Remmen BMW E36 M3
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Knot
- Berichten: 40236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Knot
- Berichten: 40236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Mijn remmen zijn nu echt stuk (zonde van de nieuwe blokken maar is niet anders), onwijs trillen na een paar keer remmen, zelfs zo erg dat ik van de rem af ga omdat de hele auto uit elkaar lijkt te vallen.
Standaard 3.2 schijven halen en nieuwe ds2500 erop gooien, of voor een ander merk schijven gaan?
Standaard 3.2 schijven halen en nieuwe ds2500 erop gooien, of voor een ander merk schijven gaan?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Kijk eens bij www.dutchpowertrading.nl naar de GT schijven, hoor je goede verhalen over.
Waarom nu alweer verkopen, je hebt de auto net.......bevalt die niet? Het is toch niet CBR die je heeft doen besluiten deze te verkopen
Michel
Waarom nu alweer verkopen, je hebt de auto net.......bevalt die niet? Het is toch niet CBR die je heeft doen besluiten deze te verkopen

Michel
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
3.2 schijven pakken. Kosten 135 euro per stuk en is niet bling bling geboord maar ik ben nog weinig aftermarket tegen gekomen wat ook daadwerkelijk beter is. Zijn door het alu hart ook lichter als volledig stalen schijven.
Heb ze ook nog niet krom gekregen na circuitdagen enz.
Sandtler GT is leuk met die groeven maar vreet ook je remblokken op.
Heb ze ook nog niet krom gekregen na circuitdagen enz.
Sandtler GT is leuk met die groeven maar vreet ook je remblokken op.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Die van een 3,2 trkken niet krom omdat het compound schijven zijn.
Staat niet in directe verbinding met de naaf en kan zn warmte veel sneller afvoeren dan standaard schijven.
Bert, probeer maar is van 200 naar 0 te remmen zo hard als je kan.
Je kan de naaf gewoon aanraken zonder je vingers te branden.
Lukt je bij de 3,0 schijven niet omdat die de hitte overdragen aan de naaf.
Staat niet in directe verbinding met de naaf en kan zn warmte veel sneller afvoeren dan standaard schijven.
Bert, probeer maar is van 200 naar 0 te remmen zo hard als je kan.
Je kan de naaf gewoon aanraken zonder je vingers te branden.
Lukt je bij de 3,0 schijven niet omdat die de hitte overdragen aan de naaf.
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
[IMG:1200:900]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... CT0016.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... CT0005.jpg[/img]
Niet rechtstreeks de warmte afgeven aan de naaf...
Check foto
[IMG:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... CT0005.jpg[/img]
Niet rechtstreeks de warmte afgeven aan de naaf...
Check foto

- Knot
- Berichten: 40236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Michel, auto kost gewoon teveel geld, alleen de brandstof al, dan nog kleine reparaties, banden, remmen, rondjes zandvoort, nordschleife, papenburg, ik loop erop leeg... maar ik heb wel een M3 voor de deur gehad en daar ging t mij om.Michel Pol schreef:Kijk eens bij www.dutchpowertrading.nl naar de GT schijven, hoor je goede verhalen over.
Waarom nu alweer verkopen, je hebt de auto net.......bevalt die niet? Het is toch niet CBR die je heeft doen besluiten deze te verkopen![]()
Michel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dus mijn remmen kunnen ook niet kromtrekken ?frank de jonge schreef:Die van een 3,2 trkken niet krom omdat het compound schijven zijn.
Staat niet in directe verbinding met de naaf en kan zn warmte veel sneller afvoeren dan standaard schijven.
Bert, probeer maar is van 200 naar 0 te remmen zo hard als je kan.
Je kan de naaf gewoon aanraken zonder je vingers te branden.
Lukt je bij de 3,0 schijven niet omdat die de hitte overdragen aan de naaf.
- Knot
- Berichten: 40236
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, alles KAN natuurlijk wel krom. Mijn schijven zijn nu iets krom dus ik trap m gewoon in, warm door plasjes boeit allemaal niet meer, moet toch een keer vervangen worden voordat ik weer op Zandvoort of de Nordschleife ga/kan rijden.
Michel, ervaring en genot nemen ze me nooit meer af inderdaad. Auto is gekocht voor 14,5k en als ik er zelf nog nieuwe schijven/blokken/remvloeistof in stop gaat ie op 4 nette banden voor 13k weg hopelijk.
Michel, ervaring en genot nemen ze me nooit meer af inderdaad. Auto is gekocht voor 14,5k en als ik er zelf nog nieuwe schijven/blokken/remvloeistof in stop gaat ie op 4 nette banden voor 13k weg hopelijk.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Alles kan natuurlijk stuk maar de grens ligt een heel stuk verderop.Rico v Velzen schreef:Dus mijn remmen kunnen ook niet kromtrekken ?frank de jonge schreef:Die van een 3,2 trkken niet krom omdat het compound schijven zijn.
Staat niet in directe verbinding met de naaf en kan zn warmte veel sneller afvoeren dan standaard schijven.
Bert, probeer maar is van 200 naar 0 te remmen zo hard als je kan.
Je kan de naaf gewoon aanraken zonder je vingers te branden.
Lukt je bij de 3,0 schijven niet omdat die de hitte overdragen aan de naaf.
Het idee achter die schijven is dat ze vrij uitzetten kunnen en dus niet vervormen daardoor. Ga je nu veel te heet dan sloop je ze alsnog. En ze worden ook iets heter omdat er geen hitte meer naar de naaf vloeit.
PS Frank ik zou de dikte eens meten als ik jou was die rand die er op zit is al vrij groot. 26,4mm moeten ze minimaal zijn. Anders trek je er ook scheuren in, net als ik

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Bert bij circuitrijden kan ik me het wel voorstellen, maar als ik nu gewoon ff een flink stukje ga rijden op de openbare weg en de remmen de remmen zwaar aanspreek, maar niet tot het naadje gaat ?
En hoe zit het dan als de auto stilstaat bij hele hete remmen ? ik heb geleerd dat op de plek waar de blokken zitten de remmen anders afkoelen met als gevolg toch kromtrekken, is dit bij compound remmen ook zo ?
En hoe zit het dan als de auto stilstaat bij hele hete remmen ? ik heb geleerd dat op de plek waar de blokken zitten de remmen anders afkoelen met als gevolg toch kromtrekken, is dit bij compound remmen ook zo ?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat is als je met hete schijven de rem in houd. Dan hebje met die 2 delige schijven ook dat ze op 1 plek anders afkoelen. Trekken ze ook van krom idd.
Als ze erg warm zijn kan je ook beter even een afkoelrondje rijden in plaats van zo op de parkeerplaast zetten terwijl de rook er nog af komt. Al heb ik dat wel eens gehad en was er nog steeds niks aan de hand, maar ik koel ze toch liever rijdend af.
qua gewoon een rondje rijden is dat hele 2 delige en normale schijf verhaal niet zo interressant. Voor dat die schijf het niet meer trekt zijn de standaard BMW blokken al in rook op
Het maakt alleen een klein beetje uit voor je lagers die langer mee gaan.
Als ze erg warm zijn kan je ook beter even een afkoelrondje rijden in plaats van zo op de parkeerplaast zetten terwijl de rook er nog af komt. Al heb ik dat wel eens gehad en was er nog steeds niks aan de hand, maar ik koel ze toch liever rijdend af.
qua gewoon een rondje rijden is dat hele 2 delige en normale schijf verhaal niet zo interressant. Voor dat die schijf het niet meer trekt zijn de standaard BMW blokken al in rook op

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Majestic-12 [Bot] en 5 gasten