jaar erop dus gewoon weer hetzelfde bedrag + inflatie.

wjn

Bericht door wjn » 03 feb 2010, 08:17

Oh ja, no-claim beschermer, mooie marketingtruuk.

Bij de meeste verzekeringen wordt achter de schermen gewoon de "werkelijke" bones/malus aangehouden, voor op je royementsverklaring. Zie de kleine letters.

Zelf geen schade rijden is niet zo moeilijk, voorruit schade is wel iets irritants, maar wat ze ook op de reclame zeggen, zolang het niet in zicht zit, is er niets aan de hand.

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 03 feb 2010, 11:17

Ik ben dan vooral geinteresseerd in de leeftijdsbeperkingen. Dat is namelijk waar ik momenteel nog wel eens tegenaan loop met verzekeraars.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 feb 2010, 11:29

Same here, die klote jeugd verneukt het voor mij :whistle:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 03 feb 2010, 11:36

Wat betreft die leeftijdbeperkingen... daar had ik ook last van.

Maar dat is dus het voordeel van de tussenpersoon die ik nu heb... die heeft weer andere ingangen bij bepaalde verzekeraars zodat hij je er wel onder kan brengen.. terwijl je normaal gesproken als je zelf een offerte aanvraagt bij zo een verzekeraar niet word toegelaten

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 feb 2010, 13:21

Lijkt me wat, maar dan wel voor Driving-fun Auto's. groot deel van de bezoekers heeft een extra auto voor erbij, laat de verzekering dan daar rekening mee houden zodat een tweede auto goedkoper is?

Roman S.

Bericht door Roman S. » 03 feb 2010, 13:28

Ben zelf ook nog vrij jong maar heb nog nooit te maken gehad met een 'leeftijdsbeperking'? Bij welke verzekeraar zijn jullie dit tegengekomen en wat hield dit precies in?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 03 feb 2010, 13:35

Klinkt wel tegenstrijdig, mensen korting op verzekering geven omdat ze op df zitten, aangezien de meeste mensen hier niet vies zijn van een potje gasgeven :mrgreen:
Verder wel een prima idee! :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2010, 13:36

Roman S. schreef:Ben zelf ook nog vrij jong maar heb nog nooit te maken gehad met een 'leeftijdsbeperking'? Bij welke verzekeraar zijn jullie dit tegengekomen en wat hield dit precies in?
Postbank
ING
Ditzo
FBTO

en nog wat van die prijsvechters. Een A8L W12 + 23 jaar krijg je niet verzekerd, óf wel maar dan moest ik (Postbank) 670 euro per maand betalen voor een allrisk verzekering. Uiteindelijk via tussenpersoon verzekerd voor 200 euro per maand, allrisk en via Delta Lloyd als ik me niet vergis. Over het algemeen betaal je sowieso als 25-er een hogere verzekeringspremie omdat je in de risicogroep zit.

Via mn huidige tussenpersoon krijg ik 65% korting op een allrisk verzekering, terwijl ik -1 schadevrij jaar heb :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 feb 2010, 13:39

Een A8L W12 + 23 jaar krijg je niet verzekerd, óf wel maar dan moest ik (Postbank) 670 euro per maand betalen voor een allrisk verzekering. Uiteindelijk via tussenpersoon verzekerd voor 200 euro per maand, allrisk en via Delta Lloyd als ik me niet vergis.
Wat moet een 23 jarige ook met zo'n sloep van een auto? :shock:

Ik doe dan toch iets verkeerd op m'n 22e waarschijnlijk, denk niet dat ik over 9 maanden in A8 (of een auto van dat geld) rond rijd namelijk :lol:

Luco

Bericht door Luco » 03 feb 2010, 13:42

Ja ik heb ook graag een tussenpersoon
1 telefoontje en het is geregeld

Misschien een idee om dit aan een tussenpersoon uit te besteden, als die ineens 50 of 100 potentiele klanten erbij krijgt :mrgreen:

Voor race, trackdayauto's heb ik het al eens geprobeerd in afdeling groepsaankopen
kansloze missie :twisted:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 feb 2010, 13:50

Richardt. schreef:
Een A8L W12 + 23 jaar krijg je niet verzekerd, óf wel maar dan moest ik (Postbank) 670 euro per maand betalen voor een allrisk verzekering. Uiteindelijk via tussenpersoon verzekerd voor 200 euro per maand, allrisk en via Delta Lloyd als ik me niet vergis.
Wat moet een 23 jarige ook met zo'n sloep van een auto? :shock:
Nog sterker, als de mogelijkheid zich voordoet komtie weer terug :D Wat een heerlijke oppercruiser was die auto.

Plaats reactie