Tevens heb ik BMW nog eens gebeld om na te vragen hoe het zat met een tunings kit. Naar het schijnt komt BMW Performance eind dit jaar met chip tuning producten voor de turbo modellen. Hiermee gaat de topsnelheid omhoog richting de 285, fors aantal meer PK's en NM's waardoor de sprint en tussensprint ook een stuk sneller gaat worden en dit al binnen de garantie van BMW welke je ook nog een jaar kan verlengen. Volgens mijn dealer is dit het antwoord op de parallelle chiptuning markt en de oplossing voor het gezeur dat ze hebben met kapotte motoren en de garantie. Tuners zeggen de garantie over te nemen maar in de praktijk blijken ze niet zo schappelijk. Gevolg is dat BMW een beschadigde klant relatie heeft waardoor ze vervreemden van het merk. Ze kopen dus na dat gedoe geen BMW meer. Aldus mijn BMW dealer.
Ik ga dus wachten. Ik ga wachten op de chiptuning producten en als dat eind dit jaar bewaarheid wordt ga ik voor de 335i touring in M uitvoering en laat hem dan door BMW chippen. Mocht dit product toch niet komen (BMW heeft wel eens meer dingen belooft die pas veel later werden gelanceerd) dan ga ik alsnog voor de RS4 Avant met normale Recaro stoelen.

Thx voor al jullie feedback!
Mat