Logisch redeneren (type goedkeuring vs hoge drempels)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sjoerd

Re: Logisch redeneren (type goedkeuring vs hoge drempels)

Bericht door Sjoerd » 26 nov 2009, 18:05

Leuke discussie tot zover.

Ik woon midden in de stad en heb het 'geluk' dat er een ambulance post en ziekenhuis om de hoek zit. Dus wel drempels maar ik kan er zowaar (stapvoets) overheen met de GT3. Meer moeite heb ik met mijn garage ;-) GT3 heeft een standaard onderstel overigens.

Wat mij triggerde: Mijn vader rijdt privé een Maserati GranTurismo waar het standaard kenteken erg laag hangt. Mijn ouders moeten om naar hun huis te komen eerst een 30 km/h weg door (of 8 km omrijden) maar 1 hele hoge drempel in zit. Alleen stapvoets kom je daar overheen, met de GT3 alleen schuin stapvoets. Mijn vader houdt er echter wat minder rekening mee en denk afentoe dat hij in z'n A8 rijdt waar je wel met normale snelheid over die drempel kan gaan. Hence dat er met enige regelmaat een nieuw kentekenplaatje voor moet worden gemonteerd. De originele is hij overigens kwijt :( Nog geen nieuwe aangevraagd. Nu hebben we een smal plastic plaatje gemaakt met daarop een kleine kenteken sticker. Het is natuurlijk wachten dat je daarmee wordt aangehouden....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 nov 2009, 19:43

Ik zie hier regelmatig een zwarte GranTurismo rijden die volgens mij ook kleine platen heeft. Zelf heb ik er ook eentje aan de voorkant. Het is met een normale plaat bij sommige drempels onmogelijk om er zelfs maar schuin over heen te kunnen.

Nu ligt mijn Elise wel wat lager, maar als je er zelfs schuin niet overheen komt is het echt een serieuze drempel.
Had er met de roadster ook altijd last van, maar die was nog lager dan mijn Elise. Deze valt dan zelfs nog wel mee:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 nov 2009, 19:50

Hans schreef:Er was eens iemand in Nieuwegein die met zijn Ferrari de wijk niet meer uit kon omdat zijn auto niet over de drempels ging zonder schade, de gemeente heeft toen een paar drempels verlaagd zodat ie via 1 weg uit zijn wijk kon rijden. Nu lijkt het mij dat doordat die Ferrari gewoon een typegoedkeuring heeft gekregen voor de Nederlandse weg en dat de overheid er voor moet zorgen dat je met die auto overal moet kunnen komen. Dus misschien had die meneer met zijn Ferrari het wat hoger moeten spelen en alle drempels in Nieuwegein/Nederland zo laten verlagen dat hij overal heen kon rijden als ie dat wilde. nu lijkt het erop dat de Nederlandse Staat wel de BPM en BTW wil innen van zo'n auto maar er vervolgens niet voor zorgt dat je over kan komen.
Je zou maar in Nieuwegein wonen... :goodnight:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 02 dec 2009, 04:40

Robertdj schreef:
Dennis Cavallino schreef:Geelhoed zou hier weleens nuttige informatie over kunnen verschaffen. Die heeft nog een blauwe maandag geprobeerd om zich sterk te maken tegen de overdaad aan (te) hoge drempels.
Klopt, hij heeft 2x schade gehad aan z'n Caterham door hoge drempels :bag:
Als ik een caterham gehad zou hebben.

Inderdaad twee keer. :'(

Harrie

Bericht door Harrie » 02 dec 2009, 08:36

Ik kom geregeld een verkeersdrempel tegen waar ik niet eens op kom. De voorspoiler raakt de grond al. Onderstel is volledig standaard.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2009, 09:30

Geelhoed schreef:
Robertdj schreef:
Dennis Cavallino schreef:Geelhoed zou hier weleens nuttige informatie over kunnen verschaffen. Die heeft nog een blauwe maandag geprobeerd om zich sterk te maken tegen de overdaad aan (te) hoge drempels.
Klopt, hij heeft 2x schade gehad aan z'n Caterham door hoge drempels :bag:
Als ik een caterham gehad zou hebben.

Inderdaad twee keer. :'(
Pff, westfield, caterham, donkervoort. Allemaal 1 pot nat. :bag:

tommel

Bericht door tommel » 02 dec 2009, 10:49

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je toch gewoon de staat aanklagen? Je staat in je recht. Als ik hier de deur uit loop en mijn enkel breek over een losse stoeptegel, dan kan ik een claim bij de gemeente wegleggen. Ze horen het goed te onderhouden en ik betaal er toch ook voor? Hetzelfde geldt in mijn ogen voor zo'n drempel (in het gros van de gevallen kun je het eerder een obstakel noemen dat gecreëerd wordt met ons belastinggeld); als je er niet met de toegestane snelheid overheen kan zonder schade, dan klopt het gewoon niet. Dan hebben die nutteloze ambtenaren wederom ons geld verneukt en ook nog eens je auto!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 mar 2010, 16:11

tommel schreef:Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je toch gewoon de staat aanklagen?
Je kijkt te veel televisie :P

Even verder op mijn verhaal. Vandaag afspraak gehad met mensen van de gemeente Rotterdam. Welgeteld 5 (!!!) man kwamen opdagen. 2 mannen van de 'werkvloer' om op te meten, 2 mensen van schade-afdeling en nog een chef van de uitvoerende mensen.

Gezelligheid en dat allemaal op mijn kosten :lol:

Even van te voren gesproken met de jongens van de werkvloer. Op dat moment al een aantal 'gewone' auto's gezien die van de parkeerplaats kwamen die de grond raakten. Hun opmerking was al: "Dat hoef je niet te meten, dat ziet iedereen dat het niet klopt."

Eerst meting wees een hoogte van 17,5cm uit voor de afrit, waar 12cm dus de CROW norm is. De chef begon mij toen een beetje te tergen door allerlei uitvluchten te verzinnen om er onderuit te komen. Meting anders uitvoeren en ook niet op het punt waar het om ging en dat soort dingen. Bij meting van het blok van de afrit zelf, die volgens hem zelf 8cm moest zijn bleek dat die alleen al 13,5cm was. En dan de rest van de omliggende betegeling en verloop erbij dus ook nog extra voor de resterende 4cm.

Ze wilden niet ter plekke schuld en aansprakelijkheid erkennen, maar ik zou op korte termijn hierover uitspraak krijgen werd mij toegezegd door de meneer van de afdeling Schadezaken. Er is gezegd voor het Paasreces. Het zou mij verbazen als ze hier nog onderuit komen...later meer hier over. Voor alle duidelijkheid: ging om schade aan voorzijde van mijn Elise linker en rechter canard, in totaal ongeveer €1.000.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2010, 16:31

hoop op succes en goed werk :clap:

hier in de straat ligt ene veel te hogemet ook nog eens 1 hoge bult op een punt waar je als er een auto staat (meestal) bijna niet omheen kan.
Ik kijk daar heel goed uit, of als ik kan rijd ik met de wielen over die bochel om zo te hopen dat ie wat zakt :mrgreen: maja...ding ligt er al zolang ik hier woon...

hij begint bij de stoep op goede hoogte maar loopt dan redelijk op! als je er een lat op zou leggen en op straat zou meten kom je denk zeker op 20cm uit (dat hoogste punt)

magoed, meestal ga ik daar niet langs, soms kan het bijna niet anders.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 mar 2010, 11:21

Vandaag brief van de Gemeentewerken ontvangen. Hele brief dat ze vinden dat ze eigenlijk gelijk hebben. Ze ontkennen aansprakelijkheid maar ze gaan toch de helft van de schade vergoeden. Nou ja, dan hebben ze maar gelijk als het zo moet. Ze willen ook nog een onafhankelijk expert naar de schade laten kijken en dat mag wat mij betreft. Ze doen hun best maar...

Wat een eigenwijze kukels :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mar 2010, 11:33

ze "moeten" wel denk ik...anders krijgen ze straks mails van heel veel mensen?
maar als je de power hebt en zeker bent van, hou ik je niet tegen :mrgreen:
klote drempels.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2010, 11:46

Patrick van Wijngen schreef:Ik ben eigenlijk maar een enkele drempel tegengekomen die je met de maximum geldende snelheid kan nemen..

Machtig die drempels man :banaan: :banaan:
Gewoon met 100+ eroverheen met de patrol, gewoon met 4 wielen los.
Moet eigenlijk iemand eens foto's van maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 mar 2010, 12:00

@Rene: Probleem is dat je dan een civielrechtelijke procedure moet opstarten. En als je dan verliest mag je voor de kosten opdraaien. Is niet zo heel veel (€100-200 griffiekosten e.d.), maar staat niet in verhouding tot de schade. Bovendien kost het dan veel te veel tijd en ik vind het zo wel best.

@Luco: Laat maar horen. Ik wil er wel een keer een foto van maken ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2010, 14:50

Stéphane schreef:@Rene: Probleem is dat je dan een civielrechtelijke procedure moet opstarten. En als je dan verliest mag je voor de kosten opdraaien. Is niet zo heel veel (€100-200 griffiekosten e.d.), maar staat niet in verhouding tot de schade. Bovendien kost het dan veel te veel tijd en ik vind het zo wel best.

@Luco: Laat maar horen. Ik wil er wel een keer een foto van maken ;)

Moet je even een keer langskomen, er liggen hier echt hele mooie om overheen te springen :hosanna:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 mar 2010, 17:23

Luco schreef:Moet je even een keer langskomen, er liggen hier echt hele mooie om overheen te springen :hosanna:
Doen we dan binnenkort wel even. Monteer ik ook een paar van die kleine camera's op je auto ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2010, 18:45

Stéphane schreef:
Luco schreef:Moet je even een keer langskomen, er liggen hier echt hele mooie om overheen te springen :hosanna:
Doen we dan binnenkort wel even. Monteer ik ook een paar van die kleine camera's op je auto ;)

Is goed :lol:

Peric

Bericht door Peric » 27 mar 2010, 19:08

Dukes of Babyloniënbroek?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 mar 2010, 11:57

Peric schreef:Dukes of Babyloniënbroek?
LOL :D

Vandaag gebeld door expertise-bureau. Volgende week dinsdag bij Van Sten Engineering afspraak om rapport op te laten maken. Was al eerder gebeurd, maar kennelijk moet het nog een keer nu nog een keer met een expert erbij.

Plaats reactie