1973 BMW 2002 tracktool project

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rickstah

Re: 1973 BMW 2002 tracktool project

Bericht door Rickstah » 13 jan 2010, 15:41

jahoor..maar ik wil het topic van Hein niet al te veel kapen :P

JurT

Bericht door JurT » 13 jan 2010, 17:35

Hein wat een bruut project. Een 2002 staat ook nog ooit op mijn verlanglijstje.

KoenM

Bericht door KoenM » 13 jan 2010, 17:40

Erg gaaf project, respect dat je zoveel zelf doet!
Op die filmpjes ga je trouwens lekker hard :D

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 14 jan 2010, 10:53

Hey Hein,

Mooi project zeg! Lekker klussen aan je 2002 en op de filmpje is goed te zien waar je het allemaal voor doet!
Vraagje daarover, met wat voor camera heb je die filmpjes gemaakt (in het speciaal de twee filmpjes in Teuven), ik ben erge onder de indruk van de kwaliteit van je beeld en geluid! Apparte steun gebruikt voor het plaatsen van je camera?

Houd ons op de hoogte, ik ga dit topic in de gaten houden :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 jan 2010, 11:07

Je bent ff bezig... :shock: Maar mooi project hoor, succes verder.

The Doctor

Bericht door The Doctor » 14 jan 2010, 11:47

Zjeraaar schreef:Hey Hein,

Mooi project zeg! Lekker klussen aan je 2002 en op de filmpje is goed te zien waar je het allemaal voor doet!
Vraagje daarover, met wat voor camera heb je die filmpjes gemaakt (in het speciaal de twee filmpjes in Teuven), ik ben erge onder de indruk van de kwaliteit van je beeld en geluid! Apparte steun gebruikt voor het plaatsen van je camera?

Houd ons op de hoogte, ik ga dit topic in de gaten houden :D
aangezien het mijn camera was die ik op Hein zijn auto geschroefd heb, neem ik aan dat ik ook wel het antwoord mag geven? :P

Afbeelding

Gewoon een gare, 6 jaar oude Sony DSCP120 en een Gorilla Pod :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2010, 12:34

Kun je mij vertellen waar je die einddemper vandaan hebt? En eventueel wat deze kost? Mag ook via pb.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 20:24

HeinJ wat een held ben jij :shock:

En FAIL @ Camera oplossing en de post van Zjeraar :roflol:

HeinJ

Bericht door HeinJ » 14 jan 2010, 21:35

Hoezo een fail, die camera-gorillapod deed het juist uitstekend op dat hobbelige k*tasfalt van teuven.. en hij blijft zelfs zitten als er een pylon mee omver gereden wordt, nietwaar Thomas? :mrgreen:

In ieder geval bedankt voor de toffe reacties tot nu toe, dat geeft ook extra motivatie om alles aan te pakken :D

Die einddemper is btw een Simons demper, en waar gekocht.. die kan je volgens mij bij iedere automaterialentoko kopen. Het is een universeel ding, dus je moet of je ouwe uitlaat verzagen of iets nieuws in elkaar lassen.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 15 jan 2010, 01:04

Kan iemand Macboy even uitleggen wat FAIL precies inhoud? ;)

Dikke vette WIN juist man dat ze zulke goeie filmpjes gemaakt hebben (beeld en audio kwaliteit) met zo`n el-cheapo oplossing!
Ik zit al een tijdje naar bulletcams van 500+ euro te kijken om zulk resultaat met de motor te krijgen... :shock:

Goed bezig mannen, keep it up!

Jussi

Bericht door Jussi » 15 jan 2010, 01:09

Zjeraaar schreef:Kan iemand Macboy even uitleggen wat FAIL precies inhoud? ;)

Dikke vette WIN juist man dat ze zulke goeie filmpjes gemaakt hebben (beeld en audio kwaliteit) met zo`n el-cheapo oplossing!
Ik zit al een tijdje naar bulletcams van 500+ euro te kijken om zulk resultaat met de motor te krijgen... :shock:

Goed bezig mannen, keep it up!
Even offtopic: Als je een goede camera zoekt voor op je bike kan ik je deze camera aanraden. We hebben deze net aangeschaft en zullen hem testen op onze volgende snowboardtrip begin februari. Je moet maar even Youtube filmpjes bekijken: zoeken op Contour HD. :wink:

http://www.v-nix.nl/vholdr-contour-hd

The Doctor

Bericht door The Doctor » 15 jan 2010, 12:13

ik snap ook niet echt wat er FAIL aan is? :P

Hij is stevig zat iig:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 jan 2010, 13:08

@hein ik had inderdaad al een paar adressen gevonden, weet jij toevallig welke maat je hebt?

HeinJ

Bericht door HeinJ » 17 jan 2010, 22:24

Tom, geen idee eigenlijk.. de maat vna mijn 02 was niet verkrijgbaar, dus had ik een iets grotere besteld met een los verloopstuk erbij.

Maar goed, we zijn weer een week verder, en in de tussentijd heb ik uiteraard niet stilgezeten! :D

De kofferbak is nu zwart geschilderd (was rood) met Hammerite, de tank ontroest en gespoten, het rood achter de grille is ook zwart gespoten (ook een stom gezicht, rood plaatwerk wat je door je grille kan zien). En ik heb wat prullaria gekocht zoals een echt Hella kentekenplaatverlichtingslampje voor meneer Koos Bumperloos :D

Ondertussen was ik ook bezig met het maken van m'n eigen polyurethaan bussen voor de achterwielophanging. Het ging om 4 bussen, allemaal bedoeld voor 't subframe van die wielophanging. En ik moet zeggen, ze zijn erg goed gelukt! (hoewel ik moet toegeven dat ik er eentje opnieuw moest doen..)

Afbeelding

En alles zwart gespoten..

Afbeelding

Die twee grote zijn voor het subframe zelf, en dat plaatje, daar hangt het differentieel aan vast. Het spul voelt stevig aan en hecht ook goed aan 't staal.. maar ik ga het eerst eens testen, en daarna eventueel nadenken over het maken van een kleine serie :D

Maar goed, er was nog meer laswerk te doen, ditmaal aan de voorkant. De a-stijl en de voetenbak aan bestuurderszijde zagen er nogal.. luchtig uit. Dus voorkant omhoog, voorscherm eraf en kijken maar:

Afbeelding

Daar is overduidelijk een Frits de Beun bezig geweest, zoals eigenlijk op alle rotte plekken die ik tegen ben gekomen. Dan ga je je toch afvragen of meneer het niet meteen goed kon doen, aangezien hij al zoveel had 'gerepareerd'.. maar goed.

Dus toen konden we beginnen met het opvullen van gaatjes door ze groter te maken met een slijptol :D

Afbeelding

Vervolgens vullen we 't gaatje op met speciaal verstevigd karton..

Afbeelding

En daarna uiteraard met wat staal :P

Afbeelding

De vloer was er wat erger aan toe. Frits de Reparateur had daar een nieuwe vloer over de oude heen gelast.. dus toen heintje die 'nieuwe' vloer eraf pelde trof hij daaronder nog een vloer aan, vol roest, stukken zooi en water. Zelfs die verstevigingsbalk zat vol roestdrapzooi.. 't is maar wat je repareren noemt. Gelukkig bood de slijptol wederom uitkomst!

Afbeelding

Er was ook een stuk dorpel weggerot, dus dat moest ook even opnieuw. Binnendorpel erop:

Afbeelding

En stukje bij beetje werd de bmw weer wat minder Flintstonewaardig..:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kon ik aan de buitenkant verder met het reconstrueren van de a-stijl.

Afbeelding

Afbeelding

En toen was de linkerkant zo'n beetje klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n voetenbak inlassen is eigenlijk best therapeurisch werk, heerlijk om zo'n grote, nieuwe & glimmende plaat in 1 keer erin te kunnen frituren :D

Nu rest eigenlijk alleen nog de rechterkant, maar zo op 't oog en met de schroevendraaier is die kant in veel betere staat.. daar is eigenlijk alleen het kriksteundingetje op de dorpel verrot. Dus in principe ben ik daar zo klaar.. *gaat een houtfabriek zoeken om af te kloppen*

Jussi

Bericht door Jussi » 17 jan 2010, 22:54

Geen half werk! Dat doet Heintje goed. :)

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 18 jan 2010, 00:06

Goed bezig joh! 8)

Mrton

Bericht door Mrton » 19 jan 2010, 22:44

Ik zou (als ik het al zou kunnen) al helemaal ziek worden van het werk alleen, laat staan dat ik tussentijds een camera zou pakken om een foto te nemen van mijn vorderingen. Dat er gelukkig ook mensen zijn die daar anders tegen aan kijken maakt dit forum een heel stuk leuker. Goed bezig en keep us posted!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jan 2010, 23:04

Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 jan 2010, 00:03

Dennis Cavallino schreef:Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.
Plus 1 :D !

@iko

Bericht door @iko » 20 jan 2010, 10:30

Prachtig :clap:
waarom ben je eigenlijk met een bestaande auto begonnen?
Had je niet gewoon met een paar stukken staal je eigen model kunnen bouwen :wink:

HeinJ

Bericht door HeinJ » 20 jan 2010, 19:50

lol :D

Dat zou ik wel geweldig vinden eigenlijk, om zelf een auto te bouwen. Al zal de RDW dat vast minder grappig vinden..

Tom V

Bericht door Tom V » 21 jan 2010, 10:28

Dennis Cavallino schreef:Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.
Dit project geeft me ook motivatie voor een dergelijke cursus. Mooi project hoor!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 jan 2010, 11:23

In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel. :)

Christoph

Bericht door Christoph » 21 jan 2010, 11:29

Dennis Cavallino schreef:In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel. :)
Tof, ik wil ook zoiets doen, alleen voor de prijs van 1 avond kan ik in de buurt van Antwerpen 3 maanden een cursus lassen doen.... :bag:

Tom V

Bericht door Tom V » 21 jan 2010, 11:41

Dennis Cavallino schreef:In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel. :)
Die cursus heb ik wel eens gedaan een tijd terug. Was best leuk al ging het alleen over proplassen (van bijvoorbeeld dorpels), uiteindelijk niet heel veel aangehad. Een cursus over plaatjes op elkaar lassen of stukjes pijp aan elkaar bakken wil ik nog wel een keer doen.

Plaats reactie