Voorstellen + 147 GTA of e39 M5? = Geworden: M3!
- frank de jonge
- RVV
Re: Voorstellen + 147 GTA of e39 M5?
Welkom op DF.
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Nog bedankt voor de welkom allen 

-
- Auto: X5 M F85
Ook welkom, en een E39 M5 is natuurlijk the way to go
Ik zou eerst maar eens goed uitzoeken wat het je in verzekering gaat kosten en als het half kan toch voor all-risk gaan, als je buiten je schuld om ergens tegenaan rijdt/glijdt zie je wel al je geld in rook opgaan. Jelmer heeft je al wat info gestuurd over de running costs zag ik?

-
ik zou ook voor een m5 gaan, vind het met nat weer en 200pk er al snel onderstuur optreed op de voorwielen van mijn 166. heb zelf gekeken op verzekersnel maar vind die premies wel bizar laag als ik met mijn 20 jaar en 0 schade vrije jaren ga kijken zit ik op 68 euro terwijl ik bij bijvoorbeeld centraalbeheer op 148 euro zit voor een vergelijkbare verzekering.
- Mike S.
- Auto: M135i
Zal wel het bekende addertje ergens zitten denk ikjarno trulli schreef:ik zou ook voor een m5 gaan, vind het met nat weer en 200pk er al snel onderstuur optreed op de voorwielen van mijn 166. heb zelf gekeken op verzekersnel maar vind die premies wel bizar laag als ik met mijn 20 jaar en 0 schade vrije jaren ga kijken zit ik op 68 euro terwijl ik bij bijvoorbeeld centraalbeheer op 148 euro zit voor een vergelijkbare verzekering.

- BamiesGTA
Pagina terug staan de premies excl. all-risk. Ik zal nog wel even verder zoeken naar een nette all-risk verzekering.Hans J. schreef:Ook welkom, en een E39 M5 is natuurlijk the way to goIk zou eerst maar eens goed uitzoeken wat het je in verzekering gaat kosten en als het half kan toch voor all-risk gaan, als je buiten je schuld om ergens tegenaan rijdt/glijdt zie je wel al je geld in rook opgaan. Jelmer heeft je al wat info gestuurd over de running costs zag ik?
Runningkosten zullen vast hoger liggen dan mijn GTA, al ben ik een hoog benzine/olie verbruik wel gewend..
Vraag me wel af wat je gemiddeld kan verwachten bij inspectie/grote beurten. Kleine beurt is goed zelf te doen..
- Jelmer850i
Vaag, je GTA is blijkbaar duurder qua verzekering dan de M5, terwijl de M5 een nieuwwaarde heeft van bijna 3 GTA's....
En ook qua gewicht is dit nadeliger...
Gewoon nu bellen, vragen als het kan en een notie laten maken.
Dan kan je daar later op terug vallen. Dan weet je waar je aan toe bent.
Ik betaal nu zo'n 69 euro voor slechts WA en inzittenden verzekering.
Dit met 8 of 7 schadevrije jaren...
En ook qua gewicht is dit nadeliger...
Gewoon nu bellen, vragen als het kan en een notie laten maken.
Dan kan je daar later op terug vallen. Dan weet je waar je aan toe bent.
Ik betaal nu zo'n 69 euro voor slechts WA en inzittenden verzekering.
Dit met 8 of 7 schadevrije jaren...
- BamiesGTA
Ik heb een mail waar de premies in staan. Ik heb nog navraag gedaan, maar het klopt echt.
Ik heb even berekend wat je bij verzekersnel kwijt zou zijn aan wa+ beperkt casco met 7 schadevrije jaren:
€57,- incl. ongevallen/schade inzittenden, no-claim beschermer en rechtsbijstand...
Ik heb even berekend wat je bij verzekersnel kwijt zou zijn aan wa+ beperkt casco met 7 schadevrije jaren:
€57,- incl. ongevallen/schade inzittenden, no-claim beschermer en rechtsbijstand...
- Jelmer850i
Raar ik heb hier nog een offerte liggen van 2250 euro WA+, All risk, was overigens maar een paar euro's duurder...
Ik betaal 55 of 60 euro ALLRISK bij HEMA.NL met inzittenden!
Hebben een aanbieding van eerste jaar 50% korting.. goedkoper ga je hem nergens vinden.. je moet alleen de nieuwwaarde terugbrengen naar 70.000 geloof ik is max bij hun, maar al 2 kennissen met m5en zitten hier ook bij en is gewoon geaccepteerd door de afdeling acceptatie.
Eerste schade aan mn auto (achterbumper ) is ook al geregeld etc.
Zoek maar wat je wilt , maar goedkoper dan dit vindt je hem niet! denk dat jij met je 22/23 jaar hetzelfde kwijt bent als Eddie zon 70euro..
Hebben een aanbieding van eerste jaar 50% korting.. goedkoper ga je hem nergens vinden.. je moet alleen de nieuwwaarde terugbrengen naar 70.000 geloof ik is max bij hun, maar al 2 kennissen met m5en zitten hier ook bij en is gewoon geaccepteerd door de afdeling acceptatie.
Eerste schade aan mn auto (achterbumper ) is ook al geregeld etc.
Zoek maar wat je wilt , maar goedkoper dan dit vindt je hem niet! denk dat jij met je 22/23 jaar hetzelfde kwijt bent als Eddie zon 70euro..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Kom je daar zomaar mee weg? Dacht dat dat niet kon, dan ben je onderverzekerd en wordt er ook niet uitgekeerd. Zeker bij serieuze schades. Maar ik weet het niet zeker
Maar 70k of dik 100k is wel andere koek.

Mn maatje heeft hem daar... 23 jaar 0 schadevrije jaren, is gewoon geaccepteerd door de afdeling acceptatie OOK E39 M5 heh!
Via internet kun je gewoon niet de auto naar de echte waarde verzekeren, maar max 70K geloof ik. ik heb toen ook gebeld, nieuwwaarde van de mijne is 112.000 euro en is gewoon nu volledig allrisk gedekt!

Via internet kun je gewoon niet de auto naar de echte waarde verzekeren, maar max 70K geloof ik. ik heb toen ook gebeld, nieuwwaarde van de mijne is 112.000 euro en is gewoon nu volledig allrisk gedekt!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Oke, zal wel. Is alleen maar beter voor je. Maar ik dacht dat zoiets niet kon. Gelukkig heb ik geen verstand van verzekeren 

-
Succes met de verkoop van je Alfa! Heb je al een M5 op het oog? En heb je al een indicatie van de grote beurt-kosten? Zo niet, dan duik ik ff mijn rekeningenarchief in 

-
waar is jouw rekeningen archief dan hans??
ik zou ook voor de e39 m5 gaan, ik heb er zelf dikke plezier van!
-
Mijn rekeningenarchief ligt hier bij de autopapieren, heb alle rekeningen vanaf het moment dat ik hem kocht bewaard. Jij hebt ook een mooi exemplaar gekocht zag ik, veel plezier ermee!Ahmet schreef:waar is jouw rekeningen archief dan hans??
-
ahaa ik begrijp het..
jaa dankjewel, is echt een heerlijke auto..
grote nadeel is wel het verbruik, ik maak bijna alleen maar km's in de stad en ik kom op een verbruik van 1 op 3-3,5 dus daar moet je wel rekening mee houden
succes!
jaa dankjewel, is echt een heerlijke auto..
grote nadeel is wel het verbruik, ik maak bijna alleen maar km's in de stad en ik kom op een verbruik van 1 op 3-3,5 dus daar moet je wel rekening mee houden
succes!
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
@ Hans: oh dacht dat je speciaal kantoorruimte had gehuurd om je rekeningen op te slaan
@ Ahmet: 1:3 is trouwens wel heel extreem
komt je motor ooit op temperatuur? Lijkt me dat je dan wel echt alleen kleine stukjes rijdt of niet?
Iig wel erg gaaf zo'n ///M5.... kun je denk ik wel meer lol mee hebben dan met de 147 (ook al is die ook wel heel strak 8) )
RWD blijft de way to go

@ Ahmet: 1:3 is trouwens wel heel extreem

Iig wel erg gaaf zo'n ///M5.... kun je denk ik wel meer lol mee hebben dan met de 147 (ook al is die ook wel heel strak 8) )
RWD blijft de way to go

- dvh
Als je bijna alleen stadskilometers maakt, dan is het toch gewoon zonde van je geld om een m5 te rijden ?
Were's the fun in that ?!
Were's the fun in that ?!
-
@Jules: Nee, ik kan het gelukkig nog met een dikke envelop afJules schreef:@ Hans: oh dacht dat je speciaal kantoorruimte had gehuurd om je rekeningen op te slaan![]()
@ Ahmet: 1:3 is trouwens wel heel extreemkomt je motor ooit op temperatuur? Lijkt me dat je dan wel echt alleen kleine stukjes rijdt of niet?
RWD blijft de way to go

- BamiesGTA
Bedankt en heb wel mooie M5's gezien. Maar neig nu steeds meer om er eentje te importeren uit Duitsland. Toch veel mooiere km-standen voor eenzelfde mooie prijs. Voor de bijkomende BPM kosten hoef je het ook niet te laten.Hans J. schreef:Succes met de verkoop van je Alfa! Heb je al een M5 op het oog? En heb je al een indicatie van de grote beurt-kosten? Zo niet, dan duik ik ff mijn rekeningenarchief in
Je hebt PM wat betreft de grote beurt kosten

-
mijne gaat wss in de verkoop, mocht je interese hebben hoor ik het wel..
ben me rijbewijs wss voor een hele poos kwijt.:S
ben me rijbewijs wss voor een hele poos kwijt.:S
- BamiesGTA
Verkoop zit niet mee, dus ik zit er aan te denken om hem gewoon te houden. Maar dan alsnog gaan voor de supercharger, met als bijkomstigheid de auto (zo goed als) volledig strippen. Oftewel, oud barrel voor doordeweeks en de GTA voor de fun erbij. (circuit rijden lijkt me toch wel wat)
Meningen zeer welkom.
Meningen zeer welkom.
-
Mening?
Waarom vermogen als 'circuit rijden je wel lijkt'
Je leert 't meest met minder vermogen.
Waarom vermogen als 'circuit rijden je wel lijkt'
Je leert 't meest met minder vermogen.