Audi RS4 Avant of BMW 335i touring

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Mat Firens

Re: Audi RS4 Avant of BMW 335i touring

Bericht door Mat Firens » 25 aug 2009, 13:35

Ik heb bij Pon geïnformeerd aangaande die stoelen en in Nederland zijn die schaalstoelen geen meerprijs voor de RS4. Ze adviseren om niet zomaar te ruilen met andere stoelen (van bijvoorbeeld VW) omdat de elektronica niet compatible is (stekkers wel maar de software niet). Ze wisten me tevens te vertellen dat er in NL veel meer Recaro schaalstoelen zijn geleverd in RS4's dan de 'normale' Recaro stoelen.

Tevens heb ik BMW nog eens gebeld om na te vragen hoe het zat met een tunings kit. Naar het schijnt komt BMW Performance eind dit jaar met chip tuning producten voor de turbo modellen. Hiermee gaat de topsnelheid omhoog richting de 285, fors aantal meer PK's en NM's waardoor de sprint en tussensprint ook een stuk sneller gaat worden en dit al binnen de garantie van BMW welke je ook nog een jaar kan verlengen. Volgens mijn dealer is dit het antwoord op de parallelle chiptuning markt en de oplossing voor het gezeur dat ze hebben met kapotte motoren en de garantie. Tuners zeggen de garantie over te nemen maar in de praktijk blijken ze niet zo schappelijk. Gevolg is dat BMW een beschadigde klant relatie heeft waardoor ze vervreemden van het merk. Ze kopen dus na dat gedoe geen BMW meer. Aldus mijn BMW dealer.

Ik ga dus wachten. Ik ga wachten op de chiptuning producten en als dat eind dit jaar bewaarheid wordt ga ik voor de 335i touring in M uitvoering en laat hem dan door BMW chippen. Mocht dit product toch niet komen (BMW heeft wel eens meer dingen belooft die pas veel later werden gelanceerd) dan ga ik alsnog voor de RS4 Avant met normale Recaro stoelen. :-)

Thx voor al jullie feedback!

Mat

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 aug 2009, 15:05

Die tuningproducten klinken me als muziek in de oren :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 26 aug 2009, 12:09

Wat betreft stoelen: dat moet geen probleem zijn als jij 1 op 1 zult ruilen met iemand met die andere Recaro's. Daar zullen mensen voor in de rij staan. En dat niet wisselen geneuzel uit Leusden moet je helemaal vergeten, want dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Dat Honda op de Hybrid adviseert geen 16" of 17" te nemen is al zoiets, maar dat je de stoelen niet zou kunnen wisselen ...

RVV

Bericht door RVV » 26 aug 2009, 12:13

En dat niet wisselen geneuzel uit Leusden moet je helemaal vergeten, want dat slaat werkelijk helemaal nergens op
In die Recaro's zitten airbags ingebouwd. Als dat niet goed is aangesloten danwel samenwerkt met de DME software, is de kans groot dat de airbags niet werken. Zeker een punt om rekening mee te houden. Tevens zul je een storing melding krijgen op het dashboard.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 aug 2009, 06:48

Tja Recaro blijft Recaro. Het enige waarop het mis zou kunnen gaan is dat de RS4 meer functies aanstuurt dan dat de stoelen zouden hebben. De software zit em vast niet in de stoel maar in de auto :wink: Wel is het zo dat de Recaro "schalen" van de RS4 al veranderen van opzet (klemmen meer) als je gasgeeft. Als je ze dus omruild voor "gewone" dan mis je die aansluiting bijvoorbeeld. Of je daar een foutmelding krijgt betwijfel ik maar niets is onmogelijk.

@Rico: als het aantal airbags overeenkomt en de plaatsen en dus functies overeenkomen (en die kans is groot aangezien het in de basis Recaro blijft) dan werkt dat gewoon. Beide stoelen zijn Recaro, het is niet zo dat je een Renault stoel in je Ford zet ofzo :wink:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 02 sep 2009, 18:07

Mat, mijn S4 avant(iets minder snel dan een RS4, maar wel met de door jou gewenste stoelen) komt binnenkort te koop. Als je snel kan beslissen zet de dealer waar ik hem heb ingeruild zelf te koop en levert hem dan met garantie en afl beurt, anders gaat die naar een Audi dealer.
Bekijk mn post anders even

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2009, 18:15

cooldragon schreef:Mat, mijn S4 avant(iets minder snel dan een RS4, maar wel met de door jou gewenste stoelen) komt binnenkort te koop. Als je snel kan beslissen zet de dealer waar ik hem heb ingeruild zelf te koop en levert hem dan met garantie en afl beurt, anders gaat die naar een Audi dealer.
Waar kan ik je post vinden? Ik neem aan dat daar ook de foto's en de technische details bij staan?

steve smith

Bericht door steve smith » 06 sep 2009, 18:21

Mat Firens schreef:
cooldragon schreef:Mat, mijn S4 avant(iets minder snel dan een RS4, maar wel met de door jou gewenste stoelen) komt binnenkort te koop. Als je snel kan beslissen zet de dealer waar ik hem heb ingeruild zelf te koop en levert hem dan met garantie en afl beurt, anders gaat die naar een Audi dealer.
Waar kan ik je post vinden? Ik neem aan dat daar ook de foto's en de technische details bij staan?
Daar
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 6&p=478400" onclick="window.open(this.href);return false;

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2009, 19:54

Ik heb hem gezien, mooie wagen hoor. Ik wil alleen niet schakelen of het moet met flippers via het stuur zijn maar een handbak zit er voor mij niet in. Ik weet dat de RS4 alleen maar met handbak geleverd wordt maar die trekt met lage toeren ook redelijk dus minder schakelen/

Thx voor de tip maar ik laat dit even aan me voorbij gaan.

Mat

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 06 sep 2009, 20:05

En de nieuwe S4 Avant dan?
In Duitsland staan ze al in overvloed te koop ! :wink:
En in mijn ogen een schitterende auto:

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 sep 2009, 20:30

^Is niet echt snel ... :?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 06 sep 2009, 22:09

Mat Firens schreef:
Ik heb hem gezien, mooie wagen hoor. Ik wil alleen niet schakelen of het moet met flippers via het stuur zijn maar een handbak zit er voor mij niet in. Ik weet dat de RS4 alleen maar met handbak geleverd wordt maar die trekt met lage toeren ook redelijk dus minder schakelen/

Thx voor de tip maar ik laat dit even aan me voorbij gaan.

Mat

't Is eigenlijk juist andersom, de RS4 is qua karakter meer een hoogtoerige motor, dus eigenlijk beter bij de les hogerin de toeren. De S4 is juist meer een allemans/alledags vriend, je kan in zijn 6 vanaf 30 km/u als je zou willen zonder sputteren in een keer doortrekken naar 280 km/u, dat is het fijne van deze 8 cylinder. Om het schakelluie karakter een RS4 te verkiezen zou in dit geval juist niet kloppen, klinkt raar, maar is waar;-)

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2009, 22:47

Klinkt heel logisch, begrijp ook niet veel van de eisen betreffende wel een handbak RS4 en geen handbak bij S4 (en daarom geen optie)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 sep 2009, 10:57

Heb zelf ooit een keer een RS4 gereden op Assen. Op een van die Audi dagen. Ik vond de wegligging fenomenaal, ik vond de zit achter het stuur fantastisch! Stoelen erg goed. 'n Geluidje op kippevel van te krijgen. De versnelling was zeer lineair maar niet spectaculiar snel. Kan mij nog herinneren dat ik meerdere malen in de toerenbegrenzer zat te hakken (ach ja, demo auto...), zo van: kom op met dat ding. Maar het 'voelen' van snelheid is wel wat ander dan 'werkelijke snelheid'. Misschien ging dat hok wel ontzettend snel, ookal voelde dat niet zo. Zou zo maar kunnen. Ik vond het een hele speciale auto. Ja, veel specialer dan een 335i.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2009, 10:58

Kan je toch ook niet vergelijken.........................waar praten we over..................

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 07 sep 2009, 19:04

Goede vriend van mij in Dubai is bezig om een 2006 RS4 met 50k op de klok te kopen. Vraagprijs is 23k :'(

Mat Firens

Bericht door Mat Firens » 07 sep 2009, 22:13

Bedankt iedereen voor de feedback. Ik heb besloten voor de beamer te gaan. Vandaag een dagje in een RS4 gereden en ik vind dat schakelen niks. Ik ben erg gewend aan mijn flippers en ik zou niets anders meer willen. Daarnaast beleef ik de snelheid in de BMW veel intenser dan bij de RS4. Ik zal me er niet geliefd mee maken onder de hardcore BMW fans maar ik vind de twin turbo motor van de 335i geweldig. Kortom: geen RS4. Ik ga voor een 335i touring met een M pakket en nog wat andere toeters en bellen.

Nogmaals dank voor de reacties.

Mat

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 sep 2009, 13:25

Het twinturbo blok van BMW is waardeloos. Turbomeuk, echt, kan gelijk weg ... :bag:

ErnstV

Bericht door ErnstV » 08 sep 2009, 14:17

De enige juiste keuze :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 sep 2009, 14:54

Ferdinand schreef:Het twinturbo blok van BMW is waardeloos. Turbomeuk, echt, kan gelijk weg ... :bag:

Dat bloks is dikke prima, ligt meer aan de verpakking.....................bij jou dan :mrgreen: :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 08 sep 2009, 23:05

klopt Romo, echte schoonheid zit van binnen :nerd: :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 sep 2009, 14:09

Mat Firens schreef:Bedankt iedereen voor de feedback. Ik heb besloten voor de beamer te gaan. Vandaag een dagje in een RS4 gereden en ik vind dat schakelen niks. Ik ben erg gewend aan mijn flippers en ik zou niets anders meer willen. Daarnaast beleef ik de snelheid in de BMW veel intenser dan bij de RS4. Ik zal me er niet geliefd mee maken onder de hardcore BMW fans maar ik vind de twin turbo motor van de 335i geweldig. Kortom: geen RS4. Ik ga voor een 335i touring met een M pakket en nog wat andere toeters en bellen.

Nogmaals dank voor de reacties.

Mat
Goede keus! En denk aan die Performance uitlaten :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 09 sep 2009, 20:21

Kijk hier maar even;

http://www.autogespot.com/nl/item/4972/ ... mance.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ErnstV

Bericht door ErnstV » 09 sep 2009, 21:08

helemaal top romo

de mooist in 't land!! http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL" onclick="window.open(this.href);return false;

Marc R

Bericht door Marc R » 09 sep 2009, 21:13

Voor 84 ruggen heb je ook een S6 avant met V10......

Plaats reactie