Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
..
Laatst gewijzigd door Rupie op 19 aug 2009, 06:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Inderdaad, ik mis nog niks op het moment :twisted:
allen schreef:Maar een snelle auto heb je zeker niet nodig!
-
- Berichten: 4206
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Rijd dagelijks in een oud dieseltje (nee geen shoarma taxi) en dat is prima te doen. In de diesel heb ik op de openbare weg geen haast, keer meer of minder inhalen maakt me niet uit en relaxed 120/130 over de snelweg is prima. Soms 100 ook. Pk's ? ik zou het niet weten, zou me verbazen als die de 90pk uberhaupt haalt.
Openbare weg rijden is overrated.
Vind het te drukjes en teveel mensen die niet kunnen rijden om echt leuk te spelen, kan wel , maar dan op rustige momenten van de dag in de Evo op achteraf wegen waar weinig mensen komen. Oftewel , beter naar het circuit.
Openbare weg rijden is overrated.
Vind het te drukjes en teveel mensen die niet kunnen rijden om echt leuk te spelen, kan wel , maar dan op rustige momenten van de dag in de Evo op achteraf wegen waar weinig mensen komen. Oftewel , beter naar het circuit.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Wat zijn dikke peekaa's...?
Ik rijd dagelijks in een Polo G40 met 160pk en 205Nm... :banaan:
Ziet er qua cijfers niet supersnel uit vergeleken met een M3/M5 ofzo...
Heb alleen maar 750 kilo mee te slepen en dat maakt hem dan weer zeer wendbaar tijdens
het autoweg en snelweg rijden.
Heb een tijdje in een Polootje met 45pk gereden en dat zat tegen het gevaarlijke aan,
nergens normaal invoegen/inhalen...zeeeeeer ver vooruit kijken voor een eventuele inhaalactie...
NOOIT weer iets kopen, met geen peekaas !!!
Heb ook een New Beetle TDI met 120pk en 340Nm
Deze weegt echter ook weer 1230 kilo
Dus niet vooruit te branden(voor het gevoel)...
Dikke peekaa's vind ik dus makkelijk in het dagelijkse verkeer.
Lekker ontspannen rijden...met altijd een ontsnappings mogelijkheid in het rechter pedaal...
Ik rijd dagelijks in een Polo G40 met 160pk en 205Nm... :banaan:
Ziet er qua cijfers niet supersnel uit vergeleken met een M3/M5 ofzo...

Heb alleen maar 750 kilo mee te slepen en dat maakt hem dan weer zeer wendbaar tijdens
het autoweg en snelweg rijden.
Heb een tijdje in een Polootje met 45pk gereden en dat zat tegen het gevaarlijke aan,
nergens normaal invoegen/inhalen...zeeeeeer ver vooruit kijken voor een eventuele inhaalactie...
NOOIT weer iets kopen, met geen peekaas !!!
Heb ook een New Beetle TDI met 120pk en 340Nm
Deze weegt echter ook weer 1230 kilo

Dus niet vooruit te branden(voor het gevoel)...
Dikke peekaa's vind ik dus makkelijk in het dagelijkse verkeer.
Lekker ontspannen rijden...met altijd een ontsnappings mogelijkheid in het rechter pedaal...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Ik rij een Vespa uit 1970 met 1pk ofzo in de stad en ik ben nog sneller dan jou met 375pk
In de randstad is het idd onzin om veel peekaas te hebben maar daar buiten graag.. maar ik weet precies wat je bedoelt.. had ik ook na mijn upgrade van de Mini, leuk 240pk maar bruikbaar, nee helaas.. je zal er maar 507 hebben wat moet je daar nu mee!?

In de randstad is het idd onzin om veel peekaas te hebben maar daar buiten graag.. maar ik weet precies wat je bedoelt.. had ik ook na mijn upgrade van de Mini, leuk 240pk maar bruikbaar, nee helaas.. je zal er maar 507 hebben wat moet je daar nu mee!?

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
LOL, kabouter Plop dit kabouter dat.....neem je pillen even, Jacco aub.duifjes.com schreef:ja maar jij hebt een huurpand!

Mvrgr
Robin
-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Mark schreef:Vermogen is natuurlijk lekker rijden, wel merk ik dat ik onrustiger rijd met veel vermogen t.o.v. een auto met weinig vermogen. Kan ook aan m'n zelfbeheersing liggen
Hier precies andersom. Bij die kleine karren moet je die koffiemolen uitknijpen om tot prestaties te komen, niks aan. Ik rij nogal eens in 'zn 4 over 'n minirotonde, 5 wil ook wel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Naar het Noorden verhuizenHans GP schreef:Ik rij een Vespa uit 1970 met 1pk ofzo in de stad en ik ben nog sneller dan jou met 375pk![]()
In de randstad is het idd onzin om veel peekaas te hebben maar daar buiten graag.. maar ik weet precies wat je bedoelt.. had ik ook na mijn upgrade van de Mini, leuk 240pk maar bruikbaar, nee helaas.. je zal er maar 507 hebben wat moet je daar nu mee!?

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Eens met de stelling.
Scooter is all that in de stad, Prius is leuk voor A naar B. Alles binnen 15km is sneller op de scooter.
N.
Scooter is all that in de stad, Prius is leuk voor A naar B. Alles binnen 15km is sneller op de scooter.
N.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Ben 't sinds kort toch oneens met de stelling.
Ik rijd nu al een hele tijd met een slome Saab rond. Bevalt me prima en je kunt er prima in meekomen met 't verkeer, maar nu, vele duizenden km's verder ben ik gewoon heel erg toe aan snelheid en dat biedt zo'n auto niet. Aangezien ik 1 auto voor alles wil inzetten, zit ik te kijken naar iets wat naast snel ook zuinig/betaalbaar is, maar dan kom je al snel terecht in de lichtere auto'tjes. Op dit moment past dat prima in mijn plannen, imv de vele kleine binnendoor weggetjes waar ik vaak rijd, maar ik sluit een pk-beest niet uit voor de toekomst. Dat zal dan wellicht wel een auto voor erbij worden.
Overigens gebruik ipv een scooter gewoon de fiets voor de korte ritten. Er komt nog een keer een Honda CD50 of Dax.
Ik rijd nu al een hele tijd met een slome Saab rond. Bevalt me prima en je kunt er prima in meekomen met 't verkeer, maar nu, vele duizenden km's verder ben ik gewoon heel erg toe aan snelheid en dat biedt zo'n auto niet. Aangezien ik 1 auto voor alles wil inzetten, zit ik te kijken naar iets wat naast snel ook zuinig/betaalbaar is, maar dan kom je al snel terecht in de lichtere auto'tjes. Op dit moment past dat prima in mijn plannen, imv de vele kleine binnendoor weggetjes waar ik vaak rijd, maar ik sluit een pk-beest niet uit voor de toekomst. Dat zal dan wellicht wel een auto voor erbij worden.
Overigens gebruik ipv een scooter gewoon de fiets voor de korte ritten. Er komt nog een keer een Honda CD50 of Dax.
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Mijn dagelijks woon/werkverkeerd doe ik met een Dax, 25 km heen en terug. Ik rij 265km met een tankje van rond de 5 liter. Ik had besloten om met m'n Dax te gaan werken omdat het met de M3 gewoon belachelijk duur werd. Ik kon de pk's NOOIT gebruiken want ik stond altijd in de file en dan zie je je benzinemeter gewoon zakken terwijl je daar staat te taffelen, voor nix! Met m'n Dax doe ik er een half uur over om naar 't werk te rijden, met de M3 minstens 45 minuten (en das nog optimistisch). Nu enkel nog circuit met de M3, lange afstanden doen we met de auto van m'n vrouw, een 1300cc Toyota Corolla dewelke toch verbazingwekkend vinnig is 
Enige nadeel is dat de M3 op een ander manier veel geld kost: door gewoon stil te staan en volle pot verzekering te betalen voor 5000 km op een jaar

Enige nadeel is dat de M3 op een ander manier veel geld kost: door gewoon stil te staan en volle pot verzekering te betalen voor 5000 km op een jaar

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Gezellig! Wonen tussen een stel onverstaanbare boeren.Rico schreef:Naar het Noorden verhuizenHans GP schreef:Ik rij een Vespa uit 1970 met 1pk ofzo in de stad en ik ben nog sneller dan jou met 375pk![]()
In de randstad is het idd onzin om veel peekaas te hebben maar daar buiten graag.. maar ik weet precies wat je bedoelt.. had ik ook na mijn upgrade van de Mini, leuk 240pk maar bruikbaar, nee helaas.. je zal er maar 507 hebben wat moet je daar nu mee!?

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Voor het hedendaagse verkeer zijn veel dikke pk's overbodig, maar wel lekker.
Ben van mening dat nieuwe bestuurders eigenlijk eerst een paar jaar in een ondergemotoriseerd hok moeten rijden.
Op hoofdwegen veilig en snel inhalen met zo'n auto vergt een andere aanpak dan wat veruit de meeste bestuurders (ook met dikke peekaa's) nu laten zien.
Ben van mening dat nieuwe bestuurders eigenlijk eerst een paar jaar in een ondergemotoriseerd hok moeten rijden.
Op hoofdwegen veilig en snel inhalen met zo'n auto vergt een andere aanpak dan wat veruit de meeste bestuurders (ook met dikke peekaa's) nu laten zien.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Hmm, oneens. Ook in het hedendaagse verkeer kan ik het potentieel van de 335 met regelmaat gebruiken. Het heeft me al zelfs een keer kunnen redden van een ongeluk(je). Het invoegen en inhalen wordt door veel pk's een stuk makkelijker. In Drachten hebben ze bv. zon mooi nieuw klaverblad gebouwd met een gecombineerde in- en uitvoegstrook van pakweg 200m de snelweg op, dan ben je echt wel blij dat je snel met het verkeer kan meekomen. Vrachtwagens halen het met regelmaat dan ook niet en moeten een stuk vluchtstrook gebruiken.
Waar ik het ook hard mee oneens ben is beginnende bestuurders ondergemotoriseerde auto's laten rijden. Veel beginnende bestuurders hebben het geld niet eens voor 200+pk's en de mensen die het wel hebben kunnen over het algemeen daar wel fatsoenlijk mee overweg. Nu ben ik zelf beginnend bestuurder en preek een beetje voor eigen parochie, maar ik heb wel leren anticiperen op hoge snelheden. Waar ik wél een probleem mee heb zijn beginnende bestuurders die met een doornee corsatje 200+ km/u gaan rijden, en totaal geen benul hebben van de remkracht van de auto, die remschijven kleiner dan een sinaasappel hebben (bij wijze van).
De rij-opleidingen, die mogen ze van mij VEEL strenger en uitgebreider maken. Ik heb tijdens mijn rijlessen 1x op de snelweg gereden en zo links en rechts te horen wordt dat bij andere rijscholen ook vrijwel niet gedaan. Het enige waar instructeurs continu mee bezig zijn is het verkeer in de stad en al die fietsertjes. Terwijl je helemaal niets leert over hardrijden, anticiperen in snelwegverkeer, inhalen (snelweg en 100 wegen), remacties enz.
Waar ik het ook hard mee oneens ben is beginnende bestuurders ondergemotoriseerde auto's laten rijden. Veel beginnende bestuurders hebben het geld niet eens voor 200+pk's en de mensen die het wel hebben kunnen over het algemeen daar wel fatsoenlijk mee overweg. Nu ben ik zelf beginnend bestuurder en preek een beetje voor eigen parochie, maar ik heb wel leren anticiperen op hoge snelheden. Waar ik wél een probleem mee heb zijn beginnende bestuurders die met een doornee corsatje 200+ km/u gaan rijden, en totaal geen benul hebben van de remkracht van de auto, die remschijven kleiner dan een sinaasappel hebben (bij wijze van).
De rij-opleidingen, die mogen ze van mij VEEL strenger en uitgebreider maken. Ik heb tijdens mijn rijlessen 1x op de snelweg gereden en zo links en rechts te horen wordt dat bij andere rijscholen ook vrijwel niet gedaan. Het enige waar instructeurs continu mee bezig zijn is het verkeer in de stad en al die fietsertjes. Terwijl je helemaal niets leert over hardrijden, anticiperen in snelwegverkeer, inhalen (snelweg en 100 wegen), remacties enz.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Het meest zonde;
Wel PK`s hebben, vervolgens de auto laten staan omdat ie te duur is........................wat klopt er dan niet......................??
Bij mij is het anders, ik heb het ding, hij is voor gemaakt, en gebruik hem ook.....................
Wel PK`s hebben, vervolgens de auto laten staan omdat ie te duur is........................wat klopt er dan niet......................??
Bij mij is het anders, ik heb het ding, hij is voor gemaakt, en gebruik hem ook.....................
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Mee eens. Zowel ik (10 jaar geleden) als mijn vriendin (1 jaar geleden) hebben tijdens rijles bijvoorbeeld nooit eens het ABS in werking gevoeld. Toch wel handig om te weten hoe hard je kunt remmen met een auto lijkt me...Maus335i schreef:Hmm, oneens. Ook in het hedendaagse verkeer kan ik het potentieel van de 335 met regelmaat gebruiken. Het heeft me al zelfs een keer kunnen redden van een ongeluk(je). Het invoegen en inhalen wordt door veel pk's een stuk makkelijker. In Drachten hebben ze bv. zon mooi nieuw klaverblad gebouwd met een gecombineerde in- en uitvoegstrook van pakweg 200m de snelweg op, dan ben je echt wel blij dat je snel met het verkeer kan meekomen. Vrachtwagens halen het met regelmaat dan ook niet en moeten een stuk vluchtstrook gebruiken.
Waar ik het ook hard mee oneens ben is beginnende bestuurders ondergemotoriseerde auto's laten rijden. Veel beginnende bestuurders hebben het geld niet eens voor 200+pk's en de mensen die het wel hebben kunnen over het algemeen daar wel fatsoenlijk mee overweg. Nu ben ik zelf beginnend bestuurder en preek een beetje voor eigen parochie, maar ik heb wel leren anticiperen op hoge snelheden. Waar ik wél een probleem mee heb zijn beginnende bestuurders die met een doornee corsatje 200+ km/u gaan rijden, en totaal geen benul hebben van de remkracht van de auto, die remschijven kleiner dan een sinaasappel hebben (bij wijze van).
De rij-opleidingen, die mogen ze van mij VEEL strenger en uitgebreider maken. Ik heb tijdens mijn rijlessen 1x op de snelweg gereden en zo links en rechts te horen wordt dat bij andere rijscholen ook vrijwel niet gedaan. Het enige waar instructeurs continu mee bezig zijn is het verkeer in de stad en al die fietsertjes. Terwijl je helemaal niets leert over hardrijden, anticiperen in snelwegverkeer, inhalen (snelweg en 100 wegen), remacties enz.
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Er is nog een verschil tussen te duur, je kan het niet betalen of te duur om met 286 pk stil te staan in de file.romo schreef:Het meest zonde;
Wel PK`s hebben, vervolgens de auto laten staan omdat ie te duur is........................wat klopt er dan niet......................??
Bij mij is het anders, ik heb het ding, hij is voor gemaakt, en gebruik hem ook.....................
Ik gebruik hem ook waarvoor hij gemaakt is, maar dan op 't circuit

Ik heb er 3 jaar mee naar m'n werk gereden en altijd belachelijk trage kilometers gedaan. Dat vind ik eveneens zonde

- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Ik denk ook wel eens, een Aygo erbij kopen, de 328i eruit en een M5 terugkopen voor de tijden tussen 20:30 en 06:30...
Maar aan de andere kant is het in de dagelijkse shit ook wel lekker als je 200pk onder de kap hebt als arie 1.9tdi denkt ff de boel voorbij te stuiven op een dubbele rotonde en m ergens ertussen te vrotten, dan haal je t net wel om zo'n vent de bosjes in te dwingen ipv vol in de ankers te moeten met je 68pk 3 cilindertje.
Maar aan de andere kant is het in de dagelijkse shit ook wel lekker als je 200pk onder de kap hebt als arie 1.9tdi denkt ff de boel voorbij te stuiven op een dubbele rotonde en m ergens ertussen te vrotten, dan haal je t net wel om zo'n vent de bosjes in te dwingen ipv vol in de ankers te moeten met je 68pk 3 cilindertje.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Volgens mij rijd jij altijd met je deuren op slot, of niet?Knot schreef:Ik denk ook wel eens, een Aygo erbij kopen, de 328i eruit en een M5 terugkopen voor de tijden tussen 20:30 en 06:30...
Maar aan de andere kant is het in de dagelijkse shit ook wel lekker als je 200pk onder de kap hebt als arie 1.9tdi denkt ff de boel voorbij te stuiven op een dubbele rotonde en m ergens ertussen te vrotten, dan haal je t net wel om zo'n vent de bosjes in te dwingen ipv vol in de ankers te moeten met je 68pk 3 cilindertje.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Als je ondergemotoriseerd rijdt, moet je veel beter leren anticiperen dan dat je met rijden in een dikke V10 zal doen.
Dat leren rijden met veel pk's komt met de tijd wel, leer eerst maar eens invoegen en inhalen met een traag hok zonder anderen in levensgevaar te brengen of tot last te zijn.
Inhalen op hoofdwegenwegen wordt bv echt massaal fout gedaan, ook door de snelle jongens in hun pk-monsters.
Dat leren rijden met veel pk's komt met de tijd wel, leer eerst maar eens invoegen en inhalen met een traag hok zonder anderen in levensgevaar te brengen of tot last te zijn.
Inhalen op hoofdwegenwegen wordt bv echt massaal fout gedaan, ook door de snelle jongens in hun pk-monsters.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Hoelang blijf je trouwens beginnend bestuurder ?Maus335i schreef:Hmm, oneens. Ook in het hedendaagse verkeer kan ik het potentieel van de 335 met regelmaat gebruiken. Het heeft me al zelfs een keer kunnen redden van een ongeluk(je). Het invoegen en inhalen wordt door veel pk's een stuk makkelijker. In Drachten hebben ze bv. zon mooi nieuw klaverblad gebouwd met een gecombineerde in- en uitvoegstrook van pakweg 200m de snelweg op, dan ben je echt wel blij dat je snel met het verkeer kan meekomen. Vrachtwagens halen het met regelmaat dan ook niet en moeten een stuk vluchtstrook gebruiken.
Waar ik het ook hard mee oneens ben is beginnende bestuurders ondergemotoriseerde auto's laten rijden. Veel beginnende bestuurders hebben het geld niet eens voor 200+pk's en de mensen die het wel hebben kunnen over het algemeen daar wel fatsoenlijk mee overweg. Nu ben ik zelf beginnend bestuurder en preek een beetje voor eigen parochie, maar ik heb wel leren anticiperen op hoge snelheden. Waar ik wél een probleem mee heb zijn beginnende bestuurders die met een doornee corsatje 200+ km/u gaan rijden, en totaal geen benul hebben van de remkracht van de auto, die remschijven kleiner dan een sinaasappel hebben (bij wijze van).
De rij-opleidingen, die mogen ze van mij VEEL strenger en uitgebreider maken. Ik heb tijdens mijn rijlessen 1x op de snelweg gereden en zo links en rechts te horen wordt dat bij andere rijscholen ook vrijwel niet gedaan. Het enige waar instructeurs continu mee bezig zijn is het verkeer in de stad en al die fietsertjes. Terwijl je helemaal niets leert over hardrijden, anticiperen in snelwegverkeer, inhalen (snelweg en 100 wegen), remacties enz.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
- Locatie: regio Amsterdam
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Zo da's lang.. ik dacht 2 jaar ofzo.
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Mijn Dieseltje uit de vorige eeuw ('99) heeft maar 90PK's maar toch iets van 220Nm.
Van 90 - 120 een vrachtwagen inhalen in zijn 5 is dan ook geen probleem.
Heb zeker niet meer PK's nodig.
Tuurlijk zie ik de dikke diesels en snelle benzinebakken bij mij vandaan rijden, maar bij het volgende stoplicht en of afslag
sta je er meestal toch weer achter. (Randstad)
Dan maar proberen een zuinigheidsmonster ervan te maken. 3ton op de teller, en nog 1:20,2 rijden (gemiddeld op een tank
)
Gr, Remmie
Van 90 - 120 een vrachtwagen inhalen in zijn 5 is dan ook geen probleem.
Heb zeker niet meer PK's nodig.
Tuurlijk zie ik de dikke diesels en snelle benzinebakken bij mij vandaan rijden, maar bij het volgende stoplicht en of afslag
sta je er meestal toch weer achter. (Randstad)
Dan maar proberen een zuinigheidsmonster ervan te maken. 3ton op de teller, en nog 1:20,2 rijden (gemiddeld op een tank

Gr, Remmie
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Dikke peekaa's voor het hedendaagse verkeer is onzin!
Gebruik niet de 204pk maar de 400Nm juist. Dus vanaf 60 km/u in 6 en dan 9/10 auto's eruit rijden zonder terug te schakelen. Heerlijk in de drukte en rij erg relaxed naar huis.