Reinier stelt zich voor......944-20v

Hier kun je jezelf voorstellen.
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 04 okt 2014, 00:39

Hij loopt weer, morgen nog even de laatste dingetjes en dan maar eens een ommetje maken. Klinkt in ieder geval alweer een stuk beter als op 3 cilinders :tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door Tim N » 04 okt 2014, 18:46

3 cylinders schijnt hiper te zijn dan 5 :tooth:

TLRS
Berichten: 3063
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door TLRS » 27 okt 2014, 17:57

Stelling: De 944 20v had E30 achtige status kunnen hebben.

Fire away! :kikker:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 04 jan 2015, 09:15

Even over nagedacht... Ik heb zelf jaren een E30 325i gehad maar nooit met een standaard 944 gereden dus dat maakt het vergelijk lastig. Van wat ik begrijp is de normale 944 motor best oke maar heeft deze weinig emotie vanwege de vlakke koppelkromme en zijn geluid. Dat is bij een E30 325i wel anders en zo ook met deze 5-cilinder 20v. Dus wat dat betreft zou het zomaar een ja kunnen zijn. Blijft wel dat in 1986 (volgens autoweek) een E30 325i ongeveer 23kEUR moest kosten en een 944 al 39k. Dat scheelt nogal...

Ondertussen net deze barnfind gedaan en gekocht:

Afbeelding

Alleen wat zullen we daar nu eens mee doen :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door GTRene » 04 jan 2015, 10:45

ow :D
een NL auto?

benieuwd naar de specs/type e.d.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 04 jan 2015, 10:47

In '95 al geïmporteerd. Is een normale 944 type2, 2,5 dus. Motor heeft distributieschade.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door GTRene » 04 jan 2015, 10:57

voor de rest 'oke' qua roest e.d. ? interieur netjes?
wellicht eerst eens ene goede poetsbeurt inside out geven en dan eens weer denken wat er mee te doen? :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2015, 12:27

Afbeelding

:angel:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door Tim N » 04 jan 2015, 14:41

V8 erin :lol:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 04 jan 2015, 21:35

Op zich leuk, maar er is niet heel veel ruimte. LS1 past mooi maar nogal $$$, anders een 60º V6 ofzo. Maar ik blijf maar bij de 5-cilinder denk ik.

Gebruikersavatar
AudiS2
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 jan 2010, 00:34
Locatie: Haarlem

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door AudiS2 » 04 jan 2015, 22:50

Iets met turbo dan :clap:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door ErikS » 05 jan 2015, 08:52

Een saai blokkie, maar makkelijk op veel vermogen te krijgen......

2.0tfsi?!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 05 jan 2015, 19:39

Zo'n Ford Duratec 60º V6 is ook mooi smal en beschikbaar tot 238pk n.a.

Afbeelding

Grappig detail:
The Ford Duratec V6, also known as the Mondeo V6 is an aluminum DOHC V6 with a 60° bank angle introduced in 1993 with the Ford Mondeo. The primary engineering input came from Porsche, who were developing a similar V6 before selling the engineering to Ford.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door GTRene » 05 jan 2015, 21:14

dan nog beter zo'n US Ford V6 met 3.7 er in met 305pk standaard :df:
uit de Ford Mustang e.d.

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door Tomj » 06 jan 2015, 14:53

een s2000 blok erin ! :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door MartijnGizmo » 06 jan 2015, 18:03

944-20v schreef:Maar ik blijf maar bij de 5-cilinder denk ik.
Vandaar ook mijn 25v-suggestie! :angel:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 26 jan 2015, 19:43

Ik heb de zwarte 944 alweer doorverkocht, flipped it for some quick cash :duck:

Ik ga de witte 944 met vijfcilinder ook te koop aanbieden...ik heb daar erg lang over getwijfeld maar de knoop inmiddels doorgehakt. Ik heb er zeven jaar superveel plezier van gehad, binnenkort eens recente foto's maken maar wie weet kan ik al iemands interesse wekken zo.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 28 nov 2015, 21:26

Toch besloten de auto erbij te houden. De motor ligt er momenteel even uit in verband met het vervangen van de koppeling.

Afbeelding

Alweer even geleden kon ik voor een paar tientjes zo'n Duratec V6 kopen dus meteen maar even gepast.

Afbeelding

Afbeelding

De motor zou nog wel wat naar voren moeten om voldoende ruimte voor de koppen te maken. Het carter zou dan wel wat aangepast moeten worden. Voorlopig gaat de 5-cilinder er gewoon weer lekker in.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door allen » 28 nov 2015, 22:16

Echt mooi hoe je gewoon zelf motoren e.d kunt inbouwen. En dan vooral om lekker eigenwijs schijt hebben aan wat origineel erin hoort. :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door Niels » 28 nov 2015, 22:29

Vol verwachting klopt ons hart :tooth:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 14 dec 2015, 16:54

Niels schreef:Vol verwachting klopt ons hart :tooth:
Nou ja..zoals ik al zei gaat voorlopig de 5-pitter er gewoon weer in :wink:

Probleem met de koppeling bleek uiteindelijk een ingescheurd en daardoor verbogen koppelings-hevel te zijn waardoor de drukgroep niet goed meer werd ingedrukt. Die hevel had ik jaren geleden zelf geknutseld (uit staal) omdat een originele Audi hevel niet past en de originele 944 hevel met deze koppeling niet bruikbaar is. Na jaren van misbruik had ie het nu toch begeven. Nu maar uit een klomp aluminium een nieuwe gemaakt.

Afbeelding

En nu het toch open lag ook maar een nieuwe plaat en druklager gemonteerd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door GTRene » 14 dec 2015, 19:56

nice work :D

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 20 dec 2015, 23:06

Beetje druk met werk gehad dus het schiet allemaal voor geen meter op. Maar goed, hij hangt er weer in.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door Knot » 20 dec 2015, 23:16

Voorlopig weer lekker verder roffelen dus en uiteindelijk het masterplan erin?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3645
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Reinier stelt zich voor......944-20v

Bericht door RJK » 30 dec 2015, 12:12

Denk niet dat ik hier ooit nog wat anders in knutsel. Dan liever een ander project.

Afbeelding

Alleen nog even de remmen ontluchten en dan.....twee maanden wachten voordat ik er de weg weer mee op mag :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten