Jij rijdt een M5 ? Hmm..... het resultaat van een avondje DF posten is dat ik dan natuurlijk weer twijfel. Mijn dealer wordt gek als ik een proefrit in een m5 aanvraag

Natuurlijk daalt een M5 fors in waarde, maar niet harder dan een jongere, danwel nieuwe 335i/335d touring. Beide auto's zitten gewoon op 1000 tot 1250 euro afschrijving per maand.Mat Firens schreef:@rico:
Jij rijdt een M5 ? Hmm..... het resultaat van een avondje DF posten is dat ik dan natuurlijk weer twijfel. Mijn dealer wordt gek als ik een proefrit in een m5 aanvraagMaar volgend jaar komen ze met een nieuw model 5 serie dus dan zit er een redelijke kans in dat de M5 ook in waarde gaat dalen..
Een 335i is 'n biturbo, die rijdt wat easier 'harder' dan 'n gemiddelde motor(ook dan 'n M3/M5 die je moet doortrekken)dus met 'minder gasgeven' ook best vlot. Je kunt eromheen draaien tot je 'n ons weegt: 335i vs M5 qua verbruik, waar gaat 't over. 200pk meer hoogtoerig, zwaarder, er moet meer aan getrokken worden want koppel komt pas laat en dan zeker'ongeveer even zuinig' irl, maak ik uit je verhaal op?Rico schreef:Uiteraard, als ik een speel uurtje met de M5 pak, dan boek ik ook 1 op 3, maar zo rij je bijna niet in het dagelijkse verkeer, domweg omdat het niet mogelijk is. Dat drukt het gemiddelde verbruik in positieve zin. Als Mat in het dagelijkse verkeer 1 op 7 rijd met de 335i dan rijd ie zeker op 90 procent, voor gelijkende prestaties kun je een M5 op 70 procent rijden. Ongeveer 1 op 5 schat ik in. Maar ik denk dat het allemaal niet zo boeit dat brandstof verbruik, gaat vooral om de lol en kicks en het totaal plaatje.
Rico schreef:Als Mat in het dagelijkse verkeer 1 op 7 rijd met de 335i dan rijd ie zeker op 90 procent, voor gelijkende prestaties kun je een M5 op 70 procent rijden. .
Helemaal waar, maar 't verschil is nogal groter dan we hier voorgeschoteld krijgen.ErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft...
Robin schreef:Helemaal waar, maar 't verschil is nogal groter dan we hier voorgeschoteld krijgen.ErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft...
Ik en jij zeuren ook niet over 't verbruik, ik zeur over 'n te kleine tank....Rico schreef:Robin schreef:Helemaal waar, maar 't verschil is nogal groter dan we hier voorgeschoteld krijgen.ErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft...
Als je een e60 M5 koopt of van plan bent om te kopen moet je jezelf ook een beetje voor de gek houden voor wat betreft het verbruik, anders begin je er niet eens aan
Of misschien wordt ie juist wel populair, omdat de charme er dmv turbo gebruik een beetje vanaf gaat.Mat Firens schreef:@rico:
Jij rijdt een M5 ? Hmm..... het resultaat van een avondje DF posten is dat ik dan natuurlijk weer twijfel. Mijn dealer wordt gek als ik een proefrit in een m5 aanvraagMaar volgend jaar komen ze met een nieuw model 5 serie dus dan zit er een redelijke kans in dat de M5 ook in waarde gaat dalen..
Enige wat me wel echt kut lijkt bij een gemiddeld verbruik van 1 op 6 is een tank ad 50 bruikbare liters. Voor weekend auto geen prob, maar voor dagelijks 30k per jaar is het gewoon kut, dan sta je minimaal 2 keer per week ding van leeg tot nok te vullen, of bij minder risico nog vakerErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft...
helemaal eens.Kasteel schreef:Enige wat me wel echt kut lijkt bij een gemiddeld verbruik van 1 op 6 is een tank ad 50 bruikbare liters. Voor weekend auto geen prob, maar voor dagelijks 30k per jaar is het gewoon kut, dan sta je minimaal 2 keer per week ding van leeg tot nok te vullen, of bij minder risico nog vakerErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft.... Dat zou voor mij al een reden zijn om voor dagelijks gewoon een 335d te pakken, ondanks dat ik de 335i op alle fronten beter vind....
Kasteel schreef:Enige wat me wel echt kut lijkt bij een gemiddeld verbruik van 1 op 6 is een tank ad 50 bruikbare liters. Voor weekend auto geen prob, maar voor dagelijks 30k per jaar is het gewoon kut, dan sta je minimaal 2 keer per week ding van leeg tot nok te vullen, of bij minder risico nog vakerErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft.... Dat zou voor mij al een reden zijn om voor dagelijks gewoon een 335d te pakken, ondanks dat ik de 335i op alle fronten beter vind....
Met dergelijke kilometrages zou ik ook dagelijks benzine/gum gaan rijdenromo schreef:Kasteel schreef:Enige wat me wel echt kut lijkt bij een gemiddeld verbruik van 1 op 6 is een tank ad 50 bruikbare liters. Voor weekend auto geen prob, maar voor dagelijks 30k per jaar is het gewoon kut, dan sta je minimaal 2 keer per week ding van leeg tot nok te vullen, of bij minder risico nog vakerErnstV schreef:Met een M of .35i etc .dan kijk je toch niet meer op een liter meer of minder? zo ja dan heb je de verkeerde auto aangeschaft.... Dat zou voor mij al een reden zijn om voor dagelijks gewoon een 335d te pakken, ondanks dat ik de 335i op alle fronten beter vind....
Ik rijd nog niet de helft van die kilometers....................dus voor mij al helemaal geen probleem, 1 keer in de week tanken soms, meestal om de 10 dagen of zo................nou, wie doet me wat.......
1:9 haal je wel met die DCT en ik rij eeeeeeeeeeeeeeeecht niet zuinig. Gewoon zoveel mogelijk vloeren (alsie uiteraard warm is) en cruise control altijd 160 op de snelweg. Heb er inmiddels 40dkm in 7 maanden op gezet......Joop schreef:...om vervolgens met 1:6 of max. 1:7 rond te kachelen???