track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: Rover 220 Turbo Coupé
Cool, een tomcat
. Kek ding, zou het zelf niet aandurven (afwezigheid van ondersteunende organisatie in NL) maar verder gaaf ding!

-
Mooi ding. Heb het altijd een mooi model gevonden, tenminste niet zo'n dertien in een dozijn ding.
- Rikster
frank de jonge schreef:Rikster, zit jij btw ook op het MG-R forum?

- frank de jonge
-
Er staan 2 turbo's te koop op marktplaats...
Ik heb nog serieus nagedacht om zo'n mooie stijlvollle coupe te kopen..zelfs een 216GTI
Maar goed ik ken mijzelf.. dat moet ook weer dik en duur.. daar is de M3 al voor...
Erg mooie auto heb hem destijds met een circuitdag van de MG Rover club gezien ik was toen nutteloze bagage van Tim N.. in de touring..
Ik heb nog serieus nagedacht om zo'n mooie stijlvollle coupe te kopen..zelfs een 216GTI
Maar goed ik ken mijzelf.. dat moet ook weer dik en duur.. daar is de M3 al voor...
Erg mooie auto heb hem destijds met een circuitdag van de MG Rover club gezien ik was toen nutteloze bagage van Tim N.. in de touring..

- Tim N
Haha. Dacht dat dat was zodat de Touring weer in evenwicht was 

-
Cor Euser heeft een witte Rover 220 coupe met Rover Sport kleuren gereden op Zandvoort.
(kan zo geen foto vinden)
Ik heb ooit een Rover 220 Coupe turbo in britisch racing green van Cor Euser gekocht, was voor die tijd een echt indrukwekkende auto qwa prestaties en wegligging! Ben er mee naar Zwitserland gereden en tikte op het (optimistische?) metertje net de 270km/u aan, waarbij de glazen dakpanelen weliswaar enorm begonnen te suizen door de zuiging maar hoe hoger de snelheid hoe vaster het ding aan de weg kleefde. Echt een opwindende ervaring, alsof je een trechter inschiet. Vele mensen ook versteld doen staan van dit Engelse produkt, een echte wolf in schaapskleren. Heb later nog een witte gehad, ben benieuwd of ik deze auto's nog ooit ergens zal terugzien,
(kan zo geen foto vinden)
Ik heb ooit een Rover 220 Coupe turbo in britisch racing green van Cor Euser gekocht, was voor die tijd een echt indrukwekkende auto qwa prestaties en wegligging! Ben er mee naar Zwitserland gereden en tikte op het (optimistische?) metertje net de 270km/u aan, waarbij de glazen dakpanelen weliswaar enorm begonnen te suizen door de zuiging maar hoe hoger de snelheid hoe vaster het ding aan de weg kleefde. Echt een opwindende ervaring, alsof je een trechter inschiet. Vele mensen ook versteld doen staan van dit Engelse produkt, een echte wolf in schaapskleren. Heb later nog een witte gehad, ben benieuwd of ik deze auto's nog ooit ergens zal terugzien,
- Rikster
Ik ben erg nieuwsgierig naar het kenteken van de BRG'e coupé die Cor Euser aan je had verkochtMr.Triumph schreef:Ik heb ooit een Rover 220 Coupe turbo in britisch racing green van Cor Euser gekocht, was voor die tijd een echt indrukwekkende auto qwa prestaties en wegligging!

Ik heb inmiddels weer een waslijst aan onderdelen besteld en zal spoedig weer een update plaatsen van mijn automobiel.
- Rikster
Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool
't Was een tijdje stil. Druk druk druk en het onderhouden van je posts op twee fora valt dan niet mee. Inmiddels is er weer veel veranderd en staat het beestje ook weer op het punt te veranderen. In verband met de aanschaf van een Rover 25 welke als full track tool moet gaan dienen heb ik de Coupé optisch weer helemaal tot standaard gebracht. Op technisch vlak ga ik niet terug naar standaard, daarvoor is het te leuk!
Ofwel, het oude dash erin en hier en daar wat kleinigheidjes verwijderd.
Technisch is er voornamelijk een ding veranderd: op de vooras hangt nu een big brake kit van 330mm na een spannend encounter met een schakelbrommer op de ring. Dat betekende niet alleen dat ik andere remmen kreeg, maar ook andere velgen, aangezien de oude niet over de remmen pastten. Goed, genoeg over de Coupé, en een fotootje...

... Nu nog even de 25 voorstellen.

Spec-/wish-list (in het héél kort):
Oh, in de tussentijd nog één leuk speeltje gekocht... M'n huidige daily.

Ofwel, het oude dash erin en hier en daar wat kleinigheidjes verwijderd.
Technisch is er voornamelijk een ding veranderd: op de vooras hangt nu een big brake kit van 330mm na een spannend encounter met een schakelbrommer op de ring. Dat betekende niet alleen dat ik andere remmen kreeg, maar ook andere velgen, aangezien de oude niet over de remmen pastten. Goed, genoeg over de Coupé, en een fotootje...
... Nu nog even de 25 voorstellen.

Spec-/wish-list (in het héél kort):
- Rover T16 Turbo swap, goed voor 240pk;
- Torssen diff;
- Maximum gewicht: 900kg.

Oh, in de tussentijd nog één leuk speeltje gekocht... M'n huidige daily.
- Martijn_bmw
Re: Rover 220 Turbo Coupé & Rover 25 T16 track-tool
een echte rover freak dus
ook leuk die disco voor daily use 8)

ook leuk die disco voor daily use 8)
- Oscar29
Die disco wel eens aan de hanzestraat in presikhaaf gezien, kan dat?
- Rikster
Kan heel goed, ik heb daar gewoond en doe nog wel eens koffie bij de nieuwe bewoners (+ dat mijn kapper daar zit
)

- Rikster
Nog twee platen van de 25...

Ik heb een aantal dingen wel op de digitale plaat vastgelegd. Dashboard even bijwerken bijvoorbeeld:

Staan nog een aantal foto'tjes in mijn Picasa, maar dat is allemaal niet zo heel interessant en/of nieuw. Kabelboompie uitplukken en bitumen hakken. Dat soort geneuzel.
En dit is de donor. Ziet er nog best goed.

Ik heb een aantal dingen wel op de digitale plaat vastgelegd. Dashboard even bijwerken bijvoorbeeld:
Staan nog een aantal foto'tjes in mijn Picasa, maar dat is allemaal niet zo heel interessant en/of nieuw. Kabelboompie uitplukken en bitumen hakken. Dat soort geneuzel.
En dit is de donor. Ziet er nog best goed.
- Arjan B
Gaat dat allemaal passen in de rover 25? Of moet je toch nog wat aanpassingen doen voordat het blok, turbo en intercooler allemaal onder de motorkap past. Wel een supercombo, weinig gewicht en veel power
.

- Tim N
Waarom niet de rode coupe als track tool gebruiken?
Puur de uitdaging van het 25je ombouwen?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Mag ik even jaloers zijn op die Discovery?
Mijn ouders hebben tot een paar jaar terug een Series 1 V8i gehad en heb er zelf ook wel eens mee mogen sturen.
Was vanaf de eerste meter helemaal gek van die wagen en weet ook dat er een keer zoiets bij mij voor de deur staat

Mijn ouders hebben tot een paar jaar terug een Series 1 V8i gehad en heb er zelf ook wel eens mee mogen sturen.
Was vanaf de eerste meter helemaal gek van die wagen en weet ook dat er een keer zoiets bij mij voor de deur staat

- Rikster
Het oorspronkelijk plan was om een hoogtoerig K-serie blokje erin te lepelen die goed zou moeten zijn voor 180pk. Ik had de 25 gekocht voor weinig en ben er gewoon maar aan begonnen. Ik was ook al helemaal verknocht aan de throttlebodies die ik gezien had, totdat m'n vriendin uiterst zorgzaam en medelevend de woorden sprak: "Ben je niet bang dat 'ie te tam wordt?Tim N schreef:Waarom niet de rode coupe als track tool gebruiken?

Toen ik de rode coupé op ebay tegenkwam moest ik hem dús hebben. Inderdaad, racen met een Coupé zou ook erg chique zijn, ware het niet dat ik met een Coupé nóóit op 900kg zou komen, rolkooien ontzettend duur zijn (al dan niet verkrijgbaar met FIA-goedkeuring), even als alle andere aftermarket 'goodies'.
Enneh, ik heb al een Coupé die niet heel erg circuitschuw is...

- Tim N
..maar toch is een coupe mooier
Snap je keuze wel ene beetje hoor maar toch, had ik al gezegd dat een coupe mooier is?

Snap je keuze wel ene beetje hoor maar toch, had ik al gezegd dat een coupe mooier is?
- frank de jonge
Hey Rik, weer goed bezig zie ik 
Volg je plannen ook op MG-R natuurlijk
Hoe zwaar is zo'n rover 25 standaard dan gezien dat MG tje wat ik heb ruim 1000 kilo is afgevuld?
Was een ZR 160 niet wat geweest???

Volg je plannen ook op MG-R natuurlijk

Hoe zwaar is zo'n rover 25 standaard dan gezien dat MG tje wat ik heb ruim 1000 kilo is afgevuld?
Was een ZR 160 niet wat geweest???
-
Ik ben erg nieuwsgierig naar het kenteken van de BRG'e coupé die Cor Euser aan je had verkocht . Misschien is't die van mij wel. 't Zou zomaar kunnen natuurlijk!
Nee Rikster, het is niet de jouwe, het kenteken was JF-XB-59, heb zojuist een kentekencheck gedaan bij het RDW en daar komt uit dat de auto in 2010 voor het laatst is tenaamgesteld, maar niet is verzekerd. Kan zijn dat hij ergens in de bedrijfsvoorraad staat of geschorst is. Bij de sloop terechtgekomen?.....................
Een witte heb ik later nooit weer gezien, wellicht kan iemand op dit forum ergens een van deze 2 coupe turbo's ergens traceren? Lijkt me wel aardig.
Nee Rikster, het is niet de jouwe, het kenteken was JF-XB-59, heb zojuist een kentekencheck gedaan bij het RDW en daar komt uit dat de auto in 2010 voor het laatst is tenaamgesteld, maar niet is verzekerd. Kan zijn dat hij ergens in de bedrijfsvoorraad staat of geschorst is. Bij de sloop terechtgekomen?.....................
Een witte heb ik later nooit weer gezien, wellicht kan iemand op dit forum ergens een van deze 2 coupe turbo's ergens traceren? Lijkt me wel aardig.
- Rikster
Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie
Meer dan een jaar geleden mijn laatste berichtje geplaatst
, druk druk druk. Startend ondernemer en een hobby maakt mij van een ambitieus lid naar slechts een passieve lezer... Ondanks dat niet stil gezeten. De Rover 25 is exit gegaan in verband met geld-gebrek en de Rover 220 Turbo Coupé is vreselijk onder handen genomen...
De 2.0-liter Turbo motor heeft plaats moeten maken voor een 2.0-liter turbo diesel. Een ongelovelijke klus en hoewel de Britten niets schromen en helemaal op het gebied van MG Rover de gekste dingen bouwen was de reactie daar: "it can't be done". Naja, wel dus.

Auto functioneert, RDW zat vorige week een beetje tegen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan het forum wel spammen met een hele bult foto's, maar kan ook gewoon een link geven waarin alles na te lezen is natuurlijk
Klikkie!

De 2.0-liter Turbo motor heeft plaats moeten maken voor een 2.0-liter turbo diesel. Een ongelovelijke klus en hoewel de Britten niets schromen en helemaal op het gebied van MG Rover de gekste dingen bouwen was de reactie daar: "it can't be done". Naja, wel dus.
Auto functioneert, RDW zat vorige week een beetje tegen, maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan het forum wel spammen met een hele bult foto's, maar kan ook gewoon een link geven waarin alles na te lezen is natuurlijk

Klikkie!
Laatst gewijzigd door Rikster op 01 aug 2012, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nu is een 220 Turbo een redelijk bommetje. Wil dit ook een beetje vooruit?
- Rikster
Nog niet. Ongemodificeerd zit ze nu aan een schamele 100pk, maar zodra ze door de RDW en APK is geweest is het tunen geblazen.
Het record met dit blok en een standaard turbo zit op 155pk en 415Nm. 140pk en 360Nm moet goed te doen zijn op de korte termijn.
Het record met dit blok en een standaard turbo zit op 155pk en 415Nm. 140pk en 360Nm moet goed te doen zijn op de korte termijn.
- Tim N
Omdat het kan dikke 

-
Was je de benzine-turbo beu of had ie t opgegeven?
Wat heb je nou uiteindelijk met die donor-coupé en 25 gedaan?
Wat heb je nou uiteindelijk met die donor-coupé en 25 gedaan?