Trackweek suggesties gevraagd.

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
steve smith

Re: Trackweek suggesties gevraagd.

Bericht door steve smith » 03 aug 2009, 23:03

Ti-Tourist (Erik) schreef: Bij suggesties lijkt me de enige grens de eigen fantasie. Mijn weekje (iets dichter bij huis):

- Spa-Francorchamps
- TF op de Ring
- L'Anneau du Rhin
- Hockenheim
- Lausitzring (da's wel weer een eindje)
Sorry dat ik dit ff afschiet, maar een heel eventment op poten ztten voor tracks die om de hoek liggen lijkt me vrij zinloos. En logistiek is het ook niet echt reeel. Het is misschien wel dichter bij huis, maar Spa-Ring is met trailer gewoon dik anderhalf uur sturen, Ring-Hockenheim nog 3 uur verder. N'ring en Spa zijn net als CPZ en Zolder ongeveer "thuiscircuits" dus die kun je op elk moment rijden. Qua inschrijvingen gaat dat dus ook pet zijn.

@ Jan, GB: Mag ik bij deze een beleefde suggestie doen voor Cadwell Park?

GB kun je trouwens overwegen om ook gewoon een RMA dagje in het programma op te nemen, drukt kosten en wordt keurig gereden. "Prive" tracks zijn natuurlijk wel lekker maar wellicht niet altijd nodig. Betaalde voor de Alfa op Snetterton bij RMA 190 pond per auto plus 100 voor een tweede bestuurder. Zou er zelf i.i.g. geen enkel bezwaar tegen hebben als de tweede of derde dag een commerciele dag van een goede lokale aanbieder is, de eerste dag wil je wellicht wel "eigen" houden om een eventuele nieuweling op gang te helpen. Heb eventueel nog wel een local contact daar voor je met een hoop ingangen bij de tracks. Vind dat idee van een dag ertussen wel lekker, al is twee dagen achter elkaar ook OK, indien een kleine tussenliggende afstand.

Hoop wel dat je pas volgend jaar weer een week organiseert, dit jaat nog eentje gaat mij waarschijnlijk niet lukken. Volgend jaar lijkt me super!

HSR

Bericht door HSR » 03 aug 2009, 23:48

steve smith schreef:
Ti-Tourist (Erik) schreef: Bij suggesties lijkt me de enige grens de eigen fantasie. Mijn weekje (iets dichter bij huis):

- Spa-Francorchamps
- TF op de Ring
- L'Anneau du Rhin
- Hockenheim
- Lausitzring (da's wel weer een eindje)
Sorry dat ik dit ff afschiet, maar een heel eventment op poten ztten voor tracks die om de hoek liggen lijkt me vrij zinloos. En logistiek is het ook niet echt reeel. Het is misschien wel dichter bij huis, maar Spa-Ring is met trailer gewoon dik anderhalf uur sturen, Ring-Hockenheim nog 3 uur verder. N'ring en Spa zijn net als CPZ en Zolder ongeveer "thuiscircuits" dus die kun je op elk moment rijden. Qua inschrijvingen gaat dat dus ook pet zijn.

@ Jan, GB: Mag ik bij deze een beleefde suggestie doen voor Cadwell Park?

GB kun je trouwens overwegen om ook gewoon een RMA dagje in het programma op te nemen, drukt kosten en wordt keurig gereden. "Prive" tracks zijn natuurlijk wel lekker maar wellicht niet altijd nodig. Betaalde voor de Alfa op Snetterton bij RMA 190 pond per auto plus 100 voor een tweede bestuurder. Zou er zelf i.i.g. geen enkel bezwaar tegen hebben als de tweede of derde dag een commerciele dag van een goede lokale aanbieder is, de eerste dag wil je wellicht wel "eigen" houden om een eventuele nieuweling op gang te helpen. Heb eventueel nog wel een local contact daar voor je met een hoop ingangen bij de tracks. Vind dat idee van een dag ertussen wel lekker, al is twee dagen achter elkaar ook OK, indien een kleine tussenliggende afstand.

Hoop wel dat je pas volgend jaar weer een week organiseert, dit jaat nog eentje gaat mij waarschijnlijk niet lukken. Volgend jaar lijkt me super!

Dat laatste van RMA is het betere brainstormen waar ik ook al aan zat te denken. Heb immers over Auvergne positief contact gehad met Graham van RMA!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 04 aug 2009, 10:58

Even een korte reactie van mij tussendoor: ik reageer niet op elke post, maar lees ze uiteraard wel allemaal en haal er de bruikbare suggesties uit. Blijf dus posten! Dit gaat echt werken. :thumbup: Ik heb ook al wat pb tjes binnen. Mag ook natuurlijk. Hier discussieren is wel leuker. Ik krijg er meer en meer zin in om iets leuks te bedenken. :wink:

@ Steve: maak je geen zorgen. Als we in oktober nog een keer een poging doen, betekent dat zeker niet dat we volgend jaar niets doen.

Een klein minpuntje: opmerkingen over een eerlijke prijs hebben geen zin. Alles draait er domweg om dat wie het ook organiseert, er niet aan tekort wil komen. En als er wel risico gelopen wordt, zal er aan de andere kant de kans moeten zijn op compensatie d.m.v. winst bij een volgend evenement.
Zouden we met een vaste groep van zo'n 30 deelnemers dit soort evenementen opzetten, dan zou dit alles echt voor heel weinig geld te realiseren zijn.
Maar hoe vindt je 30 gelijkgestemden die niet te lang twijfelen, maar meteen ja zeggen? Even geen mitsen en maren, maar gewoon meedoen.
Noem het wat mij betreft "Driving-Funsharing".

Rupie

Bericht door Rupie » 04 aug 2009, 20:07

Ik hoop dat ik van alles wat heb mocht er dit jaar nog wat georganiseerd worden. Heb nog wat schade in te halen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 aug 2009, 22:55

DownforceJan schreef:Een klein minpuntje: opmerkingen over een eerlijke prijs hebben geen zin. Alles draait er domweg om dat wie het ook organiseert, er niet aan tekort wil komen. En als er wel risico gelopen wordt, zal er aan de andere kant de kans moeten zijn op compensatie d.m.v. winst bij een volgend evenement.
Zouden we met een vaste groep van zo'n 30 deelnemers dit soort evenementen opzetten, dan zou dit alles echt voor heel weinig geld te realiseren zijn.
Maar hoe vindt je 30 gelijkgestemden die niet te lang twijfelen, maar meteen ja zeggen? Even geen mitsen en maren, maar gewoon meedoen.
Noem het wat mij betreft "Driving-Funsharing".
Jan, vooropgesteld gun ik niemand die zoiets organiseert verlies en ik ga er ook zeker niet van uit dat de insteek is om geld te verdienen. Ik wil ook niet de discussie starten of het duur is of wat dan ook maar de prijs was wel een moeilijk punt voor velen. Als je aangeeft dat het voor ca. 30 deelnemers goedkoop zou kunnen dan heb ik een idee omtrent de manier van aanbieden: Het idee is om de prijs af te zetten tegen het aantal deelnemers in een grafiek b.v. Dus 1 deelnemer dan kost het b.v. 20.000,- p.p. en voor 20 deelnemers kost het 1000,- p.p. en alles wat daartussen zit. Vervolgens stel je een ultimatum voor de aanmeldingen (je moet immers ook zaken reserveren) en laat je de beslissing of het doorgaat over aan de aangemelde deelnemers of ze voor dat bedrag p.p. akkoord gaan (dat kan via pb om geen verwijten naar elkaar te krijgen). Op die manier denk ik dat je vrij aardig kunt stimuleren dat mensen zich aanmelden. Met "jouw" aanmelding zie je namelijk per direct de gemiddelde prijs (= prijs p.p.) dalen. Ook zullen twijfelaars veel eerder over de streep getrokken worden want als Jan en Sjakie zich ook aanmelden dan rij je immers slechts voor X bedrag enz..

Gewoon ff een hersenspinsel :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 05 aug 2009, 13:25

@ Niels: dit is nog helemaal niet zo'n gek hersenspinsel. Ik neem jouw suggestie zeker mee! natuurlijk valt er nog wel iets meer van te zeggen, maar de gedachte is o.k.. :thumbup:

Tom V

Bericht door Tom V » 05 aug 2009, 14:47

Is het een vereiste voor de circuitweek om de circuits voor eigen gebruik te hebben? Zit een beetje te kijken en opzich kun je vrij gemakkelijk hele leuke circuitweken samenstellen in GB.

Voorbeeldje :

Monday, 14 September Bedford Gran Turismo circuit Open Pitlane, 100 db
Tuesday, 15 September Silverstone Grand Prix circuit Open Pitlane, 105 db
Wednesday, 16 September Oulton Park Full circuit Open Pitlane, 105 db
Friday, 18 September Donington Park National circuit 3 Groups p/h, 98 db

steve smith

Bericht door steve smith » 05 aug 2009, 14:49

Tom V schreef:Is het een vereiste voor de circuitweek om de circuits voor eigen gebruik te hebben? Zit een beetje te kijken en opzich kun je vrij gemakkelijk hele leuke circuitweken samenstellen in GB.

Voorbeeldje :

Monday, 14 September Bedford Gran Turismo circuit Open Pitlane, 100 db
Tuesday, 15 September Silverstone Grand Prix circuit Open Pitlane, 105 db
Wednesday, 16 September Oulton Park Full circuit Open Pitlane, 105 db
Friday, 18 September Donington Park National circuit 3 Groups p/h, 98 db
Denk dat je er dan wel bij zult moeten vermelden welke aanbieders het zijn. De goedkope hoef je nl echt niet!

Tom V

Bericht door Tom V » 05 aug 2009, 15:33

steve smith schreef: Denk dat je er dan wel bij zult moeten vermelden welke aanbieders het zijn. De goedkope hoef je nl echt niet!
Absoluut waar, heb maar even een greep gedaan van een paar circuitdagen die ook nog een beetje bij elkaar lagen. Het ging me meer om de eerste vraag.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 aug 2009, 16:10

Dan ben je juist het sterke van Downforce kwijt;

Je krijgt er allemaal rommel tussendoor die mischien wel met prut op stap gaan..
De kans dat je dat treft met een wat 'duurdere' georganiseerde reis is wel een heel stuk kleiner!!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 05 aug 2009, 16:21

Erik Stoffelsen schreef:Dan ben je juist het sterke van Downforce kwijt;

Je krijgt er allemaal rommel tussendoor die mischien wel met prut op stap gaan..
De kans dat je dat treft met een wat 'duurdere' georganiseerde reis is wel een heel stuk kleiner!!
Met prut op stap?
Hoeveel BMW's waren er vorige week bij? :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 05 aug 2009, 16:23

DownforceJan schreef:

Met prut op stap?
Welke auto deed 't niet de laatste dag? :bag:

Tom V

Bericht door Tom V » 05 aug 2009, 16:29

Het is wel heel makkelijk om alles wat je niet kent af te kraken natuurlijk. Uiteraard zijn er dagen bij waar je niet wilt zijn maar ik heb bijvoorbeeld met Pistenclub veel positieve ervaring. Zo zijn er nog wel meer soortgelijke organisaties.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 aug 2009, 16:31

Tom V schreef:

Het is wel heel makkelijk om alles wat je niet kent af te kraken natuurlijk. Uiteraard zijn er dagen bij waar je niet wilt zijn maar ik heb bijvoorbeeld met Pistenclub veel positieve ervaring. Zo zijn er nog wel meer soortgelijke organisaties.
Tuurlijk,

Maar Jan ed. moeten met zoiets niet afhankelijk zijn van een andere club.
Ze iutnodigen is wel een strak idee,

Zoiets is anders alleen op te zetten in GB, niet in La france of italia, dan word het weer te eentonig...?!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2009, 16:49

Een ander idee is om ipv van 3 volle dagen 3 dagdelen te nemen. Mijn ervaring met dag delen tov volle dagen is dat het wel goedkoper is qua baanhuur. Deelnemers rijden veel intensiever binnen die bijvoorbeeld 4 uur tijd als wanneer er over de hele dag gereden word. Als je maar 30-40 deelnemers hebt oid dan heb je gewoon ruimte zat. Een hoop mensen houden 8 uur vol gas rijden moeilijk vol vooral in racewagens, dus staan ze de helft van de tijd toch in de pits. Op die manier maximaliseer je de baantijd dus eigenlijk.

Dan hou je dus kosten in de hand en word het voor een hoop aantrekkelijker denk ik.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2009, 16:49

Erik Stoffelsen schreef:
DownforceJan schreef:

Met prut op stap?
:roflol: :angel:

Luco

Bericht door Luco » 05 aug 2009, 17:09

Erik Stoffelsen schreef:
Tom V schreef:

Tuurlijk,

Maar Jan ed. moeten met zoiets niet afhankelijk zijn van een andere club.
Ze iutnodigen is wel een strak idee,

Zoiets is anders alleen op te zetten in GB, niet in La france of italia, dan word het weer te eentonig...?!
In elk land zijn wel serieuze clubs net als in nederland, waar je dit gezamelijk mee zou kunnen doen.
Het is trouwens volgens mij nog steeds een Driving Fun evenement, of heb ik het nu verkeerd?

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 05 aug 2009, 17:15

Erik Stoffelsen schreef:
DownforceJan schreef:

Met prut op stap?

:hmmm:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 05 aug 2009, 21:01

Ik denk id dat DF zich eerst moet beraden over wat ze nu eigenlijk willen?
Misschien wat kleiner, maar exclusiever, of juist commercieel om op elke manier de kosten te drukken?

Ik doel vooral op het uitermate gebroederlijke gedrag van DF'rs, zoals ik er als "nieuweling/buitenstaander" tegenaan kijk.
Voor mijn gevoel is de DF club echt betrokken met elkaar, daar ga je niet zomaar tussen zitten wroeten, tenminste ik niet.
Ik had heel graag mee gegaan vorige week, maar om eerlijk te zijn durfde ik dat niet aan.
(eerlijk gezegd denk ik ook niet dat mijn auto zoveel track-km achterelkaar zou volhouden :hmmm: )
Wil geen blok aan het been zijn, wat moet ik met m'n Subaru tussen de track-auto's?
Begrijp me niet verkeerd, is niks, nada, nïente negatief bedoeld, denk dat DF juist trots moet zijn hoe er met elkaar wordt omgegaan.
Maar.... als je grotere groepen gaat toelaten, krijg je er id rommel en prut bij, ook betreffende mensen.
Ik weet niet of de gevestigde orde hier zo blij van wordt?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 aug 2009, 21:07

De Sjack schreef:
Misschien wat kleiner, maar exclusiever, of juist commercieel om op elke manier de kosten te drukken?

Ik doel vooral op het uitermate gebroederlijke gedrag van DF'rs, zoals ik er als "nieuweling/buitenstaander" tegenaan kijk.
Voor mijn gevoel is de DF club echt betrokken met elkaar, daar ga je niet zomaar tussen zitten wroeten, tenminste ik niet.
Ik had heel graag mee gegaan vorige week, maar om eerlijk te zijn durfde ik dat niet aan.
(eerlijk gezegd denk ik ook niet dat mijn auto zoveel track-km achterelkaar zou volhouden :hmmm: )
Wil geen blok aan het been zijn, wat moet ik met m'n Subaru tussen de track-auto's?
Begrijp me niet verkeerd, is niks, nada, nïente negatief bedoeld, denk dat DF juist trots moet zijn hoe er met elkaar wordt omgegaan.
Maar.... als je grotere groepen gaat toelaten, krijg je er id rommel en prut bij, ook betreffende mensen.
Kijk dat is nou eigenlijk juist totaal niet het geval, 2 weken voor vlf2 kende ik eigenlijk alleen Peter van de groep, einde van de week wel wat meer ;); mezelf geen moment geen onderdeel van de groep gevoeld. Ik was overigens niet de enige die er redelijk 'nieuw' was.
Wat betreft de auto, ik reed ook gewoon met mijn straat auto er tussen, meeste mensen reden overigens met hun straatauto :P. Je had er met de Subaru volgens mij perfect tussen gepast :).

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2009, 21:08

De Sjack schreef:
Volgende keer gewoon meegaan. Sfeertje is juist hartstikke relax... iedereen vind het prima als je instapt om eens met iemand mee te rijden, en andersom zijn er genoeg zeer ervaren rijders die met jou meerijden en tips geven. Ieder kan ook z'n eigen tempo rijden. Zolang je geen stuntman bent en gekke toeren uithaalt pas je er prima tussen :)
(en dan sta ik tussen de poetsers op de lijst, maar zo ervaar ik het als ik bij DF dagen ben)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2009, 21:10

De Sjack schreef:

Zolang het geen subaru justy is ben je echt geen blok aan het been hoor.
Ik heb vroeger zat track-day met mijn sub gedaan en daar had de auto weinig problemen mee.
Tijdens zo`n weekje trekken de mensen toch wel naar elkaar toe en ben je binnen de kortste keren geen buitenstaander meer,al ben ik wat dat betreft een buitenbeentje. :cry:
Mechanische problemen lossen we meestal met zijn allen wel op en anders hebben we altijd M13 nog :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 08:49

Kasteel schreef:
De Sjack schreef:

Kijk dat is nou eigenlijk juist totaal niet het geval, 2 weken voor vlf2 kende ik eigenlijk alleen Peter van de groep, einde van de week wel wat meer ;); mezelf geen moment geen onderdeel van de groep gevoeld. Ik was overigens niet de enige die er redelijk 'nieuw' was.
Wat betreft de auto, ik reed ook gewoon met mijn straat auto er tussen, meeste mensen reden overigens met hun straatauto :P. Je had er met de Subaru volgens mij perfect tussen gepast :).
En ik ook.
Ik was ook compleet nieuw!!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 06 aug 2009, 12:18

Wat betreft nieuwe mensen: Dat is juist ook een van de leuke kanten van een circuitweek.
Je leert mensen kennen die uiteindelijk dezelfde "gekte" met auto's in zich hebben. Dat klikt dus altijd wel.
Zowel vorig jaar als dit jaar is dat 100% perfect verlopen. Volgens mij heeft echt niemand zich buitengesloten gevoeld.
Ik begrijp overigens wel de aarzeling van potentiele individuele deelnemers. Volgende keer moet je dus gewoon meegaan; ook al ken je vooraf geen van de deelnemers.
En ook moeten er de volgende keer meer vrouwen mee. Bianca en Lenie kunnen wel beamen dat het ook voor hun een super vakantie was; inclusief rijles van Lourens.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 aug 2009, 12:26

't Komt gewoon omdat we allemaal een steekje los hebben als we zoiets doen!
Allemaal even gek en dezelfde interresse's!

Ik ben normaal redelijk stil, maar voelde me gelijk 100% tuis tussen allemaal mensen met dezelfde interresses!
Volgend jaar dus ZEKER meegaan als je dit jaar heb getwijfeld!

Plaats reactie