E30 5.0 V12
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Peter Tunissen
- Berichten: 8231
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Mathieu, ook geen V6 man, wat ben jij voor een nep-fapper?
Gewichtsverdeling boeit niet zoveel, zeker niet als je het onderstel daarop aangepast wordt of evt. de banden, met de set-up die ik op Papenburg had (215 brede Dunlop SP9000's op de vooras, 225 Conti Sportcontact achter) was de e30 waarschijnlijk de minst ondersturende auto waar ik ooit mee gereden heb, insturen en meteen in overstuur, erg mooi, heb volgens mij de hele dag geen millimeter onderstuur gehad.
Het enige is dat dat gewicht ver van het middenpunt af zit en dus de auto als geheel weer wat lomper maakt, maar ja, het schiet tenminste op en het is een uitdaging om hard mee te gaan, lol genoeg dus.
Neemt niet weg dat ik denk dat versies met een 5.0 V12 of S62 zoals die Polen gebouwd hadden wel erg veel koppel op de achterwieltjes los laten; geloof mij maar, 360Nm of zo is daar meer dan voldoende op een achteras uit de tijd van Ben Hur. 8)
Gewichtsverdeling boeit niet zoveel, zeker niet als je het onderstel daarop aangepast wordt of evt. de banden, met de set-up die ik op Papenburg had (215 brede Dunlop SP9000's op de vooras, 225 Conti Sportcontact achter) was de e30 waarschijnlijk de minst ondersturende auto waar ik ooit mee gereden heb, insturen en meteen in overstuur, erg mooi, heb volgens mij de hele dag geen millimeter onderstuur gehad.
Het enige is dat dat gewicht ver van het middenpunt af zit en dus de auto als geheel weer wat lomper maakt, maar ja, het schiet tenminste op en het is een uitdaging om hard mee te gaan, lol genoeg dus.
Neemt niet weg dat ik denk dat versies met een 5.0 V12 of S62 zoals die Polen gebouwd hadden wel erg veel koppel op de achterwieltjes los laten; geloof mij maar, 360Nm of zo is daar meer dan voldoende op een achteras uit de tijd van Ben Hur. 8)
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 11250
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik wil ook een v12 liefst met 4 compressors in vw polo fwd met een 32mm poelie. Dan voor de gewichts verdeling zet ik de v12 achterin dan kan ik lekker burnen met mijn uber fwd. Dan monteer ik 2 booskijkers en dark tints op de ramen. Dan doe ik er 10 inch kruiwagenwielen onder en trommel remmen van een solex race edition. Dan moet ik toch wel het snelste van ons clubske zijn.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Bruut!Hammer schreef:Machtig!....... 8)
@Jelmer,
Hoe zouden 2 K&N 57i kitjes klinken op je inlaatkanaal?
Heb het een keer gehoord op een 850i maar dan in combinatie met een dubbele remus uitlaat. Heel bruut geluid! Maar de wagen schakelde super slecht en haperde soms.. dus het is hem niet geworden.
@Andre: , of ombouwen.. 6 in lijn op de voorwielen en een V12 op de achterwielen 8)
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Dré,
Of je doet zoiets in je polo maar dan moet er nog wel een motortje bij om tot 12 cilinders te komen.
Dus motortje voor, motortje midden en motortje achter, voila, hupsakee
http://www.tigerracing.com/cars/tiger-z100-main.php[/url]
Of je doet zoiets in je polo maar dan moet er nog wel een motortje bij om tot 12 cilinders te komen.
Dus motortje voor, motortje midden en motortje achter, voila, hupsakee
http://www.tigerracing.com/cars/tiger-z100-main.php[/url]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Thomas H en 3 gasten