
1973 BMW 2002 tracktool project
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
jahoor..maar ik wil het topic van Hein niet al te veel kapen 

- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Hein wat een bruut project. Een 2002 staat ook nog ooit op mijn verlanglijstje.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Erg gaaf project, respect dat je zoveel zelf doet!
Op die filmpjes ga je trouwens lekker hard
Op die filmpjes ga je trouwens lekker hard

-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
- Locatie: Midden-brabant
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Hey Hein,
Mooi project zeg! Lekker klussen aan je 2002 en op de filmpje is goed te zien waar je het allemaal voor doet!
Vraagje daarover, met wat voor camera heb je die filmpjes gemaakt (in het speciaal de twee filmpjes in Teuven), ik ben erge onder de indruk van de kwaliteit van je beeld en geluid! Apparte steun gebruikt voor het plaatsen van je camera?
Houd ons op de hoogte, ik ga dit topic in de gaten houden
Mooi project zeg! Lekker klussen aan je 2002 en op de filmpje is goed te zien waar je het allemaal voor doet!
Vraagje daarover, met wat voor camera heb je die filmpjes gemaakt (in het speciaal de twee filmpjes in Teuven), ik ben erge onder de indruk van de kwaliteit van je beeld en geluid! Apparte steun gebruikt voor het plaatsen van je camera?
Houd ons op de hoogte, ik ga dit topic in de gaten houden

- Arthur
- Berichten: 42809
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Je bent ff bezig...
Maar mooi project hoor, succes verder.

-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:51
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
aangezien het mijn camera was die ik op Hein zijn auto geschroefd heb, neem ik aan dat ik ook wel het antwoord mag geven?Zjeraaar schreef:Hey Hein,
Mooi project zeg! Lekker klussen aan je 2002 en op de filmpje is goed te zien waar je het allemaal voor doet!
Vraagje daarover, met wat voor camera heb je die filmpjes gemaakt (in het speciaal de twee filmpjes in Teuven), ik ben erge onder de indruk van de kwaliteit van je beeld en geluid! Apparte steun gebruikt voor het plaatsen van je camera?
Houd ons op de hoogte, ik ga dit topic in de gaten houden

Gewoon een gare, 6 jaar oude Sony DSCP120 en een Gorilla Pod

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Kun je mij vertellen waar je die einddemper vandaan hebt? En eventueel wat deze kost? Mag ook via pb.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
HeinJ wat een held ben jij
En FAIL @ Camera oplossing en de post van Zjeraar

En FAIL @ Camera oplossing en de post van Zjeraar

- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Hoezo een fail, die camera-gorillapod deed het juist uitstekend op dat hobbelige k*tasfalt van teuven.. en hij blijft zelfs zitten als er een pylon mee omver gereden wordt, nietwaar Thomas?
In ieder geval bedankt voor de toffe reacties tot nu toe, dat geeft ook extra motivatie om alles aan te pakken
Die einddemper is btw een Simons demper, en waar gekocht.. die kan je volgens mij bij iedere automaterialentoko kopen. Het is een universeel ding, dus je moet of je ouwe uitlaat verzagen of iets nieuws in elkaar lassen.

In ieder geval bedankt voor de toffe reacties tot nu toe, dat geeft ook extra motivatie om alles aan te pakken

Die einddemper is btw een Simons demper, en waar gekocht.. die kan je volgens mij bij iedere automaterialentoko kopen. Het is een universeel ding, dus je moet of je ouwe uitlaat verzagen of iets nieuws in elkaar lassen.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 19:28
- Locatie: Midden-brabant
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Kan iemand Macboy even uitleggen wat FAIL precies inhoud? 
Dikke vette WIN juist man dat ze zulke goeie filmpjes gemaakt hebben (beeld en audio kwaliteit) met zo`n el-cheapo oplossing!
Ik zit al een tijdje naar bulletcams van 500+ euro te kijken om zulk resultaat met de motor te krijgen...
Goed bezig mannen, keep it up!

Dikke vette WIN juist man dat ze zulke goeie filmpjes gemaakt hebben (beeld en audio kwaliteit) met zo`n el-cheapo oplossing!
Ik zit al een tijdje naar bulletcams van 500+ euro te kijken om zulk resultaat met de motor te krijgen...

Goed bezig mannen, keep it up!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Even offtopic: Als je een goede camera zoekt voor op je bike kan ik je deze camera aanraden. We hebben deze net aangeschaft en zullen hem testen op onze volgende snowboardtrip begin februari. Je moet maar even Youtube filmpjes bekijken: zoeken op Contour HD.Zjeraaar schreef:Kan iemand Macboy even uitleggen wat FAIL precies inhoud?
Dikke vette WIN juist man dat ze zulke goeie filmpjes gemaakt hebben (beeld en audio kwaliteit) met zo`n el-cheapo oplossing!
Ik zit al een tijdje naar bulletcams van 500+ euro te kijken om zulk resultaat met de motor te krijgen...![]()
Goed bezig mannen, keep it up!

http://www.v-nix.nl/vholdr-contour-hd
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:51
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
ik snap ook niet echt wat er FAIL aan is? 
Hij is stevig zat iig:

Hij is stevig zat iig:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
@hein ik had inderdaad al een paar adressen gevonden, weet jij toevallig welke maat je hebt?
- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Tom, geen idee eigenlijk.. de maat vna mijn 02 was niet verkrijgbaar, dus had ik een iets grotere besteld met een los verloopstuk erbij.
Maar goed, we zijn weer een week verder, en in de tussentijd heb ik uiteraard niet stilgezeten!
De kofferbak is nu zwart geschilderd (was rood) met Hammerite, de tank ontroest en gespoten, het rood achter de grille is ook zwart gespoten (ook een stom gezicht, rood plaatwerk wat je door je grille kan zien). En ik heb wat prullaria gekocht zoals een echt Hella kentekenplaatverlichtingslampje voor meneer Koos Bumperloos
Ondertussen was ik ook bezig met het maken van m'n eigen polyurethaan bussen voor de achterwielophanging. Het ging om 4 bussen, allemaal bedoeld voor 't subframe van die wielophanging. En ik moet zeggen, ze zijn erg goed gelukt! (hoewel ik moet toegeven dat ik er eentje opnieuw moest doen..)

En alles zwart gespoten..

Die twee grote zijn voor het subframe zelf, en dat plaatje, daar hangt het differentieel aan vast. Het spul voelt stevig aan en hecht ook goed aan 't staal.. maar ik ga het eerst eens testen, en daarna eventueel nadenken over het maken van een kleine serie
Maar goed, er was nog meer laswerk te doen, ditmaal aan de voorkant. De a-stijl en de voetenbak aan bestuurderszijde zagen er nogal.. luchtig uit. Dus voorkant omhoog, voorscherm eraf en kijken maar:

Daar is overduidelijk een Frits de Beun bezig geweest, zoals eigenlijk op alle rotte plekken die ik tegen ben gekomen. Dan ga je je toch afvragen of meneer het niet meteen goed kon doen, aangezien hij al zoveel had 'gerepareerd'.. maar goed.
Dus toen konden we beginnen met het opvullen van gaatjes door ze groter te maken met een slijptol

Vervolgens vullen we 't gaatje op met speciaal verstevigd karton..

En daarna uiteraard met wat staal

De vloer was er wat erger aan toe. Frits de Reparateur had daar een nieuwe vloer over de oude heen gelast.. dus toen heintje die 'nieuwe' vloer eraf pelde trof hij daaronder nog een vloer aan, vol roest, stukken zooi en water. Zelfs die verstevigingsbalk zat vol roestdrapzooi.. 't is maar wat je repareren noemt. Gelukkig bood de slijptol wederom uitkomst!

Er was ook een stuk dorpel weggerot, dus dat moest ook even opnieuw. Binnendorpel erop:

En stukje bij beetje werd de bmw weer wat minder Flintstonewaardig..



Toen kon ik aan de buitenkant verder met het reconstrueren van de a-stijl.


En toen was de linkerkant zo'n beetje klaar!


Zo'n voetenbak inlassen is eigenlijk best therapeurisch werk, heerlijk om zo'n grote, nieuwe & glimmende plaat in 1 keer erin te kunnen frituren
Nu rest eigenlijk alleen nog de rechterkant, maar zo op 't oog en met de schroevendraaier is die kant in veel betere staat.. daar is eigenlijk alleen het kriksteundingetje op de dorpel verrot. Dus in principe ben ik daar zo klaar.. *gaat een houtfabriek zoeken om af te kloppen*
Maar goed, we zijn weer een week verder, en in de tussentijd heb ik uiteraard niet stilgezeten!

De kofferbak is nu zwart geschilderd (was rood) met Hammerite, de tank ontroest en gespoten, het rood achter de grille is ook zwart gespoten (ook een stom gezicht, rood plaatwerk wat je door je grille kan zien). En ik heb wat prullaria gekocht zoals een echt Hella kentekenplaatverlichtingslampje voor meneer Koos Bumperloos

Ondertussen was ik ook bezig met het maken van m'n eigen polyurethaan bussen voor de achterwielophanging. Het ging om 4 bussen, allemaal bedoeld voor 't subframe van die wielophanging. En ik moet zeggen, ze zijn erg goed gelukt! (hoewel ik moet toegeven dat ik er eentje opnieuw moest doen..)
En alles zwart gespoten..
Die twee grote zijn voor het subframe zelf, en dat plaatje, daar hangt het differentieel aan vast. Het spul voelt stevig aan en hecht ook goed aan 't staal.. maar ik ga het eerst eens testen, en daarna eventueel nadenken over het maken van een kleine serie

Maar goed, er was nog meer laswerk te doen, ditmaal aan de voorkant. De a-stijl en de voetenbak aan bestuurderszijde zagen er nogal.. luchtig uit. Dus voorkant omhoog, voorscherm eraf en kijken maar:
Daar is overduidelijk een Frits de Beun bezig geweest, zoals eigenlijk op alle rotte plekken die ik tegen ben gekomen. Dan ga je je toch afvragen of meneer het niet meteen goed kon doen, aangezien hij al zoveel had 'gerepareerd'.. maar goed.
Dus toen konden we beginnen met het opvullen van gaatjes door ze groter te maken met een slijptol

Vervolgens vullen we 't gaatje op met speciaal verstevigd karton..
En daarna uiteraard met wat staal

De vloer was er wat erger aan toe. Frits de Reparateur had daar een nieuwe vloer over de oude heen gelast.. dus toen heintje die 'nieuwe' vloer eraf pelde trof hij daaronder nog een vloer aan, vol roest, stukken zooi en water. Zelfs die verstevigingsbalk zat vol roestdrapzooi.. 't is maar wat je repareren noemt. Gelukkig bood de slijptol wederom uitkomst!
Er was ook een stuk dorpel weggerot, dus dat moest ook even opnieuw. Binnendorpel erop:
En stukje bij beetje werd de bmw weer wat minder Flintstonewaardig..

Toen kon ik aan de buitenkant verder met het reconstrueren van de a-stijl.
En toen was de linkerkant zo'n beetje klaar!
Zo'n voetenbak inlassen is eigenlijk best therapeurisch werk, heerlijk om zo'n grote, nieuwe & glimmende plaat in 1 keer erin te kunnen frituren

Nu rest eigenlijk alleen nog de rechterkant, maar zo op 't oog en met de schroevendraaier is die kant in veel betere staat.. daar is eigenlijk alleen het kriksteundingetje op de dorpel verrot. Dus in principe ben ik daar zo klaar.. *gaat een houtfabriek zoeken om af te kloppen*
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Geen half werk! Dat doet Heintje goed. 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Goed bezig joh! 8)
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Ik zou (als ik het al zou kunnen) al helemaal ziek worden van het werk alleen, laat staan dat ik tussentijds een camera zou pakken om een foto te nemen van mijn vorderingen. Dat er gelukkig ook mensen zijn die daar anders tegen aan kijken maakt dit forum een heel stuk leuker. Goed bezig en keep us posted!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Plus 1Dennis Cavallino schreef:Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Prachtig
waarom ben je eigenlijk met een bestaande auto begonnen?
Had je niet gewoon met een paar stukken staal je eigen model kunnen bouwen

waarom ben je eigenlijk met een bestaande auto begonnen?
Had je niet gewoon met een paar stukken staal je eigen model kunnen bouwen

- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
lol 
Dat zou ik wel geweldig vinden eigenlijk, om zelf een auto te bouwen. Al zal de RDW dat vast minder grappig vinden..

Dat zou ik wel geweldig vinden eigenlijk, om zelf een auto te bouwen. Al zal de RDW dat vast minder grappig vinden..
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Dit project geeft me ook motivatie voor een dergelijke cursus. Mooi project hoor!Dennis Cavallino schreef:Ongelooflijk hoeveel tijd en energie je hierin steekt inderdaad, maar het motiveert mij wel om een cursus lassen te gaan volgen in het voorjaar. Het is één van die dingen die ik graag wil leren. Lijkt me super om al 1 hoekje van een auto te kunnen herstellen. Jij doet gewoon alle hoekjes van de auto, haha.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel. 

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Tof, ik wil ook zoiets doen, alleen voor de prijs van 1 avond kan ik in de buurt van Antwerpen 3 maanden een cursus lassen doen....Dennis Cavallino schreef:In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel.

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: 1973 BMW 2002 tracktool project
Die cursus heb ik wel eens gedaan een tijd terug. Was best leuk al ging het alleen over proplassen (van bijvoorbeeld dorpels), uiteindelijk niet heel veel aangehad. Een cursus over plaatjes op elkaar lassen of stukjes pijp aan elkaar bakken wil ik nog wel een keer doen.Dennis Cavallino schreef:In april ga ik een workshop lassen volgen bij http://www.rustbuster.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (op gummen ben ik een groepje aan 't samenstellen). In juni ben ik jarig, dus dan weet ik meteen dat een Mig/mag lasapparaat bovenaan mijn verlanglijst komt te staan. Tot die tijd maar goed deze draad bijhouden, want het is erg leerzaam. Misschien kunnen we straks op DF 2.0 een mooie video plaatsen als Hein aan 't werk is? Dat is vast leuker dan de zoveelste herhaling van Biker Build Off op Discovery Channel.