Onderhoudskosten S54 Motor (M3 E46, Z4M)?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Re: Onderhoudskosten S54 Motor (M3 E46, Z4M)?

Bericht door GTRene » 06 okt 2010, 11:17

denk dat ik wel weet waarom die klep inspecties...

die S54 blokken vooral die van voor 2004 (bouwjaar blok niet auto)
hebben niet altijd de goede smering helemaal boven in toeren vanwege constructie fouten eerdere jaren en of oliepomp die pas in bj 2004 (motor jaar) de juiste oliepomp kreeg.
bovendien zijn de tuimelaars niet sterk en kunnen er een paar inslijten...tja dan kun je wel een nieuw dikker plaatje er tussen douwen en is de speling weer correct, maar hij blijft dan tikken :mrgreen:

ik heb er destijds alles maar nieuw in laten zetten toen me dat gebeurt was, dus een type 2004<>2009? oliepomp (to be sure) en 2 nwe nokkenassen (meteen maar van Schrick 1na scherpste (perfect)
en allemaal nwe tuimelaars (3 waren in-gesleten door nokkenas vanwege onvoldoende smering @hoge toeren)
die nwe tuimelaars heb ik uit de 320is racerblok maar dan nwe dus motorsport die waren schijnbaar ook sterker :mrgreen:

damn wat liep ie daarna mooi :df:

Ender

Re: Onderhoudskosten S54 Motor (M3 E46, Z4M)?

Bericht door Ender » 02 mar 2011, 21:12

Is klepspeling afstellen niet een onderdeel van BMW-inspectie I dat al 413,60 kost excl. filters, mileukosten, olie blabla.

Plaats reactie