welke Videocamera

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luuk

Re: welke Videocamera

Bericht door Luuk » 09 feb 2010, 16:47

Ik zou, als het even kan, wel gaan voor een camera waar je een SD-kaart in kan proppen. (Die krengen heb je nu toch tot zo ongeveer drie miljard gig :lol: , dus het opslaggeheugen is niet echt een issue meer.)

Ik heb nu een harddisk erin, en dat is toch wat meer tril/schok gevoelig. :(

Knot

Bericht door Knot » 10 feb 2010, 16:37

http://tweakers.net/nieuws/65500/nieuwe ... nemen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt wel nieuw spul aan idd.

Gister nog zitten vergelijken, de SD60 die eraan komt is de verbeterde SD20 maar doet toch nog wel op een aantal punten onder voor de SD200 (3mos, 5.1 mic, 10mpix foto etc)....

Volgens mij is de SD200 toch de beste keuze voor 739 euro... laat m maar onder de 700 zakken en dan ga ik m halen...

cooldragon

Bericht door cooldragon » 10 feb 2010, 16:49

Knot schreef:http://tweakers.net/nieuws/65500/nieuwe ... nemen.html

Komt wel nieuw spul aan idd.

Gister nog zitten vergelijken, de SD60 die eraan komt is de verbeterde SD20 maar doet toch nog wel op een aantal punten onder voor de SD200 (3mos, 5.1 mic, 10mpix foto etc)....

Volgens mij is de SD200 toch de beste keuze voor 739 euro... laat m maar onder de 700 zakken en dan ga ik m halen...
wou dus nog even de prijs checken bij kameraexpress.nl maar daar hebben ze hem dus al uit het assortiment gehaald.....
ze gaan toch niet lopen downgraden bij Panasonic he?:P

Knot

Bericht door Knot » 10 feb 2010, 17:48

Tsja, de SD200 is de luxere maar oudere variant... de SD60 is nieuwer, nieuwe snufjes maar net een nivotje lager... misschien wel goed genoeg. TZT beiden maar eens in de winkel bekijken als de 60 er ook ligt.

Ga meestal naar Foka Rotterdam.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 feb 2010, 18:35

Even een camera gerelateerde vraag... als er een A/V out aansluiting aanwezig is bestaat er dan een mogelijkheid om deze met draadloze componenten aan te sluiten op een harddisk recorder of rechtstreeks op een pc?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 feb 2010, 22:40

Op wintersport er toch wel achtergekomen dat je door fel licht en zon bijna niks te zien is op je lcd scherm.
Een echte zoeker is volgens mij bijna een must......

Knot

Bericht door Knot » 28 mar 2010, 12:45

A/V uitgang is een uitgang, maakt niet uit wat je eraan hangt, als het maar bestaat in die standaard!

Heb de HDC-SD60 gehaald gister, 419 bi Foka, geen geld. Even snel mee gespeeld vanochtend en is een handig dingetje voor dat geld moet ik zeggen, full HD filmen, en ruim 2 uur op een 16Gb SD kaartje voldoet prima.

Nog nog een bevestiging maken voor aan de hoofdsteun van de 328.
Laatst gewijzigd door Knot op 19 aug 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 aug 2010, 21:03

Ik ben vandaag naar een goede videocamera gaan kijken maar ben zo stom geweest om te vergeten de typenummers van de interessante exemplaren op te schrijven :bag:
De volgens die man beste moest €1000 kosten en was net als de rest aardig compact van vorm, het zou leuk zijn als ik er eentje voor een interessantere 2ehands prijs kon kopen in nieuwstaat.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2010, 10:15

Heeft iemand enig idee welke prijsbereiken er zijn en wat voor featurelijst je daarvoor krijgt? Ik wilde eigenlijk dit weekend nog een keer bij de lokale fotozaak gaan kijken en misschien al een camera kopen maar de keus is helaas aardig beperkt :(
Weet iemand nog een goede foto/videocamera zaak in de driehoek Nijmegen/Venlo/Eindhoven?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2010, 11:55

Wat is een goede?

-HD?
-Zoom?
Harddisk of geheugenkaart?
-Merk (gevoelig)

Ik heb zelf ook wat geneusd, veel aanbod iid, maakt het her niet makkelijker op in de camcorder wereld, ik neig nu naar Panasonic (die heeft als een van de weinige een 1080P resolutie; full HD dus).
Sony en Canon zitten vaak op 1080i FWIW

Deze bij de mediamarkt voor € 644,--

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/Pana ... index.html

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2010, 12:11

- HD ja graag
- Wil absoluut geen blurrig beeld krijgen als ik inzoom dit moet gewoon goed voor elkaar en net zo scherp als zonder zoom zijn, dus zowel zoom als beeldstabilisator moeten perfect werken.
- SD geheugenkaart graag, hou niet zo van de gevoeligheden die andere opslagmethoden hebben
- Merk: tsjah ik heb geen flauw benul van de technieken die ieder merk gebruikt zodat ik me echt een degelijk oordeel kan vormen wat het beste matcht met mijn wensen. De 1 heeft misschien weer een betere lens, de volgende kon wel eens beter zijn in beeldopslagtechniek.... en als het aanbod dan ook nog eens overdonderend is is het einde helemaal zoek, vandaar dat ik graag wil gaan zoeken op de verschillende prijsbereiken en dan neig ik dus toch naar de betere merken, wil gewoon graag het beste hebben wat er momenteel aageboden word, maar boven de €1000 bedank ik in ieder geval! Dus alles wat daar net onder zit ben ik benieuwd naar en alleen voor het leuke wat daar boven zit (als het nog boven dat bedrag gaat tenminste?).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2010, 12:27

Zou ik zeker die Panasonic overwegen, of het duurdere broertje, de 700 eventueel..........

Er gaat zelfs een SDXC kaart in (opvolger van de SDHD)............

Mogelijkheden te over, stabiel en goed beeld, goede reviews...............

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2010, 13:20

Ik zal zaterdag eens kijken, bedankt :)

Als jij het zou mogen zeggen heb ik voor dat bedrag de McLaren F1 onder de videocamera's of kan het NOG beter? Waar zitten de 600 en 700 ergens?
Ik hou persoonlijk van mooie warme kleuren dus niet flets en vaal, en bij fotocamera's een hoge beeldsaturatie maar weet niet of dit bij videocamera's ook van toepassing is.

Plaats reactie