Bodyscan prima, of toch liever niet.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Xave30

Re: Bodyscan prima, of toch liever niet.

Bericht door Xave30 » 01 jan 2010, 12:19

Wat een passionate theory Metchu :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jan 2010, 12:22

Xave30 schreef:Wat een passionate theory Metchu :mrgreen:
it's not a theory, look around you 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jan 2010, 12:33

:)

[/lightheartedness]

Het blijft een strijd. Als we weinig tegen doen is het ook onverantwoord.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jan 2010, 22:21

Wouter81 schreef:Als ik terrorist was regelde ik ergens een stinger of SA7 in Joegoslavië en ging ik op een rustig moment op een spottersplek staan.

Dat gepruts met TNT in je onderbroek. :)

TNT...........................man dat heb ik altijd in de broek..................... :mrgreen: :roflol:

On topic.........................het middel is weer erger dan de kwaal natuurlijk..........1 zo`n aandachts trekker ( volgens de kranten weer een waco jacko met S5 of zo) en alles moet weer op de kop idd.....................schijnveiligheid.................

Een echte terrorist lost het wel anders op.......................

JP

Bericht door JP » 01 jan 2010, 22:28

Nou vlieg ik niet zo vaak (lees; nooit), maar dan lijkt me zo'n bodyscan toch niet heel erg.

Beter een scan, dan dat ze je uit de rij 'pakken', in een kamertje uitkleden, een agent klaarstaat met een 6D cell Maglite, en dan horen; "Meneer, bukt U een keertje, en trekt U de..... uit elkaar ":oops:

(you get the point)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 jan 2010, 22:30

En deep and full cavity search bedoel je......................... :mrgreen:

Hoort op de achtergrond het kletsende geluid van verse latex handschoenen................ :roflol:

JP

Bericht door JP » 01 jan 2010, 22:34

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 01 jan 2010, 22:40

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jan 2010, 23:33

Jeetje Romo, moest het full cavity search ook nou deep zijn...?.....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 jan 2010, 15:33

Ik vind zo'n bodyscan geen gekke oplossing.

Qua privacy snijd het mes aan 2 kanten. Ja ze kunnen misschien alles zien wat je op je lichaam zit. Maar op dit moment is het ook zo dat ze iedereen er uit kunnen pikken om te fouilleren. Die metaaldetectorpoortjes piepen namelijk ook gewoon random, eens in de zoveel tijd gaat het ding expres af om er iemand steekproefsgewijs uit te pikken. Plus ze kunnen ze ook gewoon nog expres af laten gaan. Mensen die heel veel vliegen hebben dit vast wel vaker gezien, maar als het niet druk is dan piept zo'n ding om de haverklap en heeft het personeel ook wat te doen, is het megadruk dan is het go go go en gaat zo'n ding bijna nooit af. Je bent zo dus meteen van al dat gezeur af.

Dat ze een implantaat of piercing zien daar ligt dat beveiligingspersoneel echt niet wakker van, die zien wel vaker allerlei dingen voorbij komen zoals pleasure toys bij vrouwen in hun koffer enz.

Qua anti terrorisme maatregelen zit de politiek gewoon in een lastig pakket, stel je doet die bodyscan niet maar iemand blaast wel een vliegtuig op dan schreeuwd de hele wereld moord en brand waarom er niks tegen gedaan is. Nu is er een tijd niks gebeurd en dan is het weer overdreven. Maw je doet het nooit goed.

Ik ben destijds 2 weken na 9/11 naar de VS gevlogen en je wilt niet weten hoe dat ging, ik ben denk ik 8 keer door een security checkpoint met metaaldetectoren gekomen. Het was toen al zo dat ze op Schiphol in vertrekhal 3 een eigen security checkpoint hadden, nog voor de check in balie.

Metchu heeft wel gelijk dan de kans heel klein is. Maar dat is juist de kracht van terrorisme, je hebt maar 1 man nodig om een heel land op zijn kop te zetten. Terroristen zijn vooral media geil, ze zoeken een high profile target uit om een statement te maken. Dus liefst zo veel mogelijk bodycount en iets waarmee je je doel pakt, een terrorist die een statement naar de VS wil maken bijvoorbeeld pakt geen russisch vliegtuig maar een vlucht naar de VS. Vliegtuig is een easy target als die eenmaal vliegt, komt die naar beneden van 10 km hoogte dan is de kans op overleven bijzonder klein. Er zitten wel mooie gordeltjes in maar dat helpt dan echt niet (dat is pas schijnveiligheid)

RVV

Bericht door RVV » 02 jan 2010, 15:43

Hoe zat dat eigenlijk in de jaren 60/70 ? Toen werd te pas en te onpas een vliegtuig gekaapt.. was het toen een beetje de zoete inval op luchthavens voor terroristen ?

Over de bodyscan ansich heb ik nog niet echt een mening.

Jorik

Bericht door Jorik » 02 jan 2010, 15:50

Ik vlieg morgen weer terug naar de states... ik ben benieuwd!

KW

Bericht door KW » 02 jan 2010, 23:19

@ Bert: goed verwoord :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 03 jan 2010, 00:13

KW schreef:@ Bert: goed verwoord :thumbup:
+1
Het is jammer dat het nodig is maar ik heb ook liever dat er een goede controle is. Bij een bodyscan kan ik ook niet echt spreken over een inbreuk op privacy.

ashley87

Bericht door ashley87 » 03 jan 2010, 13:39

Het zou eigenlijk niet moeten maar voorkomen is beter dan genezen toch?
http://www.youtube.com/watch?v=U6F-DoHJfYc

KW

Bericht door KW » 03 jan 2010, 14:00

Goed filmpje. Had nog geen idee hoe ik het voor me moest zien, maar dit geeft een vrij duidelijk beeld. Voer maar in.

JP

Bericht door JP » 03 jan 2010, 14:10

Je kan je wel schamen dat een beambte dan iets ziet , zoals een prins Albert, maar dat is normaal ook niets dat je zelf doet, dus heb je daarvoor heb je ook ergens je leuter op de toonbank moeten leggen...

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2010, 14:12

vraagt die man, had u er problemen mee voor de privacy scan ? nee zegt die lullo maar hield wel een dik pak papier voor z'n delen hallo :hammer:

daarbij vraag ik me af, stel je hebt als vrouw inplantaten...dat zien ze dan, maar het kan ook wat anders zijn dus moeten ze het alsnog checken en dus zien en voelen...verder stel die man had het dus als een soort maandverband in z'n onderbroek zitten..stel je bent als vrouw ernstig ongesteld en dus sommigen gebruiken nog een dik maandverband en veel bloed pruttel er misschien in? wat dan...of zo'n incontinentie dame met veel vocht dyper erin? wat dan....achja, het zal wel "moeten" misschien maar idioten hou je altijd, wel jammer van de wereld those days.

romo

Bericht door romo » 03 jan 2010, 19:56

Verd.mme..............................kan ik niet eens meer op reis met mijn b.ttplug......... :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2010, 20:00

whaha :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 jan 2010, 18:21

GTRene schreef:vraagt die man, had u er problemen mee voor de privacy scan ? nee zegt die lullo maar hield wel een dik pak papier voor z'n delen hallo :hammer:

daarbij vraag ik me af, stel je hebt als vrouw inplantaten...dat zien ze dan, maar het kan ook wat anders zijn dus moeten ze het alsnog checken en dus zien en voelen...verder stel die man had het dus als een soort maandverband in z'n onderbroek zitten..stel je bent als vrouw ernstig ongesteld en dus sommigen gebruiken nog een dik maandverband en veel bloed pruttel er misschien in? wat dan...of zo'n incontinentie dame met veel vocht dyper erin? wat dan....achja, het zal wel "moeten" misschien maar idioten hou je altijd, wel jammer van de wereld those days.
Dat is wel zo Rene. Maar nu is het zo dat als bijvoorbeeld een douanehond ook maar iets te veel aan je ruikt je apart gezet word en dan sta je in een apart hok zonder kleren ipv bodyscan. Dat lijkt mij nog iets meer inbreuk op je privacy.

Verder maakt men zich druk om opslag enz. Maar zoals het op dit moment werkt ga je door de doune en laat je je paspoort + ticket zien. Op het moment dat je door de security gaat waar op dit moment de metaal detector staat dan laat je dat niet zien dus het beeld is dan niet gekoppeld aan een persoonsbestand.

Sniper

Bericht door Sniper » 05 jan 2010, 05:36

Is een bodyscan een inbreuk op je privacy? Ik ben van mening van wel. Is het noodzakelijk? Ik vind helaas weer van wel. Feit blijft dat de beveiliger o.a. je edele delen ziet. Maar zolang dit afgeschermt is tegen pottekijkers en niet wordt opgenomen heb ik er geen moeite mee. Liever dat dan met z`n allen schreeuwend ter aarde storten...
Alleen al de aanwezigheid van zo`n apparaat zal menig terrorist afschrikken. Daarintegen zal er wel weer naar andere manieren worden gezocht om alsnog een aanslag te plegen, dat houd je toch niet tegen, helaas. Vroeg of laat zal er wel weer wat gebeuren, ben ik bang. Die gasten zijn gewoon te fanatiek.

Grtz Sniper

RVV

Bericht door RVV » 05 jan 2010, 09:27

Alleen al de aanwezigheid van zo`n apparaat zal menig terrorist afschrikken
Daar geloof ik dan weer niet in. Slimme terroristen weten precies hoe zo'n ding werkt.. (goh ze kopen er zelf ook eentje) en dan is het vrij makkelijke om de de zwakke kanten te benutten.

Straks ontwikkelingen ze kleding die doordrenkt is met zwaar explosief materiaal.. ziet ook niemand.. ook zo'n scanner niet.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 jan 2010, 10:29

http://www.denaaktemens.nl/2010/01/04/o ... de-eu-s-a/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 05 jan 2010, 11:32

Rico schreef:Straks ontwikkelingen ze kleding die doordrenkt is met zwaar explosief materiaal.. ziet ook niemand.. ook zo'n scanner niet.
Te hard lopen en je blaast jezelf op :clap:

Plaats reactie