track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door G Kolkman » 04 dec 2009, 09:59

Cool, een tomcat :) . Kek ding, zou het zelf niet aandurven (afwezigheid van ondersteunende organisatie in NL) maar verder gaaf ding!

Rnd
Berichten: 2303
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door Rnd » 04 dec 2009, 11:15

Mooi ding. Heb het altijd een mooi model gevonden, tenminste niet zo'n dertien in een dozijn ding.

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door Rikster » 17 dec 2009, 11:39

frank de jonge schreef:Rikster, zit jij btw ook op het MG-R forum?
:thumbup: ... Yes daar zit ik ook! Nice MG ZR :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door frank de jonge » 17 dec 2009, 12:14

Thnx :D

DaanM3E30S50
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2010, 22:34

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door DaanM3E30S50 » 24 mar 2010, 18:30

Er staan 2 turbo's te koop op marktplaats...

Ik heb nog serieus nagedacht om zo'n mooie stijlvollle coupe te kopen..zelfs een 216GTI
Maar goed ik ken mijzelf.. dat moet ook weer dik en duur.. daar is de M3 al voor...

Erg mooie auto heb hem destijds met een circuitdag van de MG Rover club gezien ik was toen nutteloze bagage van Tim N.. in de touring.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door Tim N » 24 mar 2010, 22:29

Haha. Dacht dat dat was zodat de Touring weer in evenwicht was ;-)

Mr.Triumph
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010, 23:46

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door Mr.Triumph » 29 apr 2010, 00:01

Cor Euser heeft een witte Rover 220 coupe met Rover Sport kleuren gereden op Zandvoort.
(kan zo geen foto vinden)

Ik heb ooit een Rover 220 Coupe turbo in britisch racing green van Cor Euser gekocht, was voor die tijd een echt indrukwekkende auto qwa prestaties en wegligging! Ben er mee naar Zwitserland gereden en tikte op het (optimistische?) metertje net de 270km/u aan, waarbij de glazen dakpanelen weliswaar enorm begonnen te suizen door de zuiging maar hoe hoger de snelheid hoe vaster het ding aan de weg kleefde. Echt een opwindende ervaring, alsof je een trechter inschiet. Vele mensen ook versteld doen staan van dit Engelse produkt, een echte wolf in schaapskleren. Heb later nog een witte gehad, ben benieuwd of ik deze auto's nog ooit ergens zal terugzien,

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Rover 220 Turbo Coupé

Bericht door Rikster » 01 mei 2010, 17:01

Mr.Triumph schreef:Ik heb ooit een Rover 220 Coupe turbo in britisch racing green van Cor Euser gekocht, was voor die tijd een echt indrukwekkende auto qwa prestaties en wegligging!
Ik ben erg nieuwsgierig naar het kenteken van de BRG'e coupé die Cor Euser aan je had verkocht :D . Misschien is't die van mij wel. 't Zou zomaar kunnen natuurlijk!

Ik heb inmiddels weer een waslijst aan onderdelen besteld en zal spoedig weer een update plaatsen van mijn automobiel.

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Rikster » 22 okt 2010, 18:35

't Was een tijdje stil. Druk druk druk en het onderhouden van je posts op twee fora valt dan niet mee. Inmiddels is er weer veel veranderd en staat het beestje ook weer op het punt te veranderen. In verband met de aanschaf van een Rover 25 welke als full track tool moet gaan dienen heb ik de Coupé optisch weer helemaal tot standaard gebracht. Op technisch vlak ga ik niet terug naar standaard, daarvoor is het te leuk!

Ofwel, het oude dash erin en hier en daar wat kleinigheidjes verwijderd.
Technisch is er voornamelijk een ding veranderd: op de vooras hangt nu een big brake kit van 330mm na een spannend encounter met een schakelbrommer op de ring. Dat betekende niet alleen dat ik andere remmen kreeg, maar ook andere velgen, aangezien de oude niet over de remmen pastten. Goed, genoeg over de Coupé, en een fotootje...

Afbeelding

... Nu nog even de 25 voorstellen. :clap:
Afbeelding

Spec-/wish-list (in het héél kort):
  • Rover T16 Turbo swap, goed voor 240pk;
  • Torssen diff;
  • Maximum gewicht: 900kg.
Hoe ver ik nu ben? Inmiddels is de carrosserie klaar om doorgelast te worden en aankomende donderdag haal ik een donor-Coupé uit Britland waar ik de T16 Turbo motor en versnellingsbak met LSD uit ga halen. In december hoop ik m'n eerst ritje te mogen maken. Ik ga m'n best doen om het een beetje bij te houden. Als ik dan een keer op een DF-circuitdag kom staan jullie niet allemaal te koekeloeren alsof jullie een spook gezien hebben. :roflol:

Oh, in de tussentijd nog één leuk speeltje gekocht... M'n huidige daily.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28365
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2010, 19:10

een echte rover freak dus :clap:

ook leuk die disco voor daily use 8)

Gebruikersavatar
Oscar29
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
Locatie: Bolton, UK

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Oscar29 » 23 okt 2010, 00:28

Die disco wel eens aan de hanzestraat in presikhaaf gezien, kan dat?

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Rikster » 23 okt 2010, 09:15

Kan heel goed, ik heb daar gewoond en doe nog wel eens koffie bij de nieuwe bewoners (+ dat mijn kapper daar zit :bag: )

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Rikster » 23 okt 2010, 09:23

Nog twee platen van de 25...
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een aantal dingen wel op de digitale plaat vastgelegd. Dashboard even bijwerken bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Staan nog een aantal foto'tjes in mijn Picasa, maar dat is allemaal niet zo heel interessant en/of nieuw. Kabelboompie uitplukken en bitumen hakken. Dat soort geneuzel.

En dit is de donor. Ziet er nog best goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arjan B
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 22:05
Locatie: Brabant

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Arjan B » 23 okt 2010, 13:43

Gaat dat allemaal passen in de rover 25? Of moet je toch nog wat aanpassingen doen voordat het blok, turbo en intercooler allemaal onder de motorkap past. Wel een supercombo, weinig gewicht en veel power :) .

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Tim N » 24 okt 2010, 19:41

Waarom niet de rode coupe als track tool gebruiken?
Puur de uitdaging van het 25je ombouwen?

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3089
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Ferdi » 25 okt 2010, 00:01

Mag ik even jaloers zijn op die Discovery? :oops:

Mijn ouders hebben tot een paar jaar terug een Series 1 V8i gehad en heb er zelf ook wel eens mee mogen sturen.
Was vanaf de eerste meter helemaal gek van die wagen en weet ook dat er een keer zoiets bij mij voor de deur staat :D

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Rikster » 25 okt 2010, 08:57

Tim N schreef:Waarom niet de rode coupe als track tool gebruiken?
Puur de uitdaging van het 25je ombouwen?
Het oorspronkelijk plan was om een hoogtoerig K-serie blokje erin te lepelen die goed zou moeten zijn voor 180pk. Ik had de 25 gekocht voor weinig en ben er gewoon maar aan begonnen. Ik was ook al helemaal verknocht aan de throttlebodies die ik gezien had, totdat m'n vriendin uiterst zorgzaam en medelevend de woorden sprak: "Ben je niet bang dat 'ie te tam wordt? :hmmm: "

Toen ik de rode coupé op ebay tegenkwam moest ik hem dús hebben. Inderdaad, racen met een Coupé zou ook erg chique zijn, ware het niet dat ik met een Coupé nóóit op 900kg zou komen, rolkooien ontzettend duur zijn (al dan niet verkrijgbaar met FIA-goedkeuring), even als alle andere aftermarket 'goodies'.

Enneh, ik heb al een Coupé die niet heel erg circuitschuw is... :wink:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Tim N » 25 okt 2010, 20:31

..maar toch is een coupe mooier :df:

Snap je keuze wel ene beetje hoor maar toch, had ik al gezegd dat een coupe mooier is?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door frank de jonge » 26 okt 2010, 08:51

Hey Rik, weer goed bezig zie ik ;)

Volg je plannen ook op MG-R natuurlijk ;)

Hoe zwaar is zo'n rover 25 standaard dan gezien dat MG tje wat ik heb ruim 1000 kilo is afgevuld?
Was een ZR 160 niet wat geweest???

Mr.Triumph
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2010, 23:46

Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool

Bericht door Mr.Triumph » 05 jun 2011, 21:35

Ik ben erg nieuwsgierig naar het kenteken van de BRG'e coupé die Cor Euser aan je had verkocht . Misschien is't die van mij wel. 't Zou zomaar kunnen natuurlijk!

Nee Rikster, het is niet de jouwe, het kenteken was JF-XB-59, heb zojuist een kentekencheck gedaan bij het RDW en daar komt uit dat de auto in 2010 voor het laatst is tenaamgesteld, maar niet is verzekerd. Kan zijn dat hij ergens in de bedrijfsvoorraad staat of geschorst is. Bij de sloop terechtgekomen?.....................

Een witte heb ik later nooit weer gezien, wellicht kan iemand op dit forum ergens een van deze 2 coupe turbo's ergens traceren? Lijkt me wel aardig.

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door Rikster » 01 aug 2012, 09:12

Meer dan een jaar geleden mijn laatste berichtje geplaatst :shock: , druk druk druk. Startend ondernemer en een hobby maakt mij van een ambitieus lid naar slechts een passieve lezer... Ondanks dat niet stil gezeten. De Rover 25 is exit gegaan in verband met geld-gebrek en de Rover 220 Turbo Coupé is vreselijk onder handen genomen...

De 2.0-liter Turbo motor heeft plaats moeten maken voor een 2.0-liter turbo diesel. Een ongelovelijke klus en hoewel de Britten niets schromen en helemaal op het gebied van MG Rover de gekste dingen bouwen was de reactie daar: "it can't be done". Naja, wel dus.

Afbeelding

Auto functioneert, RDW zat vorige week een beetje tegen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan het forum wel spammen met een hele bult foto's, maar kan ook gewoon een link geven waarin alles na te lezen is natuurlijk :)

Klikkie!
Laatst gewijzigd door Rikster op 01 aug 2012, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door M@rcel » 01 aug 2012, 09:48

Nu is een 220 Turbo een redelijk bommetje. Wil dit ook een beetje vooruit?

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door Rikster » 01 aug 2012, 10:59

Nog niet. Ongemodificeerd zit ze nu aan een schamele 100pk, maar zodra ze door de RDW en APK is geweest is het tunen geblazen.
Het record met dit blok en een standaard turbo zit op 155pk en 415Nm. 140pk en 360Nm moet goed te doen zijn op de korte termijn.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door Tim N » 01 aug 2012, 12:10

Omdat het kan dikke :hangloose:

Geertmans
Berichten: 721
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door Geertmans » 01 aug 2012, 12:29

Was je de benzine-turbo beu of had ie t opgegeven?

Wat heb je nou uiteindelijk met die donor-coupé en 25 gedaan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D20VT, Darudevampire, dutch79, erwin20vt, Fabian, Godspeed, Kocheler, L5S1, mark123, Nico e39, Rogerb, S-RS, Sander-E46, Semrush [Bot], StefanW, Streamline en 9 gasten