Macboy schreef:1. Je conclusie dat de Porsche wel goed is is een beetje een dooddoener: wat had je anders verwacht dan ?? Porsche is een sportwagenmerk. Dat zijn ze al meer dan 30 jaar dus dat jij de afgelopen 30 jaar onder een putdeksel hebt geleefd betekent niet dat dit voor iedereen geldt.
Kom niet meer bij. Dat is natuurlijk helemaal waar. Absolute onwetendheid van mijn kant. Ik wist werkelijk niet wat ik kon verwachten.
Jazeker, ik reed met het sportchronopakket + sportuitlaatsysteem + keramische remmerij. Fenomenaal, werkelijk waar. Duur.... dat zal wel.
Overigens, misschien ook wel weer een voordeel van onwetendheid, ik vind de + en - op de pook juist wel goed. ik had al snel een ezelsbruggetje: ga je naar voren dan wil je harder, tussen schakel je een versnelling er bij, wil je langszamer, dus wil je terug, dan schakel je een versnelling terug. Nee, dus ik (ik durf het bijna niet te zeggen) vind de + en - wel goed. Mijn cruisecontraol op mijn BMW werkt precies zo: pookje naar voren, dan ga je harder, pookje teurg, dan ga je langzamer.
Trouwens, nu we het toch over prijs hebben. Als ik een Cayman S zou bestellen - en dat is eerlijk gezegd niet ondenkbaar - dan zijn de bedragen toch wel van een andere orde. Standaard kost dat hok 88k. Stel, ik doe geen pdk en andere accesoires meer, maar wel een mooie lak bij, 19", sportchrono rommel, keramische remmerij en sportauspoef. Dan stampt die prijs zo door de 100k! :o :o En dan te weten dat mijn ACS1, ook geen misselijke auto, op 55k zit. Dat zet zaken toch wel wat in een ander perspectief. Ik blijf zeggen dat die ACS1 spotgoedkoop is voor wat 'ie de rijder biedt. Ookal is de Cayman S misschien wel perfectie. Want allejezus, ik ga geen proefrit maken in een S, ik doe het niet ....