duifjes.com schreef:@Steve ...... we wonen toch ook in Nederland
Omdat jij 1 geval hebt met een LC zijn ze prut??? 1 week uit de garantie en Toyota doet moeilijk??? kan me bijna niet voorstellen dan zit er een verhaal aan vast???
En in NL liggen twee Mickey Mouse racebaantjes dus moet je voor een beetje leuke trackday het land uit. Dus waar rijdt die trekauto? Weinig in NL....
LC: Een echte LC waar men in Afrika mee rondt rijdt is idd een geweldig ding. Een PC-Hooft-Landcruiser niet.
De korte versie van de achtergrond: Ding draait in januari vorig jaar aan bonken onderweg terug uit Oosterijk, 1 week uit fabrieksgarantie. Wordt terugggehaald naar Nederland, bij dealer neer geploft, oorzaak olietekort. Nokkenassen vast, distri gebroken, aan barrels dus. Beurten op tijd uitgevoerd, vloeistoffen op peil, maar carter toch vol sludge. Toyota zegt "pech". Maandenlang bonje over gemaakt, voorstel tot 50% op de delen. Hoef je niet uit te leggen wat een tor voor een 120 D-4D kost, dus totaly unacceptable. Gaan nog enige weken overheen, TIC komt afspraken over terugbellen niet na of persoon in kwestie onbereikbaar. Alle k*tsmoezen in het boek komen voorbij. Iemand met enige technische kennis krijg je onder geen beding aan de telefoon. Vervolgens volledig door het lint gegaan op een vrijdagmiddag (we zijn inmiddels een maand of 4 verder) en ineens komt er actie. Zogenaamd overleg met Japan blablabla. Inmiddels via via gehoord dat er nog een paar 120's verspreid door Europa met kapotte motoren staan en dat wij de eerste waren, inmiddels duidelijk dat het komt door lekke verstuivers en dus een hoop diesel in de motorolie. Sludgevorming blokkeert de oliepomp en voila, aan bonken zonder ooit een oliedrukalarm te geven. Druk lijkt nl. OK, opbrengst niet. Tig telefoongesprekken en niet-nagekomen beloftes verder is de auto uiteindelijk zonder kosten gerepareerd, en kon een maand of 5 na breakdown opgehaald worden. Maand of 5 afschrijving op een LandCruiser, da's niks toch? En vervangend vervoer kost gelukkig ook niks. Ahem.
Alle lof voor de dealer, die jongens deden echt hun uiterste best. Met Toyota NL of het merk Toyota anno nu hoef ik echt nooit meer iets te maken te hebben, ondanks dat ik zelf een oude FJ heb. De schofterigheid van die lui kent echt geen grenzen.