Wie schorst zijn auto('s) nog meer?

Dit is ons algemene autoforum.
SvB

Re: Wie schorst zijn auto('s) nog meer?

Bericht door SvB » 04 okt 2009, 15:03

Ik heb net ook de 911 geschorst, tevens nog 2 Porsche's 944 geschorst en ook een Mercedes 280.
Toen ik nog een BMW cabrio reed schorste ik hem ook altijd, van november tot april zo'n beetje.
De WA verzekering deed ik dan op het winterbakkie en het Casco deel bleef op de BMW zodat die voor diefstal en de rest verzekerd was.
Was een idee van mijn verzekering waar ik heel gelukkig mee was. Heb dat zeker een 8 jaar gedaan.
Nu geen cabriolet meer dus de geschorste hokken zijn gewoon verzekerd.

S>

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2009, 09:38

Schorsen; Doe je dat gewoon @ Postkantoor?

(Domme vraag, weet ik.. Maar dan hoef ik niet te zoeken... :banaan: )

aapje

Bericht door aapje » 05 okt 2009, 09:50

Kan tegenwoordig online op rdw.nl met je digid. Ik mijn auto ook geschorst voor een klein jaartje om werkzaamheden uit te voeren. Heb de verzekering wel gewoon door laten lopen mocht ik een proefritje maken dan kunnen ze me niet bekeuren voor onverzekerd rondrijden :oops:

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2009, 11:32

Aah nice,

Vanmiddag maar even de BMW schorsen tot dat ie word opgehaald, 10okt verloopt de apk namelijk..

(garage was vergeten apk af te melden.... Volgende dag circuit dag en de boel kapot gelopen... :shock: )

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 okt 2009, 12:39

Ik ga altijd naar postkantoor want dat zit toch om de hoek.... Mee te nemen:
- kenteken deel 1
- overschrijvingsbewijs
- legitimatiebewijs
- paar Euri of een bankpas (23€ voor auto ouder dan 15 jr en 68€ voor een jonger exemplaar)

Weer op kenteken zetten: terug naar postkantoor met dezelfde spullen en kostenloos krijg je een nieuw deel 1.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2009, 13:19

nice,

Dat lijkt me nog makkelijker; Kan ik iig weinig fout doen.
Morgen maar even naar't postkantoor toe dan...

Christoph

Bericht door Christoph » 05 okt 2009, 13:22

Erik Stoffelsen schreef:nice,

Dat lijkt me nog makkelijker; Kan ik iig weinig fout doen.
Morgen maar even naar't postkantoor toe dan...
https://burger.rdw.nl/Diensten/Schorsen ... orsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gewoon even inloggen en done.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2009, 13:52

Mijn E30 is al jaren geschorst, die schorsing verleng ik ieder jaar. WB + jaarlijkse APK keuring schelen gewoon in de onnodige kosten. Wel loopt de WA verzekering door (minder dan 6 tientjes per jaar). Waarom dat laatste? Op zich is dat bullshit natuurlijk, maar daarom meer een gevoelskwestie, want tijdens transport op de trailer e.d. moet je de auto weleens over een stuk openbare weg duwen, of stiekem rijden op een parkeerplaats/paddock etc. Het lijkt me niets als ik ergens op een paddock tegen een zeldzame Ferrari aan rijd en niet verzekerd blijk te zijn. Hoe 't juridisch verder zit weet ik niet, maar voor die 6 tientjes per jaar voel ik me er prettiger bij. :)
Misschien is dat nog wel een apart draadje waard, heeft Macboy ook weer iets te doen hier ipv zijn Golf de hemel in prijzen. :D

Edit: nieuw draadje gemaakt over wel/niet verzekeren van tracktools ivm schade/aansprakelijkheid op Paddock: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... 54&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel

Bericht door M@rcel » 05 okt 2009, 14:10

Femme schreef:Als ze m'n rijbewijs afpakken wil ik wel overwegen de auto te schorsen als dit verzekeringstechnisch voordelig is. Verzekering voor vier maanden is al 1000 euro (ik zit nog steeds met negatieve schadevrije jaren :( ).

Ik weet niet if dit zo slim is? Mocht je namelijk weer een verzekering op je auto willen hebben, dan dien je op te geven of je rijbewijs in de afgelopen jaren in beslag genomen is geweest? Indien ja.....kan je gaan googelen op Rialto verzekeringen aka Terminus...om je auto verzekerd te krijgen...en dat is niet goedkoop

ErikS

Bericht door ErikS » 05 okt 2009, 14:31

Je kan een verzekering tijdelijk stil zetten, dan neem je hem dus niet uit verzekering!!

Dat kan mischien wel een optie zijn...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 okt 2009, 15:55

Veel geschorste auto's hier in Den Haag staan gewoon gestald in parkeergarages, maar ik lees net dat dat niet mag:
Als uw auto is voorzien van een geldig kenteken, moet u een autoverzekering hebben afgesloten. Dit geldt echter niet, wanneer u het kenteken voor langere of kortere tijd hebt laten schorsen. Dit kunt u doen als u van tevoren weet dat uw voertuig voor langere tijd geen gebruik zal maken van de openbare weg. Dus ook niet in een parkeergarage* zal staan, maar op eigen, afgesloten terrein. Door middel van deze schorsing, die overigens niet gratis is, bent u gevrijwaard van wegenbelasting en een vragend om een autoverzekering kenteken.
*Pakkans is nihil natuurlijk als je de beheerder maandelijks betaalt. Politie- en verzekeringsagenten komen daar echt niet controleren, maar toch meld ik 't maar even.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 dec 2009, 10:41

Kan ik het ook zo doen dat ik alleen het diefstalgedeelte aktief hou en de rest er tijdelijk af haal? Ik overweeg om de Calibra voor een tijdje te schorsen tot ik genoeg gespaard heb om hem naar Gema Motorsport te kunnen brengen zodat ik nooit meer naar de aandrijflijn om hoef te kijken, maar om dan de volledige verzekering door te laten lopen lijkt me dan een beetje dure bedoening..
Over afgesloten terrein gesproken, is het ook voldoende als ik hem op prive terrein neerzet (lees: de oprit), en een volledig afdekkende hoes over de auto heen doe die tot de grond komt of kunnen ze dan alsnog gaan mekkeren?

RobS

Bericht door RobS » 19 dec 2009, 11:42

InjectTheVenom schreef:Kan ik het ook zo doen dat ik alleen het diefstalgedeelte aktief hou en de rest er tijdelijk af haal? Ik overweeg om de Calibra voor een tijdje te schorsen tot ik genoeg gespaard heb om hem naar Gema Motorsport te kunnen brengen zodat ik nooit meer naar de aandrijflijn om hoef te kijken, maar om dan de volledige verzekering door te laten lopen lijkt me dan een beetje dure bedoening..
Over afgesloten terrein gesproken, is het ook voldoende als ik hem op prive terrein neerzet (lees: de oprit), en een volledig afdekkende hoes over de auto heen doe die tot de grond komt of kunnen ze dan alsnog gaan mekkeren?
Nee, dat mag dus ook niet, moet afgesloten zijn.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 dec 2009, 12:14

Cav...niet te naamstellen en wel verzekeren.....volgens mij als je dan toch rijdt op de openbare weg ben je niet verzekerd omdat je auto geen APK heeft, niet tenaamgesteld is!?!?!?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 19 dec 2009, 14:26

Erik Stoffelsen schreef:Je kan een verzekering tijdelijk stil zetten, dan neem je hem dus niet uit verzekering!!

Dat kan mischien wel een optie zijn...
Voor zover ik weet is dat hetzelfde, op moment dat de verzekering weer aktief wordt gaat de verzekering toch even vragen stellen etc.

daNpy

Bericht door daNpy » 19 dec 2009, 16:48

Ik schors mijn DAF niet, vind het ook niet nodig want hij is (nog) niet in restauratie.
Hij staat nu -met de pekel op de weg- wel een tijdje in de garage, maar in noodgevallen kan ik hem gewoon pakken.

De all-risk verzekering is kost me te weinig om hem daarvoor te 'moeten' schorsen en wegenbelasting betaal ik niet :P

MarkoC70T5

Bericht door MarkoC70T5 » 20 dec 2009, 00:50

ik schors nu al 2 winters mijn Volvo. Omdat het gewoon best veel geld kost, voor een auto waar toch bijna nooit mee in de winter gereden wordt.
De besparing die het me op leverd om 6 maanden geen wegen belasting of verzekering te betalen kon ik een heel jaar een seicento rijden naar me werk. Dan is de keuze voor een 2de auto al snel gemaakt.

Zo heb ik hem 2 maanden geleden weg gezet, ergens in April komt hij er weer uit.
Afbeelding

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 22 dec 2009, 11:10

Mijn M3 is ook geschorst sinds oktober. Verzekering blijft gewoon doorlopen. Maart mag ie weer. :df:

markm

Bericht door markm » 22 dec 2009, 13:03

///Martijn schreef:Mijn M3 is ook geschorst sinds oktober. Verzekering blijft gewoon doorlopen. Maart mag ie weer. :df:
Die van mij ook. Altijd leuk weer de eerste keer rijden na zo'n lange tijd.
We moeten nog ff wachten :cry:

944 guy

Bericht door 944 guy » 23 dec 2009, 23:39

Ik schors mn 944 ook nu, dat komt omdat ik m aan het overspuiten ben maar in de toekomst komt ie 's winters ook niet meer op de weg.

Tristan

Bericht door Tristan » 30 dec 2009, 10:52

Vraagje: Ik heb mijn E36 325i verkocht maar de koper gaat de auto pas in Januari ophalen. Ik wil dus in de tussentijd de auto schorsen omdat ik er verder niet mee ga rijden. Heb 2 weken geleden opnieuw wegenbelasting betaald. Krijg ik dan belasting teruggave vanaf het moment dat ik de auto schors?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 30 dec 2009, 10:55

Die krijg je terug gestort, minus die twee weken natuurlijk..

Edit:

Als je de auto overschrijft hoef je ook niet minimaal drie maanden te schorsen.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 30 dec 2009, 11:35

RobS schreef:
InjectTheVenom schreef:Kan ik het ook zo doen dat ik alleen het diefstalgedeelte aktief hou en de rest er tijdelijk af haal? Ik overweeg om de Calibra voor een tijdje te schorsen tot ik genoeg gespaard heb om hem naar Gema Motorsport te kunnen brengen zodat ik nooit meer naar de aandrijflijn om hoef te kijken, maar om dan de volledige verzekering door te laten lopen lijkt me dan een beetje dure bedoening..
Is dat werkelijk zo...? Geloof er niks van... maar als het toch zo is: wat heet afgesloten: provisorisch hekje.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 30 dec 2009, 11:51

Sjoerd MP BMW schreef:
RobS schreef:
Is dat werkelijk zo...? Geloof er niks van... maar als het toch zo is: wat heet afgesloten: provisorisch hekje.
Net of de belastingdienst onder je autohoes gaat kijken..
Gewoon doen.

daNpy

Bericht door daNpy » 31 dec 2009, 00:24

RobS schreef:
Ik meen dat de auto ook niet in het zicht mag staan van de openbare weg. Dus ook niet op de oprit achter een hekje.

Plaats reactie