[02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: [02-09-2009]DF @ Zolder deel III - napraten

Bericht door Mark Nauta » 02 sep 2009, 23:13

Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn vervoer van de dag ;). Thanks Hans!!!
Afbeelding

Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 02 sep 2009, 23:16

Schitterende foto's hier zo te zien!

Erg leuke dag gehad, heb mijn fotoactiviteiten op een (buitengewoon) laag pitje gezet, aangezien ik nog te veel te verwerken heb om nieuwe (500+ foto's) projecten aan te gaan. Result: welgeteld 41 foto's!

En daar een hele kleine selectie van...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

... schrale toevoeging, maargoed: In ieder geval hebben Kees, Kevin en Mark (e.a.) zeker weten fraaie foto's geschoten! :D

Op de (toch wat antf*cking) geluidsheren/dames, en de twee incidenten na, was het een erg geslaagde, leuke dag!
Weer was perfect, niet te warm, niet te koud, en de opkomst was prima!

Jammer voor sommige deelnemers die eerder moesten stoppen vanwege het geluid. Zeker voor Luco was het erg balen, aangezien hij gasten had... Mja, wat Jaap van Lagen later ook zei: Regels zijn regels, wat eigenlijk ook een bééééééétje waar is. :mrgreen:

Mja, op naar de volgende! :thumbup: :thumbup:

Oja, PS: Ik zet nog wel wat filmpjes online. :wink:

Berthil

Bericht door Berthil » 02 sep 2009, 23:26

Voor mij eerst vlaggen en mooi spul voorbij zien komen. Toch drie keer de gele vlag moeten zwaaien :)

Daarna wa het voor mij het ook een kort tripje over het circuit.

Vorige week is er een nieuwe Supersprint uitlaat lijn van de tweede generatie Mini onder gekomen om ruimte maken voor een difussor.
Ik had al verwacht dat die wat teveel herrie zou maken dus na twee keer vergeten te liften was het inderdaad afgelopen.
Ik heb ook niet een echt lekker rondje neer kunnen zetten door het liften, verkeer en wat hete remmen.
En ik had het camber aan de voorkant eens wat flink hoog gezet om eens uit te proberen. Insturen in bochten was geweldig maar uitacceleren een drama, geen grip.

De volgende keer een stillere uitlaat, wat minder camber en wat meer remkoeling :)

L@urens

Bericht door L@urens » 02 sep 2009, 23:31

Mooie foto's van zwarte (mijne) en rode (Ton) MX-5en zijn welkom. Ik heb er al een aantal gevonden.

Er geslaagde dag. Koelingsproblemen verleden tijd (water niet boven 110 gezien, olie niet boven 120). Turbo slang is nog wel even losgeschoten maar dat was met 10min gefixed en goed gebleven. Remmen wel op na zo'n dag, maar dat is normaal. Veel progressie gemaakt, mede ook dankzij Ton met voorrijden en bijrijden: 1:56.6.

Wel wat teveel geluid eind vd dag: 95.6dB meen ik. Pas om 17.40 voor de 2e keer zwart, dus geen drama. Toch een andere demper overwegen want me loves Zolder.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 02 sep 2009, 23:38

Na een lange terugrit weer terug in Tukkerland.

Ik heb een erg goede en leerzame dag gehad. Ik kreeg ook al vrij snel een zwarte vlag (95.1 db....) dus heb net als velen op 2 stuken moeten inhouden; in mijn geval short shiften zodat ik er nog wel wat vaart in kon houden. Het rijden ging elke ronde beter; gelukkig nog veel te leren. De remmen verbazen mij keer op keer; alleen bij aanremmen chicane achterop zat ik altijd wel spot-on maar de overige bochten vaak te vroeg.

Complimenten trouwens voor iedereen op de baan; ik vind dat er erg netjes gereden is vandaag.

Heerlijk gesport met Hans, ik kwam hem niet voorbij en later kwam hij mij niet voorbij en toch allebei goed de vaart erin. Ook met verbazing gekeken naar de blauwe Clio; erg mooi opgebouwd!

Bedankt voor de foto's; ga ze later om mn gemakje bekijken!

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 02 sep 2009, 23:45

Vette foto's Luuk, i like your style! :)

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 02 sep 2009, 23:46

Was een zeer geslaagde dag! Samen met Mark flink wat kilometers gemaakt, tegen 18.00uur waren de remblokken op. Het laatste half uurtje ging 'ie wel het lekkerst. De organisatie heel erg bedankt voor deze mooie dag! :thumbup:

Het gele Koni onderstel met op de vooras bridgestone re50 en achteras toyo r1r bleek toch niet echt optimaal onder droge omstandigheden, volgende keer misschien de r888 eens proberen icm het bilstein onderstel van mijn wagen. Foto's van de (overhellende :) ) grijze 4 deurs 320iS zijn overigens welkom.

Tom

Bericht door Tom » 02 sep 2009, 23:52

Hans met Viper-strepen, waar gaat het heen :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 sep 2009, 23:55

SFEER stralt er van af! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klasse mannen! :thumbup:

GarreTT

Bericht door GarreTT » 03 sep 2009, 00:06

Pff, net thuis en helemaal gaar.
Maar wat een mooie dag. Heerlijk gereden. Eindelijk eens een keer zonder rem gedoe, en dat op Zolder. Met dank aan Tom die een set Hawk remblokken voor me had meegenomen. Bedankt Tom :thumbup:
Morgen meer.

968mint

Bericht door 968mint » 03 sep 2009, 00:19

Tja, Friesland heeft nadelen... het is ver van Zolder. Maar perfect dagje, gezellig met GarreTT op gereden, mooi weer, lekker pizza gegeten, kon nauwelijks beter, organisatoren bedankt. Stak net voor thuiskomst nog een Milkshake over Burpppps. Nu eerst lekker slapen.

allen

Bericht door allen » 03 sep 2009, 00:29

Tom schreef:Hans met Viper-strepen, waar gaat het heen :mrgreen:
Tja, wat moet hij anders. Corvette strepen bestaan niet en zo lijkt het tenminste nog ergens op... :bag:

Staat overigens goed. 8)

Luuk

Bericht door Luuk » 03 sep 2009, 00:41

allen schreef:
Tom schreef:Hans met Viper-strepen, waar gaat het heen :mrgreen:
Tja, wat moet hij anders. Corvette strepen bestaan niet en zo lijkt het tenminste nog ergens op... :bag:

Staat overigens goed. 8)
Mee eens, ziet 'r goed uit Hans! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2009, 00:51

Luuk schreef:...

Afbeelding
wederom mooie foto's Luuk :thumbup:

eneuh Hans....verrek kerel je auto ziet er veel beter uit met die strepen en wielen colors :clap: eerder vond ik het een grijze muis :lol: nu een sportieve rakker :thumbup: nice work, doet hem goed.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 03 sep 2009, 08:42

Mark Nauta schreef:Vanmorgen werd ik opgehaald door Hans met de Z06 die sinds de laatste keer dat ik hem zag was voorzien van een setje erg fraaie strepen. Na een klein ritje kwamen we aan in Zolder. Aldaar ben ik meteen even een bandje gaan halen zodat ik langs de baan kon staan om foto's te maken( dank Peter) en samen met de belgische fotograaf Brent toen even langs de baan gestaan om wat plaatjes te schieten.

Later ben ik me vooral in de pitlane gaan ophouden om natuurlijk links en rechts wat dom te lullen en wat auto's te bekijken. Ook was het licht gunstig geworden om aan het einde van de pitlane wat plaatjes te gaan schieten.

Zo rond een uurtje of 5 een paar rondje met Hans mee gedaan in de Corvette en na een ronde of wat zelf het stuur overgenomen voor mijn eerste rondjes op Zolder. En dan nog wel in een Corvette Z06 met meer dan 500 trappelende paardjes. Het moet gezegd worden Hans, onze fête over Porsche en Corvette zal nog lang voorduren denk ik, maar ik was behoorlijk onder de indruk van de wagen. Wat een brute power bezit deze wagen. Je voelt direct waarmee je op pad bent, al na een paar bochten weet je heet. Deze auto is jou altijd de baas! Rustig aan wat tempo opgebouwd en dankzij het head-up-display zag ik toch op sommige momenten al snelheden verschijnen waarvan ik dacht dat ze niet mogelijk waren. Het moge duidelijk zijn, de Corvette gaat hard. Wat ook hard was, was het enthousiasme van Hans toen ik, Porsche-freak bij uitstek, in zijn Corvette een Porsche GT3 in kon gaan halen. Dat zal ik nog lang horen gok ik :P.

Hans, via deze weg nogmaals dank voor vandaag, voor het meerijden van en naar Zolder en natuurlijk het meest voor de ronden op het circuit. Superb!!!

Foto's van mijn hand zullen in de loop van vanavond en morgen wel online verschijnen.
Ja, dat je als Porsche fan zo maar ineens zo'n amerikaan kan gaan adoreren is dus heel goed mogelijk na een ritje.
Me knows 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 03 sep 2009, 08:57

Mark, mooie ervaring, goed om je blik te verruimen, er zijn al genoeg merkblinden op deze wereld!

Michel

David R.

Bericht door David R. » 03 sep 2009, 09:10

Dinsdag tot 23.15 uur en woensdag tot 11.30 uur bezig geweest om auto op tijd klaar te hebben. Vervolgens snel naar Zolder met een auto die volgens mij nu absurd stil was. In totaal denk ik 10 rondjes gereden en toen mocht ik weer naar huis ivm geluid. Leuke hobby.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 09:13

David R. schreef:Dinsdag tot 23.15 uur en woensdag tot 11.30 uur bezig geweest om auto op tijd klaar te hebben. Vervolgens snel naar Zolder met een auto die volgens mij nu absurd stil was. In totaal denk ik 10 rondjes gereden en toen mocht ik weer naar huis ivm geluid. Leuke hobby.
Ja ging lekker David.
Maar ja zelfs Arie en Dennis moesten eraf met de Golf :shock:

peer

Bericht door peer » 03 sep 2009, 09:23

Voor mij was het een goed dagje. Het begon wat minder met de baur. De slicks waren opnieuw gebalanceerd en paste niet meer omdat de gewichtjes tegen de schokbrekers aan kwamen. Nu even een spacer en langere bouten gaan zoeken want de ruimte was toch ook wel heel minimaal. Vervolgens maar op de straatbanden.

De straatbanden hebben bijna geen grip en zijn een stuk lager. Daardoor kwam op sommige stukken de uitlaat tegen de grond, dus de baur aan de kant en met z'n 2e en de zwart/rode e30. Na 2 uur rijden zaten de remmen er al doorheen en natuurlijk stonden de nieuwe remblokken nog thuis op de werkbank. Dan maar de remmen van de baur erop. Met dank aan Bas voor het lenen van een tang waren de blokken zo omgewisseld. Mooi tot 6 uur rond kunnen rijden met wat kleine slippertjes een zeer mooie dag gehad.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 sep 2009, 09:32

David R. schreef:Dinsdag tot 23.15 uur en woensdag tot 11.30 uur bezig geweest om auto op tijd klaar te hebben. Vervolgens snel naar Zolder met een auto die volgens mij nu absurd stil was. In totaal denk ik 10 rondjes gereden en toen mocht ik weer naar huis ivm geluid. Leuke hobby.
Ik dacht even met een hybride Porsche te maken te hebben, vergeleken met de vorige uitvoering. :mrgreen:
Tja, een circuit waar je geen geluid mag maken, zou het de toekomts worden?

Grtz,Hanz06 :wink:

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 09:45

Downforce Hans schreef:
Ik dacht even met een hybride Porsche te maken te hebben, vergeleken met de vorige uitvoering. :mrgreen:

Volgende keer op een donderdag hè..
hoorde van verschillende mensen dat je dan wel zonder geluidsnorm mag rijden

frankv

Bericht door frankv » 03 sep 2009, 09:45

Ik ben niet binnengehaald, maar Chuck met de witte M3 had eenmaal 95,2 ofzoiets, en heeft geen hele spannende uitlaat.

De meeste auto's die ik van de baan gehaald zag worden, hadden overigens wel een ruim meer dan standaard geluid. Praten was echt niet meer mogeljik toen de blauwe mini door de pitbox kwam rijden na zijn tweede zwarte vlag. 95dB is niet veel, maar ook niet heel weinig.
Laatst gewijzigd door frankv op 03 sep 2009, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

David R.

Bericht door David R. » 03 sep 2009, 09:47

Downforce Hans schreef:

Spa en Zandvoort blijven over waar je nog enigzins geluid mag maken. De vraag is wel hoe lang nog.

Kgroot.nl

Bericht door Kgroot.nl » 03 sep 2009, 09:53

Foto's van de gele kanarie komen binnenkort jou kant op David

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2009, 09:56

Ik vind het al raar dat ze op Zandvoort nog zo coulant zijn....maar misschien door de duinen dat het niet echt ver rijkt, maar ze hebben wel de camping en stad meteen in de achtertuin...

bij Assen ligt het lekker ver van elkaar af, echter daar doen ze ook snel moeilijk...

Op Zolder werd ik er ook afgehaald, nu hoor je mijn uitlaat ook wel, de eerste keer met 95.3 db (debiel) en de 2de keer met 95.7 geloof ik...en die van mij hoor je ook wel, maar het zal ook wat liggen aan de scherpte van een geluid bij sommige auto's denk ik? hoge tonen e.d. zoals destijds op Assen die Exige eraf moest die ik bijna niet hoorde...maja misschien via die SC? ofzo I dont know....

Plaats reactie